Wypłaty z DinersClub i AmEx-ów w bankomacie, płatności w supermarkiecie

Data: 2009-03-31 19:17:28
Autor: kredytywkarpaczu
Wypłaty z DinersClub i AmEx-ów w bankomacie, płatności w supermarkiecie
Na wielu bankomatach wśród różnych znaczków zawsze widać visę
i mastercard, ale często brakuje AmEx i Diners...

Loga tych dwóch systemów brakuje też często w supermarketach

Czy to oznacza, że w PL można mieć problemy z płaceniem
takimi kartami?

Data: 2009-03-31 19:37:09
Autor: RobertS
[...]

wyciągasz słuszne wnioski ;-)

RobertS

Data: 2009-03-31 19:56:22
Autor: Mithos
kredytywkarpaczu@op.pl pisze:
Czy to oznacza, że w PL można mieć problemy z płaceniem
takimi kartami?

Problemy są spore nawet tam gdzie stosowne naklejki są (z mojego doświadczenia). Aczkolwiek są tutaj osoby, które mówią coś zupełnie innego.

--
Mithos

Data: 2009-03-31 20:39:55
Autor: bartekk
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:gqtli8$e69$2news.onet.pl...
Problemy są spore nawet tam gdzie stosowne naklejki są (z mojego doświadczenia). Aczkolwiek są tutaj osoby, które mówią coś zupełnie innego.

Jeszcze nie spotkalem w Krakowie punktu, gdzie odrzuciliby moja platnosc Amexem z Millenium. A place w przeroznych miejscach.

Data: 2009-03-31 21:28:09
Autor: Mithos
bartekk pisze:
Jeszcze nie spotkalem w Krakowie punktu, gdzie odrzuciliby moja platnosc Amexem z Millenium. A place w przeroznych miejscach.

W Warszawie bardzo ciężko się płaciło. Praktycznie jedynie stacje benzynowe chodziły bezproblemowo.

--
Mithos

Data: 2009-03-31 21:34:09
Autor: MK
"Mithos" <fake@adres.pl> wrote in message news:gqtqud$utc$2news.onet.pl...
bartekk pisze:
[...]

Placilem bardzo duzo w Warszawie i chyba tylko raz mi nie zaakceptowali. Uzywalem w roznych punktach od McDonaldsa, przez stacje, hotele, taksowki, spozywczaki po linie lotnicze. Uciazliwosci, ktore by mnie zniechecily nie zaobserwowalem. Z karty rezygnuje tylko przez rezygnacje z floor limitow.

MK

Data: 2009-03-31 14:30:10
Autor: bartlomiej.wiecek
On 31 Mar, 21:34, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
"Mithos" <f...@adres.pl> wrote in messagenews:gqtqud$utc$2news.onet.pl....

> [...]

zaobserwowalem. Z karty rezygnuje tylko przez rezygnacje z floor limitow.

amex/dc jako jedyna karta w portfelu jest nieporozumieniem. w bardzo
wielu punktach nei jest akceptowana. jesli chodzi o bankomaty tp tylko
euronet, millenium i chyba pko sa. platnosci bezgotowkowe-napewno
polcard i ktos jeszcze. generalnie w sklepach 50%/50% akceptuje amex
(dc nie wiem bo nie mam). z platnosciami internetowymi jest jeszcze
gorzej.

Data: 2009-04-01 11:39:24
Autor: m23m
[...]

Ano właśnie. Ja też jakoś nie miewam problemu z płaceniem AmExem... a używam tej
karty od siedmiu lat.
Ma ona jeszcze jedną miłą cechę - jeśli płacę dużo jednorazowo w nietypowym
miejscu, Millennium dzwoni i pyta, czy to ja. :)

amex/dc jako jedyna karta w portfelu jest nieporozumieniem.
Posiadanie tylko jednej karty płatniczej jest z zasady nieporozumieniem. Zdarza
mi się - wcale nie tak bardzo rzadko - że w jakimś sklepie nie działa VISA, za
to działa MC... wydana do tego samego konta w tym samym banku. Odwrotnie zresztą
też bywa (nie działa MC, działa VISA).
A jeszcze lepiej posiadać - o ile to w danym przypadku możliwe - karty z różnych
banków, co uniezależnia cię od padu systemu twojego banku (tak kiedyś raz czy
drugi padły systemy PKO BP, Pekao SA, Millennium).

generalnie w sklepach 50%/50% akceptuje amex (dc nie wiem bo nie mam).
To prawda (choć w takiej np. Warszawie ten procent jest inny, bardziej korzystny
dla AE/DC).
A dlaczego tak jest, opisywane było na forum wielokrotnie. Po prostu karty VISA,
MC i ich pochodne (VE, MC electronic, Maestro) są zawsze dostarczane w pakiecie
(podpisując umowę z centrum autoryzacji otrzymuje się możliwość akceptacji ich
wszystkich), a do AmExów i Dinersów konieczne jest zawarcie osobnych umów... i
prowizje też są wyższe. :(

z platnosciami internetowymi jest jeszcze gorzej.
E, to zależy. W PayPalu faktycznie AmExa nie wpiszesz, ale Merlin czy empik.com
nie mają problemu z jego akceptacją.

m23m

Data: 2009-03-31 16:26:09
Autor: szczurwa
[...]

Ja rownież nie miałem większych kłopotów z akceptacją. Nawet mój
warzywniak przyjmuje Amex !

Data: 2009-04-01 11:11:24
Autor: jot.be

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:gqtqud$utc$2news.onet.pl...
bartekk pisze:
[...]

W praktycznie wszystkich marketach płaci się amexem bez najmniejszego problemu.

Data: 2009-04-01 21:04:19
Autor: Mithos
jot.be pisze:
W praktycznie wszystkich marketach płaci się amexem bez najmniejszego problemu.

Nie bywam w marketach poza Media Markt i Saturnem.

--
Mithos

Data: 2009-04-02 13:31:28
Autor: m23m
jot.be pisze:
> W praktycznie wszystkich marketach płaci się amexem bez najmniejszego > problemu.

Nie bywam w marketach poza Media Markt i Saturnem.

I z mojej praktyki wynika, że ani w pierwszym ani w drugim nie ma najmniejszego
problemu z zapłaceniem kartą American Express.

m23m

Data: 2009-04-01 00:11:44
Autor: Błażej
Wypłaty z DinersClub i AmEx-ów w bankomacie, płatności w supermarkiecie
Jeszcze nie spotkalem w Krakowie punktu, gdzie odrzuciliby moja platnosc Amexem z Millenium. A place w przeroznych miejscach.

Widocznie robisz zakupy w niewlasciwych miejscach ;)

Przykladowo w Galerii Krakow nie mozna zaplacic w polowie sklepow (ok. 100). Zapomnij takze o aptekach, wiekszosci malych punktow uslugowych itp.

Nie polecam do platnosci w Polsce (lepsza, tansza jest chociazby Visa).

Pozdrawiam.

Data: 2009-04-01 00:23:38
Autor: MK
"Błażej" <e221@poczta.fm> wrote in message news:gqu507$312$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Kiepsko macie w tym Kraku, ja w aptekach placilem Amexem. W ogole przez ostatni rok wszedzie wyciagalem najpierw Amexa, a nastepnie ew. DC (w zaleznosci od dnia miesiaca kolejnosc mogla byc odwrotna) i jakos nie odchodzilem z kwitkiem. Gdyby nie likwidacja floor limitow ciagle by tak bylo... :).

MK

Data: 2009-04-01 00:43:18
Autor: xbartx
Wypłaty z DinersClub i AmEx- ów w bankomacie, płatności w supermarkiecie
On Wed, 1 Apr 2009 00:23:38 +0200
"MK" <macka@interia.pl> wrote:

[...]

Mamy Cię! Nie odchodziłeś z kwitkiem? Czyli się
przyznałeś, że nie udało Ci się jednak zapłacić i nie odchodziłeś z
kwitkiem, z terminala od sklepowej kasy :)

Xenocide

Data: 2009-04-01 00:53:25
Autor: MK
"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:20090401004318.222f9ab4cartel...

Mamy Cię! Nie odchodziłeś z kwitkiem? Czyli się
przyznałeś, że nie udało Ci się jednak zapłacić i nie odchodziłeś z
kwitkiem, z terminala od sklepowej kasy :)

Cos innego mialem na mysli :). Skad przypuszczenie, ze zbieram recepty, przeciez w reklamie KFC mowia, ze szybko blakna, wiec na co to komu?

MK

Wypłaty z DinersClub i AmEx-ów w bankomacie, płatności w supermarkiecie