Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc

Data: 2009-05-10 12:12:23
Autor: Bartek
Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc
Bardzo proszę o pomoc w sprawie mojego wypowiedzenia umowy o pracę.
30 kwietnia złożyłem pracodawcy wypowiedzenie umowy o treści: "Niniejszym wypowiadam z dniem 31 maja 2009 r. umowę o pracę, zawartą dnia 18 czerwca 2008 r., z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.". W piątek dostałem od pracodawcy informację (mailem) o treści m.in.: "w związku z otrzymanym od Ciebie oświadczeniem o wypowiedzeniu umowy o pracę z dniem 31 maja 2009 roku z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia (czyli ze skutkiem rozwiązującym umowę na 30 czerwca 2009 roku)".
Faktycznie trochę nieprecyzyjnie napisałem, ale moją intencją było rozwiązanie umowy ze skutkiem na 31 maja; taki wzór wypowiedzenia miałem (http://www.hrc.pl/index.php?dzid=88&did=278) i taki złożyłem. W mojej pracy od dłuższego czasu panują niezbyt przyjazne warunki, nie są przyznawane premie, pracy jest bardzo dużo, a ludzi coraz mniej (wszystko zgodnie z prawem). Udało mi się znaleźć lepszą ofertę pracy, nadarzyła się dobra okazja, u potencjalnego nowego pracodawcy zaczyna się nowy projekt, ale zobowiązałem się zacząć pracę 1 czerwca. Do 1 lipca może już nie zaczekać i znaleźć kogoś innego na to miejsce...
Bardzo proszę o radę. Czy pracodawca ma rację? Jak powinienem postąpić jeśli nie ma racji?

Pozdrawiam,
Bartek

Data: 2009-05-10 03:36:42
Autor: przypadek
Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc
No jednak zmieniłeś troszkę ten wzór i masz teraz tego konsekwencje..

Data: 2009-05-10 12:52:30
Autor: Bartek
Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc
Oczywiście, konsekwencje już odczuwam, na razie w postaci zmarnowanego weekendu. Wydaje mi się tylko że kluczowe zdanie w moim piśmie i we wzorze jest zbliżone. No ale prawnikiem nie jestem, dlatego prosiłbym o odpowiedź czy sprawa jest jednoznaczna, czy to kwestia interpretacji i można jeszcze coś z tym zrobić.

Data: 2009-05-10 12:57:01
Autor: castrol
Bartek pisze:
[...]

Dla mnie sprawa jest jednoznaczna. Sam zadeklarowales, ze wypowiadasz umowe z dniem 31 maja 2009 r.
Teraz pozostaje kwestia dogadania sie z pracodawca.

Chyba, ze sa jakies inne przeslanki do tego aby rozwiazac umowe z winy pracodawcy. Sam piszesz, ze przestano przyznawac premie - na jakiej podstawie otrzymywales te premie? Moze od tej strony da sie cos zdzialac.

Jacek Kustra

Data: 2009-05-10 13:02:51
Autor: Tristan
Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc
W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 maj 2009 12:57 (autor castrol publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <4a06b30a$1@news.home.net.pl>):

Dla mnie sprawa jest jednoznaczna. Sam zadeklarowales, ze wypowiadasz
umowe z dniem 31 maja 2009 r.
Teraz pozostaje kwestia dogadania sie z pracodawca.

Albo próbować urlop brać, pewnie ma jeszcze do wykorzystania. --
Tristan

Data: 2009-05-10 13:08:17
Autor: Bartek
Użytkownik "castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> napisał w wiadomości news:4a06b30a$1news.home.net.pl...
Bartek pisze:
[...]

-- Pozdrawiam
Jacek Kustra

Takich przesłanek nie znajdę, według umowy o pracę premie były uznaniowe. Jest wprawdzie kwestia regulaminu premiowego (od kilku miesięcy pracodawca nie dokonuje oceny pracowników, a te oceny były podstawą do przyznania premii), ale to trudna sprawa .
A napisałem jak napisałem, bo zmyliło mnie we wzorze zdanie "Z dniem ............................... r. (data rozwiązania umowy) składam wypowiedzenie umowy o pracę", które zdaje się że jest błędne. Na przyszłość będę musiał lepiej szukać...

Pozdrawiam,
Bartek

Data: 2009-05-10 04:28:38
Autor: przypadek
On 10 Maj, 13:08, "Bartek" <bartoszjan@_NOSPAM_poczta.onet.pl> wrote:

A napisałem jak napisałem, bo zmyliło mnie we wzorze zdanie "Z dniem
.............................. r. (data rozwiązania umowy) składam
wypowiedzenie umowy o pracę", które zdaje się że jest błędne.

Tak, wzór jest faktycznie durny, ale jakbyś zostawił jak we wzorze (z
nawiasami) to byłby punkt zaczepienia i mógłbyś argumentować, że
właśnie chodziło ci o rozwiązanie umowy w tym dniu.

Data: 2009-05-10 13:27:18
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 10 May 2009 13:08:17 +0200, Bartek napisał(a):

[...]

Źle rozumujesz. Szukanie nic nie da -- przekombinowałeś. Niestety 90% osób uważa, że w najprostszych sprawach ważne są jakieś formułki.
Jakbyś po ludzku napisał "niniejszym wypowiadam umowę o pracę zawartą w dniu xxx" -- co oczywiście wydaje się strasznie nieprofesjonalne -- to miałbyś problem z głowy.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

Data: 2009-05-10 19:13:02
Autor: Marcin Debowski
Dnia 10.05.2009 castrol <jacek_01@wywalto.wp.pl> napisał/a:
Bartek pisze:
[...]

A co stoi na przeszkodzie aby wypowiedział ponownie, tym razem w sposób prawidłowy tj. zgodny pierwodnym zamiarem?

--
Marcin

Data: 2009-05-10 04:24:34
Autor: przypadek
On 10 Maj, 13:13, Marcin Debowski <agate...@INVALID.ml1.net> wrote:

A co stoi na przeszkodzie aby wypowiedział ponownie, tym razem w sposób
prawidłowy tj. zgodny pierwodnym zamiarem?

Wypowiedzenie w kp liczy się (w tym przypadku zapewne) na koniec
miesiąca. A już mamy maj.

Data: 2009-05-10 13:22:54
Autor: castrol
Marcin Debowski pisze:

A co stoi na przeszkodzie aby wypowiedział ponownie, tym razem w sposób prawidłowy tj. zgodny pierwodnym zamiarem?

A co to teraz mu da? Okres wypowiedzenia i tak rozpocznie sie 1 czerwca.

Jacek Kustra

Data: 2009-05-10 13:26:18
Autor: zwi
Wypowiedzenie umowy o pracę - pro śba o pomoc
  > A co stoi na przeszkodzie aby wypowiedział ponownie, tym razem w sposób
prawidłowy tj. zgodny pierwodnym zamiarem?

A nie np. to, że w tej chwili jest już po 30 kwietnia? Nie wiem, czy wstecznie da się wypowiedzieć umowę. A jeśli wypowie teraz to  (jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi) i tak będzie musiał pracować do końca czerwca.

zwi

Data: 2009-05-10 14:52:41
Autor: Jotte
Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc
W wiadomości news:gu69a7$q44$1news.onet.pl Bartek
<bartoszjan@_NOSPAM_poczta.onet.pl> pisze:

Bardzo proszę o radę. Czy pracodawca ma rację?
Tak.
Zadecydowałeś, że bieg wypowiedzenia rozpocznie się 01.06.2009 i zakończy z dniem 30.06.2009.
Można próbować drogi negocjacyjnej. Z obecnym pracodawcą - o rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron w dogodnym terminie. Z przyszłym - o terminie rozpoczęcia pracy, może uda się podpisać jakąś umowę wstępną.
Oprócz tego może obecny pracodawca ma na sumieniu coś, co pozwoliłoby na rozwiązanie stosunku pracy bez wypowiedzenia (np. nieterminowa wypłata wynagrodzenia, najlepiej więcej niż jeden raz), inne łamanie praw pracowniczych.

--
Jotte

Data: 2009-05-11 16:25:55
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc
30 kwietnia trzeba było napisać:

"Z dniem dzisiejszym rozwiązuję umowę z dnia ..... z zachowaniem
1-miesięcznego okresu wypowiedzenia"

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_5.php

Wypowiedzenie umowy o pracę - prośba o pomoc