Wyprzedzanie prawa strona

Data: 2010-07-26 10:58:25
Autor: ::-::dysmorfofob::-::
Wyprzedzanie prawa strona
Czy rowerem mozna wyprzedzac z prawej strony auta oczekujace na przejazd przez skrzyzowanie
Prosze o powazne odpowiedzi oparte na podstawie prawnej.

Nie wiem czy to bedzie wystarczajaco powazna odpowiedz, ale... IMHO stojacych pojazdow nie mozna wyprzedzic. Moze je ewentualnie starac sie ominac.

::f::

Data: 2010-07-26 11:38:49
Autor: LemonPL
Wyprzedzanie prawa strona
W dniu 2010-07-26 10:58, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:
[...]

Na jednym z forów widzialem spór, pod tytułem czy auto oczekujace na skrzyzowaniu jest w ruchu czy jest to postój. I wyszlo na to, ze jest w ruchu (np. co chwile zbliza sie do drogi glownej wraz z opuszczaniem drogi podporzadkowanej przez poszczegolne auta).

Data: 2010-07-26 03:45:57
Autor: Piotrpo
Wyprzedzanie prawa strona
On 26 Lip, 11:38, LemonPL <lemone...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

ruchu (np. co chwile zbliza sie do drogi glownej wraz z opuszczaniem
drogi podporzadkowanej przez poszczegolne auta).

Oczywiście, że jest w ruchu jeżeli zatrzymanie jest spowodowane
warunkami drogowymi. Nie ma to natomiast znaczenia w tym przypadku.
Jeżeli się porusza, to można je wyprzedzić z prawej strony pod
warunkiem, że:

Dopuszcza się wyprzedzanie z prawej strony na odcinku drogi z
wyznaczonymi
pasami ruchu, przy zachowaniu warunków określonych w ust. 1 i 7:
1) na jezdni jednokierunkowej;
2) na jezdni dwukierunkowej, jeżeli co najmniej dwa pasy ruchu na
obszarze
zabudowanym lub trzy pasy ruchu poza obszarem zabudowanym przeznaczone
są do jazdy w tym samym kierunku.

Jeżeli pojazd nie porusza się to można go ominąć z prawej strony,
lewej strony górą, ew. dołem. Co ważne - nie wolno przy tym przecinać
ciągłych linii oddzielających pasy. Jazda poboczem jest w przypadku
roweru nawet zalecana :)

Wyprzedzanie prawa strona