Wypożyczalnie samochodów - jak to działa w praktyce?

Data: 2010-10-15 22:06:01
Autor: marcin
Wypożyczalnie samochodów - jak to działa w praktyce?
Nigdy nie korzystałem z takich wypożyczalni, stąd mam kilka praktycznych
pytań:
Niektore wypozyczalnie wymagaja by pokwitowac dobry stan techniczny
samochodu, ale tego nie mozna stwierdzic ot tak, więc co w przypadku gdy
się okaże ze jednak tak nie było, np:
Kto ponosi koszty w przypadku gdy samochód (nie z winy wynajmującego)
ulegnie w trasie awarii uniemożliwiającej jazdę (wymagającej holowania, lub
odwiedzenia warsztatu) czy ubezpieczenie to obejmuje?
Na co zwrócić uwagę przy wypożyczaniu auta? może jakieś doświadczenia
wypożyczających

Data: 2010-10-15 22:08:58
Autor: malgosia
Wypożyczalnie samochodów - jak to działa w praktyce?
Kto ponosi koszty w przypadku gdy samochód (nie z winy wynajmującego)

sprawdzasz tylko zarysowania i uszkodzenia zewnętrzne które zaznaczasz an planie auta.
Za resztem odpowiada wypo

jk

Data: 2010-10-15 21:16:08
Autor: BrunoJ
malgosia <malgosia_zibro@onet.pl> napisał(a):
> Kto ponosi koszty w przypadku gdy samochód (nie z winy wynajmującego)

sprawdzasz tylko zarysowania i uszkodzenia zewnętrzne które zaznaczasz an planie auta.
Za resztem odpowiada wypo
Dokladnie, i warto obejrzec z gosciem przed odbiorem, bo zdarza sie im
'zapomniec'. Chociaz mi sie nigdy nie czepiali gdy znalazlem cos pozniej. mi zdarza sie sprawdzac olej, szczegolnie gdy robie takim autem np trase do
holandii i spowrotem (2500-3000km), zdarza sie (bez wymieniania marek) ze
potrafi oleju ubyc. Raz zdarzylo mi sie ze mialem zalany letni plyn do spryskiwaczy i mi zamarzlo.

A generalnie to trzeba poczytac dokladnie jaka wypozyczalnia. Powyzsze ok w
przypadku normalnych typu avis czy hertz, ale jest tez sporo dziwnych
wynalazkowych, i tam warto sprawdzic dokladnie warunki. Renomowane wypozyczalnie najczesciej maja w miare nowe auta. Chyba ze jest
mowa o okolicach wczasowych (miejscowosci turystyczne) wtedy roznie bywa, a i
warunki bywaja dziwne. Np brak ubezpieczenia na opony czy podwozie (trzeba
dokupic osobno - to np na Krecie, gdzie czesc drog jest
nieutwardzonych/kamienistych i zdarzaja sie uszkodzenia. Dokladnie zapoznac sie z ubezpieczeniami, standart przewiduje udzial wlasny,
czesto w sporej kwocie (np 2500zl). za pelne ubezpieczenie trzeba sporo
doplacic. Typowo bieze sie od kradziezy i uszkodzen z udzialem wlasnym. Jak ktos nie ma historii i wypozycza prywatnie to potrafia wolac kaucje,
chocicaz zazwyczaj wystarcza karta kredytowa. W zaleznosci od klasy auta i warunkow umowy moze byc limit km (np w Avis dla
auta compact byl kiedys limit 250km/dzien, czyli trasa Wwa-Bydg 270km wymagala
doplaty cos 1zl/km).

Jak sie auto zepsuje lub rozbije to w ramach umowy podstawiaja drugie, lub
podsylaja serwis (zalezy od okolicznosci). Ale najlepiej dokladnie dopytac,
jakies ubezpieczenia trzeba wykupic.

pozdr
--
Bruno, Bydg
Citroen XP 1.6i & ZX 1.4i

Data: 2010-10-16 08:50:40
Autor: andrzej
Użytkownik " BrunoJ" <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i9agao$lad$1inews.gazeta.pl...
malgosia <malgosia_zibro@onet.pl> napisał(a):
zdarza sie (bez wymieniania marek) ze potrafi oleju ubyc.

VW? :)

--
andrzej

Naprawa i wymiana szyb samochodowych u klienta
www.auto-szyby.opx.pl   www.agi.de
Zatrudnimy w całym kraju mechaników i handlowców z doswiadczeniem w branży

Data: 2010-10-16 15:24:01
Autor:
Wypożyczalnie samochodów - jak to działa w praktyce?
andrzej <kurek@agi.de> napisał(a):
Użytkownik " BrunoJ" <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości > zdarza sie (bez wymieniania marek) ze potrafi oleju ubyc.

VW? :)
nie tylko, ale badziej chodzilo mi o przekaz ze lepiej sprawdzic niz sie
zdziwic gdzies za granica. Ale zeby nie bylo - faktura za olej zostala
uwzgledniona (Avis).

BrunoJ

Data: 2010-10-16 10:35:25
Autor: Scypio
Dnia Fri, 15 Oct 2010 21:16:08 +0000 (UTC),  BrunoJ napisal(a):
[...]

Byłem miesiąc temu na Krecie i po raz pierwszy w życiu wypożyczyłem samochód. Korzystałem z serwisu http://www.elite-rentacar.gr Samochód zamówiłem przez formularz na stronie. Wybierałem Hyundaia i30, który o dziwo jest w tej samej grupie cenowej co Getz, Punto, Ibiza i Polo. Na lotnisku czekał na mnie facet z kartką i zaprowadził mnie do auta, którym była jednak Kia Rio rocznik nieznany, przebieg - ok. 85 kkm. Jak się następnego dnia okazało samochód był dość odrapany ze wszystkich stron. Do tego radio nie działało a kontrolka poduszki powietrznej nie chciała zgasnąć... ale za to było tanio :)

Przy odbiorze samochód miał pół baku zalane i takoż należało go odstawić.
Za wypożyczenie zapłaciłem w momencie odbioru auta gotówką:
155 euro za sam samochód na 7 dni
35 euro za opcję "full insurance" - lusterka, opony, zniesienie udziału własnego w szkodzie (który wynosił 500 euro) etc.

Przy oddawaniu samochodu też nikt specjalnie auta nie oglądał. Ogólne wrażenia - bardzo pozytywne. pozdrawiam, --
scypio

Data: 2010-10-16 12:50:02
Autor: robertcb
[...]

To też nie dziwne że:

Przy oddawaniu samochodu też nikt specjalnie auta nie oglądał.

Ale co kraj to obyczaj, dlatego mnie ciekawią doświadczenia z wypożyczalni w Polsce.

Data: 2010-10-16 15:55:30
Autor: BrunoJ
Wypoşyczalnie samochodów -jak to dzia�a w praktyce?
robertcb@poczta.onet.pl napisał(a):
To też nie dziwne że:

> Przy oddawaniu samochodu też nikt specjalnie auta nie oglądał.

Ale co kraj to obyczaj,
To nie tak do konca. Ja wypozyczalem w Grecji wakacyjnie, niby z Hertza przy
hotelu, ale zasadniczo odczucia podobne (pani mowila ze odnawiaja auto po
sezonie, albo przed sprzedaza, wczesniej nie warto bo i tak ludzie poobijaja).
Ale wypozyczalem rowniez komercyjne, z Avisa przy lotnisku i auto bylo
normalne, zadbane, jak w kazdym innym kraju.

dlatego mnie ciekawią doświadczenia z wypożyczalni w Polsce.
W PL w zasadzie jest dokladnie tak samo. Sa wypozyczalnie duze 'sieciowe', sa
rowniez 'u Jozka'. Roznica ceny i jakosci auta. W Avisie raz tylko mialem auto
z przebiegiem 40kkm, w zasadzie bylo juz przeznaczone do sprzedazy. Ale
zdazylo juz mi sie auto z przebiegiem 600km (!). Auta, szczegolnie te mniejsze
(do grupy E) maja nie wiecej niz 2 lata i nienaganny stan techniczny. Zdarzaja
sie drobne obtarcia, ale wszystko jest zaznaczone (a jak nie jest to przy
odbiorze auta nalezy obejrzec i poinformowac. W schowku powinna byc taka
"miarka", wskazujaca ponizej jakiej wielkosci rysa czy wgniecenie nie sa
traktowane jako szkoda. Wieksze uszkodzenia sa usuwane na biezaco, wiec auta
zazwyczaj w miare wygladaja. Jak juz bylo powiedziane - popatrzec na warunki ubezpieczenia, typowo jest
udzial wlasny, ale za dodatkowa oplata mozna zniesc (drogawo, cos powyzej
10EUR dziennie). Jesli sie nie czujesz, a nie wypozyczasz auta na miesiac to
warto kupic i miec spokojna glowe. Jesli auto stanie lub sie rozbije, to podstawiaja nowe (caly czas masz umowe
wypozyczenia, rozliczenie rozbitego to osobna sprawa). Gosc ktory przyjezdza
najczesciej probuje na miejscu naprawic, jesli to sa jakies tematy typu pilot
przestal dzialac czy cos. Auto z normalnej wypozyczalni jest zatankowane na maxa i takie powinienes
oddac, jesli nie to policza dodatkowo za paliwo i fatyge (wyrazniej drozej niz
samodzielne tankowanie), mozna tez wykupic z gory opcje ze oddajesz
niedotankowane - oplata stala, bez wzgledu ile paliwa bedzie w aucie, taniej
niz opcja poprzednia, ale ciagle drozej niz byc zatankowal samodzielnie.
W kraju to chyba nie powinno byc problemow, za granica czasem jak sie nie zna
terenu, albo jest slabo z czasem, bywa ze sie korzysta, szczegolnie w US,
gdzie ceny paliwa sa smieszne (podobnie jak ceny wynajmu auta).
Nie interesuje ciebie mycie auta przed oddaniem. Warto dobrac sobie odpowiednio godzinny odbioru i oddania auta - placi sie za
pelne doby, od godziny odbioru auta.
I wspomniany wczesniej limit kilometrow, trzeba dopytac, czasem taniej wyjdzie
wziac wieksze auto drozej bez limitu, niz male z limitem ktory wymusi duza
doplate. Chyba juz wczesniej pisalem, kompakt w Avis (np toyota corolla,
nissan note) mial kiedys limit 250km/doba. Teraz nie wiem, dostaje bez limitow.

Ja zazwyczaj wypozyczam przez firme, ale zdarza mi sie czasem prywatnie, raz
nawet bralem auto na weekend za punkty (za granica). Dosc czesto podnosze
prywatnie klase auta do sluzbowego wynajmu (bez problemu dwa osobne rachunki i
platnosc z dwoch zrodel). Dosc czesto dostaje ciut lepsze auto niz zamowione
bez doplaty (byc moze z racji czestosci korzystania).

U nas wypozyczalnie sa najczesciej na lotniskach lub przy duzych hotelach, ale
trzeba dopytac, czesto biuro z danego miasta tak naprawde obsluguje region i
podstawiaja auto pod dom.

U pana Jozka bedzie na pewno taniej, ale nalezy dobrze sie wczytac w
ubezpieczenia, bo moga byc rozne wylaczenia "malym druczkiem". Auto zazwyczaj
bedzie starsze, wiecej kkm, gorsze wizualnie. Spotkalem sie z pobraniem
kaucji, ale to dla 'nowego' klienta moze byc rowniez w renomowanej wypozyczalni.

Wydaje mi sie ze w miare wszystko napisalem, ale jesli jakies konkretne
pytania to smialo.

BrunoJ, Bydg
Citroen XP 1.6i & ZX 1.4i

Data: 2010-10-16 21:37:39
Autor: Rafał Grzelak
Scypio wrote:

Przy oddawaniu samochodu też nikt specjalnie auta nie oglądał. Ogólne wrażenia - bardzo pozytywne.

To jak z tanimi wypozyczalniami sprzetu narciarskiego/sb.
Jak oddawalem deske z takiej taniej wypozyczalni to gosc sprawdzil
tylko, czy w jednym kawalku jest.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2010-10-16 23:32:23
Autor: Jacek_P
Scypio napisal:
Przy odbiorze samochód miał pół baku zalane i takoż należało go odstawić.
Za wypożyczenie zapłaciłem w momencie odbioru auta gotówką:
155 euro za sam samochĂłd na 7 dni
35 euro za opcję "full insurance" - lusterka, opony, zniesienie udziału własnego w szkodzie (który wynosił 500 euro) etc.

No to w miarę sensownie, bo po sezonie i na dłuższy czas. Na początku sierpnia w Chersonissos skasowali mnie na 45 euro za jednodniowe wypożyczenie Matiza z opcją 'full insurance'.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-17 11:31:45
Autor: BrunoJ
Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):
Scypio napisal:
> Przy odbiorze samochĂłd miaĹ&#65533; pĂłĹ&#65533; baku zalane i takoĹź naleĹźaĹ&#65533;o go odstaw
iÄ&#65533;.
> Za wypoĹźyczenie zapĹ&#65533;aciĹ&#65533;em w momencie odbioru auta gotĂłwkÄ&#65533;:
> 155 euro za sam samochĂłd na 7 dni
> 35 euro za opcjÄ&#65533; "full insurance" - lusterka, opony, zniesienie udziaĹ&#65533;u > wĹ&#65533;asnego w szkodzie (ktĂłry wynosiĹ&#65533; 500 euro) etc.

No to w miarÄ&#65533; sensownie, bo po sezonie i na dĹ&#65533;uĹźszy czas. Na poczÄ&#65533;tku sierpnia w Chersonissos skasowali mnie na 45 euro za jednodniowe wypoĹźyczenie Matiza z opcjÄ&#65533; 'full insurance'.
No to przez plot bylismy, bo ja w Stalidzie, mozna bylo na PMSowe piwo sie
umowic ;-). W hotelowych Hertzu auto typu p308 na 2 dni za 99EUR w weekend, cos 130Eur w
tygodniu. Dodatkowo 7eur/doba za full wypas, ale trzeba bylo sie upomniec, bo
zapominali. Dla porownania Avis (tez w hotelu) 86Eur/doba za takie samo auto
(ale same samochody wygladaly bardziej zadbane). W cenie poddupek dla dziecka
(bez doplaty - w komercyjnym wypozyczeniu za takie rzeczy sie placi). Jeszcze dla porownania inne ceny - w wypozyczalni "za rogiem", reno scenic po
negocjacjach 40Eur/doba, przy wynajeciu na 3 dni, ale z bardzo ograniczonym
ubezpieczeniem i bez mozliwosci wykupienia pelnego (! ciekawe czy to legalne
;-). Auto w stanie oplakanym wizualnie i technicznie. ale ludzie brali i jakos
jezdzili. To niby troche dygresja do tematu, ale pytajacy nie sprecyzowal sie gdzie chce
auto wypozyczyc i na jak dlugo. A to troche ustawia podejscie. Na jeden dzien
dla fanu, to mozna pozyczyc cokolwiek, nawet z dziwnego miejsca najwyzej
zamiast fanu bedzie przygoda ;-). Pod konkretne plany, a juz w szczegolnosci
na dluzej, lub na dalsze trasy - tylko normalna, pewna wypozyczalnia, mimo ze
drozej. A tak jeszcze z plusow wypozyczania - pozwala 'potestowac' rozne auta, do
ktorych na codzien nie ma sie dostepu, i wyrobic wlasna opinie, np pod katem
przyszego zakupu. albo chociaz pod katem madrzenia sie na pms'ie ;-)

Bruno, Bydg
Citroen XP 1.6i & ZX 1.4i

Data: 2010-10-17 20:59:37
Autor: V-Tec
Wypożyczalnie samochodów - jak to działa w praktyce?
W dniu 2010-10-17 13:31,  BrunoJ pisze:
[..]
[...]

fajnie jest, jak nie mają zamówionego auta (jeśli mają inne). Koledzy z pracy dostali kiedyś Mercedesa CLS zamiast bodajże Golfa (w cenie tegoż Golfa) :)

--
Pozdr,
W.

Data: 2010-10-18 19:57:02
Autor: BrunoJ
V-Tec <v_tec@zatega.pl> napisał(a):
> [...]

fajnie jest, jak nie mają zamówionego auta (jeśli mają inne). Koledzy z pracy dostali kiedyś Mercedesa CLS zamiast bodajże Golfa (w cenie tegoż Golfa) :)
A trafia sie, trafia. W UK w zasadzie dosc regularnie, w poniedzialek
wieczorem zazwyczaj kompakty 'wyszli'. Cwiczylem w cenie komapktu Vectre i
Mini'ego (to niby juz sportowe auto jest, wiec wg wypozyczalni trzeba juz
zabulic extra). Chociaz zdarzylo mi sie juz (tez w UK) ze mieli pusto, i
musialem brac punciaka z bylejakim silnikiem. Ale to jakis czas temu juz,
teraz punciak jest juz liczony jako kompakt, ale za to fajniejszy silnik (benz
1.4T). Nieco inaczej dziala to w US. Tam z kolei zawsze proponuja za niewielka oplata
auto wyraznie wieksze. Przy czym czesto to jest naprawde symboliczny koszt
(+20USD/tydzien). A chevy suburban zawsze fajniejszy od zwyklej camry ;-) W kraju raczej odwrotnie, najwiecej jest malych aut, wieksze trzeba zamawiac.
Ja mam o tyle dobrze ze firma bierze duzo i z jednego miejsca, mozna wczesniej
"zamowic" sobie konkretne auto, zazwyczaj ciut lepsze niz wynika z rezerwacji.
Lub bardzo lepsze robiac nieduzy upgrade. --
pozdrawiam
Bruno, Bydg
Citroen XP 1.6i & ZX 1.4i --

Data: 2010-10-19 09:53:36
Autor: kamil
" BrunoJ" <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:i9i8qd$lqk$1inews.gazeta.pl...
[...]

Gdzie takie cuda? W poprzedniej pracy przez ponad dwa lata firma podstawiala mi auto z AVISu na lotnisko 3-4 razy w tygodniu i zawsze focusa czy innego golfa mieli. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-19 16:15:35
Autor: BrunoJ
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):
> [...]

Gdzie takie cuda? W poprzedniej pracy przez ponad dwa lata firma podstawiala mi auto z AVISu na lotnisko 3-4 razy w tygodniu i zawsze focusa czy innego golfa mieli. :)
Heathrow, przynajmniej to co zacytowales ;-). Ale nie ze za kazdym razem,
tylko ze sie zdarza i akurat tam jakos czesciej niz gdzies indziej. A dla Ciebie moze mieli auto etatowe, przy regularnym wypozyczaniu latwiej
zaplanowac i podstawic konkretna grupe. --
pozdr
Bruno

--

Wypożyczalnie samochodów - jak to działa w praktyce?