Wyprawa na Białoruś

Data: 2009-08-25 23:58:19
Autor: rowerowyparczew
Wyprawa na Białoruś
Witam i zapraszam do obejrzenia zdjęć z naszej 10 dniowej wyprawy na
Białoruś, które znajdują się pod adresem http://picasaweb.google.pl/cwietek3/BiaOrus2009#
Trasa wyprawy biegła od Grodna przez Nowogródek, jezioro Świteź,
jezioro Narocz na pojezierze brasławskie, które znajduje się przy
samej granicy białorusko-łotewskiej. Zrobiliśmy w sumie 850 km, w tym
prawie 400 drogami lokalnymi szutrowymi omijając duże miasta,
zwiedzając przede wszystkim białoruską prowincję.
Jeśli ktoś planuje wyprawę na Białoruś służę pomocą i praktycznymi
poradami.
Pozdrawiam
Grzesiek

Data: 2009-08-26 11:28:03
Autor: T0M0
Wyprawa na Białoruś

Użytkownik "rowerowyparczew" <rowerowyparczew@gmail.com> napisał w wiadomości news:9ce32603-4c46-4d20-9958-f7a2f10800a4w6g2000yqw.googlegroups.com...
[...]

Fajne fotki,fajna wycieczka :)

--
T0M0

Data: 2009-08-26 20:24:29
Autor: jacek duma
Wyprawa na Białoruś
Data: 2009-08-27 08:09:46
Autor: rowerowyparczew
Wyprawa na Białoruś
http://picasaweb.google.pl/cwietek3/BiaOrus2009#5372536877551067666
To nie jest Kamaz.

Racja. Już zmieniam opis. Dzięki za uwagę...

Jak tam kwestia spotkań z policją/milicją oraz przejście granicy? Mieliście
problemy?

Żadnych. Na przejściu pełna kultura, trzeba po prostu mieć wszystkie
potrzebne do przekroczenia granicy dokumenty, czyli wizę i
ubezpieczenie jadąc na Białoruś, a wyjeżdżając trzeba zdobyć na kartce
migracyjnej pieczątkę z meldunkiem (pani w hotelu w Nowogródku
przybiła nam ją gratisowo, nie musieliśmy tam nocować).
Wyjeżdżając z Grodna minął nas milicyjny patrol i włączył kogut.
Myślimy: "oho, zaczyna się...". A oni podjechali do nas i powiedzieli
grzecznie abyśmy jechali chodnikiem.  Zrobili to chyba w trosce o
nasze bezpieczeństwo, bo była to dość ruchliwa droga... W sumie
mieliśmy tylko to jedno spotkanie z białoruską milicją...

no i czy żarły Was komary bardzo?

Tak jak wszędzie. Białoruskie komary nie są straszniejsze od naszych :)

Data: 2009-08-27 09:30:02
Autor: pawlin
Wyprawa na Białoruś
jacek duma pisze:
Odważna wyprawa, zdjęcia kapitalne :-) Gratuluję.

a co w tym takiego odwaznego? bialorus to nie afryka :D

pawlin

Data: 2009-08-27 10:21:37
Autor: AL
Wyprawa na Białoruś
pawlin pisze:
jacek duma pisze:
Odważna wyprawa, zdjęcia kapitalne :-) Gratuluję.

a co w tym takiego odwaznego? bialorus to nie afryka :D

pawlin

jednak krok z 40-50 lat wstecz (dla nas odkrycie zjawiskowe).
(choc pewnie w PL jakby poszukac znalazlobysie wsie o podobnych warunkach - ale to bylyby u nas juz tylko oazy - a tam widac, ze to jest norma)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-08-27 20:05:50
Autor: jacek duma
Wyprawa na Białoruś
pawlin pisze:
jacek duma pisze:
Odważna wyprawa, zdjęcia kapitalne :-) Gratuluję.

a co w tym takiego odwaznego? bialorus to nie afryka :D

Choćby to że tak naprawdę mało wiem o tym kraju. Jeśli uważasz że dla Ciebie nie ma różnicy czy pojedziesz do Berlina na wycieczkę czy do Nowogródka, to w takim układzie tylko Afryka na horyzoncie. :-)

jd

Data: 2009-08-26 23:28:09
Autor: szaman
Wyprawa na Białoruś
rowerowyparczew wytworzył w szalonym umyśle, a następnie przelał w postać elektroniczną to, co następuje::

Aaa!
Ale się napaliłem na Białoruś, w roku 2010 mój rowerek z pewnością tam zawita:)

> Jeśli ktoś planuje wyprawę na Białoruś służę pomocą i praktycznymi
> poradami.

Jeszcze nie planowałem, ale już zaczynam :)

Data: 2009-08-26 23:45:33
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wyprawa na Białoruś
rowerowyparczew bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):

Data: 2009-08-31 15:28:43
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wyprawa na Białoruś
#:-) gps bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):

I zero oddzewu... ;-)

Data: 2009-09-14 03:04:34
Autor: MS
Wyprawa na Białoruś

Ogólnie im wyższy rangą policjant tym gorsza łajza. Mieliśmy problemy
z załatwieniem meldunku. Policjant na posterunku w Pińsku rzucił
paszportami i wyprosił z pomieszczenia. Drogówka kompletnie nie
interesuje się turystami, ludzie podobnie. Przez 11 dni jazdy rowerem
nie spotkało nas żadne nawet najmniejsze zagrożenie.

Przejechaliśmy trasę Puszcza Białowieska-Prużany-Różana-Bereza-Kosów-
Pińsk-Nieśwież-Mir-Nowogródek-Grodno. Polecam Białoruś

Data: 2009-08-27 18:53:27
Autor: Wojtek M.
Wyprawa na Białoruś

[...]

Dwa lata temu byłem na Ukrainie, też klimaty poważne :)

Wyprawa na Białoruś