Wypowiedzenie umowy przez ubezpieczyciela

Data: 2015-11-25 08:09:52
Autor: z
Wypowiedzenie umowy przez ubezpieczyciela
Zastrzegam że nie znam dokładnie umowy ale zapytam czy to normalne.
Dodatkowe ubezpieczenie w pracy które oferuje dostęp do lekarzy w prywatnych gabinetach.
Okazuje się że ubezpieczyciel wypowiedział umowę z całym zakładem pracy gdyż za dużo go to kosztowało.
Kilka osób (duża szkoła) miało kłopoty zdrowotne i korzystało z dostępnej im puli świadczeń.
Czy to jest szersza praktyka bo pewnie drobne druczki w umowie były.
Czy warto takie umowy podpisywać i płacić sumiennie składki żeby na koniec roku się dowiedzieć że wyrzuciliście pieniądze w błoto.

Czy takie zapisy są zgodne z prawem? Można coś takiego skarżyć?

Czy to kolejny przejaw działalności bandy oszustów co ludziom wysyłają majtki co miesiąc :-)

Data: 2015-11-25 08:12:01
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-11-25 o 08:09, z pisze:
Zastrzegam że nie znam dokładnie umowy

My teĹź.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-25 09:46:12
Autor: m
W dniu 25.11.2015 o 08:09, z pisze:
[...]

Nie wyrzuciliście pieniędzy w błoto bo przez czas obowiązywania umowy
byliście na warunkach o wiele lepszych niż jakbyście się ubezpieczyli
dobrowolnie. Tak podejrzewam na podstawie własnych doświadczeń - kiedy
próbowałem wyjść z grupowego na indywidualne (przewidując rozstanie z
pracodawcą) i mi obliczyli składkę kilka razy większą.

A wypowiedzenie skarżyć może ewentualnie wasz pracodawca, bo on był stroną.

p. m.

Data: 2015-11-25 12:09:32
Autor: z
W dniu 2015-11-25 o 09:46, m pisze:
A wypowiedzenie skarżyć może ewentualnie wasz pracodawca, bo on był stroną.

Oczywiście że pracodawca ale do tej pory nie spotkałem się z sytuacją żeby to ubezpieczyciel wymiękał. :-) Też kiedyś chciałem się z czegoś takiego grupowego wypisać. To byłem namawiany jakbym wygrał w totka i nie chciał odebrać pieniędzy i mobingowany przez pracodawcę :-)
To jest dla mnie dziwna/nowa sytuacja zwłaszcza że przystąpienie do tego ubezpieczenia było mocno kalkulowane (nie było tanie) i cały interes opłacał się ale w perspektywie kilku lat a tu po kilku miesiącach ubezpieczyciel mówi że już nie chce pieniędzy. Jak się składki pobierało to było cacy a jak trzeba płacić to już nie fajnie. :-)

Data: 2015-11-25 12:20:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-11-25 o 12:09, z pisze:
[...]

W tego typu ubezpieczeniach to normalne, jeśli pracownicy korzystają
znacznie ponad przyjęte pierwotnie ryzyko.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-25 12:54:57
Autor: m
W dniu 25.11.2015 o 12:09, z pisze:
> [...]
To jest dla mnie dziwna/nowa sytuacja zwłaszcza że przystąpienie do tego ubezpieczenia było mocno kalkulowane (nie było tanie) i cały interes opłacał się ale w perspektywie kilku lat a tu po kilku miesiącach ubezpieczyciel mówi że już nie chce pieniędzy. Jak się składki pobierało to było cacy a jak trzeba płacić to już nie fajnie. :-)

Nie jest to nic niezwykłego, przynajmniej u mnie już jeden
ubezpieczyciel wymiękł. Tj podwyższył składkę ponad jakiś sensowny
poziom. Teraz mamy za tą samą kwotę jakiś gówniany pakiet w Luxmedzie.

I nie rozumiem zarzutu "jak się składki pobierało to było cacy".
Przecież to nie jest ubezpieczenie emerytalne że jest okres odkładania i
okres konsumpcji. Okres konsumpcji jest od razu.

p. m.

Data: 2015-11-25 13:08:38
Autor: z
W dniu 2015-11-25 o 12:54, m pisze:
I nie rozumiem zarzutu "jak się składki pobierało to było cacy".
Przecież to nie jest ubezpieczenie emerytalne że jest okres odkładania i
okres konsumpcji. Okres konsumpcji jest od razu.

Ale żeby aż tak się pomylić w szacowaniu ryzyka mając świadomość dużego klienta pewnie związanego na lata umową i łapówkami ;-) rozwiązywać umowę? To trzeba być jakimś niedorozwiniętym zakładem ubezpieczeń ;-)

Data: 2015-11-25 13:24:04
Autor: m
W dniu 25.11.2015 o 13:08, z pisze:
[...]

Albo mieć handlowca który dla prowizji naciągnie fakty we wniosku. A
grono nauczycielskie w dużej szkole to kojarzy mi się raczej z takimi co
będą więcej niż mniej korzystać z porad lekarskich.

p. m.

Wypowiedzenie umowy przez ubezpieczyciela