Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów

Data: 2009-11-11 23:33:24
Autor: morghul
Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów
Witam grupowiczów,
Jest taka sprawa że jest sobie pracownik który dostaje 1500zł pensji do ręki miesięcznie, pracuje na czarno. Pracodawca chciałby go zatrudnić 'na biało'. Płacić mu nadal 1500zł do ręki ale pytanie ile będzie go to dodatkowo kosztowało? Rozumiem że wypłata pracownika który ma umowę z pracodawc± jest wliczana w koszty i pomniejsza podateki więc prosiłbym też o uwzględnienie.
Czyli ile więcej wyda pracodawca zakładaj±c że chce żeby pracownik miał też 1500 na rękę.

Data: 2009-11-11 22:42:42
Autor: Jacek_P
Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów
morghul napisal:
Witam grupowiczĂłw,
Jest taka sprawa że jest sobie pracownik który dostaje 1500zł pensji do ręki miesięcznie, pracuje na czarno. Pracodawca chciałby go zatrudnić 'na biało'. Płacić mu nadal 1500zł do ręki ale pytanie ile będzie go to dodatkowo kosztowało? Rozumiem że wypłata pracownika który ma umowę z pracodawcą jest wliczana w koszty i pomniejsza podateki więc prosiłbym też o uwzględnienie.
Czyli ile więcej wyda pracodawca zakładając że chce żeby pracownik miał też 1500 na rękę.

Do tej pory wydawal ok. 1830, teraz wyda 2441.
Czyli koszty mu wzrosna o 611.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-11-11 14:58:29
Autor: glos
On 11 Lis, 23:42, Jacek_P <Lato-i-U...@cyf-kr.edu.pl> wrote:
morghul napisal:

> [...]
> Czyli ile więcej wyda pracodawca zakładaj±c że chce żeby
> pracownik miał też 1500 na rękę.

Do tej pory wydawal ok. 1830, teraz wyda 2441.

Raczej - do tej pory wydawal na pracownika 1500, a teraz wyda ok 2440,
zakladajac, ze nie zatrudnia pow 20 pracownikow (zfss czy jak to sie
teraz nazywa).

Z kolei po wpisaniu w koszty tych 2440 odpisze sobie od podatku ok 460
zl - ergo miesieczne koszty efektywnie mu wzrosna o 480 mcznie
(zakladam, ze nie jest deficytowy i ma z czego odliczac).

Wszystko w/w oczywiscie ma charakter przyblizony.

No i oczywiscie bedzie musial teraz obowiazkowo placic za n pierwszych
dni chorobowego i za czas urlopu, a nie wiem czy dotychczas za to
placil.

--

Pozdrawiam,

glos

Data: 2009-11-12 00:06:18
Autor: morghul
Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów
Raczej - do tej pory wydawal na pracownika 1500, a teraz wyda ok 2440,
zakladajac, ze nie zatrudnia pow 20 pracownikow (zfss czy jak to sie
teraz nazywa).

Ale de facto od tych 1500zł które płacił płacił też podatek bo z punktu widzenia US były to jego dochód, czyli ile mógłby odliczyć od tych 1500zł gdyby były dla niego kosztem? 22%VAT i 19 dochodewego?

Z kolei po wpisaniu w koszty tych 2440 odpisze sobie od podatku ok 460
zl - ergo miesieczne koszty efektywnie mu wzrosna o 480 mcznie
(zakladam, ze nie jest deficytowy i ma z czego odliczac).

Ma z czego.

[...]

To nie ma znaczenia.

Nie ukrywam że chodzi mi przedewszystkim o finansowe różnice między stanem obecnym a sytuacj± kiedy pracownik jest na umowie.

Data: 2009-11-12 00:22:55
Autor: Liwiusz
morghul pisze:
[...]

   Podatek od tych 1500zł płacił by bez względu na to, czy pieni±dze te wypłacił na czarno komu¶, czy przepił, czy wydał na inne swoje wydatki.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-12 12:44:08
Autor: morghul
Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów
  Podatek od tych 1500zł płacił by bez względu na to, czy pieni±dze te wypłacił na czarno komu¶, czy przepił, czy wydał na inne swoje wydatki.

No tak, troche przekombinowałem ;).

Chodziło o argumenty które pokazały by pracodawcy jaka jest różnica w realnych kosztach między pracownikiem na czarno a pracownikiem na umowie o prace przy założeniu że w obu sytuacjach dostaje 1500zł "na rękę".

--
Dawid

Data: 2009-11-12 01:30:28
Autor: SDD
Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów

Użytkownik "morghul" <morghul@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hdfg1d$3jb$1news.onet.pl...

Ale de facto od tych 1500zł które płacił płacił też podatek bo z punktu widzenia US były to jego dochód, czyli ile mógłby odliczyć od tych 1500zł gdyby były dla niego kosztem? 22%VAT i 19 dochodewego?

Jaki VAT?
Nie ma tam zadnego VAT-u przeciez.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-11-12 01:39:14
Autor: macso
Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hdfkv4$djf$1news.onet.pl...

[...]

nie napisał że na umowie o pracę.
może na umowie z tytułu samozatrudnienia, wtedy VAT jak najbardziej jest

macso

Data: 2009-11-12 12:41:57
Autor: morghul
Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów
nie napisał że na umowie o pracę.
może na umowie z tytułu samozatrudnienia, wtedy VAT jak najbardziej jest

Na umowę o pracę oczywi¶cie

--

ETERSTAR
Dawid Talarczyk

Data: 2009-11-11 23:50:53
Autor: Liwiusz
Jacek_P pisze:
morghul napisal:
[...]

   WydawaĹ‚ 1500zĹ‚. Wliczasz podatek? Po co. Fakt zatrudnienia kogoĹ› na czarno jest neutralny podatkowo.

--
Liwiusz

Data: 2009-11-12 08:08:03
Autor: Jacek_P
Liwiusz napisal:
   WydawaĹ‚ 1500zĹ‚. Wliczasz podatek? Po co. Fakt zatrudnienia kogoĹ› na czarno jest neutralny podatkowo.

Nie jest. Liczy sie roznice w cashflow. Ile z kasy wydales wczesniej,
a ile wydasz teraz.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-11-12 10:17:18
Autor: Liwiusz
Jacek_P pisze:
Liwiusz napisal:
   WydawaĹ‚ 1500zĹ‚. Wliczasz podatek? Po co. Fakt zatrudnienia kogoĹ› na czarno jest neutralny podatkowo.

Nie jest. Liczy sie roznice w cashflow. Ile z kasy wydales wczesniej,
a ile wydasz teraz.

Wcześniej wydałem 285zł na podatek, a po zatrudnieniu kogoś wydam 1500zł i 285zł na podatek.

Czyli zatrudnienie kogoś kosztuje mnie dokładnie 1500zł.

--
Liwiusz

Wypłata - proszę o przeliczenie kosztów