[eurobank] Wypłatapieniędzy z konta - problem

Data: 2009-03-31 22:50:10
Autor: Parl Dro
[eurobank] Wypłatapieniędzy z konta - problem
Witam.
Poszedłem ostatnio do eurobanku wypłacić pieniądze z konta (byli akurat najbliżej a mam tam trochę grosza na RO). Miałem przy sobie paszport i prawo jazdy i pojawił się problem. Pani nie chciała mi wypłacić pieniędzy mimo przedstawienia ww. dokumentów, trzeba jej było dowód. Na pytanie dlaczego uzyskałem tylko odpowiedzi typu "bo tak", "takie mamy przepisy" etc. Nie była mi w stanie pokazać gdzie ten przepis widnieje, nie doszukałem się też tego w ich regulaminie konta. Ktoś to już może przerabiał (z tym bankiem, z innymi?)? Zazwyczaj dowód noszę przy sobie, ale czasem zdarza się zapomnieć, w PKO i w Lukasie nie pamiętam żeby mi ktoś z tego powodu problemy robił. Jak to w ogóle jest z tym u nas w kraju? Jest na to jakaś regulacja czy to widzimisię krawaciarzy?

PD

Data: 2009-03-31 16:23:08
Autor: szczurwa
Wypłatapieniędzy z konta - problem
On 31 Mar, 22:50, "Parl Dro" <parl_droWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

 Z prawnego punktu widzenia zarówno dowód osobisty jak i paszport
potwierdzają tożsamość i obywatelstwo polskie ich posiadacza, pod tym
względem są one równoprawne. Bank naraża się na delikt, ponieważ
odmawia wypłaty środków osobie, która należycie potwierdziła tożsamość
jako ich właściciela.

Data: 2009-04-01 11:06:03
Autor: Parl Dro
[...]

A na co można się w takiej sytuacji powołać? Jakieś konkretne paragrafy? Bo szczerze to nie udało mi się takowych znaleźć.

PD

Data: 2009-04-01 04:28:43
Autor: szczurwa
Wypłatapieniędzy z konta - problem
On 1 Kwi, 11:06, "Parl Dro" <parl_droWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:

Ustawa o dokumentach paszportowych:

Art. 4. Dokument paszportowy uprawnia do przekraczania granicy i
pobytu za granicą oraz poświadcza obywatelstwo polskie, a także
tożsamość osoby w nim wskazanej w zakresie danych, jakie ten dokument
zawiera.

Data: 2009-03-31 23:27:39
Autor: RobertS
[...]

a jak zakładałeś konto to jaki dokument pokazywałeś?

RobertS

Data: 2009-03-31 23:38:48
Autor: Parl Dro
[eurobank] Wypłatapieniędzy z konta - problem
> a jak zakładałeś konto to jaki dokument pokazywałeś?

Dowód. A paszport mają w swoim systemie, bo miałem też u nich KK.

PD

Data: 2009-03-31 23:42:22
Autor: zly
Dnia Tue, 31 Mar 2009 23:27:39 +0200, RobertS napisał(a):

a jak zakładałeś konto to jaki dokument pokazywałeś?

a co to za roznica? jak pokazal dowod, to nie mozna go zidentyfikowac na
podstawie paszportu, czy prawa jazdy?
--
marcin

Data: 2009-03-31 23:47:11
Autor: Parl Dro
> [...]

> a jak zakładałeś konto to jaki dokument pokazywałeś?

a co to za roznica? jak pokazal dowod, to nie mozna go zidentyfikowac na

No właśnie to mnie najbardziej ciekawi... Jak to jest z prawem odgórnym u nas w Polsce - co jest dokumentem poświadczającym tożsamość? Przecież paszportu na całym świecie używam do potwierdzenia swojej tożsamości.

PD

Data: 2009-04-01 00:16:59
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Parl Dro" <parl_droWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4e8f.00000154.49d28f5fnewsgate.onet.pl...

No właśnie to mnie najbardziej ciekawi... Jak to jest z prawem odgórnym
u nas w  Polsce - co jest dokumentem poświadczającym tożsamość? Przecież
paszportu na  całym świecie używam do potwierdzenia swojej tożsamości.

Najśmieszniejsze jest to, że z paszportem pójdziesz do notariusza i sprzedasz np. swoje mieszkanie, czy dom warty kilkaset tysięcy złotych, a w eurobanku głupich 50 zł ci nie wypłacą.

Data: 2009-04-01 00:25:31
Autor: MK
"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> wrote in message news:gqu4oe$ve1$1news.task.gda.pl...

Najśmieszniejsze jest to, że z paszportem pójdziesz do notariusza i sprzedasz np. swoje mieszkanie, czy dom warty kilkaset tysięcy złotych, a w eurobanku głupich 50 zł ci nie wypłacą.

Trzeba sie nauczyc korzystac z kart platniczych :).

MK

Data: 2009-04-01 00:27:19
Autor: Parl Dro
> [...]

Trzeba sie nauczyc korzystac z kart platniczych :).

Jak wprowadzą u nas w mieście parkometry na kartę płatniczą to pogadamy ;)

PD

Data: 2009-03-31 17:58:26
Autor: witek
Parl Dro wrote:

Trzeba sie nauczyc korzystac z kart platniczych :).

Jak wprowadzą u nas w mieście parkometry na kartę płatniczą to pogadamy ;)

przecież mandat bez problemu możesz opłacić przelewem. :)

Data: 2009-04-01 00:36:13
Autor: MK
"Parl Dro" <parl_droWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:4e8f.0000015e.49d298c7newsgate.onet.pl...

Jak wprowadzą u nas w mieście parkometry na kartę płatniczą to pogadamy ;)

A nie wystarczylyby bankomaty?

MK

Data: 2009-04-01 00:26:22
Autor: Parl Dro
> [...]

Najśmieszniejsze jest to, że z paszportem pójdziesz do notariusza i sprzedasz np. swoje mieszkanie, czy dom warty kilkaset tysięcy złotych, a w eurobanku głupich 50 zł ci nie wypłacą.

No ale zrozumiałbym jeśli bank miałby na to jakąś klauzulę, którą podpisałem/
zaakceptowałem razem z umową o konto. Ale tak jak pisałem nie są w stanie mi nic takiego pokazać ani też w regulaminie nie widnieje. Czy zatem bank może aż tak dalece idącą samowolę przejawiać?

PD

Data: 2009-03-31 17:57:42
Autor: witek
Parl Dro wrote:
Czy zatem bank może aż tak dalece idącą samowolę przejawiać?

To nie bank, to pinda w spódniczne.
Niestety po za nagwizdaniem jej niewiele więcej w tym momencie możesz jej zrobić.

Data: 2009-04-01 10:01:45
Autor: ąćęłńóśźż
[eurobank] Wypłatapieniędzy z konta - probl em
Może poprosić o zmiane na arkuszu swoich danych osobowych i wpisanie paszportu do systemu.
JaC

-- -- -

Niestety po za nagwizdaniem jej niewiele więcej w tym momencie możesz jej zrobić.

Data: 2009-04-01 11:03:31
Autor: Parl Dro
Parl Dro wrote:
> Czy zatem bank może aż > tak dalece idącą samowolę przejawiać?

To nie bank, to pinda w spódniczne.
Niestety po za nagwizdaniem jej niewiele więcej w tym momencie możesz jej zrobić.

Czyli jak pinda w spódnicze kazała by Ci zatańczyć kankana, żeby wypłacić pieniądze to byłoby też ok? Nagwizdałbyś jej ale i zatańczył? Chyba banki powinny trzymać się jakichś ogólnych regulacji a nie powodować, że pindy w spódniczkach będą dyktować klientom co mają robić na podstawie własnego widzimisię. Tylko tak jak patrzę to takiej regulacji dotyczącej dokumentu jaki identyfikuje klienta po prostu nie ma.

PD

Data: 2009-04-01 10:59:18
Autor: witek
Parl Dro wrote:
Parl Dro wrote:
[...]

Kankana  (jak i dowodu osobistego) nie ma w zapisach bankowych. To jest widzimisie pindy w spódniczce.
I jak ci powie, że ci nie wypłaci kasy dopóki nie zatańczysz, to tak naprawdę nic jej więcej na miejscu zrobić nie możesz.
Możesz sobie najwyżej poskakać na miejscu, a kasy i tak nie zobaczysz.
I oto mi chodziło.

Chyba banki powinny trzymać się jakichś ogólnych regulacji a nie powodować, że pindy w spódniczkach będą dyktować klientom co mają robić na podstawie własnego widzimisię.

I owszem pinda w spódniczce zostanie pouczona lub zwolniona, ale to ci kasy nie da wtedy kiedy jej potrzebujesz.

Data: 2009-04-01 12:05:59
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Parl Dro" <parl_droWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4e8f.0000018a.49d32de3newsgate.onet.pl...

na podstawie własnego  widzimisię. Tylko tak jak patrzę to takiej
regulacji dotyczącej dokumentu jaki  identyfikuje klienta po prostu nie
ma.

    Jak nie ma?

Dokumentami tożsamości w Polsce są:

- dowód osobisty,
- paszport,
- karta pobytu stałego.

Ten ostatni otrzymują osoby bez obywatelstwa polskiego.

Data: 2009-04-01 12:15:37
Autor: Parl Dro
> [...]

- paszport,
- karta pobytu stałego.

Ten ostatni otrzymują osoby bez obywatelstwa polskiego.

Czyli bank, nawet jeśli stworzyłby sobie jakieś wewnętrzne rozporządzenie, nie może narzucać, że identyfikuje klienta tylko po dowodzie, dobrze rozumiem?

Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi, teraz już przynajmniej wiem jak na przyszłość rozmawiać. Aż przetestuję chyba kiedyś w innej placówce taką sytuację z paszportem.

PD

Data: 2009-04-01 00:45:43
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Parl Dro" <parl_droWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4e8f.0000015d.49d2988enewsgate.onet.pl...

[...]

    Może bo ludzie sąleniwi. Gdbyś np. podał ich do sądu z żądaniem zapłaty kary, którą dostałeś za parkowanie bez zapłaty, z uwagi, że eurobank odmówił ci wypłaty pieniędzy, względnie o zadośćuczynienie powołując się na kodeks cywilny, w którym jest zapis, że bank nie może odmówić dostępu posiadaczowi rachunku do jego pieniędzy.

Art. 725 [Pojęcie] Przez umowę rachunku bankowego bank zobowiązuje się względem posiadacza rachunku, na czas oznaczony lub nieoznaczony, do przechowywania jego środków pieniężnych oraz, jeżeli umowa tak stanowi, do przeprowadzania na jego zlecenie rozliczeń pieniężnych.

Art. 726 [Rozporządzanie pieniędzmi] Bank może obracać czasowo wolne środki pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym z obowiązkiem ich zwrotu w całości lub w części na każde żądanie, chyba że umowa uzależnia obowiązek zwrotu od wypowiedzenia.

    Ponieważ jest to zapis ustawowy, a paszport jest pełnoprawnym dokumentem tożsamości, to wg mnie nawet żadne bzdurne zapisy regulaminu tego nie zmienią.

Data: 2009-04-01 01:04:17
Autor: krzysztofsf
[eurobank] Wypłatapieniędzy z kont a - problem

   Ponieważ jest to zapis ustawowy, a paszport jest pełnoprawnym dokumentem tożsamości, to wg mnie nawet żadne bzdurne zapisy regulaminu tego nie zmienią.

Przy obowiazkowej wymianie dowodow powstalo takie zamieszanie - uniewazniono ksiazeczkowe jednoczesnie robiac histerie, ze "tylko nowy dowod osobisty".
Banki wyrobily w pracownikach przeswiadczenie, ze paszport, prawo jazdy, ksiazeczka wojskowa - to tylko "drugi dokument ze zdjeciem" wymagany w niektorych sytuacjach.
A jednoczesnei poniewaz u nas obywatel ma obowiazek posiadac (nie nosic ze soba, a posiadac) dowod, to banki nie maja specjalnych problemow z uzyskiwaniem tego dokumentu od klienta do identyfikacji.

Data: 2009-04-01 10:59:59
Autor: Parl Dro
[...]

Ale, jak wspomniałem, bank nie posiada w regulaminie konta, który dostałem wraz z umową, jakiejkolwiek informacji o tym, że do identyfikacji potrzebny jest tylko dowód. Ani pracownik w placówce ani infolinia nie potrafili mi przytoczyć żadnego przepisu, który to reguluje u nich, nawet wewnętrznie, ciągle tylko powtarzają "bo tak". No i robi się paranoja. Przez takie bzdurne pseudoprzepisy (a raczej widzimisię) dochodzi do tego, że klienci, którzy ponoć w bankach są najważniejsi, grają jak im krawaciarze zagrają. Popytałem znajomych czy mieli podobne sytuacje i wychodzi na to, że w tej kwestii panuje totalna samowola. W tym samym banku różne osoby potrafią przyjąć dowód a inne zadowolą się paszportem. I kto ma rację? PD

Data: 2009-04-01 12:03:01
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Parl Dro" <parl_droWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4e8f.00000189.49d32d0fnewsgate.onet.pl...

[...]

    Prawo - art. kodeksu cywilnego zacytowany powyżej.
Paszport jest dokumentem tożsamości, więc bank na podstawie powyższego przepisu jest zobowiązany do wypłaty zgromadzonych na rachunku środków. Na drugi raz przygotuj sobie druk, w którym pracownik oświadcza, że odmawia wypłaty pieniędzy, względnie uzyskaj inny dowód (dyktafon). I wtedy w zależności od rozwoju sytuacji możesz ich nawet podać do sądu.

Data: 2009-04-01 18:35:42
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 01 Apr 2009 00:26:22 +0200, Parl Dro napisał(a):

No ale zrozumiałbym jeśli bank miałby na to jakąś klauzulę, którą podpisałem/
zaakceptowałem razem z umową o konto. Ale tak jak pisałem nie są w stanie mi

LOL, w mBanku masz explicite wymieniony paszport w regulaminie jako
dokument potwierdzający tożsamość. I co z tego? Bank uparcie odmawia
uznania swojego własnego regulaminu.

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-04-01 19:19:15
Autor: Parl Dro
> [...]

LOL, w mBanku masz explicite wymieniony paszport w regulaminie jako
dokument potwierdzający tożsamość. I co z tego? Bank uparcie odmawia

A, no to nieźle, tego nie wiedziałem. Przegięcia w żadną stronę nie są dobre. Cholera by wzięła tych krawaciarzy... Zbyt bezkarnie się czują dyktując sobie tylko znane warunki.

PD

Data: 2009-04-01 23:17:26
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 01 Apr 2009 19:19:15 +0200, Parl Dro napisał(a):

A, no to nieźle, tego nie wiedziałem. Przegięcia w żadną stronę nie są dobre. Cholera by wzięła tych krawaciarzy... Zbyt bezkarnie się czują dyktując sobie tylko znane warunki.

Dlatego uruchamiam GIODO. --

Data: 2009-04-01 00:34:35
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 31 Mar 2009 23:47:11 +0200, Parl Dro napisał(a):

No właśnie to mnie najbardziej ciekawi... Jak to jest z prawem odgórnym u nas w Polsce - co jest dokumentem poświadczającym tożsamość? Przecież paszportu na całym świecie używam do potwierdzenia swojej tożsamości.

Paszport poświadcza to, co jest w nim zawarte. A Banki ida w zaparte, BRE
będzie w GIODO niedługo, bo znów przegięli.

Data: 2009-04-01 01:09:06
Autor: Chris
[...]

Z mojego doświadczenia wynika, że banki takie przeszkody tworzą, gdy
mają problemy z płynnością.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Data: 2009-04-01 10:02:27
Autor: ąćęłńóśźż
[eurobank] Wypłatapieniędzy z konta - problem
Czy już upadł którykolwiek bank, w którym trzymałeś swoje 50 zł?
JaC

-- -- -

Z mojego doświadczenia wynika, że banki takie przeszkody tworzą, gdy mają problemy z płynnością.

Data: 2009-04-02 01:05:11
Autor: Chris
Dnia Wed, 1 Apr 2009 10:02:27 +0200,  ąćęłńóśźż napisał(a):

Czy już upadł którykolwiek bank, w którym trzymałeś swoje 50 zł?

Czy musiał od razu upaść?
W sierpniu 1984 roku gdy chciałem wypłacić kasę z banku Pekao SA, to w
kolejce stałem 12 godzin, a tłok był taki, że straciłem wszystkie guziki
przy koszuli.
A w późniejszych latach też kilka razy razy mi się zdarzyło, że bank
miał problemy z wypłaceniem mi tych moich "50 zł".

--
Krzysztof

Data: 2009-04-01 12:07:33
Autor: george

"Parl Dro" <parl_droWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in message news:4e8f.0000014b.49d28202newsgate.onet.pl...
[...]

nie ma to żadnego prawnego uzasadnienia, należało wezwać kierownika placówki i ustalić z nim pisemnie przyczyny omowy wypłaty środków, z odwolaniem sie do podstawy prawnej do której odwołał sie Eurobank.

george

[eurobank] Wypłatapieniędzy z konta - problem