Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?

Data: 2012-04-25 16:45:01
Autor: Arek
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Witam,

ostatnio postanowiłem jeździć w 100% zgodnie z przepisami, pewną trasę o długości 440km zrobiłem w czasie ponad 8h.

Jednak i tak okazało się, że jestem piratem drogowym i dostałem 300PLN. Pech chciał, że trafiłem na śmietnik po wyprzedzeniu tzw. tira. Zastanawiam się czy może to być jakaś czynność łagodząca czy tylko mi się tak wydaje. W końcu wyprzedzanie było dozwolone.

A.

Data: 2012-04-25 16:52:03
Autor: Tomasz Pyra
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
On Wed, 25 Apr 2012 16:45:01 +0200, Arek wrote:

Witam,

ostatnio postanowiłem jeĽdzić w 100% zgodnie z przepisami, pewn± trasę o długo¶ci 440km zrobiłem w czasie ponad 8h.

Jednak i tak okazało się, że jestem piratem drogowym i dostałem 300PLN. Pech chciał, że trafiłem na ¶mietnik po wyprzedzeniu tzw. tira. Zastanawiam się czy może to być jaka¶ czynno¶ć łagodz±ca czy tylko mi się tak wydaje. W końcu wyprzedzanie było dozwolone.

Przy wyprzedzaniu i tak nie wolno przekraczać dozwolonej prędko¶ci.
(nawet jeżeli jest wyrok SN sprzed 100 lat który mówi inaczej ;P)

Data: 2012-04-26 08:22:12
Autor: Arek
W dniu 2012-04-25 16:52, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Ale powinienem być na pasie do przeciwnej jazdy możliwie krótko. Choć fakt, w ¶wietle przepisów może to nic nie wnosić.

A.

Data: 2012-04-25 19:15:58
Autor: J.F.
Dnia Wed, 25 Apr 2012 16:45:01 +0200, Arek napisał(a):
ostatnio postanowiłem jeĽdzić w 100% zgodnie z przepisami, pewn± trasę o długo¶ci 440km zrobiłem w czasie ponad 8h.

W zaleznosci od odpoczynkow .. moze nie ma sie czym chwalic :-)

[...]

Wydaje ci sie.
Moze i jest, ale przyjmuje pan mandat czy nie ?
Jak nie, to bedzie wyrok nakazowy i znow pewnie 300.

Mozesz zaprotestowac, moze sad uzna okolicznosc lagodzaca, zejdzie do
250zl, a kosztow doliczy 80. A dojechac do miejsca rozprawy trzeba.

No chyba ze bardzo chcesz sprobowac .. straz g/m jak rozumiem, telefon,
moze wynegocjujesz 200, a jak nie to mozesz wyslac stosowne wyjasnienia,
zaproponowac (samo)ukaranie kwota 200 zl, moze sad to przeczyta, moze nie,
moze uwzgledni, moze nie, moze w trybie nakazowym bedzie 250zl + 30
kosztow. Metoda zasadniczo zalecana, bo wplywu do SM nie bedzie ...
ale  moze sedziemu sie taki pirat nie spodoba i bedzie 500+30.

W koncu jesli tam stal FR, to bylo niebezpieczne miejsce, a ty jechales
duzo za szybko :-)

A tak w ogole ... po ch* go wyprzedzales ? Chciales go potem wk* przepisowa
jazda na kazdym ograniczeniu ? J.

Data: 2012-04-26 08:16:22
Autor: Arek
W dniu 2012-04-25 19:15, J.F. pisze:
[...]

[...]
[...]

Chyba faktycznie nie ma sensu. Dzięki za uzmysłowienie bezsensu pytania:) Choć nie wiem czy zaczynam zapominać kto w danej chwili prowadził a na zdjęciu zupełnie nic nie widać:)

W koncu jesli tam stal FR, to bylo niebezpieczne miejsce, a ty jechales
duzo za szybko :-)

¦mietnik 100m przed tablic± końca terenu zabudowanego. Ale fakt mogło być niebezpiecznie.

A tak w ogole ... po ch* go wyprzedzales ? Chciales go potem wk* przepisowa
jazda na kazdym ograniczeniu ?

No jechał jeszcze wolniej niż ja, zasłaniał mi widok i kopcił, no nie fajnie się za takim jedzie.

Data: 2012-04-30 13:23:51
Autor: J.F.
Dnia Thu, 26 Apr 2012 08:16:22 +0200, Arek napisał(a):
[...]

Taka teraz procedura, nie ma tu wiele miejsca na gadanie ... mimo wszystko
zachecam do eksperymentowania, ale musisz sobie odpowiedziec czy tu o
pieniadze czy o honor chodzi :-)

Z SM bywa ze sie dobrze negocjuje, ale dlugofalowo lepiej jak zaplacisz
sadowi ;-)

Choć nie wiem czy zaczynam zapominać kto w danej chwili prowadził a na zdjęciu zupełnie nic nie widać:)

Za niepamietanie jest chyba 300, ale bez punktow ? :-)

J.

Data: 2012-04-30 14:11:18
Autor: Arek
W dniu 2012-04-30 13:23, J.F. pisze:
[...]

Zdecydowanie wolałbym zapłacić s±dowi niż SG/SM dla zasady. Jednak z tym eksperymentowaniem to zmianie przepisów wiele zrobić się nie da. Muszę wskazać i koniec. Owszem mogę okłamać, że pan X z daleka. Ale jako¶ nie mam natury do takiego ryzykowania, zreszt± kiepski jestem w ¶ciemnianiu. I stara zasada jest taka, jeżeli kto¶ nie ma natury do kombinowania, to jak zaczyna kombinować dostaje podwójnie:)

Choć nie wiem czy zaczynam zapominać kto w danej chwili
prowadził a na zdjęciu zupełnie nic nie widać:)

Za niepamietanie jest chyba 300, ale bez punktow ? :-)

Więcej i bez punktów. Punkty mnie nie martwi± bo konto mam czyste.

A.

Data: 2012-04-25 22:39:07
Autor: anacron
W dniu 2012-04-25 16:45, Arek pisze:
Jednak i tak okazało się, że jestem piratem drogowym i dostałem 300PLN.
Pech chciał, że trafiłem na śmietnik po wyprzedzeniu tzw. tira.

No pech, na zdjęciu widać tylko jeden pojazd czy dwa (fragment tira)?
Jeśli wykadrowane poproś o pokazanie oryginału, jeśli widać choć cm tego
tira to nie przyjmuj.

Data: 2012-04-26 08:20:33
Autor: Arek
W dniu 2012-04-25 22:39, anacron pisze:
[...]

Nie wiem czy wykadrowane, zdjęcie fatalnej jakości w zasadzie to praktycznie nic na nim nie widać oprócz obrysu mojego samochodu. Samo nie przyjęcie nie jest rozwiązaniem, bo jednak nie mam dowodu na wyprzedzanie, a jak się okazuje samo wyprzedzanie w niczym mi nie pomaga. Więc wszystko wskazuje, że sprawa trafia automatycznie do sądu.

A.

Data: 2012-04-28 23:14:53
Autor: Adam Płaszczyca
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Dnia Thu, 26 Apr 2012 08:20:33 +0200, Arek napisał(a):

Nie wiem czy wykadrowane, zdjęcie fatalnej jako¶ci w zasadzie to praktycznie nic na nim nie widać oprócz obrysu mojego samochodu. Samo nie przyjęcie nie jest rozwi±zaniem, bo jednak nie mam dowodu na wyprzedzanie, a jak się okazuje samo wyprzedzanie w niczym mi nie pomaga. Więc wszystko wskazuje, że sprawa trafia automatycznie do s±du.

Przeciez za kierownia siedział Twój znajomy z Ukrainy, Borys Polewoj,
miezka w Kijowie na Krakowskiej....

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2012-04-30 10:49:44
Autor: Arek
[...]

Teoretycznie. Jednak w praktyce mog± odpu¶cić, co nie ma sensu, bo podobno ludzie coraz czę¶ciej tak± opcje stosuj±, albo skierować sprawę do s±du. S±d może odrzucić lub kazać udowodnić, jeżeli tego nie zrobię mogę mieć problemy za składanie fałszywych zeznań jako ¶wiadek:)

Wydaje się, że lepiej jest nic nie wskazać, będzie wyrok nakazowy, od którego należy się odwołać, jak sprawa trafi do s±du rejonowego prosić o umorzenie bo SG/SM nie ma uprawnień do wnoszenia takich oskarżeń. Nie wiem czy to działa, ale na pewno będę musiał tam pojechać. Więc również ¶rednie rozwi±zanie.

A.

Data: 2012-04-30 15:48:03
Autor: Lukasz
W dniu 2012-04-30 10:49, Arek pisze:
S±d może odrzucić lub kazać udowodnić, jeżeli tego nie zrobię
mogę mieć problemy za składanie fałszywych zeznań jako ¶wiadek:)

udowodnić co? mam zbierać podpisy tych co auto ode mnie pożyczaj±? takiego obowi±zku nie ma, to oni maj± obowi±zek udowodnić ci że to ty wykroczenie popełniłe¶

Wydaje się, że lepiej jest nic nie wskazać, będzie wyrok nakazowy, od
którego należy się odwołać, jak sprawa trafi do s±du rejonowego prosić o
umorzenie bo SG/SM nie ma uprawnień do wnoszenia takich oskarżeń.

je¶li tak to działa to ok, je¶li nie to lepiej jednak wskazać kogo¶ trudno uchwytnego.
p.s. jak pożyczam auto dobremu koledze to jestem zobowi±zany go pytać gdzie aktualnie mieszka? Jak nie to powinno wystarczyć im imię i nazwisko (znam takich co w dowodzie zameldowania nie maj± a chętnie im auto pożyczam bo s± blisk± rodzin± :) Z reszt± ja to nawet dłuższ± chwilę zastanawiam się nad tym co robiłem tydzień temu, a co dopiero kto brał moje auto miesi±c temu. Wskazać to mogę kilka osób, niech do nich dotr± i zapytaj± kto z nich akurat kierował :)

Lukasz

Data: 2012-04-30 16:04:41
Autor: Arek
W dniu 2012-04-30 15:48, Lukasz pisze:

[...]

Ale wskazuj±c Borysa, może się okazać, że to sprawdza i okaże, się, że Borys ze mn± nie jechał. Albo, że jednak maja jeszcze jedno zdjęcie gdzie lepiej widać, albo, że się trafiło na kamerę z monitoringu, gdzie również nie ma Borysa itp.

Tu chodzi o spor± kasę, bo tych mandatów wystawiaj± w ilo¶ciach hurtowych.

[...]

Tego nie wiem, widziałem wyrok z jakiego¶ s±du, gdzie wła¶nie z tego powodu sprawa została umorzona. A z tym trudno uchwytnym to jak napisałem wyżej, jest pewne ryzyko.

[...]

I o to teoretycznie im chodzi. Masz wskazać listę a oni sobie sprawdz±. Co będzie potem jak każdy stwierdzi, że to nie on prowadził to nie wiem.

A.

Data: 2012-04-30 16:19:27
Autor: Lukasz
W dniu 2012-04-30 16:04, Arek pisze:
[...]

obowi±zku ewidencji wypożyczeń nie ma, je¶li nie pamiętam co wczoraj jadłem na ¶niadanie to jak mogę mieć 100% pewno¶ć kto kierował miesi±c temu? wiem że borysowi pożyczałem auto i mogło to być wła¶nie wtedy...

 A z tym trudno uchwytnym to jak
napisałem wyżej, jest pewne ryzyko.

wydaje mi się że jedyne ryzyko jest takie, że kto¶ ruszy dupę i sprawdzi i wyjdzie na to że to jednak ty - a wtedy dostaniesz mandat, bo nie s±dzę żeby co¶ więcej- chyba że kłamiesz z premedytacj± (ale przyjmuję że po prostu dobrze nie pamiętasz/pomyliło ci się

I o to teoretycznie im chodzi. Masz wskazać listę a oni sobie sprawdz±.
Co będzie potem jak każdy stwierdzi, że to nie on prowadził to nie wiem.

no wła¶nie ale czy wystarczy im lista typu: Borys Szyc, Adolf Czerwononosy czy muszę im podać adres- bo ja pożyczam auto, a adresu nie notuję.,. :)

Lukasz

Data: 2012-04-30 15:50:25
Autor: kamil
On 30/04/2012 15:19, Lukasz wrote:
[...]

No i znowu zaczynaj± się skomlenia biednych, dręczonych przez system zapierdalaczy, którzy przecież pożyczaj± samochód piętnastu różnym osobom co tydzień. Och jejku, jejku, biedaku..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-30 21:27:04
Autor: Lukasz
W dniu 2012-04-30 16:50, kamil pisze:

No i znowu zaczynaj± się skomlenia biednych, dręczonych przez system
zapierdalaczy, którzy przecież pożyczaj± samochód piętnastu różnym
osobom co tydzień. Och jejku, jejku, biedaku..

jak by nie zauważył jest to grupa dyskusyjna, je¶li przeszkadza ci ten w±tek to go olej.
Ja wiem komu pożyczam, ewidencji nie prowadzę. Mam trzy auta: pierwszym jeżdżę ja lub żona, sporadycznie ojciec i kolega. Drugim jeden z pracowników lub ja. Trzecim żona, ja lub ktokolwiek komu zaufam (najtańsze auto, pięknie nie wygl±da i nie boję się pożyczać)

Lukasz

Data: 2012-04-30 21:37:58
Autor: Lukasz
W dniu 2012-04-30 21:27, Lukasz pisze:
[...]

zapomniałem dodać że np. kumplowi pożyczam auto bo znam go od dawna, ale teraz nawet nie wiem gdzie wynajmuje mieszkanie, a zameldowanie to tylko wiem że gdzie¶ w okolicach Przemy¶la ma...

Lukasz

Data: 2012-05-02 00:33:54
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 30 Apr 2012 15:50:25 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Jakie skomlenia? Po prostu - chore systemy sie rozkłada spsobami tychże
systemów. --

Data: 2012-05-02 09:45:34
Autor: kamil
On 01/05/2012 23:33, Adam Płaszczyca wrote:
[...]

W mniemaniu wszechwiedz±cych Polaków chore jest wszystko, czego sam nie robi.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-05-02 20:21:55
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 02 May 2012 09:45:34 +0100, kamil napisał(a):

W mniemaniu wszechwiedz±cych Polaków chore jest wszystko, czego sam nie robi.

FYI - państwo jest dla obywateli. Ci wszystkowiedzacy Polacy s± tymi,
którzy powinni decydować, nie urzędas. --

Data: 2012-05-08 09:01:08
Autor: Arek
[...]

Ale Polacy nie chc± decydować (patrz frekwencja w wyborach i porównaj do ostatnich wyborów we Francji), więc urzędasy decyduj± za nich. Logiczne.

A.

Data: 2012-04-30 16:57:59
Autor: Arek
W dniu 2012-04-30 16:19, Lukasz pisze:
[...]

Tu jest chyba luka, bowiem obowi±zek spełniłe¶ wskazałe¶. Nigdzie nie ma mowy o konsekwencji pomyłki. Jednak w przypadku Borysa co gdy jednak kto¶ zrobi pokazówkę i się przyczepi, że na 100% Borysowi samochodu nie pożyczałe¶? To już jednak jest kłamanie jako ¶wiadek czyli do 2lat.

[...]

No wła¶nie w przypadku Borysa kłamstwo jest potencjalnie łatwo udowodnić.

[...]

To jest do¶ć ciekawe, nie jest nigdzie okre¶lone na czym to wskazanie ma polegać.

A.

Data: 2012-05-02 00:35:32
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 30 Apr 2012 16:57:59 +0200, Arek napisał(a):

[...]

Owszem nie. Jeszcze musisz dowie¶c, że działanie było w celu i ¶wiadome. Poza tym jest jeszcze ciekawszy sposób, tylko trzeba miec kogo¶ zaufanego. Ty podajesz, że powierzyłes auto jemu, on twierdzi, że to nieprawda. Który¶ z was kłamie. Ale jak udowodnisz który? ;)

Data: 2012-05-02 10:21:22
Autor: Arek
[...]

Ale co dowie¶ć? Albo kłamiesz i bierzesz ryzyko, albo nie pamiętasz i płacisz. Poprzednie przepisy dawały większe możliwo¶ci, obecne już nie.

Choć nie wszystko dobrze zrobili, bo podobno SG nie może i¶ć do s±du za niewskazanie bo nie ma takich uprawnień. Więc licz±, na samoukaranie.

Poza tym jest jeszcze ciekawszy sposób, tylko trzeba miec kogo¶ zaufanego.
Ty podajesz, że powierzyłes auto jemu, on twierdzi, że to nieprawda.
Który¶ z was kłamie. Ale jak udowodnisz który? ;)

A to samo zapytałem w rozmowie telefonicznej i od razu zaproponowali now± lepsz± cenę. Co za kraj.

A.

Data: 2012-05-02 20:23:06
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 02 May 2012 10:21:22 +0200, Arek napisał(a):

Owszem nie. Jeszcze musisz dowie¶c, że działanie było w celu i ¶wiadome.

Ale co dowie¶ć? Albo kłamiesz i bierzesz ryzyko, albo nie pamiętasz i płacisz. Poprzednie przepisy dawały większe możliwo¶ci, obecne już nie.

Alez pamietasz. Tylko niedoskonale.
Choć nie wszystko dobrze zrobili, bo podobno SG nie może i¶ć do s±du za niewskazanie bo nie ma takich uprawnień. Więc licz±, na samoukaranie.

SG nie.
[...]

Cóz, od razu widać co ma na celu to 'karanie' - kasa, kasa, kasa

Data: 2012-05-08 09:07:11
Autor: Arek
[...]

Oczywi¶cie, dlatego możesz wskazać nawet kilka osób jak nie jeste¶ pewien.

Choć nie wszystko dobrze zrobili, bo podobno SG nie może i¶ć do s±du za
niewskazanie bo nie ma takich uprawnień. Więc licz±, na samoukaranie.

SG nie.

Ale co nie?

[...]

W to tylko w±tpi AM.

A.

Data: 2012-05-09 02:53:02
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 08 May 2012 09:07:11 +0200, Arek napisał(a):

Alez pamietasz. Tylko niedoskonale.

Oczywi¶cie, dlatego możesz wskazać nawet kilka osób jak nie jeste¶ pewien.

Ależ nie, to juz art 233 KK. --

Data: 2012-05-09 10:09:58
Autor: Arek
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Dnia Tue, 08 May 2012 09:07:11 +0200, Arek napisał(a):

Alez pamietasz. Tylko niedoskonale.

Oczywi¶cie, dlatego możesz wskazać nawet kilka osób jak nie jeste¶ pewien.

Ależ nie, to juz art 233 KK.

Hmm, ale pamiętanie niedoskonałe również podpada pod art. 233 KK?

A może wskazać, siebie, po czym odmówić przyjęcia mandatu oraz odmówić składania zeznań jako podejrzany. Wówczas zeznania jako ¶wiadka s± nie ważne i SG pozostaje z niczym. Oczywi¶cie w przypadku niewyraĽnego zdjęcia albo zdjęcia tyłu samochodu. ciekawe co zrobił by s±d w takim przypadku.

A.

Data: 2012-05-09 12:29:04
Autor: Czeslawek
W dniu 2012-05-09 10:09, Arek pisze:

[...]

A jakie okoliczno¶ci musz± wyst±pić aby mozna było uznać że kto¶ jest podejrzany? czy wystarczy że jest się wła¶cicielem samochodu, którym popełniono wykroczenie?

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-05-10 02:19:59
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 09 May 2012 10:09:58 +0200, Arek napisał(a):

Oczywi¶cie, dlatego możesz wskazać nawet kilka osób jak nie jeste¶ pewien.

Ależ nie, to juz art 233 KK.

Hmm, ale pamiętanie niedoskonałe również podpada pod art. 233 KK?

Co innego zeznać 'nie pamiętam', a co innego zeznać nieprawdziwie
'pamiętam, że'.

[...]

Pewnie nic. --

Data: 2012-05-10 07:28:36
Autor: Lukasz
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Hmm, ale pamiętanie niedoskonałe również podpada pod art. 233 KK?

Co innego zeznać 'nie pamiętam', a co innego zeznać nieprawdziwie
'pamiętam, że'.

cóż, pamiętam przecież że auto pożyczałem temu, temu, lub tamtemu, nieprawdziwego zeznania tu nie widzę, słab± pamięć mam do dat, ale ci których podałem na pewno będ± wiedzieli czy kierowali czy nie ;)

Lukasz

Data: 2012-05-09 13:01:05
Autor: Lukasz
[...]

która dokładnie czę¶ć tego artykułu (przyjmuj±c że zeznajesz prawdę, nic nie zatajasz, tylko nie jeste¶ pewny kto jeĽdził tydzień/miesi±c/rok temu i podajesz kilka osób)?

Lukasz

Data: 2012-05-02 00:33:13
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 30 Apr 2012 15:48:03 +0200, Lukasz napisał(a):

p.s. jak pożyczam auto dobremu koledze to jestem zobowi±zany go pytać gdzie aktualnie mieszka? Jak nie to powinno wystarczyć im imię i

Nie masz obowi±zku. Masz wskazać, nie podac dane. --

Data: 2012-05-02 00:32:40
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 30 Apr 2012 10:49:44 +0200, Arek napisał(a):

[...]

Sad niewiele może zrobić. Naprawdę. Zeznajesz to, co pamiętasz, a nie maj±c
obowi±zku prowadzenia ewidencji nie możesz dokładnie pamiętac wydarzeń
sprzed roku. --

Data: 2012-05-02 10:07:46
Autor: Arek
[...]

Jasna sprawa, dlatego jest napisane, że masz wskazać, nie wskazałe¶ dostajesz karę nie interesuje ich dlaczego nie możesz tego zrobić. Aby to było takie proste to zmienili przepisy (chyba od tego roku).

A.

Data: 2012-05-02 20:23:32
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 02 May 2012 10:07:46 +0200, Arek napisał(a):

[...]

Alez ja wskazuję. Wskazać <> podać dane.

Data: 2012-05-08 09:04:25
Autor: Arek
[...]

No ale wskazać kogo¶ musisz, masz następuj±ce opcje:

a. Nie jeste¶ pewien dajesz zgrubny opis, łysy, gruby, kurtka w paski - czy się obroni ewentualnie w s±dzie? Nie wiem. Mog± jednak nie uznać i dorzuc± więcej.
b. Nie jeste¶ pewien dajesz parę namiarów na rzeczywiste osoby - dobre, ale te osoby będ± miały kłopoty bo musz± stawić się na przesłuchanie.
c. Osoba fikcyjna albo obcokrajowiec - często przechodzi, ale jest ryzyko, że kto¶ jednak sprawdzi. Wówczas wtopa.

Tak więc teoretyzowanie to jedno a rzeczywisto¶ć to drugie:)

A.

Data: 2012-05-09 02:53:45
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 08 May 2012 09:04:25 +0200, Arek napisał(a):

[...]

Nic nie mog±.
c. Osoba fikcyjna albo obcokrajowiec - często przechodzi, ale jest ryzyko, że kto¶ jednak sprawdzi. Wówczas wtopa.

Jak sprawdzi? Nie ma kompetencji. Poza tym może byc fikcyjny obcokrajowiec
:d

Data: 2012-05-09 10:12:52
Autor: Arek
[...]

S±d może równie orzec bo przepisy s± niejasne. A weĽ pod uwagę, że sprawę będzie prowadził sędzia, który często jeĽdzi na spotkania integracyjne sponsorowane przez SG. Nowe biurka oraz remont również został zrobiony z pieniędzy z FR.

[...]

Fikcyjnego obcokrajowca można sprawdzić. Teoretycznie gdyby się uparli to mog± udowodnić kłamstwo, choćby po to aby zrobić z tego medialn± pokazówkę. Owszem trzeba mieć pecha aby na to trafić.

A.

Data: 2012-05-10 02:21:45
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 09 May 2012 10:12:52 +0200, Arek napisał(a):

[...]

Przepisy mówia, że nalezy wskazać. Nic więcej.
[...]

Jakie kłamstwo? Tak Ci sie przedstawił ;) Jak juz na chama i¶c, to poprosic znajomego z zagranicy, żeby zaadresował
kopertę do Ciebie jako nadawce podaj±c fikcyjn± osobę.

Data: 2012-04-30 13:31:23
Autor: J.F.
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Dnia Thu, 26 Apr 2012 08:20:33 +0200, Arek napisał(a):
W dniu 2012-04-25 22:39, anacron pisze:
No pech, na zdjęciu widać tylko jeden pojazd czy dwa (fragment tira)?
Je¶li wykadrowane popro¶ o pokazanie oryginału, je¶li widać choć cm tego
tira to nie przyjmuj.

[...]

Wyprzedzanie nie pomaga, ale w obecnosci innego pojazdu radar moze zle
dzialac.
Tylko myslisz ze sad uwierzy ze ciezarowka jechala 40, ty 50 i radar sie
pomylil ? Tacho z ciezarowki od biedy do sprawdzenia :-)

Więc wszystko wskazuje, że sprawa trafia automatycznie do s±du.

Ale tego nie chcesz, chyba ze to blisko bylo. Bo kto ci zaplaci za przejazd i stracony czas ? Wyrok w trybie nakazowym tak, bo to nie trafi do kasy gminy, ale rozprawa
gdzies daleko ci sie kompletnie nie oplaca.

J.

Data: 2012-04-30 14:03:32
Autor: Arek
W dniu 2012-04-30 13:31, J.F. pisze:
[...]

To z tymi dwoma pojazdami raczej wynika z tego, że te dwa impulsy mogły pochodzić z dwóch różnych pojazdów, czyli punkt pocz±tkowy ciężarówka końcowy ja. Ale to oczywi¶cie tylko w teorii. Zdjęcie jest chyba wykadrowane bo nie posiada oryginalnego nagłówka z FR.

Ale tego nie chcesz, chyba ze to blisko bylo.
Bo kto ci zaplaci za przejazd i stracony czas ?

Wyrok w trybie nakazowym tak, bo to nie trafi do kasy gminy, ale rozprawa
gdzies daleko ci sie kompletnie nie oplaca.

W przypadku niewskazania, to chyba sprawa w s±dzie jest umarzana bo SM może skarżyć tylko kierowców i użytkowników drug. W tym przypadku jest to wła¶ciciel i nie ma dowodu, że on prowadził. Ale to jak mówisz czas i pieni±dze. Choć w przypadku umorzenia nie wiem czy chociaż za benzynę nie można odzyskać.

A.

Data: 2012-05-02 00:38:48
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 30 Apr 2012 13:31:23 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Radar Ľle działa = nie ma dowodu. --

Data: 2012-05-08 09:05:14
Autor: Arek
[...]

Ale o tym przekonujesz się w s±dzie. Jeżeli wygrasz masz satysfakcję ale kosztowo wychodzisz gorzej.

A.

Data: 2012-05-01 23:51:01
Autor: anacron
W dniu 2012-04-26 08:20, Arek pisze:
[...]

Masz kiepskiej jakości, zapewne wykadrowany wydruk. Poproś o okazanie
oryginału, jeśli widać na nim choć 1 cm innego pojazdu to już nie
wiadomo czyja jest prędkość w 100%. FR bazujące na Dopplerze mierzą
najwyższą różnice prędkości jaką są w stanie wychwycić, a przy 50m
wiązka ma już ponad 10m szerokości. Pozostaje jeszcze kwestia kąta, w
zależności od FR powinien być między 18 a 22 stopnie i już przy takim
kącie istnieje bardzo duże ryzyko zmierzenia prędkości z koła. Często FR
ustawiane sa na oko i zdjęcia robi np. z 35 stopni, co dla przykładu
przy 50km/h realnych da 50 * 2 * cos 35 stopni, czyli 82km/h. Ze zdjęcia
da się ustalić kąt, instrukcja urządzenia podaje ten właściwy (przy FR
jest to konkretny kąt a nie zakres kątów. Osobiście wygrałem sprawę z SM
w Kobylnicy.

Data: 2012-05-02 10:11:55
Autor: Arek
W dniu 2012-05-01 23:51, anacron pisze:
[...]

Wszystko fajnie, ale oni nie dają takich zdjęć. Zdjęcie na 99% jest kadrowane, bo nie posiada oryginalnego nagłówka z FR. Zawsze mogę dochodzić swojego w sądzie. Gdyby to było bliżej to chyba dla idei zrobiłbym to.

A.

Data: 2012-05-02 13:37:05
Autor: anacron
W dniu 2012-05-02 10:11, Arek pisze:
[...]

Mi oryginał też przed sądem pokazali dopiero, ale było warto, złotówki
nie zapłaciłem. Btw. ja korzystam z usług D.A.S. więc kosztów prawnika
nie ponoszę, w zamian za małą składkę co miesiąc. :)

Data: 2012-05-02 20:24:34
Autor: Adam Płaszczyca
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Dnia Tue, 01 May 2012 23:51:01 +0200, anacron napisał(a):

oryginału, je¶li widać na nim choć 1 cm innego pojazdu to już nie
wiadomo czyja jest prędko¶ć w 100%. FR bazuj±ce na Dopplerze mierz±

Niestety, to juz przeszło¶ć. Multanovy dokładnie pokazuj± który pojazd
przekroczył. --

Data: 2012-05-08 09:05:39
Autor: Arek
[...]

A jak one to robi±?

A.

Data: 2012-05-09 02:54:10
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 08 May 2012 09:05:39 +0200, Arek napisał(a):

Niestety, to juz przeszło¶ć. Multanovy dokładnie pokazuj± który pojazd
przekroczył.

A jak one to robi±?

Bardzo w±skie pole pomiaru. --

Data: 2012-04-26 07:14:29
Autor: z
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
W dniu 2012-04-25 16:45, Arek pisze:

Jednak i tak okazało się, że jestem piratem drogowym i dostałem 300PLN.
Pech chciał, że trafiłem na ¶mietnik po wyprzedzeniu tzw.

I na co to jest dowód? Normalny człowiek żeby żyć musi zapłacić mandat.
Taka jest rzeczywisto¶ć. Tak s± skonstruowane przepisy.
Pogodziłem się z tym. Nie ma sensu się starać. Lepiej skupić się na zarabianiu kasy na te mandaty.

PS. Oczywi¶cie piszę o incydentach (żadne dodatkowe egzaminy mi nie groż±, szaleńcem nie jestem) Po prostu obalam mit o idealnym kierowcy :-)

Data: 2012-04-26 08:18:01
Autor: Arek
W dniu 2012-04-26 07:14, z pisze:
[...]

Fakt im szybciej człowiek się pogodzi tym lepiej dla niego.

A.

Data: 2012-04-26 11:29:38
Autor: AZ
On 04/26/2012 08:18 AM, Arek wrote:

Fakt im szybciej człowiek się pogodzi tym lepiej dla niego.

Ja to traktuję jak podatek drogowy i radzę traktować tak samo :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-04-26 10:35:45
Autor: Robert_J
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
ostatnio postanowiłem jeździć w 100% zgodnie z przepisami
Jednak i tak okazało się, że jestem piratem drogowym i dostałem 300PLN.

To znaczy że nie jechałeś w 100% zgodnie z przepisami ;-)

Data: 2012-04-26 11:07:21
Autor: z
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
W dniu 2012-04-26 10:35, Robert_J pisze:

To znaczy że nie jechałe¶ w 100% zgodnie z przepisami ;-)

Wszak jest tylko człowiekiem.
A jak wiadomo tylko cyborgi nie płac± :-)

Data: 2012-04-26 11:07:08
Autor: Chris
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Arek nabazgrał(a):

[...]

Powiedz że jechałeś zgodnie z przepisami lewym pasem i tir cię wyprzedzał po prawej i to jego wynik widnieje na fotce :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-04-26 11:20:22
Autor: Arek
W dniu 2012-04-26 11:07, Chris pisze:
[...]

Na zdjęciu jestem tylko ja po zakończeniu wyprzedzania.

A.

Data: 2012-04-30 14:16:10
Autor: Shrek
On 2012-04-26 11:07, Chris wrote:

Powiedz że jechałeś zgodnie z przepisami lewym pasem i tir cię
wyprzedzał po prawej i to jego wynik widnieje na fotce :)

W świetle wypowiedzi na pms jazda lewym pasem jest nielegalna;)

Shrek.

Data: 2012-04-30 20:01:51
Autor: Cavallino

On 2012-04-26 11:07, Chris wrote:

Powiedz że jechałeś zgodnie z przepisami lewym pasem i tir cię
wyprzedzał po prawej i to jego wynik widnieje na fotce :)

W świetle wypowiedzi na pms jazda lewym pasem jest nielegalna;)

AleĹĽ jest legalna - w Anglii.
Tak z kolei do wyprzedzania służy pas prawy.

Data: 2012-05-01 17:47:01
Autor: Shrek
On 2012-04-30 20:01, Cavallino wrote:

[...]

Czyli w Polsce tak nie moĹĽna?

Shrek.

Data: 2012-05-01 19:17:43
Autor: Cavallino

Użytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jnp0hi$kkk$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-04-30 20:01, Cavallino wrote:

[...]

ZaleĹĽy do czego siÄ™ tego pasa uĹĽywa.
Generalnie lewy pas służy do wyprzedzania pojazdów jadących pasem prawym.

Data: 2012-05-01 19:24:29
Autor: Shrek

On 2012-04-30 20:01, Cavallino wrote:

[...]

PrzecieĹĽ masz napisane.

Shrek.

Data: 2012-05-01 19:28:21
Autor: Cavallino

On 2012-04-30 20:01, Cavallino wrote:

[...]

Oczywistości komentować nie mam w zwyczaju.
Ty pisałeś o jeździe, a ta ma różne warianty.

Data: 2012-05-01 19:51:03
Autor: Shrek
On 2012-05-01 19:28, Cavallino wrote:

[...]

To na samej gĂłrze;)

Shrek

Data: 2012-05-01 19:54:18
Autor: Cavallino

Użytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jnp7q5$5rp$2@inews.gazeta.pl...
On 2012-05-01 19:28, Cavallino wrote:

[...]

Czyli w tytule wÄ…tku?

Data: 2012-05-01 20:15:42
Autor: Shrek
On 2012-05-01 19:54, Cavallino wrote:

Powiedz że jechałeś zgodnie z przepisami lewym pasem i tir cię
wyprzedzał po prawej i to jego wynik widnieje na fotce :)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Udajesz?

Shrek.

Data: 2012-05-01 20:50:40
Autor: Cavallino

Użytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jnp98c$b6p$1@inews.gazeta.pl...
On 2012-05-01 19:54, Cavallino wrote:

[...]

Nie, wolę się nie rozpisywać tylko po to, żebyś mógł się wycofać rakiem, że niby chodziło Ci o co innego.
Powiem tak - szansa że lewym pasem ktoś sobie jechał ZGODNIE Z PRZEPISAMI, podczas gdy TIR wyprzedzał go prawym, oczywiście jest, ale naprawdę bardzo mała.

Data: 2012-05-01 21:48:32
Autor: Shrek
On 2012-05-01 20:50, Cavallino wrote:

Czyli w tytule wÄ…tku?

[...]

Czyli potwierdzasz? Ciężko było?

Shrek.

Data: 2012-05-02 08:24:01
Autor: Cavallino

On 2012-05-01 20:50, Cavallino wrote:

Czyli w tytule wÄ…tku?

[...]

Potwierdzam wyprzedzanie, zaprzeczam jeździe jako takiej, o której Ty pisałeś.

Data: 2012-05-02 09:52:11
Autor: Shrek
On 2012-05-02 08:24, Cavallino wrote:

Czyli potwierdzasz?

Potwierdzam wyprzedzanie, zaprzeczam jeĹşdzie jako takiej, o ktĂłrej Ty
pisałeś.

Nie ja tylko Kris "Powiedz że jechałeś zgodnie z przepisami lewym pasem i tir cię wyprzedzał po prawej i to jego wynik widnieje na fotce"

Czyli potwierdzasz;)

Shrek.

Data: 2012-05-02 09:54:48
Autor: Cavallino

On 2012-05-02 08:24, Cavallino wrote:

Czyli potwierdzasz?

Potwierdzam wyprzedzanie, zaprzeczam jeĹşdzie jako takiej, o ktĂłrej Ty
pisałeś.

Nie ja tylko Kris

Ty teĹĽ.

"Powiedz że jechałeś zgodnie z przepisami lewym pasem i tir cię wyprzedzał po prawej i to jego wynik widnieje na fotce"

Czyli potwierdzasz;)

Że zgodnie z przepisami to zaprzeczam, praktyka pokazuje, że 99,99% jadących sobie lewym pasem i wyprzedzanych po prawym, jedzie niezgodnie z przepisami.

Data: 2012-05-02 10:14:21
Autor: Shrek
On 2012-05-02 09:54, Cavallino wrote:

Czyli potwierdzasz;)

Że zgodnie z przepisami to zaprzeczam, praktyka pokazuje, że 99,99%
jadÄ…cych sobie lewym pasem i wyprzedzanych po prawym, jedzie niezgodnie
z przepisami.

Strasznie siÄ™ wijesz;)

Shrek.

Data: 2012-05-02 11:00:25
Autor: Cavallino

On 2012-05-02 09:54, Cavallino wrote:

Czyli potwierdzasz;)

Że zgodnie z przepisami to zaprzeczam, praktyka pokazuje, że 99,99%
jadÄ…cych sobie lewym pasem i wyprzedzanych po prawym, jedzie niezgodnie
z przepisami.

Strasznie siÄ™ wijesz;)

Nie, to Ty się wijesz chcąc zalegalizować polskie lewopasowe kapelusznictwo.
Im do większej ilości ludzi dotrze, do czego służą lewe pasy, tym lepiej, więc po prostu szkodzisz.

Data: 2012-05-02 11:24:39
Autor: Shrek

On 2012-05-02 09:54, Cavallino wrote:

Czyli potwierdzasz;)

[...]

Miałeś jasno opisaną sytuację, a i tak zajęło ci 8 postów udzielenie niejasnej odpowiedzi. Przy okazji - dodajesz kolejne Odp: do każdego posta. Jak będziesz się tak wił to Odp:Odp:Odp:Odp... będzie dłuższe od tematu;)

Shrek.

Data: 2012-05-02 19:30:51
Autor: Cavallino

On 2012-05-02 09:54, Cavallino wrote:

Czyli potwierdzasz;)

[...]

Ale ja nie odpowiadałem na pytanie zadane przez autora wątku, tylko prostowałem Twoje dyrdymały.
Gdybym chciał odpowiadać autorowi, to bym odpowiedział na jego post.

Przy okazji - dodajesz kolejne Odp: do kaĹĽdego posta.

Nie - to Twoje Re jest zamieniane (automatem) na Odp, a potem TWĂ“J program nie wie co to Odp i dodaje kolejne Re.
W Polsce jesteśmy, więc powinien wiedzieć. ;-)

Data: 2012-05-02 20:12:16
Autor: Shrek
On 2012-05-02 19:30, Cavallino wrote:

Ale ja nie odpowiadałem na pytanie zadane przez autora wątku, tylko
prostowałem Twoje dyrdymały.
Gdybym chciał odpowiadać autorowi, to bym odpowiedział na jego post.

Ale ja tego nie oczekiwałem, a to na co miałeś odpowiedzieć było jasno napisane, a potem nawet podkreślone;)

Przy okazji - dodajesz kolejne Odp: do kaĹĽdego posta.

Nie - to Twoje Re jest zamieniane (automatem) na Odp, a potem TWĂ“J
program nie wie co to Odp i dodaje kolejne Re.
W Polsce jesteśmy, więc powinien wiedzieć. ;-)

Problemem nie jest czy Re: czy Odp:, ale to że dodajesz po jednym do każdej odpowiedzi. Nie tylko mnie się to objawia i tylko w twoich postach. Ale widzę, że sobie już poradziłeś;)

Shrek.

Data: 2012-05-02 23:29:03
Autor: Cavallino
[...]

Problemem nie jest czy Re: czy Odp:, ale to ĹĽe dodajesz po jednym do kaĹĽdej odpowiedzi.

Mylisz się i jeszcze się upierasz jak dziki osioł - masz tu przykład, z Twojego posta wyszło Re Odp, mój program zamienił Twoje zbędne Re na Odp. więc masz Odp Odp.
Nic nie dodał.

EOD

Data: 2012-05-02 23:55:44
Autor: Shrek
On 2012-05-02 23:29, Cavallino wrote:

[...]

Racja. Ale to ty kaszanisz tematy:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Netykieta_listy_dyskusyjnej#Odpowiedzi_zaczynaj_od_Re:

Shrek

Data: 2012-05-03 08:39:12
Autor: Cavallino
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?

Użytkownik "Shrek" <user@domain.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Netykieta_listy_dyskusyjnej#Odpowiedzi_zaczynaj_od_Re:

Chyba naprawiłem, sorry że nie od razu, ale nie wpadłem na pomysł, co może w praktyce oznaczać nazwa pewnej opcji. ;-)

Data: 2012-05-03 09:01:55
Autor: Shrek
On 2012-05-03 08:39, Cavallino wrote:

[...]

Wygląda na to że działa.

Shrek.

Data: 2012-05-03 00:16:43
Autor: jerzu
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
On Wed, 2 May 2012 23:29:03 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Mylisz się i jeszcze się upierasz jak dziki osioł - masz tu przykład, z Twojego posta wyszło Re Odp, mój program zamienił Twoje zbędne Re na Odp. więc masz Odp Odp.
Nic nie dodał.

A powinno być jedno re:

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-05-03 08:41:08
Autor: Cavallino
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

A powinno być jedno re:

I by było, gdyby¶cie nie dodawali za każdym razem drugiego. ;-)
Ale już chyba jest ok.

Data: 2012-05-04 10:36:59
Autor: jerzu
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
On Thu, 3 May 2012 08:41:08 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

I by było, gdyby¶cie nie dodawali za każdym razem drugiego. ;-)
Ale już chyba jest ok.

Ja nie dodaję. Mało tego, mój czytnik wycina te wszyskie re:odp:re:odp
itd zastępuj±c je jednym re:

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-05-04 15:34:48
Autor: Cavallino
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:a857q7pl0f484rcb00i13n6j66sdh3l44g@4ax.com...
[...]

No mój tez nie dodawał, więc pretensje do tych, którym dodawał.

Data: 2012-05-04 18:24:54
Autor: 'Tom N'
Cavallino w <news:4fa3daf9$0$26687$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Owszem dodawał Odp: po wycięciu Re:...

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-05-04 19:18:27
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-05-04 18:24, 'Tom N' pisze:
[...]

Shrek mode:
Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?

Cavallino mode:
Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?

No kop tu się koniem ;)

Data: 2012-05-04 21:18:57
Autor: 'Tom N'
Artur Ma¶l±g w <news:jo134q$nka$1mx1.internetia.pl>:

[...]

W kwestii Shreka i konia:
http://www.youtube.com/watch?v=tNt8_5VvnkE&feature=player_detailpage#t=275s

albo samochodowo to:
<http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=LNH7097_Tls#t=37s>

:-)

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-05-04 21:39:49
Autor: Artur Ma¶l±g
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
W dniu 2012-05-04 21:18, 'Tom N' pisze:
(...)
[...]

ROTFL

Data: 2012-05-05 00:12:45
Autor: Cavallino

Użytkownik "'Tom N'" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

Owszem dodawał Odp: po wycięciu Re:...

Zamieniał, a nie dodawał.

Data: 2012-05-04 19:19:12
Autor: jerzu
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
On Fri, 4 May 2012 15:34:48 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

No mój tez nie dodawał, więc pretensje do tych, którym dodawał.

Tówj wycinał re: a dodawał kolejne odp:

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-05-05 00:13:23
Autor: Cavallino
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?

Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:tr38q7hl9nntoo7vesbobqm9619ge1i2dp@4ax.com...
On Fri, 4 May 2012 15:34:48 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

No mój tez nie dodawał, więc pretensje do tych, którym dodawał.

Tówj wycinał re: a dodawał kolejne odp:

To się nazywa zamiana, słów nadal jest tyle samo co było w takim przypadku
Dodawanie to co innego.

Data: 2012-05-02 11:29:30
Autor: J.F
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
UĹĽytkownik "Cavallino"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
Strasznie siÄ™ wijesz;)
Nie, to Ty się wijesz chcąc zalegalizować polskie lewopasowe kapelusznictwo.
Im do większej ilości ludzi dotrze, do czego służą lewe pasy, tym lepiej, więc po prostu szkodzisz.

Ty bys cos zrobil z tym "odp*sie", bo tu juz trudno zliczyc ile tego jest. Osiem.
Wybrales sobie taki program, to kasuj recznie :-)

A co do polskiego kapelusznictwa, ostatnio jechalem po Niemczech ... tam to same kapelusze. Robi sie ciasniej na autostradzie, to zaraz na lewym pasie jest kolejka jeden za drugim, jada ile wypadnie - czasem 110, czasem 70, ale wszyscy przeciez "wyprzedzaja".

No i kolejna ciekawostka - wedlug radia mamy stau i wypadek za pare kilometrow, dwa pasy stoja, czasem jada ... i tak jakos dziwnie - auto obok ma szybszy pas, ucieka o kilkanascie czy wiecej aut, a po paru minutach go wyprzedzamy, potem on nas i powtorka.

Co jest - nie jada na zamek, czy zamek sie nie oplaca i policja tam puszcza po wiecej aut z jednego pasa, a potem uruchamia drugi ?

J.

Data: 2012-05-02 12:02:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Hello J.F,

Wednesday, May 2, 2012, 11:29:30 AM, you wrote:

[...]

[...]

To samo masz na A4 w większym ruchu - zapłakać się można :(

[...]

Wystarczy cokolwiek. Zweżenie do jednego pasa i już ruch staje.

Widziałem w TV ciekawy eksperyment, pokazuj±cy to zjawisko - kazali
jechać kierowcom w kółko - jeden za drugim na pustym placu. I
wystarczyło, żeby jeden schrzanil płynno¶ć i za chwilę kółko...
stanęło. Bez przyczyny - jeden zwolnił, ten za nim zwolnił gwałowniej
i który¶ z kolei juz się musiał zatrzymać.

To tylko kwestia zagęszczenia ruchu - zawsze się znajdzie cielę, które
zwolni za bardzo i leci efekt domina. Niedawno mi sie trafiło takie
co¶ długo¶ci kilkudziesięciu kilometrów.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-05-02 12:55:06
Autor: J.F
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello J.F,
[...]
[...]

W niemczech ruch wiekszy, to i placz wiekszy :-)

250 km w 2h, 5 km w pol godziny, kolejne 25 km w pol godziny - i po ch* bylo te autostrady budowac :-)

[...]

Ale ja nie mam pretensji do stawania - mnie dziwi ze pasy jechaly na przemian - jeden spory kawalek, potem drugi spory kawalek, a przeciez przy wypadku powinny pieknym zamkiem sie laczyc.

Widziałem w TV ciekawy eksperyment, pokazuj±cy to zjawisko - kazali

http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M

[...]

Taki stary elektronik, a taki glupi :-)
Toz przeciez transformujesz odpowiedz impulsowa regulatora, ukladasz uklad rownan dla n powiazanych obiektow, obliczasz macierz ukladu, rozwiazujesz - i badasz kryterium stabilnosci.
Jak sie okaze ze nie spelnia, to nie trzeba wiele schrzanic - uklad jest niestabilny i bedzie sie wzbudzal. Trzeba zmniejszyc wzmocnienie w petli albo zastosowac tlumik pod pedalem gazu :-)

To tylko kwestia zagęszczenia ruchu - zawsze się znajdzie cielę, które
zwolni za bardzo i leci efekt domina. Niedawno mi sie trafiło takie
co¶ długo¶ci kilkudziesięciu kilometrów.

Ja tez to raz doswiadczylem - jechala sobie ciezarowka, chyba nawet w miare rowno i spokojnie, a za nia ciag samochodow i wyprawiali dzikie harce.
I nie bylem w stanie tego skompensowac, mimo ze widzialem co sie dzieje i usilowalem przeciwdzialac.

Ale to sie trafilo raz jeden.  Zazwyczaj kierowcom sie udaje dobrze pojechac.

J.

Data: 2012-05-02 19:27:20
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Ty bys cos zrobil z tym "odp*sie", bo tu juz trudno zliczyc ile tego jest. Osiem.
Wybrales sobie taki program, to kasuj recznie :-)

Sam kasuj jak Ci przeszkadza, albo nie wstawiaj "re". :-)
A z pretensjami do Billa.

[...]

Nie mĂłwiÄ™ ĹĽe nie.
Ale przynajmniej nie zostają na tym lewym, jeśli prawy się zwalnia, jak to zazwyczaj jest w Polsce.

Data: 2012-05-02 20:13:04
Autor: Shrek
On 2012-05-02 19:27, Cavallino wrote:

[...]

No - widzę pewien postęp;)

Shrek.

Data: 2012-05-02 17:25:17
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2012-05-01 19:54, Cavallino wrote:

Powiedz że jechałe¶ zgodnie z przepisami lewym pasem i tir cię
wyprzedzał po prawej i to jego wynik widnieje na fotce :)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Przecież masz napisane.

Oczywisto¶ci komentować nie mam w zwyczaju.
Ty pisałe¶ o jeĽdzie, a ta ma różne warianty.

To na samej górze;)

Czyli w tytule w±tku?

Udajesz?

Nie, wolę się nie rozpisywać tylko po to, żeby¶ mógł się wycofać rakiem, że niby chodziło Ci o co innego.
Powiem tak - szansa że lewym pasem kto¶ sobie jechał ZGODNIE Z PRZEPISAMI, podczas gdy TIR wyprzedzał go prawym, oczywi¶cie jest, ale naprawdę bardzo mała.

  Nie zmienia to faktu, że zarzut o przekroczenie prędkosci został tym
samym obalony, zas zarzutu o inne wykroczenia nie było.
  Czyli po przedawnieniu (ile to jest, 3 miesiace czy 6?) kierujacy jest
na wygranej pozycji :P (a praktyce chyba zawsze, bo nie wiem czy po
uwaleniu 1. zarzutu komus chciałoby się składać wniosek o ukaranie
za cos zupełnie innego).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-05-02 19:20:32
Autor: Cavallino

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

[...]

Bezsprzecznie masz rację.
Zwłaszcza że udowodnienie, iż nieprawidłowo poruszał się pasem lewym jest niewykonalne, zd±ży douczyć się mapy i zezna że chciał skręcać na następnym skrzyżowaniu w lewo.

Data: 2012-05-02 10:30:29
Autor: J.F
[...]

Lewy, jesli jest wiecej pasow w jedna strone, bo jesli lewym jedzie sie w przeciwna ... to nie ma takiego jawnego zezwolenia w ustawie na jazde nim przy wyprzedzaniu :-)

J.

Data: 2012-05-02 17:30:34
Autor: Gotfryd Smolik news
Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?
On Wed, 2 May 2012, J.F wrote:

Użytkownik "Cavallino"  napisał
Zależy do czego się tego pasa używa.
Generalnie lewy pas służy do wyprzedzania pojazdów jad±cych pasem prawym.

Lewy, jesli jest wiecej pasow w jedna strone, bo jesli lewym jedzie sie
w przeciwna ... to nie ma takiego jawnego zezwolenia w ustawie na jazde
nim przy wyprzedzaniu :-)

  Tak w ogóle, to odnoszę wrażenie że art.31 Konstytucji był "w sprawie
lewego pasa" dosc oględnie pomijany, wraz z przemycona teza iż
wyprzedzanie z Vdiff ~ 3kmph to nie wyprzedzanie ;)

pzdr, Gotfryd

Wyprzedzanie i fotoradar jak to jest?