Wyprzedzanie

Data: 2019-01-21 22:05:32
Autor: J.F.
Wyprzedzanie
Bylo, nie bylo ? Wyprzedzanie kolumny

https://youtu.be/c2i_rGKT3Rc

wot pech ... ale czyj :-)

J.

Data: 2019-01-21 13:15:08
Autor: sczygiel
Wyprzedzanie
W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 15:06:41 UTC-6 użytkownik J..F. napisał:
Bylo, nie bylo ? Wyprzedzanie kolumny

https://youtu.be/c2i_rGKT3Rc

wot pech ... ale czyj :-)

W komentarzu napisane ze policja winna.
Nagrywajacy nie dostal mandatu.

A przynajmniej tak napisal. Nie bylo zdjec jego niepolamanych rak ;)

Data: 2019-01-21 23:26:10
Autor: przemek.jedrzejczak
Wyprzedzanie
Powiem tak... Mimo iż jestem osobą poszkodowaną to bardzo wysoko oceniam zachowanie policji w tej sytuacji. Po całym zdarzeniu przyjechały jeszcze trzy radiowozy a wśród przybyłych policjantów był wyższy stopniem (z dwoma gwiazdkami ale nie pamiętam korpusu) który nadzorował całą akcję. Już po przejrzeniu zapisu przez policjanta kierującego kijanką w którą uderzyłem sam stwierdził, ze to raczej jego wina. Przybyli policjanci tylko to potwierdzili. Nie znam wysokości kary jaką zastosowano wobec winnego zajścia i co najważniejsze film zamieściłem ku przestrodze a nie po to aby wywoływać gówno burzę wokół tego zdarzenia.

*Już po przejrzeniu zapisu przez policjanta kierującego kijanką w którą uderzyłem sam stwierdził, ze to raczej jego wina.*

kamera pomogla podjac im wlasciwa decyzje :-)

Data: 2019-01-22 15:36:50
Autor: SW3
Wyprzedzanie
W dniu 2019-01-21 o 22:15, sczygiel@gmail.com pisze:
W komentarzu napisane ze policja winna.

Nawet jeśli to czy hamowanie wyprzedzanej kolumny nie powinno wzbudzić podejrzeń? A wyprzedzający zareagował dopiero w momencie gdy policja znalazła się na jego pasie.

--
SW3
-- --

Data: 2019-01-22 08:30:03
Autor: przemek.jedrzejczak
Wyprzedzanie
Reakcja była prawidłowa bo policjant mógł się zatrzymać ale nie mógł wykonać skrętu w lewo przed upewnieniem się czy ktoś nie wyprzedza. Następnym razem wrzuci kierunek i wyhamuje kolumnę do zera.

Data: 2019-01-22 09:13:59
Autor: sczygiel
Wyprzedzanie
W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 10:30:05 UTC-6 użytkownik przemek.j...@gmail.com napisał:
Reakcja była prawidłowa bo policjant mógł się zatrzymać ale nie mógł wykonać skrętu w lewo przed upewnieniem się czy ktoś nie wyprzedza. Następnym razem wrzuci kierunek i wyhamuje kolumnę do zera.

Co niczego nie zmieni.

Data: 2019-01-22 09:13:15
Autor: sczygiel
Wyprzedzanie
W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 08:36:53 UTC-6 użytkownik SW3 napisał:
> [...]

Nawet jeśli to czy hamowanie wyprzedzanej kolumny nie powinno wzbudzić podejrzeń? A wyprzedzający zareagował dopiero w momencie gdy policja znalazła się na jego pasie.

Z punktu widzenia przepisow nagrywajacy jest bez winy.
Z punktu widzenia zdrowego rozsadku zrobil zle.

I tego sie zbytnio nie da wyprostowac. Nie wyobrazam sobie przepisu ktory by tu pomogl.

Zakaz wyprzedzania wiecej niz jednego samochodu? Oni stali, wiec tylko omijal.
Jak to odroznic od omijania zaparkowanych?

Tylko zdrowy rozsadek pomoze.

Data: 2019-01-22 13:20:27
Autor: Zenek Kapelinder
Wyprzedzanie
Taki bez winy tez nie byl. Ktos w komentazach policzyl ze w 8 sekund przejechal 250-280m. To daje predkosc na poziomie 120km/h. W tych osmiu sekundach jest hamowanie. Czyli w szczycie jechal z predkoscia wieksza niz 120km/h. Wychodzi ze na marnej drodze jechal z predkoscia autostradowa. Takie zachowanie nie jest dopuszczalne i o ile nie jest bezposrednio winny stluczki to winny jest znaczacego przekroczenia predkosci. I za to powinien zostac ukarany. Warto policzyc bilans zyskow i strat. Zalozmy ze sie gdzies spieszyl. Czy dojechal szybciej? Samochod stracil na wartosci.  To co zrobil, czyli wyprzedzanie, bylo bez sensu.

Data: 2019-01-22 23:03:08
Autor: przemek.jedrzejczak
Wyprzedzanie
-- To co zrobil, czyli wyprzedzanie, bylo bez sensu.

ale to przeciez normalka na polskich drogach :-) jesli masz 4 pojazdy poza terenem zabudowanym to kazdy jedzie z rozna predkoscia +-5 km/h po czym ten ktory wyprzedzil wszystkich nagle hebluje w pierwszej wiosce bo juz jest w domu :-)

Data: 2019-01-23 18:33:42
Autor: SW3
Wyprzedzanie
Warto policzyc bilans zyskow i strat. Zalozmy ze sie gdzies spieszyl. Czy dojechal szybciej? Samochod stracil na wartosci.  To co zrobil, czyli wyprzedzanie, bylo bez sensu.
To się tak nie liczy.
Tym razem nie dojechał szybciej ale w iluś innych przypadkach tak więc być może średnio i tak jest do przodu :)

--
SW3
-- --

Data: 2019-01-23 11:41:54
Autor: Zenek Kapelinder
Wyprzedzanie
No nie wiem. W dluzszym czasie zaoszczedzil dobe. Pol dnia albo lepiej stracil w zwiazku ze stluczka. Kilka dni bez samochodu bo w naprawie. Obnizenie wartosci samochodu bo kazdy potencjalny kupiec bedzie zwrazal uwage na to czy bity. Oklamac nie mozna bo mozna sie wpakowac na mine.

Data: 2019-01-22 19:17:28
Autor: ddddddddddddd
Wyprzedzanie
W dniu 22.01.2019 o 17:13, sczygiel@gmail.com pisze:

Z punktu widzenia przepisow nagrywajacy jest bez winy.
Z punktu widzenia zdrowego rozsadku zrobil zle.

I tego sie zbytnio nie da wyprostowac. Nie wyobrazam sobie przepisu ktory by tu pomogl.

Ależ da się. W GB pewnie byłby współwinnym, bo mógł uniknąć kolizji. Dlatego też tam chociażby łatwiej zjechać z wewnętrznego pasa ronda, bo mimo że przebywając na rondzie masz pierwszeństwo, to skoro ten na wewnętrznym ma kierunkowskaz, to możesz się domyślić, że będzie chciał zjechać...

Lukasz

Data: 2019-01-23 06:48:26
Autor: sczygiel
Wyprzedzanie
W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 13:17:34 UTC-6 użytkownik ddddddddddddd napisał:
> [...]

Ależ da się. W GB pewnie byłby współwinnym, bo mógł uniknąć kolizji. Dlatego też tam chociażby łatwiej zjechać z wewnętrznego pasa ronda, bo mimo że przebywając na rondzie masz pierwszeństwo, to skoro ten na wewnętrznym ma kierunkowskaz, to możesz się domyślić, że będzie chciał zjechać...

No i co z tego?
Aktualnie jest tak ze jadac swoim pasem (nieistotny jest kierunek ruchu) masz pierwszenstwo przed tymi co chca na niego wjechac. Czy to aby nim jechac dalej czy tylko przeciac.
I tak jest dobrze bo jak to zmienimy to jazda na drodze bedzie makabra. I gwarantuje ci ze pojawi sie masa osob ktore na rachunek tego jadacego po pasie beda chcialy sobie to i owo wyklepac.

Z tego powodu nie da sie tego zmienic.

Nie wiem co tam maja w UK i jak se daja rade ale u nas to nie zadziala. Rozwiarzesz jeden problem a stworzysz tysiac.

Nie chce mi sie juz roztrzasac ze jadac tak jak jechal ludek z filmu nie wiesz czy ten z przodu chce zmienic pas czy skrecic. Nie wiesz co pokazuje bo jestes 4 w kolejce. Nie wyobrazam sobie przepisu ktory rozwiaze ten jeden problem nie komplikujac wszystkiego wokolo.

Przy czym tez mi sie nie podoba ze ktos moze bezkarnie przywalic mi w lewy bok gdy skrecam w brame.

Data: 2019-01-23 18:28:13
Autor: SW3
Wyprzedzanie
W dniu 2019-01-23 o 15:48, sczygiel@gmail.com pisze:
Nie wyobrazam sobie przepisu ktory rozwiaze ten jeden problem nie komplikujac wszystkiego wokolo.

Ale to już jest skomplikowane i w sumie nie wiem czy na podstawie obecnych przepisów wyprzedzający nie jest winien a przynajmniej współwinien bo
"Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który zamierza wjechać,"
  ale
"Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika ruchu, który sygnalizuje zamiar skręcenia w lewo, może odbywać się tylko z jego prawej strony."
  oraz
"omijanie pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia w lewo może odbywać się tylko z jego prawej strony;"

W pierwszym cytacie nie ma zastrzeżenia, że nie dotyczy jadących pod prąd więc jeśli przyjąć że skręcanie jest zmianą pasa to przepis dotyczy tej sytuacji.
Ale w kolejnych nie ma żadnych warunków - nie można wyprzedzać/omijać i już. Tylko czy zakaz dotyczy rozpoczynania manewru wyprzedzania/omijania czy również kontynuacji. Jeśli tylko rozpoczynania to kolejne pytanie - w przypadku wyprzedzania kolumny pojazdów, w którym momencie następuje rozpoczęcie wyprzedzania tego pierwszego?

Być może policjant został uznany winnym dlatego, że nie zjechał do osi jezdni (przez co też nie było zawczasu widocznego jego kierunkowskazu). A tak wogóle to on chyba nie chciał skręcać tylko zawracać (i dlatego nie zjechał do środka).

--
SW3
-- --

Data: 2019-01-23 19:23:19
Autor: ddddddddddddd
Wyprzedzanie
W dniu 23.01.2019 o 14:48, sczygiel@gmail.com pisze:

No i co z tego?
Aktualnie jest tak ze jadac swoim pasem (nieistotny jest kierunek ruchu) masz pierwszenstwo przed tymi co chca na niego wjechac. Czy to aby nim jechac dalej czy tylko przeciac.

tam też

Nie wiem co tam maja w UK i jak se daja rade ale u nas to nie zadziala. Rozwiarzesz jeden problem a stworzysz tysiac.

Myślę że by zadziałało. Masz stłuczkę, a mogłeś jej uniknąć - należy się wzwyżka w ubezpieczeniu. Pierwszą stłuczkę przeżyjesz (w sensie kosztów wzwyżki), przy drugiej będziesz ostrożniejszy, a jak po trzeciej stłuczce zmienisz auto z BMW na Matiza, to i twoi koledzy zobaczą, że nie warto zapierdalać bez namysłu ;)
IMO dzięki takiemu rozwiązaniu wzrosłaby kultura na drodze, ułatwiło by to jazdę na zamek itd.. Ale to działa, jak ubezpieczenie jest na osobę, a nie jedno na auto.

Lukasz

Data: 2019-01-23 12:22:57
Autor: sczygiel
Wyprzedzanie
W dniu środa, 23 stycznia 2019 13:23:27 UTC-6 użytkownik ddddddddddddd napisał:
> [...]

IMO dzięki takiemu rozwiązaniu wzrosłaby kultura na drodze, ułatwiło by to jazdę na zamek itd.. Ale to działa, jak ubezpieczenie jest na osobę, a nie jedno na auto.

Idea szczytna ale tu zaczyna sie uznaniowosc.
No po czym sedzia pozna ze mogles uniknac zderzenia?
Jak sedzia uczciwy to jakos tam rozsadzi.
A jak jest u nas to wiesz.

No i wiesz, naogladalem sie jakiego programu z UK jak to policja lapie piratow. Co drugi tam ubezpieczenia nie mial. Czy to przetermonowane pare dni czy to brakujace wogole. Jakos ich to nie odstraszalo...

Data: 2019-01-23 16:20:44
Autor: Zenek Kapelinder
Wyprzedzanie
Sedzia moze powolac bieglego ktory wyliczy predkosc samochodu. Jesli wyjdzie ze dopuszczalna w tym miejscu predkosc zostala przekroczona i bedzie wiadomo o ile to mozna wyliczyco ile pozniej znalazl by sie w miejscu w ktorym przywalil w samochod sprawcy jesli by jechal z dopuszczalna predkoscia. Jesli roznica w czasie byla by dostatecznie duza zeby sprawca mogl zjechac i uniknac stluczki to uznal by wine po rowno na dwoch kiedowcow plus kare za przekroczenie predkosci powinien nalozyc na tego co przywalil. Wyprzedanie nie upowaznia do przekraczania predkosci w trakcie manewru i nie zwalnia z kary jaka sie za przekroczenie predkosci nalezy.

Data: 2019-01-23 22:51:11
Autor: przemek.jedrzejczak
Wyprzedzanie
kiedy mija skode juz widac ze audi hamuje wiec cos sie dzieje a do radiowozu jeszcze daleko ... czy mogl uniknac kolizji ? na luzie tam byly 3 hamujace auta a zombiak cisnie przed siebie :-)

imho nie wytrzymal cisnienia jak skodzinka przed nim zaczela przyspieszac a potem nagle zwalniac no i ten w skodzie jedzie slabo, trzyma sie osi mimo ze ma zero szans na wyprzedzenie audi wiec tylko tak z czystej dobroci serca utrudnia bo jak on wyprzedzic nie moze to czemu inni maja

Wyprzedzanie