[Szukam partnera] Wyprawa dookoła Polski - sierpień

Data: 2009-06-19 11:31:53
Autor: Piotr Rościszewski
[Szukam partnera] Wyprawa dookoła Polski - sierpień
Życzę powodzenia. Sam przejechałem podobną trasę dawno temu, bo 1972 r.
Radzę zabrać zapasowe szprychy i sprawdzić, czy wielotryb da się łatwo odkręcić. Przed taką wyprawą najlepiej zrobić generalny remont roweru, żeby uniknąć niespodzianek.
Co do noclegów, to z uwagi na sprawy gospodarcze (np. pranie) dobrze by było korzystać z istniejących schronisk młodziezowych. Noclegi są stosunkowo tanie.
Ażeby uniknąć wożenia zbyt dużego bagażu podzieliłem swoją trasę na 5 etapów i posłałem paczki na poste restante, gdzie po ich przepakowaniu jechałem dalej z nowym bagażem. W paczkach były rzeczy, których nie musiałem prać oraz mapy i przewodniki, aq także nowy papier pakunkowy i sznurek do wiązania następnej paczki.
Odznaka kolarska PTTK "Duży Rajd Dookoła Polski" wymaga zbierania pieczątek w określonych miejscowościach. Pomiędzy nimi można w praktyce jechać dowolną trasą i zwiedzać wszystko co ciekawe w bok od trasy. Razem przejechałem aż 5083 km, chociaż mieszkam bliżej pętli i miałem stosunkowo krótki dojazd, bo tylko z Gliwic do Raciborza. Poza wyznaczoną trasą zwiedziłem m.in. okolice Krosna, Roztocze, Białystok i Lubuskie, a także zrobiłem dodatkową pętlę między Gdańskiem a Fromborkiem (udział w Centralnym Zlocie Turystów Kolarzy PTTK). Tylko góry przejechałem rozpędem, bo wcześniej dużo po nich łaziłem na piechotę.

--

[Szukam partnera] Wyprawa dookoła Polski - sierpień