Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?

Data: 2010-12-02 17:10:37
Autor: M
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
Witam

Chcia³bym siê zapytaæ czy ORANGE ma prawo ukaraæ mnie za wypowiedzenie umowy z nimi w zwi±zku z wprowadzeniem w ¿ycie od 19 stycznia nowych warunków umowy na które mam prawo siê ne zgodziæ i wypowiedzieæ im rzeczon± umowê? Wydaje mi siê, ¿e je¶li to ORANGE zmienia warunki umowy to mam prawo chyba ich nie przyj±æ i wypowiedzieæ umowê bez ¿adnych konsekwencji? W pisemku które od nich dosta³em jest to nazwane tak:
"W zwi±zku z tym, w przypadku wypowiedzenia przez Pañstwa Umowy przed up³ywem czasu, na który zosta³a ona zawarta, Operatorowi przys³uguje uprawnienie do ¿±dania zwrotu ulgi pomniejszonej o proporcjonaln± jej warto¶æ za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwi±zania."

Pzdr

Data: 2010-12-02 17:17:22
Autor: spp
W dniu 2010-12-02 17:10, M pisze:
[...]

Zmiany s± spowodowane dostosowaniem regulaminu do obowi±zuj±cego prawa i w tym przypadku takie wypowiedzenie poci±gaæ mo¿e okre¶lone konsekwencje (przepisy dotycz±ce tej kwestii zmieni³y siê ok. pó³ roku temu).

--
spp

Data: 2010-12-02 17:19:57
Autor: M
[...]

Tzn mo¿e czy musi? Je¶li jest szansa siê wydostaæ z umowy bez kar to chêtnie bym to zrobi³...

Pzdr

Data: 2010-12-02 17:24:48
Autor: spp
W dniu 2010-12-02 17:19, M pisze:
[...]

Nie ma przymusu - to w koñcu umowa.
Spróbuj ich jednak przekonaæ aby z tego zrezygnowali ... ;)

--
spp

Data: 2010-12-03 10:12:19
Autor: M
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
Nie ma przymusu - to w koñcu umowa.
Spróbuj ich jednak przekonaæ aby z tego zrezygnowali ... ;)

Tak ale w my¶l przepisów prawa - je¶li jedna strona zmienia umowê to druga ma prawo z niej zrezygnowaæ z regu³y bez ponoszenia konsekwencji. Co gdyby z tym do s±du siê udaæ?

Pzdr

Data: 2010-12-03 10:42:21
Autor: Dawid
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
U¿ytkownik "M" <mcpc@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:idac9k$l1q$1news.task.gda.pl...
[...]

Je¶li oni dostosowywali umowe do jakiegos prawa, zmiany, nakazu UKE, uoika itp. to p³acisz kare je¶li zrezygnujesz. Je¶li zmieniaj± bo maj± swoje widzimisie to mozesz zrezygnowaæ bez konsekwencji. Osobiscie ci powiem nie licz na to ze ioni zmieniaj± umowe od siebie, pewnie ich kto¶ zmusi³, wiec jeste¶ na przegranej.

Data: 2010-12-03 11:27:39
Autor: niusy.pl
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?

U¿ytkownik "Dawid" <dawid32@wytnijto.poczta.onet.pl>

[...]

No ale mo¿e przy okazji chc± zmieniæ co innego

Data: 2010-12-03 10:56:57
Autor: spp
W dniu 2010-12-03 10:12, M pisze:
[...]

Przegrasz.
Wyra¼nie przepisy stanowi±, ¿e je¿eli zmiana umowy jest spowodowana  jej przystosowaniem do obowi±zuj±cego prawa to nie mo¿na jej jednostronne wypowiedzieæ.

--
spp

Data: 2010-12-03 11:14:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-03 10:56, spp pisze:
W dniu 2010-12-03 10:12, M pisze:
[...]

Nie jest to takie oczywiste, poniewa¿ zmiana VATu nie wymaga zmiany cen brutto.

> Przegrasz.

Ca³kiem mo¿liwe, ale nie dlatego, ¿e operator musia³ zmieniæ ceny (bo nie musia³), tylko dlatego i¿ os³owie uchwalili, i¿ rozwi±zanie umowy bez odszkodowania nie przys³uguje w tym konkretnym przypadku zmiany VATu.

Co tylko potwierdza tezê, ¿e gdyby nie ta fuszerka ustawowa, rozwi±zanie umowy bezkarne by³oby mo¿liwe.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-03 11:46:31
Autor: Krzysztof
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:idafto$kv9$1news.onet.pl...

Nie jest to takie oczywiste, poniewa¿ zmiana VATu nie wymaga zmiany cen brutto.

Operator zawsze mo¿e siê wybroniæ, ¿e nie zrobi³ ¿adnej podwy¿ki, bo netto zosta³o na tym samym poziomie.
Dla niego umowa siê nie zmienia, on nic nie zyskuje na podwy¿ce VAT, a je¶li traci klient, to pretensje mo¿e z³o¿yæ do tego, kto zarabia na VAT.
Inna sprawa, ¿e generalnie brak mo¿liwo¶ci rozwi±zania umowy przed terminem bez ponoszenia kosztów jest po prostu niedorzeczny.

Ca³kiem mo¿liwe, ale nie dlatego, ¿e operator musia³ zmieniæ ceny (bo nie musia³),

Jak wy¿ej. On operuje kwotami netto i te siê nie zmieniaj±.

K.

Data: 2010-12-03 11:48:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-03 11:46, Krzysztof pisze:

Operator zawsze mo¿e siê wybroniæ, ¿e nie zrobi³ ¿adnej podwy¿ki, bo
netto zosta³o na tym samym poziomie.

Akurat tutaj nie by³bym pewien wygranej operatora, poniewa¿ definicja CENY stanowi, ¿e jest to kwota brutto.

[...]

Nie tyle brak mo¿liwo¶ci rozwi±zania, co konieczno¶æ akceptacji zmienionych warunków.

Ca³kiem mo¿liwe, ale nie dlatego, ¿e operator musia³ zmieniæ ceny (bo
nie musia³),

Jak wy¿ej. On operuje kwotami netto i te siê nie zmieniaj±.

Jak wy¿ej: w relacjach z konsumentami musi operowaæ brutto.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-03 12:13:53
Autor: Krzysztof
[...]

Trochê dyskusyjne :)
Cena - ilo¶æ pewnego dobra (najczê¶ciej pieni±dza), za przyjêcie której sprzedaj±cy jest gotów zrzec siê swoich praw do danego dobra, lub te¿ kupuj±cy jest gotów j± kupiæ, aby do tego dobra nabyæ prawa.
Teraz wszystko rozbija siê o to, czy sprzedaj±cy i kupuj±cy s± VATowcami czy nie, bo dla ka¿dego z nich cena wg powy¿szej definicji bêdzie mia³a inn± warto¶æ.

[...]

Trochê abstrahowa³em od tematu i mia³em na my¶li sytuacjê, gdy nagle zachciewa mi siê rozwi±zaæ umowê (¿eby nie by³o - z jakim¶ rozs±dnym okresem wypowiedzenia) ale nie mogê, bo muszê czekaæ te 12 czy 24 miesi±ce, ¿eby nie p³aciæ kary.

K.

Data: 2010-12-03 12:19:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-03 12:13, Krzysztof pisze:
[...]

Fakt, je¶li chcemy o czym¶ dyskutowaæ, warto na pocz±tek ustaliæ definicje. Zatem:

cena - warto¶æ wyra¿on± w jednostkach pieniê¿nych, któr± kupuj±cy jest obowi±zany zap³aciæ przedsiêbiorcy za towar lub us³ugê; *w* *cenie* *uwzglêdnia* *siê* *podatek* *od* *towarów* *i* *us³ug* oraz podatek akcyzowy, je¿eli na podstawie odrêbnych przepisów sprzeda¿ towaru (us³ugi) podlega obci±¿eniu podatkiem od towarów i us³ug oraz podatkiem akcyzowym,

(Ustawa o cenach)

[...]

Nie ma w tym nic dziwnego, niektórych umów nie rozwi±¿esz nawet gdyby¶ chcia³ zap³aciæ karê. W koñcu chc±cemu nie dzieje siê krzywda, skoro chcia³ umowê na czas X, to ma.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-03 12:37:25
Autor: Krzysztof
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?

U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³

[co do cen - masz racjê, wiêc tego ju¿ nie komentujê]

Nie ma w tym nic dziwnego, niektórych umów nie rozwi±¿esz nawet gdyby¶ chcia³ zap³aciæ karê. W koñcu chc±cemu nie dzieje siê krzywda, skoro chcia³ umowê na czas X, to ma.

Nie tyle chcia³, ile nie mia³ innej mo¿liwo¶ci.
W przypadku operatorów komórkowych to chyba standard.

K.

Data: 2010-12-04 23:58:35
Autor: niusy.pl
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?

U¿ytkownik "Krzysztof" <kdoriain@antyspam.pl>

[...]

Problem w tym, ¿e mo¿liwo¶æ zawarcia umowy poza promocj± jest tylko ... warunki nie te.

Data: 2010-12-05 12:21:15
Autor: Krzysztof
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
"niusy.pl" <dsfds@niusy.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:ideh2t$e69$1news.net.icm.edu.pl...

Problem w tym, ¿e mo¿liwo¶æ zawarcia umowy poza promocj± jest tylko ... warunki nie te.

Ale ja nie mówiê o umowie promocyjnej, tylko o normalnej umowie z operatorem na ¶wiadczenie us³ug.

K.

Data: 2010-12-11 10:33:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 5 Dec 2010, Krzysztof wrote:

[...]

  No i zgadza siê - p³ac±c istotnie wiêcej, mo¿esz zawrzeæ umowê
"niepromocyjn±", to wla¶nie pisze poprzednik.
  Przyk³ad: neostrada 512 "normalna" 152 z³/mc, promocja "bez zobowi±zañ"
za 54 z³/mc (mam nadziejê ¿e dobrze odczyta³em z cennika).
  Widzisz te t³umy wybieraj±ce "normaln±" neostradê? ;)
  To z nich (z tych t³umów) pochodz± ci, co mog± sobie wypowiadaæ umowy
bez ubocznych "efektów" :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-03 15:05:23
Autor: Kotlet
[...]

jakmasz dupnie sformulowana umowe to tak, ja na swojej mam miesiêczna kwote zobowiazania rowna kwocie brutto.

Zreszta watek nie dotyczy vatu a po zatym orange wydalo komunikat ze nie bedzie w zwiazku z tym podwyzszac cen obecnym abonentom.

Sprawa dotyczy ostatnich zmian regulaminu orange, mam dziwne wrazenie ze przy okazji koniecznosci zmian niektorych zapisow zmieniono przy okazji inne.

http://program.do.prowadzenia.ksiegi.dumpingowiec.pl/
http://program.ryczalt.ewidencjonowany.dumpingowiec.pl/

Data: 2010-12-03 15:28:52
Autor: Krzysztof
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
"Kotlet" <Kotlet@nowedopalacze.eu> napisa³

jakmasz dupnie sformulowana umowe to tak, ja na swojej mam miesiêczna kwote zobowiazania rowna kwocie brutto.

Owszem, jest dupnie sformu³owana, ale nie mia³em na to ¿adnego wp³ywu.
Nie wydaje mi siê, by klient mia³ jak±kolwiek mo¿liwo¶æ ingerowania w tre¶æ umowy z operatorem.
Bierzesz tak± albo spadaj.

K.

Data: 2010-12-03 18:34:13
Autor: Kotlet
W dniu 2010-12-03 15:28, Krzysztof pisze:
[...]

jak kupujesz przez esklep orange (dla firm) to bedziesz miec jedna kartke wlasnie tak sformulowana

Data: 2010-12-03 22:03:10
Autor: Krzysztof
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?

U¿ytkownik "Kotlet" <Kotlet@nowedopalacze.eu> napisa³

jak kupujesz przez esklep orange (dla firm) to bedziesz miec jedna kartke wlasnie tak sformulowana

No tak, dopiero teraz zauwa¿y³em, ¿e¶my siê dogadali jak niemy z g³uchym ;-)
Najpierw Ty mi odpowiedzia³e¶ nie w temacie (bo pisa³em o braku mo¿liwo¶ci wypowiedzenia umowy, a Ty wyjecha³e¶ z kwotami w umowie), a potem ja zrobi³em to samo w stosunku do Ciebie, bo nie zauwa¿y³em, ¿e piszesz o czym¶ innym.

K.

Data: 2010-12-03 11:51:34
Autor: spp
W dniu 2010-12-03 11:14, Liwiusz pisze:

[...]

Tyle, ¿e autor postu nie pisa³ ¿e chodzi o zmianê VAT-u. :)
Mam przed sob± (chyba) tê propozycjê zmiany. To kilkana¶cie stron druku gdzie zmieniaj± siê ró¿nego rodzaju definicje (dostosowanie do wymogów Prawa Telekomunikacyjnego i UE) lub uznane za niedozwolone op³aty dodatkowe.

> [...]

Co tylko potwierdza tezê, ¿e gdyby nie ta fuszerka ustawowa, rozwi±zanie

Ale na czym ta fuszerka ustawowa?
I o jakich karach mówisz? Po prostu zwracasz przyznan± ulgê - to chyba oczywiste. ;)

--
spp

Data: 2010-12-03 12:15:02
Autor: Krzysztof
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
"spp" <spp@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:idai3m$trc$1news.onet.pl...

I o jakich karach mówisz? Po prostu zwracasz przyznan± ulgê - to chyba oczywiste. ;)

Pardon, jak± ulgê?

K.

Data: 2010-12-03 12:20:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-03 12:15, Krzysztof pisze:
"spp" <spp@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:idai3m$trc$1news.onet.pl...

I o jakich karach mówisz? Po prostu zwracasz przyznan± ulgê - to chyba
oczywiste. ;)

Pardon, jak± ulgê?

Rabat na telefon lub abonament.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-03 12:21:28
Autor: spp
[...]

A to jest wyja¶nione w jakim¶ innym po¶cie tego w±tku.
Teraz promocje polegaj± na tym, ¿e teraz telekomy nie daj± 'rabatów' a 'ulgi', które musisz zwróciæ jak rozwi±¿esz umowê. ;)

--
spp

Data: 2010-12-03 12:32:57
Autor: Krzysztof
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?

U¿ytkownik "spp" <spp@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:idajrn$4j8$1news.onet.pl...

Teraz promocje polegaj± na tym, ¿e teraz telekomy nie daj± 'rabatów' a 'ulgi', które musisz zwróciæ jak rozwi±¿esz umowê. ;)

Podpisuj±c z orend¿em umowê nie dosta³em ani ulgi ani rabatu, tylko zapis, ¿e muszê siê cieszyæ ich us³ugami 24 miesi±ce, bo jak nie to p³acê karê (mo¿e nie by³a to dos³ownie "kara", ale te¿ nie "zwrot ulgi" - muszê zajrzeæ do umowy przy okazji).

K.

Data: 2010-12-03 12:40:06
Autor: Liwiusz
W dniu 2010-12-03 12:32, Krzysztof pisze:

[...]

W umowie musi byæ okre¶lona ulga, je¶li jej nie ma, mo¿esz rozwi±zaæ umowê bez kary.

Prawo telekomunikacyjne:

"W przypadku zawarcia umowy o ¶wiadczenie us³ug telekomunikacyjnych,[...] zwi±zanego z ulg± przyznan± abonentowi, wysoko¶æ roszczenia z tytu³u jednostronnego rozwi±zania umowy przez abonenta lub przez dostawcê us³ug z winy abonenta przed up³ywem terminu, na jaki umowa zosta³a zawarta nie mo¿e przekroczyæ warto¶ci ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonaln± jej warto¶æ za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwi±zania."

Ja na przyk³ad mia³em kiedy¶ umowê z er± tak tak fon. Kara umowna wynosi³a 900z³, ale telefon, który kupowa³em za 39z³, mia³ warto¶æ rynkow± nawet wg Ery 250z³. W umowie oczywi¶cie nie by³o wskazanej wysoko¶ci ulgi, bo nie mog³a ona wynosiæ 900z³ przy tych warunkach. Ergo: umowê mo¿na rozwi±zaæ bez kary.

--
Liwiusz

Data: 2010-12-04 19:38:49
Autor: M
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
Ergo: umowê mo¿na rozwi±zaæ bez kary.

Jak to zrobiæ? Oddaæ np telefon?

Data: 2010-12-05 18:12:05
Autor: Kotlet
W dniu 2010-12-04 19:38, M pisze:
Ergo: umowê mo¿na rozwi±zaæ bez kary.

Jak to zrobiæ? Oddaæ np telefon?

przeciez to Twoj telefon kupiles go za 1, 22 zl :)

Data: 2010-12-03 15:03:51
Autor: Kotlet
> [...]

Co tylko potwierdza tezê, ¿e gdyby nie ta fuszerka ustawowa, rozwi±zanie

niekoniecznie chyba ze w jego konkretnym przypadku bedzie koniecznosc podwyzszenia ceny (bo w przepisach ze zmiana stawki vat jest mowa o koniecznosci )

Data: 2010-12-02 17:54:47
Autor: Henry(k)
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
Dnia Thu, 2 Dec 2010 17:10:37 +0100, M napisa³(a):

[...]

To nie jest kara. A nie mo¿na kontynuowaæ umowy na starych warunkach? Co to za nowe warunki?

Pozdrawiam,
                  Henry

Data: 2010-12-02 19:41:08
Autor: spp
W dniu 2010-12-02 17:54, Henry(k) pisze:

[...]

a. nie mo¿na;
b. przedefiniowanie pewnych pojêæ, likwidacja op³at które zosta³y uznane za niedposzczale w postêpowaniu przed UOKiK - wszystkie dostosowuj±ce regulamin do obowi±zuj±cego prawa.

--
spp

Data: 2010-12-03 10:44:24
Autor: Dawid
[...]

W zwi±zku z tym co napisa³e¶ w pkt. b, niemasz prawa do wypowiedzenia umowy bez konsekwencji, co do kary, to obecnie w umowach niema kar tylko s± ulgi. A ulgi s± przyznane klientowi pod warunkiem korzystania z ich us³ug przez jaki¶ okres, je¶li nie korzystasz przez dany okres zmuszony jeste¶ zwróciæ owe ulgi.

Data: 2010-12-02 19:27:09
Autor: Krzysztof
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
"M" <mcpc@wp.pl> napisa³

[...]

Chodzi Ci o stawkê VAT?
Je¶li tak, to Orange nie zmienia warunków.
Bêdziesz p³aci³ tyle samo, ile p³aci³e¶ dot±d.
Zmieni siê tylko kwota netto, ale akurat na Twoj± korzy¶æ ;-)

K.

Data: 2010-12-03 08:22:25
Autor: Tapatik
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
U¿ytkownik Krzysztof napisa³:
"M" <mcpc@wp.pl> napisa³

[...]

Sk±d wiesz, ¿e kwota netto siê zmieni?
A je¶li zmieni siê brutto?
Na moich fakturach jest wpisywana kwota netto i dopiero od niej jest liczona kwota brutto.

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Data: 2010-12-03 07:39:18
Autor: Wojciech Bancer
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwiÄ…zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
On 2010-12-03, Tapatik <tapatik@bez.spamu> wrote:
[...]

Bo w TPSA/Orange zapowiadali, ¿e wezm± podwy¿kê "na siebie".

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2010-12-03 09:42:19
Autor: Krzysztof
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
"Tapatik" <tapatik@bez.spamu> napisa³

Sk±d wiesz, ¿e kwota netto siê zmieni?
A je¶li zmieni siê brutto?

Orange zapowiedzia³, ¿e ceny us³ug zostan± na tym samym poziomie.
Oczywi¶cie chodzi o ceny z punktu widzenia odbiorcy koñcowego, a wiêc brutto.
Je¶li cena brutto zostanie taka sama, a VAT wzro¶nie ustawowo, to chyba logiczne, ¿e cena netto bêdzie musia³a byæ ni¿sza, ni¿ dotychczas. Koszty pokrywa operator. Ot, taka mi³a promocyjka dla klientów ;-) Zreszt± TP te¿ zapowiedzia³o podobne dzia³ania.

Na moich fakturach jest wpisywana kwota netto i dopiero od niej jest liczona kwota brutto.

Wiesz, tak siê "dziwnie" sk³ada, ¿e nie tylko na Twoich ;-)

K.

Data: 2010-12-03 17:35:27
Autor: Papuso Smurfo
Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?
Órzytkownik "M" napisa³:
[...]

skoro do rozwi±zania umowy dosz³o z ich winy (sami zmienili warunki) to
karaæ ciê nie mog± bo za co?:O)

polecam nigdy wiêcej z podobnymi z³odziejami umów nie zawieraæ a kupowaæ
zdrapki, proste, tanie, nerwuf nie psuj±ce, nie wymagaj±ce w³uczenia siê po
prafnikach:O)

Wypowiedzenie umowy w ORANGE w zwi±zku z nowymi warunkami umowy a kara za wypowiedzenie umowy...?