Wypowiedzenie umowy na czas określony - problemy

Data: 2016-11-25 13:13:51
Autor: Matli
Wypowiedzenie umowy na czas określony - problemy
Jakiś czas temu podpisałem umowę na wynajem mieszkania.
W umowie wpisałem, że to umowa na czas określony od dnia xxx do 02.2017. Miesięczny okres wypowiedzenia.
Coś się u  mnie zmieniło i mieszkania potrzebuję już teraz.

1.X powiadomiłem najemcę aby się wyprowadził. Dostał miesięczny okres wypowiedzenia.
Najemca przyjął to do wiadomości. Powiedział, że będzie szukał innego lokum ale jest ciężko na rynku (mało lokali, wyższe ceny).
Powiedziałem, że mogę być trochę elastyczny i najemca może jeszcze zostać chwilę w lokalu (dałem max 2 miesiące).
I teraz mi najemca wyskakuje z tekstem, że .... robi co może ale lokalu nie ma i zgodnie z umową może się wyprowadzić dopiero 02.2017.

Co mogę zrobić aby najemca już się wyprowadził. Nie chcę czekać do lutego przyszłego roku.

Data: 2016-11-25 18:57:18
Autor: P.B.

Prawnie nic. http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/788092,czy-mozna-wypowiedziec-umowe-najmu-na-czas-oznaczony.html
http://prawo.money.pl/porady-prawne/porady/prawo-mieszkaniowe/artykul/najem-lokalu-na-czas-oznaczony-jak-z,175,0,1811631.html

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2016-11-26 00:51:26
Autor: Robert Tomasik
W dniu 25-11-16 o 18:57, P.B. pisze:
[...]

Z tym nic, to bym polemizował. Przecież mogą się porozumieć.

Data: 2016-11-26 11:12:59
Autor: Matli
[...]

A bez porozumienia? Bo coś mi się wydaje, że najemca nie będzie skłonny do porozumień.
Jakieś niestandardowe rozwiązania? Podwyżka, coś zrobić z opłatami, jakieś utrudnienia?
W ostateczności rozważam niepłacenie do elektrowni za prąd. Za miesiąc-dwa będzie odłączenie. I potem jak najemca się wyprowadzi zrobię wpłatę (100-200 pln).
A może są sposoby aby szybciej odłączyli?

Data: 2016-11-26 19:37:07
Autor: Piotr Gałka
W dniu 26-11-2016 o 11:12, Matli pisze:
[...]

Gdzieś kiedyś czytałem o sytuacji:
- najemca przestał płacić,
- wynajmujący nie płacił elektrowni,
- odłączyli prąd,
- najemca oskarżył wynajmującego o ... i tu nie pamiętam jak to się ładnie nazywało.
P.G.

Data: 2016-11-30 17:25:10
Autor: Robert Tomasik
W dniu 26-11-16 o 11:12, Matli pisze:

[...]

Ale lokator za Ciebie też może to zapłacić :-) Co więcej, jak Tobie
zapłaci, a Ty nie zapłacisz, to masz na karku prokuratora za
przywłaszczenie.

Wyprowadzenie lokatora zgodnie z prawem, to jest straszna woltyżerka.
Musisz wypowiedzieć umowę. Potem pozwać do sądu. Eksmisja, to dopiero,
jak lokal zastępczy będzie. Niestandardowe - jak to napisałeś  -
rozwiązania są o tyle ryzykowne, że działają, dokąd lokator na to
pozwoli. Jak nie pozwoli, to szybko możesz sobie narobić kłopotów. No i
wiele zależy od tego, czy lokato ma gdzie się wyprowadzić i tylko
piętrzy problem, czy naprawdę nie ma - i nic wówczas skuteczne nie będzie.

Data: 2016-11-28 10:11:54
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2016-11-26 00:51, Robert Tomasik pisze:
W dniu 25-11-16 o 18:57, P.B. pisze:
[...]

No ale to już nie będzie wypowiedzenie, a rozwiązanie za porozumieniem

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2016-11-28 10:52:12
Autor: ąćęłńóśźż
Wypowiedzenie umowy na czas określony - problemy
"Z ważnych przyczyn" IMHO się da wypowiedzieć.
Np. metodą PiSu: jak się nie da odwołać P0-wskiego namiestnika, to zmienimy nazwę urzędu ;-)
Pytanie o odszkodowanie dla najemcy za wcześniejsze wypowiedzenie umowy oraz jak wypowiedzenie wyegzekwować przy braku współpracy najemcy.

Data: 2016-11-28 12:48:51
Autor: rg
Wypowiedzenie umowy na czas określony - problemy
Fri, 25 Nov 2016 18:57:18 +0100, w
<4re3gzjtxyr7.1i4hnadbhah91$.dlg@40tude.net>, "P.B." <pbernat@wp.pl>
napisał(-a):

> [...]

> Co mogę zrobić aby najemca już się wyprowadził. Nie chcę czekać do lutego > przyszłego roku.

Jak nie może, skoro zawarł w umowie klauzulę umowną o możliwości wypowiedzenia
z miesięcznym terminem?

Data: 2016-11-28 12:51:07
Autor: rg
Wypowiedzenie umowy na czas określony - problemy
Mon, 28 Nov 2016 12:48:51 +0100, w
<nb6o3chnhgestqd4g31nfptdk887g8qv91@4ax.com>, "rg" <nie_ma_emaila@onet.pl>

napisał(-a):

> [...]

Jak nie może, skoro zawarł w umowie klauzulę umowną o możliwości wypowiedzenia

Dobra, doczytałem.

Zgodnie z poglądami prezentowanymi w doktrynie i judykaturze samo tylko
zastrzeżenie możliwości wypowiedzenia umowy (bez wskazania jego przyczyny) nie
kwalifikuje się jako "wypadki wskazane w umowie" (tak Wyrok Sądu Apelacyjnego w
Białymstoku z 16 stycznia 2015 r., sygn. Akt: I ACa 669/14, opubl. LEX).
Wypowiedzenie dokonane na podstawie klauzuli o tak "niepełnej" konstrukcji
skutkowałoby uznaniem go za nieważne na podstawie art. 58 § 1 K.c.

Data: 2016-11-28 12:53:33
Autor: Liwiusz
napisał(-a):

[...]

Nieskuteczna.

--
Liwiusz

Data: 2016-12-06 20:37:59
Autor: Matli
Wypowiedzenie umowy na czas określony - problemy
Jak nie może, skoro zawarł w umowie klauzulę umowną o możliwości wypowiedzenia
z miesięcznym terminem?

Nieskuteczna.

Na przyszłość trzeba będzie podpisywać umowy na czas określony na 6 mies.

Wypowiedzenie umowy na czas określony - problemy