Wyprzedzanie pojazdow w korku...

Data: 2012-07-13 18:41:10
Autor: MadMan
Wyprzedzanie pojazdow w korku...
Dnia Fri, 13 Jul 2012 16:03:32 +0200, Nuel napisał(a):

Takie pytanie - jak to jest w praktyce z wyprzedzaniem pojazdów z prawej strony jadących w ciagu-korku?

Można, ja praktykowałem choćby dzisiaj, nawet niektórzy kierowcy
zjeżdżali rozmyślnie bliżej osi jezdni żebym mógł przejechać (widać mają
świadomość że ich nie będę blokował, bo np. za 500m zjadę do marketu)

Mialem ostatnio krotka dyskusję z kierownikiem wozu, ktory usilowal mi wyklarować, ze go nie mogę wyprzedzic z prawej strony podczas takiej "korkowej" jazdy.

A ja miałem na początku roku dyskusję z kierownikiem który twierdził że
go wyprzedzałem (mimo że go omijałem) i że miałem zachować 1.5 metra
odległości (mimo że to on miał zachować metr, a zachował szalone 10cm i
użył bezpodstawnie sygnału dźwiękowego). Gdy mu to wyjaśniłem rzeczowo
kazał mi wypierdalać, potem żałowałem że nie wezwałem policji która by
mu wytłumaczyła co i jak. Tylko czego to dowodzi?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-07-13 09:56:55
Autor: rmikke
On Friday, July 13, 2012 6:41:10 PM UTC+2, MadMan wrote:
> [...]

kazał mi wypierdalać, potem żałowałem że nie wezwałem policji która by
mu wytłumaczyła co i jak. Tylko czego to dowodzi?

Też miałem w zeszłym miesiącu krótką konwersację bez słów z miłośnikiem
klaksonów: http://u.42.pl/2IO3

AZ FTW :D

Data: 2012-07-14 08:28:25
Autor: Olivander
Wyprzedzanie pojazdow w korku...
rmikke <spamcatch@mailinator.com> napisał(a):
 http://u.42.pl/2IO3
Twój "Taniec Pieszego Zaskoczonego Rowerem Na Drodze Dla Rowerów" jest
koncepcją uroczą, ładnie opisującą tę pantomimę. Podoba mi się.

Ale moim zdaniem bywa i odwrotnie. Nie chce mi się powtarzać argumentacji
(http://forum-gdansk.mojeosiedle.pl/viewtopic.php?p=504211&highlight=#504211)
ale fakt, trąba działa lepiej na odległość, gdy jest czas na w/w pantomimę. Z
bliska działa tylko drrryń. No i oczywiście trąbę słychać z wnętrza szoferki, zza przyćmionych szyb (chyba
że jest tam włączana muza uM-c-- uM-c-- uM-c). --

Data: 2012-07-14 09:29:25
Autor: rmikke
Wyprzedzanie pojazdow w korku...
On Saturday, July 14, 2012 10:28:25 AM UTC+2, Olivander wrote:
rmikke &lt;spamcatch@mailinator.com&gt; napisał(a): &gt;  http://u.42.pl/2IO3
Twój &quot;Taniec Pieszego Zaskoczonego Rowerem Na Drodze Dla Rowerów&quot; jest

(http://forum-gdansk.mojeosiedle.pl/viewtopic.php?p=504211&amp;highlight=#504211)
ale fakt, trąba działa lepiej na odległość, gdy jest czas na w/w pantomimę. Z
bliska działa tylko drrryń.

U mnie odstawiali Taniec i na drrryń, stąd koncepcja zainstalowania trąby, która da im na to czas...

Data: 2012-07-16 18:32:40
Autor: Olivander
Wyprzedzanie pojazdow w korku...
rmikke <spamcatch@mailinator.com> napisał(a):
Z bliska dzia=B3a tylko drrry=F1.=20
U mnie odstawiali Taniec i na drrryń, stąd koncepcja zainstalowania trąby, która da im na to czas...
Fakt, że na drrryń Rrrodacy nie zawsze reagują jak w/o zdyscyplinowani
Japończycy. Oraz, że trąbę słychać z daleka, więc Tancerz ma szansę zdążyć Zatańczyć. Z tym, że obserwuję, że w 3M trąba wywołuje agresję,
a dzwonek mniej.

Pamiętajmy jednak, że polski PORD wyróżnia sygnały "przeraźliwe", każąc rowerzyście użyć "nieprzeraźliwych" (IMHO głupia koncepcja, ale istnieje) więc lepiej (tak jak Ty) mieć prócz AZ także coś cichszego, np. w razie kontroli. No i &#224; propos kontroli, a także polowań na rowerzystów jadących źle, w korku pod prąd, po chodniku, batmaniących, itd itp: nim na rowery licznie nie przesiądzie policja/straż itd, większość rowerowych piratów
schodowo-drogowo-chodnikowych może się w ogóle nie liczyć z sankcją.
Samochodem, ani pieszo nie da się w mieście dogonić rowerzysty, który nie zechce się zatrzymać. To ponura konstatacja, a nie postulat. Masowe mundurowe patrole rowerowe,
jeśli nadejdą, ograniczyły by nam wolność, ale może i wymusiły
by nasze prawa. Już ja widzę kierowcę usiłującego zepchnąć z asfaltu
policjanta. Albo pyskującego mu, gdy ten mu zwraca uwagę za łażenie
lub parkowanie na DDR...

Oliva

Data: 2012-07-17 00:49:25
Autor: chester
W dniu 16.07.2012 20:32, Olivander pisze:
[...]

PoRD:
1. Nie zabrania używania przeraźliwych.
2. Nakazuje mieć na stanie emiter sygnałów nieprzeraźliwych (czym by one nie były :p) Dzwonek i AZ to nic niezwykłego ;-)
3. Gdzieś tam zabrania trąbienia w terenie zabudowanym.

Trudno mi powiedzieć, czy pkt. 3 ma się jakoś do AZ - pewnie detale reguluje to czy tamto rozporządzenie, ale intuicja mi mówi, że AZ jest zakazany tak samo, jak klakson w aucie.

chester

Data: 2012-07-13 18:54:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wyprzedzanie pojazdow w korku...
MadMan, Fri, 13 Jul 2012 18:41:10 +0200, pl.rec.rowery:
Tylko czego to dowodzi?

Że spotkałeś chama i do tego niedouczonego.

--
Pozdrowienia,

Wyprzedzanie pojazdow w korku...