Wyprawa do Ziemi Świętej - relacja

Data: 2010-11-22 17:08:59
Autor: tanill
Wyprawa do Ziemi Świętej - relacja
Ciekawa relacja, dodam małe sprostowanie. Na Negevie tabliczki ostrzegające znajdują się na terenach gdzie są poligony. Instalacje nuklearne znajdują się w Dimonie ( wielki teren ogrodzony płotem)i nad morzem śródziemnym na południe od Tel Avivu na wysokości miasta Rehovot. Strefa przemysłowa za Ein Bokek to nie są odsalarnie tylko głównie zakłady nawozowe i kosmetyczne. Wszystko naturalnie kopie się z martwego. Na tym terenie wg legendy miały znajdować się dość znane miasta Sodoma i Gomora

Data: 2010-11-23 07:28:03
Autor: Michał Wolff
On 22 Lis, 17:08, "tanill" <tan...@onet.pl> wrote:
[...]

Oficjalnie to w Izraelu w ogóle nie ma żadnych instalacji nuklearnych,
nigdy się do posiadania broni atomowej nie przyznali :))
Ja ten opis zaczerpnąłem z przewodnika, bardzo możliwe że masz rację;
a tak na logikę - to pewnie te instalacje i sama broń jądrowa są
rozrzucone w paru miejscach, choćby ze względów strategicznych.

Co do Sodomy i Gomory - to nawet przejeżdżałem koło tabliczek je
reklamujących, nawet sobie zrobiłem zdjęcie żony Lota. Oczywiście jest
to bardzo naciągane, choć historycy twierdzą że miasto znajdowało się
gdzieś w południowym rejonie Morza Martwego
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2010-11-23 17:17:27
Autor: tanill
Wyprawa do Ziemi Świętej - relacja

Użytkownik "Michał Wolff" Oficjalnie to w Izraelu w ogóle nie ma żadnych instalacji nuklearnych,
nigdy się do posiadania broni atomowej nie przyznali :))

Oficjalnie w Dimonie jest reaktor potocznie zwany fabryką czekolady. Jest widoczny z odległości kilku kilometrów. Silosy są też gdzieś na Negevie. Pozostaje Ci powtórkę zrobić i jechać na północ. W lutym-marcu piękna pogoda piękne widoki i puste drogi w okolicach wzgórz Golan. Jako ciekawostkę podam, że miejscowi cykliści przechodzą chrzest jadąc z brzegu Martwego do Jerozolimy , makabra:-)

Data: 2010-11-23 13:03:12
Autor: Michał Wolff
On 23 Lis, 17:17, "tanill" <tan...@onet.pl> wrote:

Oficjalnie w Dimonie jest reaktor potocznie zwany fabryką czekolady. Jest
widoczny z odległości kilku kilometrów. Silosy są też gdzieś na Negevie.
Pozostaje Ci powtórkę zrobić i jechać na północ.

Znajdzie się ciekawsze obiekty w Izraelu :))

W lutym-marcu piękna pogoda
piękne widoki i puste drogi w okolicach wzgórz Golan. Jako ciekawostkę
podam, że miejscowi cykliści przechodzą chrzest jadąc z brzegu Martwego do
Jerozolimy , makabra:-)

Podjazd od Morza Martwego jest długi i ma wielkie przewyższenie
(1200m) - ale generalnie jest dość łagodny (zjeżdżałem tamtędy). Za to
boczne drogi którymi wjeżdżałem do Jerozolimy od zachodu - były
piekielnie ostre, trafiłem nawet na 16% ścianę, takich powyżej 10%
było wiele