Wyprzedzanie na przejściu

Data: 2010-03-31 12:02:07
Autor: kogutek
Wyprzedzanie na przejściu
Witam,

Wczoraj był kolejny odcinek "Jedź bezpieczenie" w TVP Kraków.
Na tapetę wzięli omijanie samochodu przepuszczającego pieszych na przejściu
i właśnie rzeczone wyprzedzanie na przejściu/przed przejściem.
O ile pierwsze nie budziło żadnych wątpliwości (ciekawostka: złapane same
panie), o tyle kwestia wyprzedzania już mnie zastanowiła...
Na filmie widać było, że ścigali kierowców którzy jechali conajwyżej kilka
km/h szybciej od samochodów na drugim pasie. Jak na mój gust to prawie
niemożliwa jest jazda obok drugiego samochodu IDEALNIE z tą samą prędkością...

Najbardziej interesująca była dysproporcja: za próbę rozjechania pieszego
przepuszczanego przez samochód na sąsiednim pasie - 10 punktów i 500zł, za
"wyprzedzanie" - 9 punktów i 400zł... Przy porównaniu zagrożenia to pierwsze
powinno chyba skutkować 24 punktami i 2000zł mandatu :)

Pozdrawiam,
-- Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
Jak  nie wiesz co to wyprzedzanie i nie potrafisz jechać z taką samą prędkością
co inny samochód to zdaj prawo jazdy. Tak będzie lepiej dla Ciebie i innych. --

Data: 2010-03-31 12:53:50
Autor: Jacek Osiecki
Wyprzedzanie na przejściu
Dnia Wed, 31 Mar 2010 12:02:07 +0200, kogutek napisał(a):
[...]

Wiem co to wyprzedzanie, wiem też że nie da się jechać obok innego samochodu
z identyczną prędkością.

P.S. Naucz się ciąć cytaty.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-03-31 15:07:06
Autor: kogutek
Wyprzedzanie na przejściu
> [...]
> co inny samochód to zdaj prawo jazdy. Tak będzie lepiej dla Ciebie i innych. Wiem co to wyprzedzanie, wiem też że nie da się jechać obok innego samochodu

Mnie cytaty nie przeszkadzają. Dobrze ze są bo widać od razu do czego tyczy się
odpowiedź. jak ktoś pisze pierdoły których się wstydzi to chce żeby ciąć to co
napisał. Jak nie potrafisz jechać z taką samą prędkością co samochód obok to
jedź wolniej od niego. Jak tego też nie potrafisz to zwróć PJ. --

Data: 2010-03-31 18:37:53
Autor: Jacek Osiecki
Wyprzedzanie na przejściu
Dnia Wed, 31 Mar 2010 15:07:06 +0200, kogutek napisał(a):
> [...]
P.S. Naucz się ciąć cytaty.
Mnie cytaty nie przeszkadzają. Dobrze ze są bo widać od razu do czego tyczy się

Cytaty nie przeszkadzają, ale należy je przycinać by nie zawierały śmieci.
Więc powtarzam - naucz się, to nie jest trudne :>

jak ktoś pisze pierdoły których się wstydzi to chce żeby ciąć to co
napisał.

Nie stać Cię na wycinanie cytatów i dorabiasz ideologię ;)

Jak nie potrafisz jechać z taką samą prędkością co samochód obok to
jedź wolniej od niego. Jak tego też nie potrafisz to zwróć PJ.

A Ty umiesz jechać IDEALNIE równo z innym samochodem? Jeśli myślisz że tak,
to tylko Ci się tak wydaje.

Do tego nadal nie potrafisz zrozumieć sedna sprawy - "wyprzedzanie na
przejściu" może wyglądać bardzo różnie i być w różnym stopniu niebezpieczne,
a tymczasem jest za to stała liczba punktów i kara. To  mniej więcej tak,
jakby przekroczenie prędkości o 1km/h skutkowało 10 punktami i 500zł kary -
bo tyle się dostaje przy przekroczeniu o 60km/h...

Pozdrawiam,