Wyprzedzanie prawa strona

Data: 2010-07-26 10:49:27
Autor: LemonPL
Wyprzedzanie prawa strona
Witam

Poniewaz jest spory balagan na internecie i nie ma komu posprzatac mam nastepujace pytanie:

Czy rowerem mozna wyprzedzac z prawej strony auta oczekujace na przejazd przez skrzyzowanie (np. bedace na drodze podporzadkowanej) w przypadku gdy pas jest wystarczajaco szeroki (chociaz linie sa namalowane, wobec tego nalezy to potraktowac jako brak pobocza), a zaraz przy nim jest kraweznik i chodnik? Czy jesli bede jechal pomiedzy kraweznikiem a autami i komus zachce sie odbic w prawo (np w celu parkowania na chodniku) to przy dzwonku bedzie to moja wina?

Prosze o powazne odpowiedzi oparte na podstawie prawnej.

PS. Wpisujac w googla hasla typu "rower prawa strona" znajduje wiele artykulow o tym, iz nowe przepisy pozwalaja na takie wyprzedzanie, jednak w sejmowej bazie ustaw widnieje nadal ustawa, ktora tego nie uwzglednia. Czy te przepisy weszly w zycie?

Pozdrawiam
LemonekPL

Data: 2010-07-26 10:58:25
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Wyprzedzanie prawa strona
Czy rowerem mozna wyprzedzac z prawej strony auta oczekujace na przejazd przez skrzyzowanie
Prosze o powazne odpowiedzi oparte na podstawie prawnej.

Nie wiem czy to bedzie wystarczajaco powazna odpowiedz, ale... IMHO stojacych pojazdow nie mozna wyprzedzic. Moze je ewentualnie starac sie ominac.

::f::

Data: 2010-07-26 11:38:49
Autor: LemonPL
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 2010-07-26 10:58, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:
[...]

Na jednym z forów widzialem spór, pod tytułem czy auto oczekujace na skrzyzowaniu jest w ruchu czy jest to postój. I wyszlo na to, ze jest w ruchu (np. co chwile zbliza sie do drogi glownej wraz z opuszczaniem drogi podporzadkowanej przez poszczegolne auta).

Data: 2010-07-26 03:45:57
Autor: Piotrpo
Wyprzedzanie prawa strona
On 26 Lip, 11:38, LemonPL <lemone...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

ruchu (np. co chwile zbliza sie do drogi glownej wraz z opuszczaniem
drogi podporzadkowanej przez poszczegolne auta).

Oczywiście, że jest w ruchu jeżeli zatrzymanie jest spowodowane
warunkami drogowymi. Nie ma to natomiast znaczenia w tym przypadku.
Jeżeli się porusza, to można je wyprzedzić z prawej strony pod
warunkiem, że:

Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
wyznaczonymi
pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
1) na jezdni jednokierunkowej;
2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na
obszarze
zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone
są do jazdy w tym samym kierunku.

Jeżeli pojazd nie porusza się to można go ominąć z prawej strony,
lewej strony górą, ew. dołem. Co ważne - nie wolno przy tym przecinać
ciągłych linii oddzielających pasy. Jazda poboczem jest w przypadku
roweru nawet zalecana :)

Data: 2010-07-26 11:25:05
Autor: Mariusz Kruk
Wyprzedzanie prawa strona
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "LemonPL"
Czy rowerem mozna wyprzedzac z prawej strony auta oczekujace na przejazd przez skrzyzowanie (np. bedace na drodze podporzadkowanej)

Nie. Z podstawowej przyczyny - to nie jest wyprzedzanie.

w przypadku gdy pas jest wystarczajaco szeroki (chociaz linie sa namalowane, wobec tego nalezy to potraktowac jako brak pobocza),

Rzeco???

a zaraz przy nim jest kraweznik i chodnik? Czy jesli bede jechal pomiedzy kraweznikiem a autami i komus zachce sie odbic w prawo (np w celu parkowania na chodniku) to przy dzwonku bedzie to moja wina?

To czyja będzie wina, zależy bardzo często od determinacji stron i chęci
dochodzenia swojego oraz szczęścia do sądu/biegłego. Niewiele to
niestety miewa wspólnego z prawem.

[...]

A może byś tak udał się do źródeł? Innemi słowy - poczytał PoRD?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2010-07-26 11:36:39
Autor: LemonPL
Wyprzedzanie prawa strona
w przypadku
gdy pas jest wystarczajaco szeroki (chociaz linie sa namalowane, wobec
tego nalezy to potraktowac jako brak pobocza),

Rzeco???

CHodzilo mi o to, ze moze byc np jakas wiejska droga, gdzie nie ma zadnych oznaczen i gdy jest bardzo szeroko, to ktos moglby twierdzic, ze skrajna czesc drogi to pobocze, po ktorym rower smialo moze sie poruszac niezaleznie od aut. Chociaz moze sie myle.
Natomiast chodzilo mi o przypadek, w ktorym mamy chodnik, mamy linie, ale pas jest bardzo szeroki.

A może byś tak udał się do źródeł? Innemi słowy - poczytał PoRD?

Udalem sie do zrodel, tylko nie wiem czy sa one aktualne.
Wpisz np w google: rower prawa strona
(bez cudzyslowia i polskich znakow).

Pierwszy link jaki jest, to artykul na interii, z ktorego jasno nie wynika, czy przepisy juz sie zmienily, czy dopiero sie zmienia. Oczywiscie PoRD sciagnieta z bazy ustaw mam, ale juz sie nie raz spotkalem z tym, ze jakas ustawa mimo nowelizacji nie byla tam zaktualizowana. Wobec tego pytam, czy nowe przepisy juz weszly w zycie.

Data: 2010-07-26 11:58:00
Autor: Fabian
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 26.07.2010 11:36, LemonPL pisze:
[...]

To interia jest źródłem prawa? ;)
Ujednolicony tekst PORD
http://isip.sejm.gov.pl/Download?id=WDU19970980602+2009%2406%2430&type=3

Fabian.

Data: 2010-07-26 11:41:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wyprzedzanie prawa strona
LemonPL bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Czy rowerem mozna wyprzedzac z prawej strony auta oczekujace na przejazd przez skrzyzowanie

Nie ma wtedy fizycznej możliwości wyprzedzania. Omijać można do woli.

Data: 2010-07-26 12:33:19
Autor: Piotr M
Wyprzedzanie prawa strona
Dnia 26-07-2010 o 11:41:37 Marek 'marcus075' Karweta  <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):

[...]

A gdy auta się toczą..?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-07-26 12:36:26
Autor: Fabian
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 26.07.2010 12:33, Piotr M pisze:
[...]

Gdy auta się toczą tzn. że jadą. Jeżeli jadą to trzeba je wyprzedzić,
ale wyprzedzać po prawej stronie nie można, chyba sygnalizują chęć
skrętu w lewo.

Fabian.

Data: 2010-07-26 12:46:58
Autor: Piotr M
Wyprzedzanie prawa strona
Dnia 26-07-2010 o 12:36:26 Fabian <fabian@niematakiegoadresu.pl>  napisał(a):

[...]

Czyli np w mieście, gdy auta tocząc się dojeżdżają do skrzyżowania (bo np  czerwone) to po prawej przy chodniku nie da rady jechać sobie ostrożnie i  powoli, chyba że już auta zatrzymają się. Powinna być zgoda na to.

Data: 2010-07-26 12:55:08
Autor: MadMan
Wyprzedzanie prawa strona
Dnia Mon, 26 Jul 2010 12:46:58 +0200, Piotr M napisał(a):

[...]

Stosowna zmiana PoRD jest opracowywana, niestety dosyć opornie:
http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/0/B5DFB755A286D281C12576C8003E021D?OpenDocument

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-26 12:47:31
Autor: arturbac
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 2010-07-26 12:36, Fabian pisze:
A gdy auta się toczą..?

Gdy auta się toczą tzn. że jadą. Jeżeli jadą to trzeba je wyprzedzić,
ale wyprzedzać po prawej stronie nie można, chyba sygnalizują chęć
skrętu w lewo.

Fajnie teoretyzujecie, sprawdźcie w praktyce jak wygląda jazda w korku o
długości kilku/kilkunastu km gdzie auta raz się toczą 10-15km a raz
stoją, gdzie kierowcy nie zwracają uwagi na to czy są omijani zanim
ruszą a rowerem się jedzie lewym pasem, środkiem a czasami po prawej
stronie prawego pasa. Teoria jest tu daleka od praktyki w zakresie
sygnalizowania zmiany pasa i nie wyprzedzania po prawej stronie (które
notabene unikam jak mogę, na środku - po prawej od samochodów na lewym
pasie jest najbezpieczniej)

Data: 2010-07-26 13:01:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wyprzedzanie prawa strona
Piotr M bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):

To wtedy wyprzedzasz.

Data: 2010-07-26 11:54:21
Autor: Fabian
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 26.07.2010 10:49, LemonPL pisze:
[...]

Nie da się wyprzedzić stojącego pojazdu. Można omijać pojazdy dowolnie.
Jeżeli te stojące pojazdy jednak poruszały by się, to nie można ich
wyprzedzać po prawej stronie.

Teoretycznie, jeżeli omijasz samochód po prawej stronie w odległości <
1m to on w tym momencie nie może ruszyć, bo przy wyprzedzaniu musi
zachować co najmniej 1 m odstępu od roweru.

Fabian.

ps. do powtórki hasła: wyprzedzanie, omijanie i wymijanie, wtedy
przepisy staną się czytelniejsze ;)

Data: 2010-07-26 12:20:42
Autor: LemonPL
Wyprzedzanie prawa strona
Nie da się wyprzedzić stojącego pojazdu. Można omijać pojazdy dowolnie.
Jeżeli te stojące pojazdy jednak poruszały by się, to nie można ich
wyprzedzać po prawej stronie.

Chcesz powiedziec, ze jadac samochodem marki maluch po pasie o szerokosci 5 m (wyznaczonym liniami i kraweznikiem), dojezdzajac do skrzyzowania na ktorym stoja oczekujac trzy auta marki syrena, w taki sposob, ze znajduja sie blisko linii srodkowej moge je ominac prawa strona? Przeciez to by prowadzilo do jakiegos totalnego bałaganu na drodze.

Z tego wynikaloby, ze jesli jest sznur samochodow, ktory porusza sie z predkoscia 1m/h, to nie moge go WYPRZEDZIC prawa strona, a jesli ten sznur zatrzyma sie na 1 s, to moge go OMINAC?

Lemon

Data: 2010-07-26 12:27:02
Autor: Fabian
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 26.07.2010 12:20, LemonPL pisze:
[...]

Nie wiem co Cie tak bulwersuje. Normalna sprawa. Często jeżeli przed
skrzyżowaniem jest więcej miejsca, a nie są wytyczone pasy, to samochody
jadące prosto/w lewo stają przy środku jezdni umożliwiając innym
samochodom skręcającym w prawo ominięcie ich.

Z tego wynikaloby, ze jesli jest sznur samochodow, ktory porusza sie z
predkoscia 1m/h, to nie moge go WYPRZEDZIC prawa strona, a jesli ten
sznur zatrzyma sie na 1 s, to moge go OMINAC?

1m/h do jakieś 1,5 cm na minutę. Ja bym uznał, że taki pojazd stoi. Ale
gdyby uznać te 1m/h za jazdę to odp. na Twoje pytanie brzmi: TAK.

Trolujemy?

Fabian.

Data: 2010-07-26 12:50:41
Autor: LemonPL
Wyprzedzanie prawa strona
1m/h do jakieś 1,5 cm na minutę. Ja bym uznał, że taki pojazd stoi. Ale
gdyby uznać te 1m/h za jazdę to odp. na Twoje pytanie brzmi: TAK.

Trolujemy?

Zadne trolujemy, tylko zastanawiam sie nad tym, bo uwazam to za skrajnie niebezpieczne. Jadac samochodem ostatnio bardziej zwracam uwage na takie sytuacje i stwierdzam, ze stojac w korku 50 aut, ktory rusza srednio co 4 sekundy, by przejechac 1,5 m musialbym zagladac do lusterka przy kazdym ruszaniu, czy czasem cos mnie nie omija z prawej strony...

Lemon

Data: 2010-07-26 12:57:22
Autor: MadMan
Wyprzedzanie prawa strona
Dnia Mon, 26 Jul 2010 12:50:41 +0200, LemonPL napisał(a):

[...]

Na to omijanie przecież zezwalasz - wbrew przepisom nie jedziesz
możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-26 13:05:54
Autor: bans
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 2010-07-26 12:57, MadMan pisze:

Na to omijanie przecież zezwalasz - wbrew przepisom nie jedziesz
możliwie blisko prawej krawędzi jezdni.

Otóż to, jak widać ten PoRD nie jest taki znów głupi i często da się daną sytuację sprowadzić do najprostszych przepisów. Trzeba tylko pomyśleć. Niestety, najczęściej takie analizy przeprowadza dopiero policja czy sąd...

--
bans

Data: 2010-07-26 12:57:46
Autor: arturbac
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 2010-07-26 12:50, LemonPL pisze:
[...]

Co Ci powiem to powiem g mnie interesuje co kolejny "Warszawiak"
zapychający moją miejscowość musi robić (80k pojazdów na dobę w
miejscowości z 14k mieszkańcami).
Do roweru w pewnym sensie zostałem zmuszony parę lat temu i nie
zamierzam stać razem z tworzącymi korki.
I pół żartem pół serio NIE przyjeżdżajcie nad morze szczególnie nie
jedźcie w okolice 3M;-)
I pół serio miło wiedzieć sytuację odwrotną - kierowców bojących się
rowerzysty o swoje blaszaki i lusterka, może część zrozumie jak to jest
być wyprzedzanym z dużą prędkością 10, 20cm.

Data: 2010-07-26 13:11:14
Autor: LemonPL
Wyprzedzanie prawa strona
[...]

Nie jestem zaden "Warszawiak", wypraszam sobie :D
A tak ogolnie to nie stawiam sie po stronie kierowcow aut, czy rowerow, bo w roznych rolach sie znajduje. Mowie tylko, ze jest to bardzo niebezpieczne, bo zapewne malo ktory kierowca spodziewa sie wehikułu pędzącego z predkoscia 3km/h pomiedzy jego blaszakiem, a kraweznikiem.

A co do tworzenia korkow... Wyobraz sobie taka sytuacje. Stoi na swiatlach sznur samochodow. Jedziesz rowerem i mijasz je prawa strona ustawiajac sie wlasciwie jako pierwszy na tych swiatlach. Zapala sie zielone, ruszasz. Samochod, ktory stal obok nie moze cie wyprzedzic, bo jestescie na skrzyzowaniu. Wobec tego toczy sie za toba przez cale skrzyzowanie, a ty majac w nogach 30 kilometrow ruszasz sie jak mucha w smole. W zwiazku z tym przez skrzyzowanie przejezdza na tej zmianie swiatel w sumie 5 aut, podczas gdy kolejne 500 zostaje na czerwonym :D

Lemon

Data: 2010-07-26 13:18:15
Autor: bans
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 2010-07-26 13:11, LemonPL pisze:

zielone, ruszasz. Samochod, ktory stal obok nie moze cie wyprzedzic, bo
jestescie na skrzyzowaniu. Wobec tego toczy sie za toba przez cale
skrzyzowanie,

Straszliwie teoretyzujesz w tym wątku.

Akurat na światłach samochody z reguły ruszają straszliwie ślamazarnie i rowerzysta jest już przy osi poprzecznej drogi zanim samochód jadący za nim w ogóle ruszy. To właśnie kierowcy samochodów sami powodują, że przez światła przejeżdża ich np. 5 zamiast 10 - taki osioł zamiast wystartować jak najszybciej, to kombinuje jak wrzucić pierwszy bieg, dopiero gdy samochód przed nim rusza.

> a ty majac w nogach 30 kilometrow ruszasz sie jak mucha w
> smole.

ROTFL :)))

--
bans

Data: 2010-07-26 13:20:20
Autor: Piotr M
Wyprzedzanie prawa strona
Dnia 26-07-2010 o 13:11:14 LemonPL <lemonekpl@gazeta.pl> napisał(a):

Samochod, ktory stal obok nie moze cie wyprzedzic, bo jestescie na  skrzyzowaniu.

Jak nie może jak może.

Data: 2010-07-26 13:21:45
Autor: MadMan
Wyprzedzanie prawa strona
Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:11:14 +0200, LemonPL napisał(a):

zapewne malo ktory kierowca spodziewa sie wehikułu pędzącego z predkoscia 3km/h pomiedzy jego blaszakiem, a kraweznikiem.

Zapomniałeś dodać "w Polsce". Na tzw. zachodzie bardzo często tak jest,
tym bardziej jeśli jest droga dla rowerów jako pas wydzielony z jezdni.
Zapala sie zielone, ruszasz. Samochod, ktory stal obok nie moze cie wyprzedzic, bo jestescie na skrzyzowaniu

A nie może wyprzedzić gdyż ponieważ?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-26 13:33:12
Autor: LemonPL
Wyprzedzanie prawa strona
zielone, ruszasz. Samochod, ktory stal obok nie moze cie wyprzedzic, bo
jestescie na skrzyzowaniu

A nie może wyprzedzić gdyż ponieważ?

M.in. dlatego, iż wobec samochodow jadacych z przeciwka nie jest w stanie zapewnic bezpiecznej odleglosci od roweru.

Lemon

Data: 2010-07-26 13:34:37
Autor: bans
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 2010-07-26 13:33, LemonPL pisze:

M.in. dlatego, iż wobec samochodow jadacych z przeciwka nie jest w
stanie zapewnic bezpiecznej odleglosci od roweru.

Właśnie straciłem do ciebie cierpliwość.

--
bans

Data: 2010-07-26 13:43:31
Autor: MadMan
Wyprzedzanie prawa strona
Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:33:12 +0200, LemonPL napisał(a):

[...]

Ciekawa teoria, szkoda że zupełnie nieprawdziwa :) A przynajmniej nie
zawsze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-26 13:38:15
Autor: zly
Wyprzedzanie prawa strona
[...]

 W większości przypadków rowerzysta będzie po drugiej stronie  skrzyżowania
zanim kierowca łaskawie wrzuci jedynkę...

--
marcin

Data: 2010-07-26 13:54:18
Autor: arturbac
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 2010-07-26 13:11, LemonPL pisze:
A tak ogolnie to nie stawiam sie po stronie kierowcow aut, czy rowerow,
bo w roznych rolach sie znajduje.

Ja również znajduje się w obu sytuacjach.

Mowie tylko, ze jest to bardzo
niebezpieczne,

Jest, dlatego jeżdżę środkiem.

bo zapewne malo ktory kierowca spodziewa sie wehikułu
pędzącego z predkoscia 3km/h pomiedzy jego blaszakiem, a kraweznikiem.

15-20 km/h, 30 to tylko środkiem jezdni

[...]

1) Puszczam jeśli to tylko ma sens poza nadrobieniem 20m aby ponownie
został przezemnie wyprzedzony
2) Teoretyzujesz.
http://mapa.targeo.pl/Reda?traffic
czarne - 0-8kph średnia
czerowne 8-15kph

Wobec tego toczy sie za toba przez cale
skrzyzowanie, a ty majac w nogach 30 kilometrow ruszasz sie jak mucha w
smole.

Wyobraz sobie irytacje mieszkańca Redy patrząc na to
http://mapa.targeo.pl/Reda?traffic
który musi poiwaniać na rowerze miedzy samochodami _kilkanaście_ _km_
aby w ogole dojechac do domu bo samchody stoja lub ruszają się jak
_muchy_ w _smole_ a nie 10m na skrzyżowaniu.

W zwiazku z tym przez skrzyzowanie przejezdza na tej zmianie
swiatel w sumie 5 aut, podczas gdy kolejne 500 zostaje na czerwonym :D

Teraz jest lite korek ma tylko kilkanaście km dwa dni temu mial 46km od
Chałup do Gdyni.

Data: 2010-07-26 16:26:06
Autor: Jaroslaw Berezowski
Wyprzedzanie prawa strona
Dnia Mon, 26 Jul 2010 13:11:14 +0200, LemonPL napisał(a):

zielone, ruszasz. Samochod, ktory stal obok nie moze cie wyprzedzic, bo
jestescie na skrzyzowaniu.
Na skrzyzowaniu z czynna sygnalizacja mozna wyprzedzac, o ile inne regulacje tego nie zabraniaja.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-07-26 13:17:11
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wyprzedzanie prawa strona
LemonPL bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
przejechac 1,5 m musialbym zagladac do lusterka przy kazdym ruszaniu,

Przypominam o martwym polu.

Data: 2010-07-29 23:17:26
Autor: Coaster
Wyprzedzanie prawa strona
LemonPL wrote:
[...]

Rozdrabianie zycia na poszczegolne sekundy, moze spowodowac zuzycie zycia glownie na liczenie mijajacych sekund. Przepisy PORD sluza do regulacji ruchu na drogach a nie np. do zastanawiania sie nad sensem istnienia.

"*Omijanie* – przejezdzanie (przechodzenie) obok nieporuszajacego sie pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody".

Omija sie np. pojazd sygnalizujacy zamiar skrecenia w lewo (z jego prawej strony), ktory moze zatrzynac sie na 0.9999 s.

Przemysl sobie:
"*Zatrzymanie pojazdu* – unieruchomienie pojazdu niewynikajace z warunkow lub przepisow ruchu drogowego, trwajace nie dluzej niz 1 minute, oraz kazde unieruchomienie pojazdu wynikajace z tych warunkow lub przepisow".

"*Postoj pojazdu* – unieruchomienie pojazdu niewynikajace z warunkow lub
przepisow ruchu drogowego, trwajace dłuzej niz 1 minute".

"Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia pojazdu wynikajacego z warunkow lub przepisow ruchu drogowego."

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2010-07-30 00:22:22
Autor: Piotrpo
Wyprzedzanie prawa strona
On 29 Lip, 23:17, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

[...]
No niestety tego nie przetłumaczysz. Tendencja do chłopskorozumowania
jest nie do zabicia.

Omija sie np. pojazd sygnalizujacy zamiar skrecenia w lewo (z jego
prawej strony), ktory moze zatrzynac sie na 0.9999 s.

Mało szczęśliwy przykład taki pojazd możesz nawet wyprzedzić z prawej
strony.

Data: 2010-07-30 17:08:45
Autor: Krzysztof Rudnik
Wyprzedzanie prawa strona
Piotrpo wrote:

[...]

Ale w PoRD jest wymienione i wyprzedzanie, i omijanie takiego pojazdu. Tak więc fakt, że zatrzymał się z powodu sytuacji na drodze nie zmienia faktu, że się go omija bo stoi.
Cytowana z resztą była stosowna definicja.

Wyprzedzanie prawa strona