Wypowiedzenie kredytu odnawialnego

Data: 2020-09-22 14:31:45
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
Czy klientka banku osoba fizyczna której bank wypowiada umowę kredytu odnawialnego ma jakakolwiek formę obrony?
Nie jest to decyzja administracyjna, a jaka?
Cyt. "Z powodu" "Utrata zdolności kredytowej" bez jakiegokolwiek dalszego uzasadnienia.
Banki niczego nie uzasadniają?

Data: 2020-09-22 14:36:36
Autor: Robert_DF
W dniu 22.09.2020 o 14:31, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

co do zasady nie muszą, a jak będziesz się upierać to mogą napisać np. "za duże ryzyko banku"

i już samemu sobie tłumacz...

poza tym brak zdolności kredytowej to nie jest wystarczające uzasadnienie?

Roberts

kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140/

Data: 2020-09-22 14:39:30
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
Skoro kiedyś przyznali, a nic się nie zmieniło?

-- -- -
poza tym brak zdolności kredytowej to nie jest wystarczające uzasadnienie?

Data: 2020-09-22 05:44:40
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 września 2020 14:39:33 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> poza tym brak zdolności kredytowej to nie jest wystarczające uzasadnienie?

Skoro kiedyś przyznali, a nic się nie zmieniło?

Przyznali być może z klika.
A "nic się nie zmieniło" - to się Tobie tylko tak wydaje, mogły się zmienić parametry, jakie bank przyjmuje.

A dużo tego KO do spłaty?
Ogólnie bank bardzo dobrze robi, wypowiadając klientom umowy KO, bo są to umowy dla bardzo głupich klientów, którzy do tego dopłacają. Niech lepiej sobie KK gdzieś weźmie (np. w santanderze, darmowa i jeszcze jej moneyback dopłacą).

Data: 2020-09-22 15:00:03
Autor: Michał Jankowski
W dniu 22.09.2020 o 14:44, Dawid Rutkowski pisze:
[...]

Klient, któremu wypowiedziano kredyt, pewnie od razu jest na czarnej liście i już nowego nie dostanie.

   MJ

Data: 2020-09-22 06:13:51
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 września 2020 15:00:12 UTC+2 użytkownik Michał Jankowski napisał:
> [...]
> Klient, któremu wypowiedziano kredyt, pewnie od razu jest na czarnej liście i już nowego nie dostanie.

Może i tak, choć to w sumie przegięcie - jeśli powodem nie jest jakieś uchybienie w wykonywaniu umowy, a tylko uznaniowa (ze strony banku) "utrata zdolności kredytowej".
Bo jeśli "naprawdę nic się nie zmieniło", to w BIK jest czysto - chyba że brudem jest wpis o wypowiedzeniu kredytu przez bank..
Zawsze można próbować z KK do 4k limitu.
Oraz ze skargą do UOKiK i Rzecznika Finansowego (to tak, żeby się lepiej poczuć).

A ogólnie należy dbać o posiadanie "relacji z bankiem" - tzn.. z kilkoma bankami na wszelki wypadek - np. taki milek po pół roku posiadania ROR z min. wpływem 1k/mc oferuje KK na 50k - i naprawdę je daje (bo taki santander potrafi oferować - i to nawet nie po pół roku, limit 4k na "klik" pojawia się - a przynajmniej pojawiał - zaraz po założeniu konta - ale czasem mimo jakichś wielkich ofert na "klik" dostaje się odmowę - zwykle przy próbie wzięcia trzeciej KK - dopiero przez telefon mi się to udało ;)
W bnp mam puste konta - i też oferty na "klik", choć nie testowałem, bo KK mają płatne. Ale w ich "punkcie" dostałem najszybszą KK w historii - po godzinie od "dzień dobry" już nią zapłaciłem - więc tam też ratunku szukać można.

Data: 2020-09-22 17:31:54
Autor: Robert_DF
W dniu 22.09.2020 o 15:00, Michał Jankowski pisze:

Klient, któremu wypowiedziano kredyt, pewnie od razu jest na czarnej liście i już nowego nie dostanie.

   MJ

skąd taka myśl? jak nie miał zaległości to może wnioskować od razu od nowy

Data: 2020-09-22 15:10:15
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
Z naście.
Rzecz nie w spłacie, lecz w chęci utrzymania linii.
Obywatelka PRL-bis ma spór ze skarbówką, sprawa w WSA od kilku lat niezakończona, ale oczywiście poszła egzekucja, przydaje się jej debet.

-- -- -
A dużo tego KO do spłaty?

Data: 2020-09-22 06:15:46
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 września 2020 15:11:02 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

Obywatelka PRL-bis ma spór ze skarbówką, sprawa w WSA od kilku lat niezakończona, ale oczywiście poszła egzekucja, przydaje się jej debet.

A, no to pewnie jest powód "utraty zdolności kredytowej".
Narób czarnego PR i napisz, który to bank tak się władzuchnie wysługuje ;>

Data: 2020-09-22 15:30:23
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
Sam sobie odpowiedziałeś ;-)

-- -- -
władzuchnie wysługuje

Data: 2020-09-22 06:34:26
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu wtorek, 22 września 2020 15:30:27 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> władzuchnie wysługuje

Sam sobie odpowiedziałeś ;-)

No ale takie to są min. 4 (skarbonka, żubr, alior, boś - w zależności od frakcji władzuchny), no i jeszcze bgk (ale tam o KO nie tak łatwo dla fizola), nie mówiąc o spółdzielniach.

Data: 2020-10-03 11:28:15
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
Plotka niesie, że dostali wytyczne, i wypowiadają bardzo dużo K.O., z czego dalej wynika duża ilość windykacji (nie każdy ma w kieszeni na spłatę całości z miesiąca na miesiąc).

-- -- -
Narób czarnego PR i napisz, który to bank tak się władzuchnie wysługuje

Data: 2020-10-03 02:56:08
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu sobota, 3 października 2020 11:28:18 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

> [...]

Plotka niesie, że dostali wytyczne, i wypowiadają bardzo dużo K.O., z czego dalej wynika duża ilość windykacji (nie każdy ma w kieszeni na spłatę całości z miesiąca na miesiąc).

Abstrahując od tego, że to dobra kara dla żyjących na kredyt (w średniowiecznej Japonii tairo pewnego dnia anulował wszystkie długi - co miało m.in. pokazać wszechmoc jego władzy - czym doprowadził do gigantycznej zapaści gospodarczej), można się zastanawiać, czemu to ma służyć?
"Hodowaniu" elektoratu z klasy pseudo-średniej, chodzącej na pasku długu?
Ostatnio w wyborczej było o tym, że komornicy obecnie nie mają żadnych możliwości działania poza windykowaniem emerytów spłacających z własnej woli.
Hmm, może to jakaś akcja "praca dla komornika"?

Data: 2020-10-03 15:53:34
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
W sumie to ciekawe jak jest teraz: bank musi iść do sądu, wygrać sprawę i dopiero po komornika, czy ma jakąś krótką ścieżkę?

-- -- -

Data: 2020-10-06 11:53:12
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f78442e$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
Plotka niesie, że dostali wytyczne, i wypowiadają bardzo dużo K.O., z czego dalej wynika duża ilość windykacji (nie każdy ma w kieszeni na spłatę całości z miesiąca na miesiąc).

Ale skad dostali wytyczne ?
No i ciagle mowimy o kredytach, ktore jakos tam kiepsko/nie splacane byly ?

wytyczne mogly przyjsc z paru miejsc:
-KNF rozeslala nowe wytyczne obliczania wskaznikow i bankowi sie taki kredyt przestal oplacac,
-zarzad banku sam sie tego doliczyl,
-zarzad policzyl, ze lepiej im bedzie wykaza sie stratami
-a moze jest jakies dofinansowanie dla takich dluznikow ?

-- -- -
Narób czarnego PR i napisz, który to bank tak się władzuchnie wysługuje

J.

Data: 2020-09-22 15:23:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:c6cfb407-ca61-4b5e-8c07-dbf474393ec8o@googlegroups.com...
> [...]

Niech lepiej sobie KK gdzieś weźmie (np. w santanderze, darmowa i jeszcze jej moneyback dopłacą).

O ile teraz dostanie KK. Bylo wczesniej zalatwiac - teraz by sie przydaly.

Ale czemu dla bardzo glupich klientow ? Owszem z porownania jakby wynikalo, ze KO troche drozszy niz KK, ale tez troche bardziej uniwersalny.
Poza tym to sie moze w kazdej chwili zmienic ...

J.

Data: 2020-09-22 17:31:16
Autor: Robert_DF
W dniu 22.09.2020 o 14:39, ąćęłńóśźż pisze:
Skoro kiedyś przyznali, a nic się nie zmieniło?

ale w banku mógł się zmienić sposób liczenia zdolności kredytowej

Data: 2020-09-22 15:59:20
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2020-09-22 o 14:31, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

A utrata zdolności kredytowej nie jest wystarczającym uzasadnieniem?
P.G.

Data: 2020-09-22 16:08:00
Autor: Kamil Jońca
Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> writes:

[...]

Tym bardziej, że gdzieś tam sie przewinęło słowo "egzekucja". To dla
banku będzie wystarczający powód.

KJ

"I'd love to go out with you, but I want to spend more time with my blender."

Data: 2020-09-22 17:25:55
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
Zajęcie na rachunku wystarczającym powodem? To powinni pozamykać kilka procent rachunków.
O, nie zapłaciłeś mandatu!

-- -- -

Data: 2020-09-22 17:33:26
Autor: Robert_DF
W dniu 22.09.2020 o 17:25, ąćęłńóśźż pisze:
Zajęcie na rachunku wystarczającym powodem? To powinni pozamykać kilka procent rachunków.
O, nie zapłaciłeś mandatu!

powodem jest brak zdolności kredytowej, jasno to napisali

Data: 2020-09-22 17:34:59
Autor: Kamil Jońca
ąćęłńóśźż <a@e.pl> writes:

Zajęcie na rachunku wystarczającym powodem? To powinni pozamykać kilka procent rachunków.
O, nie zapłaciłeś mandatu!
Tak. Jeszcze nie tak dawno egzekucja praktycznie przekreślała uzskanie
kredytu (nie wiem jak z wypowiedzeniem już istniejących)

Dopiero od jakiegoś czasu banki zluzowały.

Poza tym "pan ogonek" jak zwykle sprowadza sprawę do absurdu.
Strzelam, że w tym wątku chodzi o trochę większą kwotę zajęcia niż
mandat.
KJ

Samsung Wave to badziewie ...

Data: 2020-09-22 17:51:53
Autor: Robert_DF
W dniu 22.09.2020 o 17:34, Kamil Jońca pisze:

Poza tym "pan ogonek" jak zwykle sprowadza sprawę do absurdu.
Strzelam, że w tym wątku chodzi o trochę większą kwotę zajęcia niż
mandat.
KJ

mandat to zwykle kilkaset złotych, zostanie to pobrane z konta + 30 zł kosztów i sprawa załatwiona, ale widać tutaj problem jest większy

najpierw bank nie powiedział dlaczego wypowiedział umowę, później jednak się okaząło, że napisał "brak zdolności", teraz już wiemy że jest egzekucja

zupełnie się nie dziwię, że bank kredyt wypowiedział, to zupełnie naturalne

jak się klient ogarnie, pospłaca to może wnioskować o kolejny limit

Data: 2020-09-23 07:11:45
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
Zajęcie wisiało od kilku lat (podobnie jak skarga przez WSA).
Wieloletnia klientka.
I nagle się bankowi odmieniło.

Efekt być może odmiejscowienia rachunków i zamiany białka w marmurkach gdzie wszyscy się znali z widzenia w zdalne białkoboty.

-- -- -
teraz już wiemy że jest egzekucja

Data: 2020-09-23 09:42:13
Autor: Robert_DF
W dniu 23.09.2020 o 07:11, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

bank podał powód = brak zdolności i to zajęcie mogło nie mieć znaczenia, nie ma się tutaj co doszukiwać jakiś teorii spiskowych

Data: 2020-09-23 18:24:55
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
To żaden powód, bo każdy bankowy głąb tak umie napisać po półgodzinnym szkoleniu i nic z tego nie wynika.
Tym bardziej, jeżeli od kilku lat nie było żadnej zmiany sytuacji.

-- -- -
bank podał powód = brak zdolności

Data: 2020-09-23 19:56:41
Autor: Robert_DF
W dniu 23.09.2020 o 18:24, ąćęłńóśźż pisze:
To żaden powód, bo każdy bankowy głąb tak umie napisać po półgodzinnym szkoleniu i nic z tego nie wynika.
Tym bardziej, jeżeli od kilku lat nie było żadnej zmiany sytuacji.

zmiana sytuacji mogła być (i pewnie była) w banku

nie musisz się z tym zgadzać, bank pożyczał kasę a teraz już nie chce, BO MOŻE tak zrobić

ale skoro sytuacja tego podmiotu jest taka świetna to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, aby złożyć wniosek o kredyt (lub limit) w innym banku

Data: 2020-09-24 09:16:24
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
Uważam za zasadę, że jeżeli dajesz komuś w mordę to wypada poinformować, za co.
Np. "zbyt niskie miesięczne wpływy", "zbyt mały majątek", "zachowania behawioralne" (burdele opłacane kartą), "wytyczne Min. Fin.", a nie dałem w mordę bo dałem ("brak zdolności").

Ale jak widać oni wolą j_banie banków przez klientów (choćby rozpowszechniony tu ping-pong czy wisienki).

-- -- -
nie musisz się z tym zgadzać, bank pożyczał kasę a teraz już nie chce, BO MOŻE tak zrobić

Data: 2020-09-23 19:23:08
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f6ad911$0$544$65785112@news.neostrada.pl...
Zajęcie wisiało od kilku lat (podobnie jak skarga przez WSA).
Wieloletnia klientka.

Nie bardzo rozumiem - zajecie bylo jakos tam aktywne i nie zostalo zrealizowane ?

Jakas kwota wolna od zajecia, czy klientka stale na debecie jechala ?

I nagle się bankowi odmieniło.
Efekt być może odmiejscowienia rachunków i zamiany białka w marmurkach gdzie wszyscy się znali z widzenia w zdalne białkoboty.

Albo koronawirus i ponowne oszacowanie ryzyka.
Albo oszacowanie z innych przyczyn niz wirus.

J.

Data: 2020-09-23 19:30:20
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
No tak, w widełkach kwoty wolnej i dopuszczalnego debetu K.O.

-- -- -
stale na debecie?

Data: 2020-10-01 10:15:20
Autor: Marek
On Tue, 22 Sep 2020 14:31:45 +0200, ąćęłńóśźż<a@e.pl> wrote:
Czy klientka banku osoba fizyczna której bank wypowiada umowę kredytu odnawialnego ma jakakolwiek formę obrony?

A o jakim banku mowa?

--
Marek

Data: 2020-10-06 12:07:24
Autor: Jarzabek M.
Wypowiedzenie kredytu odnawialnego
czwartek, 1 października 2020 o 10:15:52 UTC+2 Marek napisał(a):

A o jakim banku mowa?
Obstawiam, że Czarny... gencior... u mnie podobnie.

Wypowiedzenie kredytu odnawialnego