Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?

Data: 2009-10-31 14:29:34
Autor: =Marcos=
Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?
Zagapiliśmy się w tym roku i TP po zakończeniu promocji naliczyła wyższy abonament, niepromocyjny (przed zakończeniem: 90zł, po: 220zł). W dodatku trzeba będzie zapłacić tyle przez 2 miesiące, bo okres wypowiedzenia to 30 dni do daty naliczania abonamentu.

Czy - żeby uniknąć czegoś takiego - można wraz z świeżo podpisaną 2-letnią umową złożyć wypowiedzenie tejże umowy z dniem np. 31 października 2011?

Poza tym umowa i regulamin promocji trochę mi śmierdzą, tzn. są tam określenia typu: "promocyjny abonament obowiązuje w okresie trwania umowy" oraz "umowa zawarta jest na 24-miesiące, a po upłynięciu tego okresu przedłużona jest automatycznie na czas nieokreślony". Czy nie oznacza to, że po przedłużeniu umowy wciąż obowiązuje promocyjny abonament? Widzę, że w dzisiejszych umowach jest to dużo wyraźniej ujednoznacznione niż w mojej umowie sprzed dwóch lat. Czyżby komuś się udało złożyć reklamację i odzyskać nadpłatę?

Z góry dzięki za wskazówki w obu kwestiach :)

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2009-10-31 13:49:56
Autor: Smok Eustachy
Dnia Sat, 31 Oct 2009 14:29:34 +0100, =Marcos= napisał(a):

[...]

Zadzwoń na 19393 i jak przedłużasz to Ci troche spadnie
Czy - żeby uniknąć czegoś takiego - można wraz z świeżo podpisaną
2-letnią umową złożyć wypowiedzenie tejże umowy z dniem np. 31
października 2011?

Nie. 30-90 dni przed zakończeniem.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-10-31 23:11:54
Autor: Smok Eustachy
Dnia Sat, 31 Oct 2009 09:47:09 -0500, witek napisał(a):

Smok Eustachy wrote:
[...]

Bo tak i już

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-01 08:02:45
Autor: SQLwysyn

Smok Eustachy wrote:
[...]

Jakaś podstawa prawna tego twierdzenia prawniku od siedmiu bolesci?

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-11-01 18:25:33
Autor: PlaMa
W dniu 2009-11-01 08:02, SQLwysyn pisze:

Bo tak i już
Jakaś podstawa prawna tego twierdzenia prawniku od siedmiu bolesci?

Ktoś mu kiedyś tak powiedział. To wystarczy.

Nie mogę się powstrzymać, opowiem Wam coś przy okazji.

TESCO Olsztyn.
Reklamacja na pdst. niezgodności sprzętu elektronicznego zakupionego ze 2 miesiące temu. Przegapili 14 dni więc idziemy pewni siebie po NOWY sprzęt.

Oczywiście wydają sprzęt naprawiony, mówimy, że chcemy nowy - pani się nie zna, jej kazali dać taki. Zeby nie stresować kobiety bo widac, że nie władna, prosimy o wezwanie kierowniczki. Przychodzi kierownik działu reklamacji (myślę, że to ważne). Pyta się o co chodzi? Tłumaczymy, pokazujemy pisma itd. Ta patrzy i mówi, że jej to nie obchodzi bo tesco tylko pośredniczy między nami a serwisem, że to taka uprzejmość wobec klienta... Zbaraniałem, ale jej mówię, że według prawa MUSI nam wydać nowy sprzęt a jeżeli nie mają to prosimy o zwrot pieniędzy.

Zadzwoniła gdzieś, pogadała (cała sytuacja trwa już ponad godzinę), podchodzi do nas i mówi, że według prawa to oni mają 3 tygodnie na ustosunkowanie się i że najpierw według prawa jest naprawa a potem wymiana.

Zamurowało mnie. Pytam się według jakiego prawa... Jej odpowiedź - nie wiem, nie muszę się na tym znać (kierownik działu reklamacji!!!). Proszę więc o kontakt z kimś kto się zna, np. z osobą z którą rozmawiała przez telefon - nie! Nie ma jej i nie wiadomo kiedy będzie...

We mnie już adrenalina strzela, cały się trzęsę ale spokojnie mówię do niej, "Powołuję się na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 27 lipca 2002 roku, na artykuł 8 ustęp 3, który mówi że macie równo 14 dni na ustosunkowanie się do naszego zgłoszenia i jeżeli w tym czasie się nie ustosunkujecie to uznaliście je za zasadne, oraz na artykuł 8 ustęp 4, który mówi, że jeżeli nie możecie sprzętu wymienić to musicie zwrócić kasę(cytat bo na pamieć się tych paragrafów już prawie wyuczyłem :D), a pani mówi mi że prawa, które gwarantuje mi ta ustawa nie przysługują mi bo "jakieś" prawo podpowiedziane pani przez jakąś osobę, której nie ma, przywileje te zniosło?! Pani jest niekompetentna!"

Stwierdziła, że ją obrażam więc nie ma dalszej dyskusji, zresztą zostaliśmy w odpowiednim czasie powiadomieni. Zdębiałem (dla odmiany ;P)... kiedy? Jak byliście Państwo wcześniej (minęło 18 dni od zgłoszenia i 3 razy przychodziliśmy do nich ale nas spławiali bo nie było kierowniczki, bo była sobota a my nie chcieliśmy zamieszania robić) to powiedziano Państwu, że sprawa jest cały czas rozpatrywana - czyli zostaliście powiadomieni. Szczęka mi opadła... Stwierdziła znowu że oni tylko pośredniczą i że możemy wysłać pismo odwoławcze do serwisu a tesco ta sprawa dalej nie obchodzi...

Po prostu LOL, ROTFL i inne skróty :)

Skąd tych ludzi biorą? :)

pozdrawiam.
PlaMa

Data: 2009-11-01 21:14:13
Autor: Kapsel
Sun, 01 Nov 2009 18:25:33 +0100, PlaMa napisał(a):

Po prostu LOL, ROTFL i inne skróty :)

Skąd tych ludzi biorą? :)

No dobra, ale jaki finał? Złożyliście pozew do sądu, czy jak?

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-11-01 21:19:59
Autor: PlaMa
W dniu 2009-11-01 21:14, Kapsel pisze:

Po prostu LOL, ROTFL i inne skróty :)
Skąd tych ludzi biorą? :)
No dobra, ale jaki finał? Złożyliście pozew do sądu, czy jak?

Na razie postanowiliśmy ominąć ową kierowniczkę i skierowaliśmy pisemko do Tesco Olsztyn żądając, w oparciu o przepisy niezgodności, wydania nowego towaru lub zwrot pieniędzy. czekamy na odpowiedź.

Data: 2009-11-01 22:56:38
Autor: live_evil
PlaMa pisze:
[...]

Proponuję skontakwować się z biurem miejskiego rzecznika konsumentów. W moim przypadku wykonali jeden telefon i po sprawie, sprzedawca oddał pieniądze.

--
live_evil

Data: 2009-11-02 02:01:39
Autor: PlaMa
W dniu 2009-11-01 22:56, live_evil pisze:

[...]

Jeżeli dalej będą wydziwiać to tak zrobimy.

Data: 2009-10-31 15:01:53
Autor: =Marcos=
[...]

Nawet z tymi dwoma miesiącami podwyższonego abonamentu dużo bardziej opłaca się nowa umowa na internet+telefon w Netii/Multimo/Erze. Właściwie wszędzie poza TP :]

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]

http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

Data: 2009-10-31 14:03:47
Autor: Smok Eustachy
Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?
Dnia Sat, 31 Oct 2009 15:01:53 +0100, =Marcos= napisał(a):
/.../
Nawet z tymi dwoma miesiącami podwyższonego abonamentu dużo bardziej
opłaca się nowa umowa na internet+telefon w Netii/Multimo/Erze.
Właściwie wszędzie poza TP :]

Nie dostaniesz drukarki.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-10-31 15:54:57
Autor: Bogdan
[...]

Netia własnie  poinformowała mnie że już po 63 dniach od podpisania umowy być może zaktywują zamówioną usługę :(  wrócilem do TPSY

Bogdan

Data: 2009-10-31 09:43:09
Autor: SzalonyKapelusznik
On 31 Paź, 15:54, "Bogdan" <bkusu...@pro.onet.pl> wrote:
> [...]

Netia własnie  poinformowała mnie że już po 63 dniach od podpisania umowy
być może zaktywują zamówioną usługę :(  wrócilem do TPSY

30 dni ma TP na sprawdzenei czy Mozesz miec internet ktory zamowiles w
Netii. A potem Netia wysyla wniosek do TP o uruchomienie.

Data: 2009-10-31 23:52:59
Autor: Bogdan
Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?

30 dni ma TP na sprawdzenei czy Mozesz miec internet ktory zamowiles w
Netii. A potem Netia wysyla wniosek do TP o uruchomienie.

TPSA ma 7 dni roboczych na odpowiedź do Netii. Netia w załączniku do umowy pisze, ze po 40 dniach od podpisania umowy w przypadku jej niezrealizowania strony mogą odstąpic od umowy.

Data: 2009-10-31 16:04:31
Autor: castrol
=Marcos= pisze:

Czy - żeby uniknąć czegoś takiego - można wraz z świeżo podpisaną 2-letnią umową złożyć wypowiedzenie tejże umowy z dniem np. 31 października 2011?

  Oczywiscie

Jacek Kustra

Data: 2009-10-31 19:14:02
Autor: Tomaszek
castrol pisze:
=Marcos= pisze:

Czy - żeby uniknąć czegoś takiego - można wraz z świeżo podpisaną 2-letnią umową złożyć wypowiedzenie tejże umowy z dniem np. 31 października 2011?

 Oczywiscie

Prawnie może i tak, ale w praktyce chyba trzeba skorzystać z pomocy UKE;)
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z nią zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-10-31 20:40:25
Autor: jarek d.

Użytkownik "=Marcos=" <marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> napisał w wiadomości news:hche3u$elr$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Z góry piszę, że IMHO, na zdrowy rozsądek - nic nie stoi na przeszkodzie, żeby po podpisaniu umowy wysłać poleconym (jeśli taka forma jest wymagana) oświadczenie, że nie chce się z niej korzystać po okresie promocyjnym.
POLECAM takie rozwiązanie.

Też tak kiedyś miałem.
Doczytałem po czasie ten drobny druczek, miałem nawet na czas wypowiedzieć umowę ale się zagapiłem.
Na moje szczeście, jak się połapałem, mój dostawca (T) połączył się w międzyczasie z inną firmą (N) i mieli tak totalny burdel, że nie było żadnych szans dowiedzieć się cokolwiek o swoim statusie w połączonym mocarstwie.
W związku z czym skorzystałem z kolejnej promocji. Ale pamiętaj, że providerzy nie codzinnie się łączą :)

jarek d.

Data: 2009-10-31 23:35:47
Autor: Smok Eustachy
Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?
Dnia Sat, 31 Oct 2009 20:40:25 +0100, jarek d. napisał(a):
/.../
[...]

Ty tu nie wciskaj mu zdrowego rozsądku jak nie wiesz, bo sobie nagrabi. --
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-01 08:16:23
Autor: jarek d.

Użytkownik "Smok Eustachy" <Smok@Eustachy.pl> napisał w wiadomości news:pan.2009.10.31.23.36.55Eustachy.pl...
[...]

Powiedz z czego wynikają te Twoje 30-90 dni?
I dlaczego nie można zaraz po podpisaniu umowy wysłać oświadczenia, że nie chce się jej kontytunuować po okresie, na który została zawarta? W czym problem?

jarek d.

Data: 2009-11-01 12:42:26
Autor: Smok Eustachy
Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?
Dnia Sun, 01 Nov 2009 08:16:23 +0100, jarek d. napisał(a):
/..../.

Powiedz z czego wynikają te Twoje 30-90 dni? I dlaczego nie można zaraz
po podpisaniu umowy wysłać oświadczenia, że nie chce się jej
kontytunuować po okresie, na który została zawarta? W czym problem?

TP wstawiła se to w jakiś regulamin czy umowę.
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-01 08:25:06
Autor: witek
Smok Eustachy wrote:
[...]

No i co z tego. Rownie dobrze może sobie wstawiac co chce.
Kodeks cywilny jasno określa kiedy i w jaki sposób można wypowiedziec umowe, a keidy wypowiedzenie jest prawnie nieskuteczne.
I nie ma tam zadnego ograniczenia co do terminu złożenia samego papierka.

Data: 2009-11-01 14:47:10
Autor: Smok Eustachy
Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?
Dnia Sun, 01 Nov 2009 08:25:06 -0600, witek napisał(a):
/.../
[...]

No to od razu sugeruj wątkotwórcowi darcie pirza z TP.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-01 16:03:45
Autor: Andrzej Adam Filip
Smok Eustachy <Smok@Eustachy.pl> pisze:
Dnia Sun, 01 Nov 2009 08:25:06 -0600, witek napisał(a):
/.../
No i co z tego. Rownie dobrze moĹźe sobie wstawiac co chce. Kodeks
[...]

No to ja ci to moĹźe powiem inaczej:
Francowata Telekomunikacja w Polsce moĹźe takie "bardzo wczesne"
wypowiedzenie przyjąć lub nie.
Przyjmą => przyjmą na siebie ewentualne późniejsze poinformowanie że
"bardzo wczesne" wypowiedzenie było nieskuteczne a jeśli tego nie zrobią
lub zrobią to bez solidnego "zapasu" do właściwego terminu wypowiedzenia
według nich  to się "szeroko prawnie wystawią".
Nie przyjmą => powinni *na piśmie* stwierdzić dlaczego nie przyjmują
a kopie takiego pisemka może "rozesłać" po instytucjach które niby takie
praktyki powinny przez te 2 lata "zainteresować"

--
Andrzej Adam Filip : anfi@onet.eu : Andrzej.Filip@gmail.com
Balcerowicz musi odejść.

Data: 2009-11-01 21:41:22
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail marcos@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

jezeli zapisy sa dokładnie takie jak powyzej, to promocyjny abonament obowiazuje w okresie trwania umowy, czyli nadal, skoro umowa automatycznie sie przedłuzyła.

udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

Data: 2009-11-01 22:01:19
Autor: Smok Eustachy
Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?
Dnia Sun, 01 Nov 2009 21:41:22 +0000, Budzik napisał(a):
/.../
jezeli zapisy sa dokładnie takie jak powyzej, to promocyjny abonament
obowiazuje w okresie trwania umowy, czyli nadal, skoro umowa
automatycznie sie przedłuzyła.

się przedłużyła na czas nieokreślony.

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-01 23:50:08
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Smok Eustachy" <Smok@Eustachy.pl> napisał w wiadomości news:pan.2009.11.01.22.02.30Eustachy.pl...

jezeli zapisy sa dokładnie takie jak powyzej, to promocyjny abonament
obowiazuje w okresie trwania umowy, czyli nadal, skoro umowa
automatycznie sie przedłuzyła.

się przedłużyła na czas nieokreślony.

    I co z tego? Przedłużenie umowy na czas nieokreślony nie stanowi wcale o zmianie opłat za świadczoną usługę.

    Inna sprawa, że zapewne TPSA ma te zaporowe (wysokie) stawki wpisane w cenniku, natomiast do umowy był dołączony regulamin promocji,  zmieniający te ceny (na niższe) na czas określony np. na 24 m-ce od daty zawarcia umowy.

Data: 2009-11-02 13:03:21
Autor: Smok Eustachy
Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?
Dnia Sun, 01 Nov 2009 23:50:08 +0100, Marcin Wasilewski napisał(a):
/.../

[...]

No i tak jest.
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-02 07:11:21
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail Smok@Eustachy.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

jezeli zapisy sa dokładnie takie jak powyzej, to promocyjny abonament
obowiazuje w okresie trwania umowy, czyli nadal, skoro umowa
automatycznie sie przedłuzyła.

się przedłużyła na czas nieokreślony.

a co ja powyzej napisałem?

"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie
ma nieprzerwanie wzrastać."   Alfred Hitchcock

Data: 2009-11-02 13:01:24
Autor: Smok Eustachy
Dnia Mon, 02 Nov 2009 07:11:21 +0000, Budzik napisał(a):

[...]

Jak na czas nieokreślony to nie w promocji

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-02 21:38:39
Autor: Budzik
[...]

ROTFL
to teraz poprosze o przepis ktory zabrania firmie forbic bezterminowych promocji.
Promocja to tylko słowo, opisujace nizsza cene. Skoro te nizsza cene ustala sie na czas trwania umowy a umowa z racji przedłuzenia trwa nadal to i nizsza cena obowiazuje.
Choc jak znam zycie, szukłąbym haczyka nie wierzac w takie przeoczenie osoby piszacej umowe.

Data: 2009-11-02 22:02:22
Autor: Smok Eustachy
Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?
Dnia Mon, 02 Nov 2009 21:38:39 +0000, Budzik napisał(a):
/..../
[...]

Masz dwa byty: umowa w promocji za 50 zł lojalnościowa.
umowa bez promocji za 150 zł nielojalnościowa, na czas nieokreślony.

Lojalnościowa się kończy i przechodzi na nielojalnościową. --
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-03 00:11:35
Autor: mvoicem
(02.11.2009 23:02), Smok Eustachy wrote:
[...]

Tylko wygląda na to że tutaj mamy trzeci byt: umowa najpierw
lojalnościowa, potem nielojalnościowa, cały czas w promocji.

p. m.

Data: 2009-11-03 11:08:34
Autor: Budzik
[...]

czytasz w goolle pytanie, czy tylko tak sobie odpowiadasz?
jakie prawo w polsce obostrza podpisywanie umow do tych dwóch, podaych przez ciebie przypadków?

Lojalnościowa się kończy i przechodzi na nielojalnościową.
Gdzie w prawie znajde te zapisy?

Data: 2009-11-03 21:20:16
Autor: Smok Eustachy
Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?
Dnia Tue, 03 Nov 2009 11:08:34 +0000, Budzik napisał(a):
/.../

czytasz w goolle pytanie, czy tylko tak sobie odpowiadasz? jakie prawo w
polsce obostrza podpisywanie umow do tych dwóch, podaych przez ciebie
przypadków?

Takie, że tylko taki świstek dostaniesz do podpisu.

Lojalnościowa się kończy i przechodzi na nielojalnościową.

Gdzie w prawie znajde te zapisy?

W umowie.
http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-04 05:07:48
Autor: Budzik
[...]

mam rozumiec, ze twierdzisz, iz podane przez watkotwórce zapisy w umowie zostały zle zrozumiane i tak naprawde jest tam zapisane cos innego?

Lojalnościowa się kończy i przechodzi na nielojalnościową.

Gdzie w prawie znajde te zapisy?

W umowie.

jw.

Data: 2009-11-03 10:11:42
Autor: AdamS
[...]

Jeśli korzystasz z neostrady to złóż reklamację i powołaj sie na
promocję
"Zostań z nami"
http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/internet/now_prom/686035/;jsessionid=89B33BFD873AC1F0408C8255EFA80E5F.portal21;PSID=89B33BFD873AC1F0408C8255EFA80E5F.portal21

Wypowiedzenie umowy o internet z 2-letnim wyprzedzeniem?