Wypowiedzenie umowy najmu mieszkania z powodow zdrowotnych

Data: 2010-01-05 20:34:39
Autor: witek
Wypowiedzenie umowy najmu mieszkania z powodow zdrowotnych
Agu wrote:
Witam,
Zwracam sie do Was z takim problemem...
Wynajmuje mieszkanie od 2 miesiecy...Odkad sie wprowadzilam po nocach mnie cos gryzlo.Dosyc dlugo zajelo mi dotarcie do tego co to.Okazalo sie,ze to pluskwy.Jestem alergiczka i kazde ugryzienie powoduje,ze cholernie puchne,a ugryzienia sa coraz czestsze i lada dzien bede miec nawet problem wyjsc z domu:( Wiem jaki jest problem z wytepieniem tego cholerstwa dlatego zaczelam myslec o przeprowadzce.I teraz pytanie: Czy moge w jakikolwiek sposob zerwac umowe bez zadnych konsekwencji z tego powodu?Dodam,ze umowa jest podpisana na czas okreslony z mozliwoscia zerwania dopiero po 2 latach.W przypadku zerwania wczesniej musialabym zaplacic wlascicielowi 2 x czynsz miesiecznego najmu.Jakie jest najbardziej realne rozwiazanie tej sytuacji?
Pozdrawiam
Aga

1. zaraz, to albo umowa jest podpisana z mozliwoscia zerwania po 2 latach (czyli bez mozliwosci zerwania przez dwa lata), albo jest podpisania, ze  przy zerwaniu placisz 2 x czynsz.
Wyjasnij.
Bo jak jest rzeczyqwiscie jest tak ja piszesz to przez dwa lata wogole nie mozesz zerwac umowy, a dopiero po dwoch latach az do daty konca umowy, mozesz zerwac za 2 z czynsz. A i to uwzgledniajac jeszcze okres wypowiedzenia  cyzli jak pamietam 3 miesiace

2. Plukswy raczej nie sa w standardzie w Polsce jako wyposazenie mieszkania, wiec ja bym myslal w kierunku wezwania wlasciciela do usuniecia niechcianych lokatorow, a potem dopiero zrywal z tego powodu umowa. Tylko obgadal bym to z prawnikiem zanim cokolwiek zrobisz.

Data: 2010-01-06 11:55:28
Autor: Agu
[...]

Po 2 latach moge zerwac umowe bez kosztow,ale tak jak piszesz przy okresie wypowiedzenia 3 miesiecznym.Odzyskuje tez wtedy kaucje.Natomiast,jesli zerwe teraz to musze mu zaplacic 2x miesieczny czynsz i kaucji tez nie odda z tego co pamietam.
Tak wiem,ale...to nie takie proste.Mialam juz wczesniej do czynienia z pluskwami i nawet jesli wlasciciel wezmie sie za usuniecie tego to niestety to potrwa.Na ten czas nie mozemy przebywac w tym mieszkaniu,a tak czy siak zabieg trzeba powtarzac co jakis czas.A miejsc gdzie one moga byc jest mnostwo,bo cale mieszkanie jest w drewnie(boazeria)tapety,a na podlodze wykladzina z listwami:/

Data: 2010-01-06 14:10:10
Autor: witek
Agu wrote:

[...]

Wiec albo masz w umowie, ze przed dwa lata zerwac jej nie mozesz i wowczas jakiekolwiek wypowiedzenie z twojej strony jest po prostu bezskuteczne i umowa trwa dalej, albo mozesz zerwac.
Wiec zastanow sie co masz w umowie.

Tak wiem,ale...to nie takie proste.Mialam juz wczesniej do czynienia z pluskwami i nawet jesli wlasciciel wezmie sie za usuniecie tego to niestety to potrwa.Na ten czas nie mozemy przebywac w tym mieszkaniu

wiec za ten czas mu nie placicie, dopoki mieszkanie nie bedzie zgodne z tym co w umowie. A w umiwe zapewne pluskiew nie bylo.

a tak czy siak zabieg trzeba powtarzac co jakis czas.A miejsc gdzie one moga byc jest mnostwo,bo cale mieszkanie jest w drewnie(boazeria)tapety,a na podlodze wykladzina z listwami:/

Wiec mysl o zerwaniu umowy jakby to ładnie nazwac "z powodu niezgodnosci towaru z umowa".
Tylko, ze to ci radze skonsultowac z kims kto sie na tym zna.

Data: 2010-01-06 22:15:06
Autor: Agu
[...]

W umowie mam tak:
Strony obowiazuje 3-miesieczny termin wypowiedzenia,jednakze wypowiedzenie moze nastapic nie wczesniej niz po uplywie 2 lat od chwili zawarcia niniejszej umowy.Skutkiem wypowiedzenia umowy przed tym terminem bedzie obowiazek wyplacenia kary umownej w wysokosci 2-miesiecznego czynszu najmu przez strone,ktora zerwala umowe.

Nie sadze,zeby wlasciciel wiedzial co jest w tym mieszkaniu,a co nie,bo z tego co zauwazylam nie pofatygowal sie nawet,zeby posprzatac po poprzednich lokatorach.Tydzien czasu przed wprowadzeniem sie walczylismy z ogarnieciem wszystkiego tak,zeby dalo sie tu mieszkac.W dniu podpisywania umowy obiecal nam tez wymiane prysznica,bo przecieka,a do tego pojawia sie coraz wiecej grzyba.Gdy go poprosilismy o zalatwienie tej sprawy to zaproponowal remont tego,jednak wspomnial o dzieleniu kosztow na pol.Nie zgodzilam sie na to,bo wydaje mi sie,ze to tylko i wylacznie jego dzialka.Z reszta w umowie mam jasno,ze tego typu rzeczy zalatwia wynajmujacy.

Data: 2010-01-06 17:52:44
Autor: witek
Agu wrote:
[...]

ale bzdury
to albo wypowiedzenie nie moze nastapic wczesniej niz po uplywie dwoch lat, albo moze nastapic i wiaze sie z zaplaceniem 2 x czynsz.

> [...]
wszystkiego tak,zeby dalo sie tu mieszkac.W dniu podpisywania umowy obiecal nam tez wymiane prysznica,bo przecieka,a do tego pojawia sie coraz wiecej grzyba.Gdy go poprosilismy o zalatwienie tej sprawy to zaproponowal remont tego,jednak wspomnial o dzieleniu kosztow na pol.Nie zgodzilam sie na to,bo wydaje mi sie,ze to tylko i wylacznie jego dzialka.Z reszta w umowie mam jasno,ze tego typu rzeczy zalatwia wynajmujacy.

trzeci raz ci juz pisze.
skonsultuj z prawnikiem jak rozwiazac umowe o wynajem mieszkania, w ktorym nie daje sie mieszkac.

Data: 2010-01-06 19:52:23
Autor: Łukasz Bąk
Agu pisze:

[...]

Jaka dziwaczna ta umowa. Wzorowana chyba na umowach abonamentowych.
Jeszcze brakuje informacji czy darmowe minuty przechodzą na następny
miesiąc. ;) Sobie ktoś jakieś "kary" powymyślał no ale umowę podpisano.

Ja bym czegoś takiego po prostu nie podpisywał a sprawę postawił jasno
jak w tej umowie którą sam jako najemca podpisałem. Płacę z góry, do
10tego, umówioną kwotę. Umowa bezterminowa z 3 miesięcznym
wypowiedzeniem i dotyczy to obu stron. Punkt o tym, że można umowę
rozwiązać w przypadku gdy zdemoluje mieszkanie lub będę napastował
sąsiadów (nie dosłownie) i wszystko. Jakieś kaucje, kary... po co
to komu?

A już tak w temacie to może porozmawiać z właścicielem tego przybytku?
Co on na to? Zakładam, że trzyma się kurczowo umowy i ma gdzieś, że ma
robactwo w mieszkaniu. W rozmowie wpleść wyraz "sanepid" i dam głowę,
że jak komuś fantazja podpowiada takie umowy to ta sama podpowie mu
,że może być nieciekawie.

Współczuje.

--
Łukasz Bąk

Data: 2010-01-06 20:56:12
Autor: Zygmunt
[...]

A czy jeśli właściciel wiedział wcześniej o pluskwach a wynajął lokal i nie
poinformował o tym najemcy to czy nie odpowiada za narażenie na utratę zdrowia?
W końcu osoba silnie alergiczna to może i zejść od ugryzienia.

Data: 2010-01-08 02:04:29
Autor: mvoicem
(06.01.2010 20:56), Zygmunt wrote:
[...]

Wydaje mi się że miałby zastosowanie ten art. KC:

"Art. 682.
Jeżeli wady najętego lokalu są tego rodzaju, że zagrażają zdrowiu
najemcy lub jego
domowników albo osób u niego zatrudnionych, najemca może wypowiedzieć najem
bez zachowania terminów wypowiedzenia, chociażby w chwili zawarcia umowy
wiedział o wadach."

Pluskwy raczej bezdyskusyjnie zagrażają zdrowiu nawet osób niealergicznych.

p. m.

Wypowiedzenie umowy najmu mieszkania z powodow zdrowotnych