Wypinanie spd - do środka

Data: 2011-05-06 15:14:07
Autor: ikov
Wypinanie spd - do środka
Od tygodnia jeżdżę w spd (m520) i strasznie ciężko było mi wypinać się prawą nogą - co oczywiście zakończyło się glebą :) O ile lewą to cyk - i wypięte, to prawą musiałem wykręcać w jakieś niemożliwe kąty. Regulacja nic nie dała, bo to nie kwestia siły tylko kąta skrętu buta, ale w końcu wyszło na to, że lekko wychodzi wypinanie się piętą do środka gdy prawy pedał jest u góry (lewa noga - pięta na zewnątrz a pedał na dole). Teraz widzę w necie fotkę opakowania od bloków, a tam napis że jednokierunkowe wypinanie (na zewnątrz). Czy takie wypinanie do środka:
a) jest czymś normalnym i nie uszkodzi pedału/bloków
b) świadczy o problemie z blokiem lub raczej moją nogą

Data: 2011-05-06 06:26:21
Autor: Piotrpo
Wypinanie spd - do ¶rodka
On 6 Maj, 15:14, ikov <ik...@t-l-e-n.pl> wrote:
Od tygodnia jeżdżę w spd (m520) i strasznie ciężko było mi wypinać się
praw± nog± - co oczywi¶cie zakończyło się gleb± :) O ile lew± to cyk - i
wypięte, to praw± musiałem wykręcać w jakie¶ niemożliwe k±ty. Regulacja
nic nie dała, bo to nie kwestia siły tylko k±ta skrętu buta, ale w końcu
wyszło na to, że lekko wychodzi wypinanie się pięt± do ¶rodka gdy prawy
pedał jest u góry (lewa noga - pięta na zewn±trz a pedał na dole). Teraz
widzę w necie fotkę opakowania od bloków, a tam napis że jednokierunkowe
wypinanie (na zewn±trz). Czy takie wypinanie do ¶rodka:
a) jest czym¶ normalnym i nie uszkodzi pedału/bloków
b) ¶wiadczy o problemie z blokiem lub raczej moj± nog±

Na moje, to masz przekręcony blok w bucie (w niektórych modelach co¶
takiego jest możliwe). Wypinanie do ¶rodka jest możliwe i w niczym nie
przeszkadza. Problem w tym, że ciężko to zrobić w niektórych pozycjach
korby, co może się skończyć gleb±. Czy założyłe¶ do butów bloki
dostarczone z pedałami?

Data: 2011-05-06 13:26:52
Autor: Ryszard Mikke
Wypinanie spd - do ¶rodka
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał(a):
Od tygodnia jeĹĽdĹĽÄ&#65533; w spd (m520) i strasznie ciÄ&#65533;ĹĽko byĹ&#65533;o mi wypinaÄ&#65533; siÄ&#65533; prawÄ&#65533; nogÄ&#65533; - co oczywiĹ&#65533;cie zakoĹ&#65533;czyĹ&#65533;o siÄ&#65533; glebÄ&#65533; :) O ile lewÄ&#65533; to cyk - i wypiÄ&#65533;te, to prawÄ&#65533; musiaĹ&#65533;em wykrÄ&#65533;caÄ&#65533; w jakieĹ&#65533; niemoĹĽliwe kÄ&#65533;ty. Regulacja
 nic nie daĹ&#65533;a, bo to nie kwestia siĹ&#65533;y tylko kÄ&#65533;ta skrÄ&#65533;tu buta, ale w koĹ&#65533;cu wyszĹ&#65533;o na to, ĹĽe lekko wychodzi wypinanie siÄ&#65533; piÄ&#65533;tÄ&#65533; do Ĺ&#65533;rodka gdy prawy pedaĹ&#65533; jest u gĂłry (lewa noga - piÄ&#65533;ta na zewnÄ&#65533;trz a pedaĹ&#65533; na dole). Teraz widzÄ&#65533; w necie fotkÄ&#65533; opakowania od blokĂłw, a tam napis ĹĽe jednokierunkowe wypinanie (na zewnÄ&#65533;trz). Czy takie wypinanie do Ĺ&#65533;rodka:
a) jest czymĹ&#65533; normalnym i nie uszkodzi pedaĹ&#65533;u/blokĂłw
b) Ĺ&#65533;wiadczy o problemie z blokiem lub raczej mojÄ&#65533; nogÄ&#65533;

A nie przykreciles Ty bloku odwrotnie?

rmikke

Data: 2011-05-06 15:31:03
Autor: bans
Wypinanie spd - do środka
W dniu 2011-05-06 15:14, ikov pisze:

O ile lewÄ… to cyk - i
wypięte, to prawą musiałem wykręcać w jakieś niemożliwe kąty. Regulacja
nic nie dała, bo to nie kwestia siły tylko kąta skrętu buta,

No to coĹ› jest zepsute lub Ĺşle zamontowane.

ale w końcu
wyszło na to, że lekko wychodzi wypinanie się piętą do środka gdy prawy
pedał jest u góry (lewa noga - pięta na zewnątrz a pedał na dole).

Nie, no, tak się wypinać nie możesz, to ma się wypinać w każdej pozycji i to odruchowo.

Teraz
widzÄ™ w necie fotkÄ™ opakowania od blokĂłw, a tam napis ĹĽe jednokierunkowe
wypinanie (na zewnątrz). Czy takie wypinanie do środka:
a) jest czymś normalnym i nie uszkodzi pedału/bloków

To ciekawostka - bo do tej pory nikt z grupowych specjalistów nie stwierdził, że jest taka różnica między M520 a M540 - a z M540 wypinam się w obie strony.

--
bans

Data: 2011-05-06 06:40:02
Autor: Piotrpo
Wypinanie spd - do ¶rodka
On 6 Maj, 15:31, bans <g...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-05-06 15:14, ikov pisze:

> O ile lew± to cyk - i
> wypięte, to praw± musiałem wykręcać w jakie¶ niemożliwe k±ty. Regulacja
> nic nie dała, bo to nie kwestia siły tylko k±ta skrętu buta,

No to co¶ jest zepsute lub Ľle zamontowane.

> [...]

To ciekawostka - bo do tej pory nikt z grupowych specjalistów nie
stwierdził, że jest taka różnica między M520 a M540 - a z M540 wypinam

W instrukcji do Mxxx (jedna dla wszystkich aktualnych modeli) jest
rysunek każ±cy wypinać pięt± na zewn±trz i rysunek do bloków
"wielokierunkowych", że wypinaj± się w każd± stronę. Akurat z braku
możliwo¶ci odkręcenia starych bloków z butów jeżdżę w czym¶ dziwnym i
k±ty wypięcia s± aż za duże. Z racji tego, że i bloki i pedały s±
symetryczne nie widzę zagrożenia dla mechanizmu, dla rowerzysty i
owszem.
Btw. zna kto¶ jaki¶ sposób na usunięcie starych bloków z buta, bez
niszczenia go? Sposoby nieinwazyjne zostały już wypróbowane, skończyły
się uszkodzeniem wpustu na imbus w ¶rubie.

Data: 2011-05-06 07:50:10
Autor: WS
Wypinanie spd - do ¶rodka
On 6 Maj, 15:40, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:

Btw. zna kto¶ jaki¶ sposób na usunięcie starych bloków z buta, bez
niszczenia go? Sposoby nieinwazyjne zostały już wypróbowane, skończyły
się uszkodzeniem wpustu na imbus w ¶rubie.

wykretakiem (o ile uda sie znalezc tak maly...)
np. http://allegro.pl/listing.php/search?string=wykretak+M3&category=0&description=1&sg=0&order=t&price_from=&price_to
WS

Data: 2011-05-06 13:45:44
Autor: Jan Srzednicki
Wypinanie spd - do środka
On 2011-05-06, Piotrpo wrote:
Btw. zna ktoś jakiś sposób na usunięcie starych bloków z buta, bez
niszczenia go? Sposoby nieinwazyjne zostały już wypróbowane, skończyły
się uszkodzeniem wpustu na imbus w śrubie.

Wiertarka i rozwiercić śrubę aż do ukręcenia łba. Płytka do wkręcania
bloków powinna być wymienialna, choć bywają buty, w których jej się
wymienić nie da bez rozbabrania buta (sandały Shimano, Specialized
Defroster).

Data: 2011-05-06 06:56:50
Autor: Piotrpo
Wypinanie spd - do ¶rodka
On 6 Maj, 15:45, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2011-05-06, Piotrpo wrote:
> Btw. zna kto¶ jaki¶ sposób na usunięcie starych bloków z buta, bez
> niszczenia go? Sposoby nieinwazyjne zostały już wypróbowane, skończyły
> się uszkodzeniem wpustu na imbus w ¶rubie.

Wiertarka i rozwiercić ¶rubę aż do ukręcenia łba. Płytka do wkręcania
bloków powinna być wymienialna, choć bywaj± buty, w których jej się
wymienić nie da bez rozbabrania buta (sandały Shimano, Specialized
Defroster).

Dzięki

Spróbuję - muszę się jeszcze jakie¶ rozs±dne wiertło zaopatrzyć.
Płytka nie jest problemem - ma jeszcze drug± parę otworów, więc j± po
prostu przełożę, jak by co

Data: 2011-05-06 16:02:46
Autor: kamil/Endurorider.pl
Wypinanie spd - do ¶rodka
Użytkownik "Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ba1b7fbd-de4c-47dc-bb22-f27de851a76fc5g2000yqd.googlegroups.com...

Spróbuję - muszę się jeszcze jakie¶ rozs±dne wiertło zaopatrzyć.
Płytka nie jest problemem - ma jeszcze drug± parę otworów, więc j± po
prostu przełożę, jak by co
======

Dobre wiertło to cena ok 10 PLN b±dĽ więcej - najlepiej kup w sklepi specjalistycznym a nie markecie.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-06 18:54:20
Autor: PeJot
Wypinanie spd - do środka
W dniu 2011-05-06 15:45, Jan Srzednicki pisze:
Wiertarka i rozwiercić śrubę aż do ukręcenia łba.

Ostrożnie, bo można przegrzać blok i uszkodzić szkielet buta. Ostre wiertło dobrej jakości, wolne obroty i kontrola temperatury.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-05-16 12:38:44
Autor: kosik
Wypinanie spd - do środka
[...]

Wiertło 5mm, trzeba wiercić aż odpadnie łeb śruby, a wtedy resztę bez problemu wykręcisz kombinerkami.

kosik

Data: 2011-05-06 15:50:50
Autor: kamil/Endurorider.pl
Wypinanie spd - do środka

Użytkownik "ikov" <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał w wiadomości news:4dc3f3ed$0$2458$65785112news.neostrada.pl...

Czy takie wypinanie do środka:
a) jest czymś normalnym i nie uszkodzi pedału/bloków
b) świadczy o problemie z blokiem lub raczej moją nogą

Moim zdaniem to nie jest do końca normalne. Możliwość wypięcia się na zewnątrz jest kluczowa aby się podeprzeć i uchronić przed upadkiem. Po prostu musisz mieć możliwość aby się swobodnie wypiąć na zewnątrz. Sprawdź tak jak radzą grupowicze bo gdzieś jest błąd.

Data: 2011-05-06 19:13:32
Autor: gobo
Wypinanie spd - do środka
Jeżdżę na SPD krótko, bo może miesiąc, ale uważam, że powinieneś mieć możliwość wypinania się na zewnątrz stopą po obu stronach. Coś jest nie tak. Może faktycznie przykręciłeś blok odwrotnie?
U mnie zarĂłwno lewa, jak i prawa strona wypina siÄ™ rĂłwnie Ĺ‚atwo.
Piotr

Data: 2011-05-07 21:31:39
Autor: arturb
Wypinanie spd - do środka
W dniu 2011-05-06 15:14, ikov pisze:
Od tygodnia jeżdżę w spd (m520) i strasznie ciężko było mi wypinać się
prawÄ… nogÄ…

A nie masz poodkręconej sprężyny w pedale na maksimum ?
Ja sprężyny ustawiam w ten sposób że :
- luzuje na minimum
- podkrecam tak długo aż but przestaje sie wypinać podczas przeskakiwania np progów na jezdni przy podrywaniu roweru do góry.

Podczas zatrzymania nie wykrecam nóg i nci nie kombnuje tylko obciążam stopę lekko skręcam i ześlizguje się sama z pedału.

Data: 2011-05-09 13:39:22
Autor: cytawa
Wypinanie spd - do środka
[...]

  Nie uszkodzi. SPD jest symetryczne.

b) świadczy o problemie z blokiem lub raczej moją nogą

Ja tez tak mam z prawa noga. Mam wyraznie mniejsza ruchliwosc prawej stopy. Mysle, ze to przypadlosc ortopedyczna nie wiem czym spowodowana.

Jan Cytawa

Data: 2011-05-09 16:28:10
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wypinanie spd - do środka
ikov, Fri, 06 May 2011 15:14:07 +0200, pl.rec.rowery:
a tam napis że jednokierunkowe wypinanie (na zewn±trz).

AFAIR chodzi o to, że s± bloki, które można wypi±ć też w kierunku w górę w
bok (znaczy po ukosie), a inne - tylko poziomo.
SprawdĽ, czy masz dobrze przykręcony blok oraz jak sprawa się ma z prawym
butem w lewym pedale.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-05-16 08:57:26
Autor: ikov
Wypinanie spd - do ¶rodka
[...]

Przepraszam że odpowiadam po tygodniu, ale dopiero wróciłem z urlopu (Mazury, rower i spd - zero gleb :) Z prawym w lewym i na odwrót będę musiał sprawdzić, ale OIDP, bloki były z tymi pedałami, odkręciłem je z innych butów i na pewno prawy z prawego... raczej nic nie jest odwrotnie, ale mimo to nadal wypi±ć się na zewn±trz nie mogę. Już opanowałem technikę i udaje się wypinać bezproblemowo, ale 'po mojemu'. Może faktycznie, jak potwierdza Jan Cytawa  - może co¶ być z nog±, bo znajomy wypi±ł się bez problemu praw± nog±.

Data: 2011-05-16 07:27:45
Autor: Ryszard Mikke
Wypinanie spd - do ¶rodka
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisał(a):
> [...]
Przepraszam że odpowiadam po tygodniu, ale dopiero wróciłem z urlopu (Mazury, rower i spd - zero gleb :) Z prawym w lewym i na odwrót będę musiał sprawdzić, ale OIDP, bloki były z tymi pedałami, odkręciłem je z innych butów i na pewno prawy z prawego...

Jesli o mnie chodzi, to raczej sugerowalem, ze prawy blok przykreciles tylem
do przodu.

rmikke

Data: 2014-01-16 13:19:38
Autor: bramkarka121
Wypinanie spd - do ¶rodka
Bardzo Ciężko mi się wypina z tych bloków na rowerach stacjonarnych,jeĽdziłam pierwszy raz xd na pocz±tku nie mogłam się wpi±ć,po chwili manewrowania nog± się udało wpięłam się i byłam zadowolona po nie długim czasie trzeba było się wypi±ć i znów miałam problem z wypięciem nogi... Masakra jaka¶,czy kto¶ mi powie jak to się robi i aby nie musieć manewrować nog± we wszystkie strony xd

Data: 2014-01-16 22:02:37
Autor: AZ
Wypinanie spd - do środka
Dnia 16.01.2014 bramkarka121@wp.pl <bramkarka121@wp.pl> napisał/a:
Bardzo Ciężko mi się wypina z tych bloków na rowerach stacjonarnych,jeździłam pierwszy raz xd na początku nie mogłam się wpiąć,po chwili manewrowania nogą się udało wpięłam się i byłam zadowolona po nie długim czasie trzeba było się wypiąć i znów miałam problem z wypięciem nogi... Masakra jakaś,czy ktoś mi powie jak to się robi i aby nie musieć manewrować nogą we wszystkie strony xd
Pewnie masz je po prostu niewyregulowane. Jakie konkretnie te pedaly masz?

Wpina sie kladac stope na pedale i naciskajac tak jak przy jezdzie, powinno
sie zapiac bez problemu no chyba ze mamy brudne bloki w butach albo pedaly.
Wypina sie przekrecajac piete na zewnatrz.

--
Artur

Wypinanie spd - do środka