Wypowiedzenie umowy o internet

Data: 2018-01-18 22:46:44
Autor: Jacek
Wypowiedzenie umowy o internet
Zmieniam dostawcę internetu. Na początku stycznia wysłałem wypowiedzenie obecnemu dostawcy, z którym mam umowę na czas nieoznaczony i zapis w umowie, że "jest możliwość wypowiedzenia w terminie przewidzianym w kodeksie cywilnym".
Czytam ten kodeks i nic tam nie widzę, aby termin był jakoś określony.
Dostawca chce mnie jeszcze skasować za luty.
Ja twierdzę, że nie ma podstaw do obciążenia mnie za luty, a tylko za styczeń.
Jak to Waszym zdaniem rozstrzygnąć?
Jacek

Data: 2018-01-19 00:09:56
Autor: Animka
W dniu 2018-01-18 o 22:46, Jacek pisze:
[...]

Umowę się wypowiada miesiąc wcześniej.

--
animka

Data: 2018-01-19 06:45:02
Autor: cef
[...]

A w oparciu o który artykuł KC tak twierdzisz?

Data: 2018-01-19 08:24:55
Autor: cef
W dniu 2018-01-19 o 07:15, Liwiusz pisze:
W dniu 2018-01-19 o 06:45, cef pisze:
[...]

746.1 kc - "dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie".

A tam nie ma gdzieś obok zastrzeżenia o przepisach szczególnych?
Chodzi o podleganie pod jakieś wymogi np prawa telekomunikacyjnego?
No i skoro wypowiadający uważa, że w każdym czasie, to dlaczego
chciałby płacić za styczeń a nie zrezygnować z dnia na dzień?

Data: 2018-01-19 12:16:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-19 o 08:24, cef pisze:
[...]

Nie wiem, trzeba poszukać. W ogóle dla mnie to dziwne, że jest jakaś umowa na internet, bez okresu wypowiedzenia w umowie lub w regulaminie. Co to za firma-krzak?

No i skoro wypowiadający uważa, że w każdym czasie, to dlaczego
chciałby płacić za styczeń a nie zrezygnować z dnia na dzień?

Może wypowiadał 31 stycznia? :) Albo po prostu w grudniu już zapłacił za styczeń, to chciał rozwiązać z końcem miesiąca.

--
Liwiusz

Data: 2018-01-19 12:44:08
Autor: Michał Jankowski
W dniu 19.01.2018 o 12:16, Liwiusz pisze:

Może wypowiadał 31 stycznia? :) Albo po prostu w grudniu już zapłacił za styczeń, to chciał rozwiązać z końcem miesiąca.

Nie wiem, jak w tym konkretnym przypadku, ale praktyka jest taka, że firmy telekomunikacyjne liczą okres wypowiedzenia jako "30 dni od dziś plus do końca miesiąca kalendarzowego, w którym te 30 dni wypadną".

Zatem wypowiedzenie z 1 marca jest skuteczne z dniem 31 marca, wypowiedzenie z 1 lutego jest skuteczne też z dniem 31 marca.

Nie mam pojęcia, czy jest to wynik zapisu w umowach, czy regulacji państwowych, ale praktyka taka jest powszechna.

   MJ

Data: 2018-01-19 13:27:37
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-01-19 o 12:44, Michał Jankowski pisze:
[...]

Liczą, bo taki sposób wynika explicite z warunków umowy lub regulaminu świadczenia usług.

Zatem wypowiedzenie z 1 marca jest skuteczne z dniem 31 marca, wypowiedzenie z 1 lutego jest skuteczne też z dniem 31 marca.

Ale jeśli okres wypowiedzenia jest "miesiąc, na koniec miesiąca kalendarzowego", to wypowiedzenie 1 marca upływa 30 kwietnia.

Nie mam pojęcia, czy jest to wynik zapisu w umowach, czy regulacji państwowych, ale praktyka taka jest powszechna.

Zapisów w umowach.

--
Liwiusz

Wypowiedzenie umowy o internet