Wyprawa nurkowa do .... - Egipt

Data: 2009-09-03 14:28:51
Autor: Wiesiek
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt
Co raz wiecej pojawiło (pojawia) się  ofert wyjazdu do Egiptu.
Oferent oferuje jakiś tam hotel, pakiet nurkowy. Załóżmy że już mamy jakiś tam
stopień nurkowy. Więc komu sie opłaca udział w takiej imprezie?
1. Czy uczestnik ma tańszy hotel niż w ofercie pierwszegu z brzegu Biura Podróży?
2. Czy uczestnik ma zniżke w pakiecie nurkowym?
3. Czy uczestnik ma opiekę nurkową organanizatora wyjazdu?
4. Czy ....

Ad 1. Nie ma! Prowizje od BP bierze organizator.
Ad 2. Nie ma ! Prowizje od bazy bierze organizator.
Ad 3. I tu sa dwa podejścia organizatora. Opiekuje się Tobą - organizuje i
uczestniczy w tych nurkowaniach. I wtedy Ad 1 i 2 ma ewentualne uzasadnienie.
Albo "oddaje" Cię do bazy i sam sie kopiesz z providerami tej bazy.

Uważam ze przy takich ofertach trzeba dokładnie wypytać co oferent oferuje za to
że z nim lecimy. Szcególnie gdy do Egiptu wybiera sie grupa. W przypadku grup a nawet pojedyńczych osób można w BP lub u pośrenika
wynwgocjować obniżke ceny (na tej grupie były takie ogłoszenia), a także po
skontaktowaniu sie z bazą/bazami wynegocjować niższa cenę pakietu.

Więcej samodzielności a wyjdzie taniej.

Wiesiek

Jak ktoś chce podyskutować osobiście ze mna przy szklanicy rakiji to od 05 do
12.09 jestem w Chorwacji na Sv. Marinie.

Data: 2009-09-03 15:05:39
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt
[...]

A rozpatrywałeś taka konfiguracje ze oferent jest właścicielem biura podróży i jest odpowiedzialny od A do Z za Twój wyjazd , poza tym jest właścicielem centrum nurkowego i opiekuje się Toba również pod wodą , że jest  również animatorem Twojego czasu wolnego  po nurkowaniach i poza pobytem w hotelu i suma sumarum oprócz palca w d..e oferuje Ci wszystko na wysokim poziomie włącznie z tym że nie zrywa Cię rano z hotelu do bazy abyś pakował skrzynkę ze sprzętem, nie wlecze Cię po rafie domowej pierwszego dnia żebyś miał odczucie że masz pakiet który im więcej dni tym taniej , że po nurkowaniu nie wozi Cię do bazy żebyś sprzęt wypłukał bo robi to baza , że daje Ci namiary konkretnych restauracji i sklepów gdzie dostaniesz wszystkow cenie która jest niższa od Twoich najśmielszych oczekiwań. Ale i tak to jest nic bo pomimo tego i tak będziesz narzekał bo jest to nieodzownym akcentem wyjazdu nurkowego..

Wiesiu , ten tort ma wiele kawałków, sam wszystkich nie dasz rady zjeść.
W swojej branży też chcesz aby inni korzystali z Twoich usług.

Jeszcze jedno , prowizje dla biur podróży wcale nie są takie duże, a pozycje biura wyrabiaja sobie długimi latami ( pierwsze zyski przychodza po okołu 5 latach - to gdybyś chciał sam otworzyć biuro)

Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania Dahab / Egipt

Data: 2009-09-03 15:15:36
Autor: wlopata
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt

[...]

         Co Ty opowiadasz ! To jest niemożliwe! Długo na Tym nurkowym świecie żyję

Data: 2009-09-03 15:20:23
Autor: Wiesiek
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt
Sorki !!

Co Ty opowiadasz ! To jest niemożliwe! Długo na Tym nurkowym świecie żyję i
takiej oferty nie widziałem.

Ale i tak to jest nic bo pomimo tego i tak > będziesz narzekał bo jest to nieodzownym akcentem wyjazdu nurkowego.

Oczywiście że bym narzekał. Nadopiekuńczość jest wk ... jąca.

Wiesiek

Data: 2009-09-03 16:17:40
Autor: Wojtek Potoczak
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt
Wiesiek pisze:
[...]

Ma taka sama cene jak w BP, prowizje bierze organizator

2. Czy uczestnik ma zniżke w pakiecie nurkowym?

Roznie, zalezy kto organizuje.

3. Czy uczestnik ma opiekę nurkową organanizatora wyjazdu?

To powinno byc oczywiste, szczegolnie na nurkowaniach. Org. powinien odwalac za Ciebie cala upierdliwa robote - ustalanie zalatwianie, rezerwowanie i pilnowanie zeby wszystko bylo zgodnie z ustaleniami.

Kiedy wybrac taki wyjazd:
- jesli jedziesz pierwszy raz i nie chcesz sam przecierac szlakow
- jesli nie masz z kim jechac
- jesli chcesz plynac na safari z okreslona/sprawdzona ekipa (znam ludzi ktorzy poplyneli na tydzien z przypadkowymi ludzmi i po 2 dniach mieli ich dosc, a wysiasc nie bylo jak)
- jak nie chcesz byc na nurkowaniu dodany do przypadkowej grupy i przewodnika, tylko plywac ze swoim przew.
- jak org, jest sprawdzony i wiesz ze przyklada sie do roboty swojej.

Kiedy nie jechac:
- jak jestes samodzielny i kumaty i potrafisz wszystko sam zalatwic.

Generalnie upierdliwosc bycia organizatorem, jak dla mnie nie jest warta kasy jaka z tego jest.

-
pozdrawiam
Wojtek Potoczak

Data: 2009-09-03 15:22:01
Autor: qlphon
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt [OT]
że jest  również animatorem Twojego czasu wolnego  po nurkowaniach

nie ma czegos takiego!
poza dniami przylotu i wylotu, dzień wygląda tak:

pobudka
śniadanie w biegu na baze
odprawa, transfer itp
nurek
krótka przerwa z jakims posiłkiem
nurek
troszke dluzsza przerwa, moze z krótka drzemką
nurek
szybka kolacja, bo już zmierzcha
bieg do bazy
nurek
powrót do miejsca spoczynku
lądowanie nosem (jak trafisz) na poduche
pobudka...

przerw na posiłki nie trzeba jakoś specjalnie animować...
;-)

Data: 2009-09-03 16:13:49
Autor: Mania
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt

A rozpatrywałeś taka konfiguracje ze oferent jest właścicielem biura podróży
Wlascicielem czy posrednikiem? Bo jakos jeszcze nie spotkalam takiej sytuacji, w ktorej oferent jest takze tym, ktory negocjuje hotele, ma na miejscu rezydentow i tak dalej. Raczej po prostu, jako BP kupuje od duzych biur ich oferte i ich hotele ( a jesli jest to dla wiecej niz 10 osob to dostaje niezla znizke, wiec moze dolozy swoja marze, dzieki czemu zarabia). Naprawde moge do Ciebie przyjsc i wybierac w ofercie TWOICH hoteli? A nie  na przyklad Alfa Staru? Zalatwisz mi hotel, ktory bardzo lubie, ale ZADNE polskie biuro podrozy nie ma go w ofercie?

Pozdrowienia
Mania

Data: 2009-09-03 16:47:42
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt
[...]

Jak dla Ciebie i w Dahab zrobię wszystko !!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania Dahab / Egipt

Wziąłem udzial w dyskusji jedynie w kontekście  pobytu Wiesia w Dahab  w maju zorganizowanego niskobudżetowo żeby zwrócić uwage że istnieją formy luksusowego spędzania czasu nurkowego za tę samą cenę jak mozolnie wynegocjowane samodzielnie z obcinaniem wszystkiego co "zbędne" , bardzo często dochodzi do sytuacji gdzie w trakcie trzeba jednak domówić te obcięte rzeczy żeby mieć fun a nie tylko żałować że mozna było ...... lub nawet staje sie przed faktem że wykonawca usługi zapomniał wspomnieć że jeszcze jest coś "małym druczkiem" za co trzeba zapłacić.

To dla uściślenia

Data: 2009-09-03 18:10:23
Autor: Zboj
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt
Nie zazwyczaj jest Adamie tak różowo.

Wiele baz organizujących wyjazdy nie prowadzi oficjalnej działalności BP, nie jest ubezpieczonych itd. Co więcej - wpłaty zbierane są na prywatne konta, a nie firmowe. To wpływa na wyższe ryzyko takich wyjazdów w przypadku problemów.

Co więcej. Część organizatorów finansuje w ten sposób wyjazdy swoje i czasem kogoś jeszcze (znajomy, dziewczyna, itp). Im więcej dodatkowych osób, tym większe koszty dodatkowe ponoszą uczestnicy - z czegoś trzeba zafundować przelot, pobyt i nurki 1, czy 2 osób.

Na miejscu z tą animacją też bywa różnie. Często organizator ogranciza się do oparcia się na lokalnej bazie, a sam zachowuje się jak zwykły uczestnik. Często zajęty sobą, spóźniający się itd. Skrajne przypadki, jakich byłeś świadkiem, to takie naćpanie się jednego organizatora pod koniec safari, że był nieprzytomny do rana.

No i niestety bywają dodatkowe koszty w takich wyjazdach. A analiza cen na miejscu wskazuje czasem niższe ceny katalogowe bez zniżek w bazach, niż to, co opłacili uczestnicy.

Tak, ten tort wygląda różnie w różnych przypadkach. Daleki jestem jednak od stanowiska, że jest ogólnie świetnie, tylko czasem pojawia się niezbyt kompetentny organizator.

Wyjazd grupowy, to gotowy pomysł i program. Za to oczywiście należy się wynagrodzenie. Nie zawsze jednak organizator, to troskliwy opiekun i animator. A z cenami i gwarancją bywa bardzo różnie.

To pytanie warto zadawać legalnie działającym na rynku BP o ich nielegalną konkurencję. I właścicielom baz/hoteli po niektórych najazdach niezbyt zorganizowanych hunów. Oj, bywa to soczyście komentowane.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2009-09-03 19:48:49
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt
Nie zazwyczaj jest Adamie tak różowo.

Wiem, dlatego wypełniam tą lukę i chociaż w niewielkim stopniu próbuję aby polski biznes nurkowy nie kojarzył się negatywnie.

[...]

Tu jest pewien problem z którym spotykam się od lat , każdy ma wyobrażenie że firma musi mieć nazwę , a najlepiej taką która od razu ją szufladkuje w określonym segmencie rynku, w latach '80 w dobrym tonie było aby na końcu nazwy był "X" i w podnazwie "Import-Export" nawet u "Pana Rysia" na straganie.
A jeżeli firma nazywa sie od Imienia i Nazwiska właściciela to już nie jest wiarygodnym partnerem ??? Czyli Robert BOSCH , Adam OPEL i Henry FORD popełnili błąd przy nazywaniu firmy i traca na tym ? , NIE - to nasze mniemanie że firma z ładna nazwą jest COOL a "Stefan Kowalski" nie jest COOL i budowanie marki na własnym nazwisku jest błędem. Wiele lat temu przyjeliśmy rodzinnie strategię że będziemy promować markę rodzinną pod własnym nazwiskiem a ewentualna nazwa sugerująca działalność będzie dopiero po nazwisku. Oczywiście za każdym razem przy wystawianiu faktury większość sprzedawców słysząc że nazwa zaczyna się od nazwiska próbuje sie upewnić czy napewno bierzemy fakturę na firmę. Ale dzięki temu nie musimy za każdym razem przy nowym pomyśle zmieniać nazwy bo do nazwiska dochodzi tylko człon który nie zmienia wpisu do ewidencji ani nie powoduje konieczności zmian w innych urzędach , tak więc zawsze jest nazwisko a potem ewentualna nazwa nowej branży czy gałęzi działalności.

[...]

Powiem tak , jeżeli nie jesteś w stanie należć lepszej oferty a organizator z zarobionej przez siebie prowizji zapłacił za siebie i za inne osoby to jego sprawa jak spożytkował swoje zarobione pieniądze , natomiast jeżeli do ceny ogólnie znanej dołożył coś na górke to jest teraz sprawa osoby która może skorzystać z oferty która jest droższa lub nie i to jest prawo rynku. A takze zasada funkcjonowania branży turystycznej , przecież pilot wycieczki nie opłaca za siebie takiej opłaty jak uczestnicy wycieczki, on jest w pracy i jego miejsce w autokarze , łóżko w hotelu , posiłek w restauracji zostały wliczone w koszty wycieczki i rozłożone na uczestników , kierowca autokaru korzysta tak samo z noclegu i posiłków jak uczestnicy wycieczki. Na tej zasadzie to pilot samolotu czarterowego i stewardesy też powinni płacić za bilet w samolocie, nieprawdaż ?

[...]

I tu już wiesz że "temu panu dziękujemy", my i nasi znajomi jeżeli bedą pytali o rekomendacje.

No i niestety bywają dodatkowe koszty w takich wyjazdach. A analiza cen na miejscu wskazuje czasem niższe ceny katalogowe bez zniżek w bazach, niż to, co opłacili uczestnicy.

Komentarz jak powyżej, czyli organizator poszedł po prostej i tak naprawdę nie włożył zbytniego wysiłku lub wykonawca usługi nie przewiduje współpracy z organizatorami tego typu wyjazdów co pociąga za sobą że ten musi podnieść cenę aby opłacić swój pobyt

Tak, ten tort wygląda różnie w różnych przypadkach. Daleki jestem jednak od stanowiska, że jest ogólnie świetnie, tylko czasem pojawia się niezbyt kompetentny organizator.

Dlatego warto zasięgnąć opini u znajomych, porozmawiać z osobami , które są doświadczone, nie patrzeć na obiecywane upusty i rabaty i inne tego typu chwyty bo to nie wróży nic dobrego . Osobiście nie udzielam żadnych rabatów , cenę moich usług oszacowałem na podstawie realnie zestawionych kosztów z uwzględnieniem jakości usługi. Wiem, że za cenę którą oferuję jestem w stanie zapewnić założoną jakość i jednocześnie prowadzić zdrowy biznes a nie robić jednorazowe strzały cenowe dla przyciągnięcia klienta, któremu tak naprawdę musiałbym coś zabrać żeby nie dopłacić.

Wyjazd grupowy, to gotowy pomysł i program. Za to oczywiście należy się wynagrodzenie. Nie zawsze jednak organizator, to troskliwy opiekun i animator. A z cenami i gwarancją bywa bardzo różnie.

Dlaczego na polskim rynku nurkowym pomimo wielokrotnego pojawiania się opini o złych organizatorach i wykonawcach usług te osoby nadal egzystuja w branży ? Z mojej obserwacji i nie tylko wynika że nadal cena odgrywa zasadnicza rolę a nie jakość , wolimy sie denerwować że jak pisałeś LIDER grupy sie spóźnił, nie dotrzymał czegoś lub troche rozjechały się obietnice i oczekiwania ale na początku oferta była niezmiernie kusząca, a efekt końcowy niestety wypadł jak wypadł czyli jak zwykle grupa niezadowolona a w duchu kazdy sobie wypomina że następnym razem bedzie wybierał jakość a nie cenę i oczywiście nastepnym razem i tak wybierze cenę bo to jest namacalne a odczucia i niezadowolenie przeminą i po przełknięciu gorzkiej sliny dalej bedziemy szukac okazji które i tak okażą się porażką. Znów cena odegra rolę nad jakością. niestety nasz rynek nurkowy nie reguluje tego typu zachowań dlatego tacy organizatorzy bedą nadal egzystować.

To pytanie warto zadawać legalnie działającym na rynku BP o ich nielegalną konkurencję. I właścicielom baz/hoteli po niektórych najazdach niezbyt zorganizowanych hunów. Oj, bywa to soczyście komentowane.

To nie legalnie działające firmy powinny walczyć z konkuręcja nierzetelną tylko dziwność naszego rynku pozwala że dochodzi do takich sytuacji.
Jezeli po zatankowaniu w stacji paliwowej X mój samochód ma problemy to na nią wiecej nie jade nawet gdyby była znacząco tańsza i odradzam ją znajomym. W branży nurkowej wielokrotnie mówi się że Xsiński przegina i jest nierzetelny ale następnym razem i tak wybiera się go bo dał dobrą cenę, a przynajmniej na starcie wyglądającą dobrze - lepiej niż w konkuręcji. Wszyscy psioczą a nikt nie dąży do zmian. Myślę, że od nas samych zależy to jak rozwinie się ta branża na naszym polskim rynku chociaż możnaby brać wzorce z innych rynków a nie stosowac "kombinacje" rodem z poprzedniej epoki.

Pozdrawiam,

-- -- -
Zboj (Piotr Marciniak)
   zboj \at/ mnc.pl

Również pozdrawiam,  wiedząc, że i tak większość ma odmienne zdanie to i tak dla tej nielicznej reszty warto sie sprężać w działaniu !!!

Data: 2009-09-04 12:40:08
Autor: Zboj
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt

[...]

Nadinterpretujesz moją wypowiedź. Nie piszę o bazach rodzinnych typu CN Krzysztof Kowalski. Piszę o osobach fizycznych świadczących usługi bez zarejestrowanej DG, a tym bardziej organizacji wypraw nie mając statusu BP.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Ps. Organizatorom generującym problemy oczywiście dziękuję. Ciekawe jednak, że np. mój opis wiosennych ekscesów nad Attersee spotkał się tutaj z wieloma wypowiedziami negatywnymi nawet, gdy opisałem próby kradzieży sprzętu z bazy, z której usług i ja korzystałem. Opisałem mając te informacje z pierwszej ręki, od właściciela bazy. Niestety sugestia by przyglądać się organizatorom wyjazdów spotkałą się z mieszanymi opiniami (co można przejrzeć w archiwum grupy). Kłopot rośnie, gdy organizator jest osobą fizyczną nie prowadzącą DG/BP. Ale to tak tylko ad vocem do części Twojej wypowiedzi, która choć słuszna, troszkę nadinterpretuje cytaty z mojej wcześniejszej wypowiedzi.

Data: 2009-09-03 18:32:43
Autor: Mania
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt

Jak dla Ciebie i w Dahab zrobię wszystko !!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam

Adam Klimek - instruktor płetwonurkowania Dahab / Egipt
Trzymam za slowo :))))

Mania

Data: 2009-09-03 20:01:24
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt
Trzymam za slowo :))))

Właśnie dotrzymywanie słowa jest priorytetem w mojej pracy, coś czym staram się wyróżnić. Niestety w relacji z klientami jest to czasami jednostronna reakcja. Ale się nie zniechęcam.

Mania

Adam

Data: 2009-09-03 21:28:31
Autor: zielgamk
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt

Naprawde moge do Ciebie przyjsc i wybierac w ofercie TWOICH hoteli? A nie  na przyklad Alfa Staru?.....

Tak z czystej ciekawosci które to hotele w Egipcie sa hotelami Alfa Star?
Grzegorz --

Data: 2009-09-03 21:46:41
Autor: Mania
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt

> [...]
> przyklad Alfa Staru?.....

Tak z czystej ciekawosci które to hotele w Egipcie sa hotelami Alfa Star?
Ojej, to byl skrot myslowy. Oczywiscie zadne, wiec rozwine "hotele bedace w ofercie Alfa Staru".
Zapewne domyslasz sie, ze cena za nocleg w hotelu "wykupywanym" przez duze biuro podrozy ma sie nijak do ceny, jaka musialbys zaplacic wchodzac do danego hotelu z ulicy. Pozdrowienia
Mania

Data: 2009-09-03 22:38:27
Autor: CTP VENTURI venturi@o2.pl
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt

> Tak z czystej ciekawosci które to hotele w Egipcie sa hotelami Alfa Star?
> Grzegorz Ojej, to byl skrot myslowy. Oczywiscie zadne, wiec rozwine "hotele bedace w ofercie Alfa Staru".

I tu sie mylisz Maniu, Alfastar jest właścicielem pieknego , duzego hotelu !!!!!    w Sharm El Sheikh

Adam

Data: 2009-09-03 22:54:10
Autor: Mania
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt

> ofercie Alfa Staru".

I tu sie mylisz Maniu, Alfastar jest właścicielem pieknego , duzego hotelu !!!!!    w Sharm El Sheikh

Oooo, nie wiedzialam. Patrz Pan jak sie rozwijaja :)))

Pozdrowionka
Mania

Data: 2009-09-05 11:49:08
Autor: Piotr Szadkowski
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt
WITAM - wejdź na strone Alfa Star...   pozdrawiam  Piotr Szadkowski

Data: 2009-09-03 23:34:02
Autor: Filip Perek
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt
Wiesiek napisał(a):
Wiesiek napisał(a):
[...]
Chętnie dam taka zniżkę.
2. Czy uczestnik ma zniżke w pakiecie nurkowym?
Również chętnie załatwię taka zniżkę.
3. Czy uczestnik ma opiekę nurkową organanizatora wyjazdu?
I przynajniej na tym zarobie. Tylko w takim przypadku jest istotna różnica. Mnie na tej wyprawie nie będzie.

Poco więc organizuje wyjazdy z moim udziałem chociaż zwrot kosztów jest dopiero przy grupie ponad 12 osób.
Bo zarabiam gdzie indziej i uważam, że zorganizowanie takiego wyjazdu jest częścią kompleksowej obsługi klienta nurkowego.

Nikt nie przepłaca oferowane przeze mnie ceny są cenami katalogowymi.

Czy grupa dostaje zniżkę jak sobie pojedzie i wynegocjuje?
Tak jak najbardziej.
Ale grupę organizuję ja wkładam w to czas i pieniądze,
ja mam umowy agencyjne z biurami podróży płace zus i podatek
wiec mi należy się zysk.
Tak jak Panu od łopaty należy się wynagrodzenie za kopanie rowu.
Czy opiekuje się grupą? Skoro z nią jadę i ponoszę tego koszty to chyba po to żeby się tą grupą zająć.
Skoro twierdze ze taki wyjazd jest praktycznie nie dochodowy to czy opłaca mi sie organizować go po to aby jego uczestnicy byli po nim nie zadowoleni.
Czy uważasz, że klient nurkowy jest klientem jednorazowym?

Pozdrawiam Filip Perek
www.humbak.eu

Data: 2009-09-04 13:45:15
Autor: wlopata
Wyprawa nurkowa do .... - Egipt

Nie chciałem sie czepiać w szczególnosci Twojej oferty wyjazdu do Safagi ale jak juz wywołałes mnie do tablicy to .....
- oferta cenowa hotelu jest taka sama jak w ofercie Alfa Staru
- pakiet nurkowy .. nie wiem, ale jak znam temat to jest to cena standardowa. Piszesz na swojej stronie ze opieka pod wodą. Czyją? Polskiego providera czy jakiegoś Mustafy. Jak ostatnio byłem w Safadze w "poleconej, umówionej" bazie to taki Mustafa brał pod wodę ok. 20 osób. Ja wiem że jak "dla mnie to byś mi załatwił zniczki" na hotel i pakiet.
Oczywiście za te pieniadze może masz zamiar w jakiś "ponadstandardowy" sposób dowartościować swoich uczestników. Ale nic o tym nie piszesz.
Ja też sie umawiałem, dogadywałem, ustalałem a w praniu wyszło ... jak zwykle.
I ja i moi ludzie dla tego Centrum i tej bazy będą klientami ... jednorazowymi.
Ja byłem w Egiptowie już kikakrotnie. Ciągnę teraz "za uszy" moich kolegów. Są wśród nich tacy co ich stać na hotel 5 gwiazdkowy ale tez sa tacy którzy może byli w Egipcie pierwszy i ostatni raz. Byliśmy w Hurgahadzie (pełne zadowolenie bo pewna baza), teraz byliśmy w Dahab i ten .. tego. Planuję może ich zaciągnąć do Safagi .... no i masz szansę ;-))) ale bez opustów sie nie obejdzie. Ale to dopiero w przyszłym roku.
Wiesiek

--

Wyprawa nurkowa do .... - Egipt