Wypinanie spd - do środka

Data: 2011-05-06 15:31:03
Autor: bans
Wypinanie spd - do środka
W dniu 2011-05-06 15:14, ikov pisze:

O ile lewÄ… to cyk - i
wypięte, to prawą musiałem wykręcać w jakieś niemożliwe kąty. Regulacja
nic nie dała, bo to nie kwestia siły tylko kąta skrętu buta,

No to coĹ› jest zepsute lub Ĺşle zamontowane.

ale w końcu
wyszło na to, że lekko wychodzi wypinanie się piętą do środka gdy prawy
pedał jest u góry (lewa noga - pięta na zewnątrz a pedał na dole).

Nie, no, tak się wypinać nie możesz, to ma się wypinać w każdej pozycji i to odruchowo.

Teraz
widzÄ™ w necie fotkÄ™ opakowania od blokĂłw, a tam napis ĹĽe jednokierunkowe
wypinanie (na zewnątrz). Czy takie wypinanie do środka:
a) jest czymś normalnym i nie uszkodzi pedału/bloków

To ciekawostka - bo do tej pory nikt z grupowych specjalistów nie stwierdził, że jest taka różnica między M520 a M540 - a z M540 wypinam się w obie strony.

--
bans

Data: 2011-05-06 06:40:02
Autor: Piotrpo
Wypinanie spd - do ¶rodka
On 6 Maj, 15:31, bans <g...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-05-06 15:14, ikov pisze:

> O ile lew± to cyk - i
> wypięte, to praw± musiałem wykręcać w jakie¶ niemożliwe k±ty. Regulacja
> nic nie dała, bo to nie kwestia siły tylko k±ta skrętu buta,

No to co¶ jest zepsute lub Ľle zamontowane.

> [...]
> pedał jest u góry (lewa noga - pięta na zewn±trz a pedał na dole).

Nie, no, tak się wypinać nie możesz, to ma się wypinać w każdej pozycji
i to odruchowo.

> Teraz
> widzę w necie fotkę opakowania od bloków, a tam napis że jednokierunkowe
> wypinanie (na zewn±trz). Czy takie wypinanie do ¶rodka:
> a) jest czym¶ normalnym i nie uszkodzi pedału/bloków

To ciekawostka - bo do tej pory nikt z grupowych specjalistów nie
stwierdził, że jest taka różnica między M520 a M540 - a z M540 wypinam

W instrukcji do Mxxx (jedna dla wszystkich aktualnych modeli) jest
rysunek każ±cy wypinać pięt± na zewn±trz i rysunek do bloków
"wielokierunkowych", że wypinaj± się w każd± stronę. Akurat z braku
możliwo¶ci odkręcenia starych bloków z butów jeżdżę w czym¶ dziwnym i
k±ty wypięcia s± aż za duże. Z racji tego, że i bloki i pedały s±
symetryczne nie widzę zagrożenia dla mechanizmu, dla rowerzysty i
owszem.
Btw. zna kto¶ jaki¶ sposób na usunięcie starych bloków z buta, bez
niszczenia go? Sposoby nieinwazyjne zostały już wypróbowane, skończyły
się uszkodzeniem wpustu na imbus w ¶rubie.

Data: 2011-05-06 07:50:10
Autor: WS
Wypinanie spd - do ¶rodka
On 6 Maj, 15:40, Piotrpo <piot...@gmail.com> wrote:

Btw. zna kto¶ jaki¶ sposób na usunięcie starych bloków z buta, bez
niszczenia go? Sposoby nieinwazyjne zostały już wypróbowane, skończyły
się uszkodzeniem wpustu na imbus w ¶rubie.

wykretakiem (o ile uda sie znalezc tak maly...)
np. http://allegro.pl/listing.php/search?string=wykretak+M3&category=0&description=1&sg=0&order=t&price_from=&price_to
WS

Data: 2011-05-06 13:45:44
Autor: Jan Srzednicki
Wypinanie spd - do środka
On 2011-05-06, Piotrpo wrote:
Btw. zna ktoś jakiś sposób na usunięcie starych bloków z buta, bez
niszczenia go? Sposoby nieinwazyjne zostały już wypróbowane, skończyły
się uszkodzeniem wpustu na imbus w śrubie.

Wiertarka i rozwiercić śrubę aż do ukręcenia łba. Płytka do wkręcania
bloków powinna być wymienialna, choć bywają buty, w których jej się
wymienić nie da bez rozbabrania buta (sandały Shimano, Specialized
Defroster).

Data: 2011-05-06 06:56:50
Autor: Piotrpo
Wypinanie spd - do ¶rodka
On 6 Maj, 15:45, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
On 2011-05-06, Piotrpo wrote:
> Btw. zna kto¶ jaki¶ sposób na usunięcie starych bloków z buta, bez
> niszczenia go? Sposoby nieinwazyjne zostały już wypróbowane, skończyły
> się uszkodzeniem wpustu na imbus w ¶rubie.

Wiertarka i rozwiercić ¶rubę aż do ukręcenia łba. Płytka do wkręcania
bloków powinna być wymienialna, choć bywaj± buty, w których jej się
wymienić nie da bez rozbabrania buta (sandały Shimano, Specialized
Defroster).

Dzięki

Spróbuję - muszę się jeszcze jakie¶ rozs±dne wiertło zaopatrzyć.
Płytka nie jest problemem - ma jeszcze drug± parę otworów, więc j± po
prostu przełożę, jak by co

Data: 2011-05-06 16:02:46
Autor: kamil/Endurorider.pl
Wypinanie spd - do ¶rodka
Użytkownik "Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:ba1b7fbd-de4c-47dc-bb22-f27de851a76fc5g2000yqd.googlegroups.com...

Spróbuję - muszę się jeszcze jakie¶ rozs±dne wiertło zaopatrzyć.
Płytka nie jest problemem - ma jeszcze drug± parę otworów, więc j± po
prostu przełożę, jak by co
======

Dobre wiertło to cena ok 10 PLN b±dĽ więcej - najlepiej kup w sklepi specjalistycznym a nie markecie.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-05-06 18:54:20
Autor: PeJot
Wypinanie spd - do środka
W dniu 2011-05-06 15:45, Jan Srzednicki pisze:
Wiertarka i rozwiercić śrubę aż do ukręcenia łba.

Ostrożnie, bo można przegrzać blok i uszkodzić szkielet buta. Ostre wiertło dobrej jakości, wolne obroty i kontrola temperatury.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-05-16 12:38:44
Autor: kosik
Wypinanie spd - do środka
[...]

Wiertło 5mm, trzeba wiercić aż odpadnie łeb śruby, a wtedy resztę bez problemu wykręcisz kombinerkami.

kosik

Wypinanie spd - do środka