Wyprawa w Karkonosze

Data: 2009-08-29 23:47:57
Autor: Pav
Wyprawa w Karkonosze
Witam.

Wraz ze znajomymi chciałbym się wybrać w Karkonosze w drugim tygodniu września na ok. 5-6 dni. Ustaliliśmy następujący plan: pierwsze dwa dni w Polsce, następne dwa w Czechach i na koniec znowu PL. Tutaj pojawiają się pytania:
1. Lepiej (i czy taniej) szukać miejsc w gospodarstwach agroturystycznych czy w schroniskach?
2. Czy warto iść "w ciemno" i liczyć na wolne miejsca w schroniskach czy też lepiej dokonać uprzedniej rezerwacji? Nie mam pojęcia o intensywności ruchu turystycznego o tej porze roku (tj. pierwsza połowa września).
3. Słyszałem, że obowiązuje prawo zakazujące schroniskom przyjmowania turystów ponad limit (zakaz spania na podłodze). Czy to prawda?

Jesteśmy początkującymi wędrowcami, dlatego też chciałbym zapoznać się z opiniami bardziej doświadczonych:)

Dziękuję i pozdrawiam.
Paweł.

Data: 2009-08-29 23:51:37
Autor: Waldek Brygier
Wyprawa w Karkonosze
Pav wrote:
1. Lepiej (i czy taniej) szukać miejsc w gospodarstwach
agroturystycznych czy w schroniskach?

Lepiej na pewno (wygodniej), taniej często

[...]

Możesz liczyć na wolne miejsca

3. Słyszałem, że obowiązuje prawo zakazujące schroniskom przyjmowania
turystów ponad limit (zakaz spania na podłodze). Czy to prawda?

Nie

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
mój e-mail: kliknij na http://cerbermail.com/?qVvHiHNwHr - GG 415880

Data: 2009-09-01 09:21:03
Autor: stepow
Wyprawa w Karkonosze
Zyjemy w czasach gdy chyba kazdy ma tel. przy sobie. Kiedys nie
dzwonilem i bylo dobrze, ostatnio kilka tygodni temu zrobilem sobie taka
mala pieciodniowa wycieczke po Karkonoszach. Korzystalem z dobrodziejstw
telefonu - niedrogo to teraz kosztuje, fatyga tez niewielka.
W Odrodzeniu zmienia sie na lepsze, od marca jest nowa ajentka, ktora ma
zapal i pomysly jak postawic schronisko z powrotem na nogi (powodzenia
zycze).

Ruch turystyczny poza Sniezka, okolica Szkalrskiej i Karpacza niewielki.
Generalnie polecam dzwonic.

A slowo "wyprawa" to troche na wyrost :-) brzmi jak wyprawa w Himalaje,
a to szykuje sie fajna wycieczka w Karkonoszach :-).

Pieknej pogody zycze :-)

Na zachęte kilka zdjec sprzed kilku tygodni:

http://stepow.blogspot.com/search/label/Karkonosze

(Pozostale zdjecia wrzuce w ciagu kilku dni)

Marek, Wroclaw
milosnik Sudetow i nie tylko :-)
www.stepow.pl

Data: 2009-09-02 09:49:29
Autor: Pav
Wyprawa w Karkonosze
stepow pisze:
> Na zachęte kilka zdjec sprzed kilku tygodni:
>
> http://stepow.blogspot.com/search/label/Karkonosze

Piękne widoki, góry te wyglądają bardzo zachęcająco:)

> A slowo "wyprawa" to troche na wyrost :-) brzmi jak wyprawa w Himalaje,
> a to szykuje sie fajna wycieczka w Karkonoszach :-).

Faktycznie:)

> Pieknej pogody zycze :-)

Dziękuję!

P.S. Ok. dwa, trzy dni spędzimy w Czechach. Co w pierwszej kolejności zwiedzić? Które miejsca są godne polecenia?

Data: 2009-09-02 22:39:23
Autor: michhallski
Wyprawa w Karkonosze

Użytkownik "Pav" <pav1987@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7l824$r4e$1inews.gazeta.pl...

P.S. Ok. dwa, trzy dni spędzimy w Czechach. Co w pierwszej kolejności zwiedzić? Które miejsca są godne polecenia?

Zależy co cię interesuje, widoczki czy baza turystyczna pod niemieckich turystów w Spindlu ;)
A skąd początek wycieczki to łatwiej będzie doradzić.

Data: 2009-09-03 20:56:03
Autor: Pav
Wyprawa w Karkonosze
michhallski pisze:
Zależy co cię interesuje, widoczki czy baza turystyczna pod niemieckich turystów w Spindlu ;)
A skąd początek wycieczki to łatwiej będzie doradzić.

Sporządziłem pierwszy plan podróży:

-niedziela wieczór:
dotarcie do Szklarskiej Poręby i nocleg
-poniedziałek:
Kamieńczyk - Hala Szrenicka - Szrenica - Łabski Szczyt i powrót
-wtorek (opuszczamy dotychczasowe miejsce):
Harrachov (zwiedzanie skoczni) - Łabski Szczyt którąś z tras (schronisko po stronie czeskiej lub u nas)
-dalsze dni: idziemy na wschód.

Nastawiamy się raczej na widoki z zahaczeniem kilku ciekawszych punktów (wspomniane skocznie czy też świątynia Wang).
I jeszcze pytanko: czy Czesi (blisko granicy) przyjmują złotówki/euro czy też trzeba wymienić walutę na korony? Co jest najbardziej opłacalne?

Data: 2009-09-04 10:30:55
Autor: stepow
Wyprawa w Karkonosze

I jeszcze pytanko: czy Czesi (blisko granicy) przyjmują złotówki/euro czy też trzeba wymienić walutę na korony? Co jest najbardziej opłacalne?
Jeśli przyjmuja euro lub zlotowki to raczej nieoficjalnie - gdyz w
Republice Czeskiej obowiazuja korony. Ja zawsze placilem koronami, wieksze zakupy np. sprzet sportowy w
Czechach - karta platnicza. Nie wiem czy to sie oplaca, przy takich
sumach jakie wydaje nawet nie chce mi sie liczyc. Korony kupisz w kantorach w Szklarskiej czy Karpaczu, calodobowy kantor
jest np. w Jakuszycach przy tamtejszej stacji benzynowej Muller (czy
Miller). Nie wiem czy tam jest dobry kurs, zwykle tam kupuje korony lub
na dworcu PKP we Wroclawiu ;-).

http://www.stepow.pl/

Data: 2009-09-06 12:14:20
Autor: Sławomir Szyszło
Wyprawa w Karkonosze
Dnia Thu, 03 Sep 2009 20:56:03 +0200, Pav <pav1987@gazeta.pl> wklepał(-a):

Sporządziłem pierwszy plan podróży:

-niedziela wieczór:
dotarcie do Szklarskiej Poręby i nocleg
-poniedziałek:
Kamieńczyk - Hala Szrenicka - Szrenica - Łabski Szczyt i powrót

Proponuję darować sobie tą trasę, bo droga od Kamieńczyka na Halę Szrenicką
wcale nie jest fajna. Łaziłem tam w górę i dół z 10 razy, po drodze nic
specjalnego nie ma, a droga nie jest przyjazna dla nóg.

Sugerowałbym raczej zielony szlak ze Szlarskiej Przełęczy (szosa do Jakuszyc) na
Halę Szrenicką. Są po drodze skałki, widoki na dolinę i piękny las.
Tu znalazłem ten fragment (przez Owcze Skały):
http://foto-sudety.eu/karkonosze/trasy_kml/karkonosze20080614.jpg

Jeśli będzie problem z dojazdem na start szlaku to można w sumie iść szosą na
piechotę. Mi to zajęło szybkim krokiem ok. godziny jeśli dobrze pamiętam.
--
Sławomir Szyszło
Nadprzewodnik sudecki klasy 20 kV

Data: 2009-09-10 09:08:54
Autor: stepow
Wyprawa w Karkonosze

[...]

Proponowany szlak jest rzeczywiście bardzo atrakcyjny, widowkowy no i
rzadko uczęszczany . Niewielkim utrudnieniem może być fakt, że jeden
odcinek (ok. pół godziny, od Owczych Skał w stronę Jakuszyc) jest bardzo
podmokły i trudny do przejscia idealnie suchą nogą zwłaszcza po
dłuższych opadach deszczu. Ostatnio (chyba) nie padało więc śmiało można
zaatakować :-)
Owcze Skały masz tutaj:
http://www.stepow.pl/gallery/main.php?g2_itemId=10753

Pozdrawiam,
Marek, Wrocław
miłośnik Sudetów i nie tylko :-)

Data: 2009-08-30 08:47:49
Autor: michhallski
Wyprawa w Karkonosze

Użytkownik "Pav" <pav1987@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7c7mc$o9o$1inews.gazeta.pl...

Zadzwoń do schronisk i paru gospodarstw agro, zapytaj o warunki, porównaj ceny i sam zdecyduj w zależności czego oczekujesz. Nr tel jak i zdjęcia z w/w obiektów wygooglasz w necie.
pzdr.

Data: 2009-08-31 09:13:55
Autor: Przemek
Wyprawa w Karkonosze
Użytkownik "Pav" <pav1987@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h7c7mc$o9o$1inews.gazeta.pl...

2. Czy warto iść "w ciemno" i liczyć na wolne miejsca w schroniskach czy też lepiej dokonać uprzedniej rezerwacji?

Ja zawsze rezerwuję. Dzięki temu nie muszę targać śpiwora i karimaty, bo wiem, że łóżko na mnie czeka :)

--
Pozdrawiam:
Przemek

Data: 2009-09-13 19:08:13
Autor: Pav
Wyprawa w Karkonosze
W piątek wróciliśmy z naszego wypadu w Karkonosze:)
Trzeba przyznać, że pogoda dopisała. Większość planu zdołaliśmy zrealizować, tzn. przeszliśmy ze Szklarskiej Poręby (m.in. Wodospad Kamieńczyka) poprzez Harrachov (skocznie narciarskie), źródełko Łaby aż do Karpacza (z noclegiem w schronisku Pod Łabskim Szczytem). Góry mają swój urok, polecam zwłaszcza tym, którzy preferują spacer od wspinaczki oraz początkującym uczestnikom obozów wędrownych - duża liczba schronisk to niewątpliwe ułatwienie.

Wyprawa w Karkonosze