Wyposażenie studia

Data: 2009-04-29 12:09:40
Autor: Paweł Przeździak
Wyposażenie studia
Witam

Chciałbym urządzić studio do fotografowania ludzi. Lokal około 60 m2 - lub większy. Czy moglibyście mi doradzić jakie wyposażenie kupić (oświtlenie itp. sprawy).
Kto sprzedaje taki sprzęt i jest godny polecenia.
Gdzie można kupić tła - oczywiście nie chodzi o takie kiczowate z jakimiś namalowanymi schodami :)

Pozdrawiam
Paweł Przeździak

Data: 2009-04-29 18:42:04
Autor: conik
Wyposażenie studia
Paweł Przeździak pisze:
[...]

zaraz Ci powiedza ze skoro chcesz studio to powinienes wiedziec czego oczekujesz po sprzecie a tym samym jaki sprzet jest Ci potrzebny...
....i beda mieli racje;)

3x 600ws z zejsciem do jak najmniejszej mocy
statywy, softboxy, snoota, garnek z plastrem miodu, beautydish wyzwalaczki radiowe, naped lancuszkowy z rama na 3 tla, tla
wszystko dostaniesz na allegro lub w dobrych sklepach fotograficznych;)
powodzenia;)

Data: 2009-04-29 19:15:21
Autor: marcin.STIG.saldat
Wyposażenie studia
3x 600ws z zejsciem do jak najmniejszej mocy

+ ze dwa pieski po 250 Ws

--
Pozdrawiam,
marcin.STIG.saldat

Data: 2009-04-29 21:23:57
Autor: Paweł Przeździak
Wyposażenie studia
Bardzo Wam wszystkim dziękuję :)
Teraz już sobie poradzę z tym całym bałaganem. A na lokal planuję zaadoptować jakąś halę - albo przynajmniej część hali żeby
odpowiednia wysokość była.

Pozdrawiam
Paweł Przeździak

Data: 2009-04-29 22:02:56
Autor: Karol 'Carlos' Cieśla
Wyposażenie studia
Paweł Przeździak pisze:
[...]

Ja sie w jakims stopniu podlacze do tego tematu - nie bede nowego watku zakladac, zeby nie duplikowac. Moje studio bedzie typowo amatorskie i znacznie mniejsze niz podane wyzej - w zaleznosci od koncepcji bedzie mialo niecale 20 m2 lub - co bardziej prawdopodobne - cos miedzy 30 a 40 m2.
Mam wstepnie wybrane oswietlenie, moge - chyba dosc okazyjnie - kupic dwie lampy CY200K z softboxami 80x120. Czy to na poczatek wystarczy, czy np dokupic jeszcze jakis mocny halogen, parasolke, blende - jezeli tak, to w jakim kolorze. Albo moze powiedzcie mi jakie sa roznice miedzy nimi i kiedy ktore sie stosuje.
Glowne zastosowanie studia - nie wiem :) Na poczatek portret, byc moze akt (z naciskiem na portret), moze kiedys martwa natura.

Dziekuje za pomoc.

--
pozdrawiam, karol ciesla

Data: 2009-04-29 22:10:46
Autor: conik
Wyposażenie studia

[...]

1- przy takiej powierzchni zapomnij o oswietleniu zarowym ugotujesz sie ty modele i ze zdjec beda nici
2- lampy na poczatek jakiebadz...z czasem docenisz lepsze i drozsze a w zasadzie ich brak
3- imo blenda standard bialo srebrna lub 3in1 srebrno bialo zlota do cieplejszego swiatla
4- 20 metrow to naprawde malo sprawdz jakie musisz miec odejscie np dla obiektywu 50 lub 85 mm zeby komfortowo zdjac cala postac w pionie
5- SWIATLOMIERZ!

Data: 2009-04-29 22:20:11
Autor: Karol 'Carlos' Cieśla
Wyposażenie studia
conik pisze:
1- przy takiej powierzchni zapomnij o oswietleniu zarowym ugotujesz sie ty modele i ze zdjec beda nici

Ok. A to zapytam jeszcze tak: w jakich sytuacjach (mowie o fotografii w studio) zarowe oswietlenie jest lepsze niz blyskowe?

4- 20 metrow to naprawde malo sprawdz jakie musisz miec odejscie np dla obiektywu 50 lub 85 mm zeby komfortowo zdjac cala postac w pionie

Pokombinuje - ale duzo zrobic nie moge - scian nie wyburze... Sufitu tez nie podniose, niestety, wiem ze to mocno ogranicza.

5- SWIATLOMIERZ!

Uzywam cyfry (Canon 350D) - w tej sytuacji chyba swiatlomierz nie jest az tak niezbedny, a mozna sie na poczatek a histogramie oprzec?

--
pozdrawiam, karol ciesla

Data: 2009-04-29 22:30:10
Autor: conik
Wyposażenie studia

Uzywam cyfry (Canon 350D) - w tej sytuacji chyba swiatlomierz nie jest az tak niezbedny, a mozna sie na poczatek a histogramie oprzec?

swiatlomierz;)

Data: 2009-04-30 09:00:39
Autor: Kokos
Wyposażenie studia
Uzywam cyfry (Canon 350D) - w tej sytuacji chyba swiatlomierz nie jest az tak niezbedny, a mozna sie na poczatek a histogramie oprzec?

bedziesz 20 razy robił jedno ujęcie... kto to wytrzyma? modelka chyba nie

Data: 2009-04-30 09:05:03
Autor: bofh@nano.pl
Wyposażenie studia
Karol 'Carlos' Cieśla napisał(a):
conik pisze:
[...]

Histogram określa całą scenę, w studio często się robi zdjęcia naświetlone na jeden określony fragment. Np zdjęcia aktu, często zdjęcia portretowe.  Histogram da Ci w takim przypadku info, że scena jest za ciemna. Musisz mieć światłomierz, który mierzy również światło błyskowe.

wer

Data: 2009-05-01 22:31:16
Autor: Karol 'Carlos' Cieśla
Wyposażenie studia
bofh@nano.pl pisze:
[...]

A mozecie mi podac przykladowe modele swiatlomierzy, ktore sobie dadza z tym rade?

--
pozdro, karol ciesla

Data: 2009-04-29 22:12:08
Autor: conik
Wyposażenie studia
wazna jest rowniez wysokosc pomieszczenia imo minimalne minimum to ok 4 metrow optymalnie ok 5-6

Data: 2009-04-29 22:12:42
Autor: marcin.STIG.saldat
Wyposażenie studia
Mam wstepnie wybrane oswietlenie, moge - chyba dosc okazyjnie - kupic dwie lampy CY200K z softboxami 80x120. Czy to na poczatek wystarczy, czy np dokupic jeszcze jakis mocny halogen,

Chcesz niszczyc sobie zdjecia zafarbami z halogenu? Juz te lampy, ktore zamierzasz kupic maja na tyle niepowtarzalna temperature, ze dokladanie do takiego zestawu halogenu, to kompletna bzdura. Oczywiscie zawodowiec potrafilby to w specyficznych sytuacjach wykorzystac, ale na poczatek, odradzam mieszanie takich zrodel swiatla.

Glowne zastosowanie studia - nie wiem :)

Brawo! ;)

--
Pozdrawiam,
marcin.STIG.saldat

Data: 2009-04-29 22:21:11
Autor: Karol 'Carlos' Cieśla
Wyposażenie studia
marcin.STIG.saldat pisze:
Glowne zastosowanie studia - nie wiem :)

Brawo! ;)

Traktuje to jako hobby - teraz mi po glowie chodza portrety, ale nie wiem czy za pol roku mi sie nie odmieni :)

--
pozdrawiam, karol ciesla

Wyposażenie studia