Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.

Data: 2017-06-19 18:11:52
Autor: WoMa
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.

Jeżeli przed przejściem dla pieszych jeden pojazd jedzie
obok drugiego to znaczy, że wyprzedza . Nie musi być
różnica predkości. Tak wynika z PoRD.

Art. 2.
28) wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub uczestnika
ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

To znaczy, ze przed przejściem dla pieszych nie wolno jechać jeden
obok drugiego równolegle, lub prawie równolegle.

Data: 2017-06-19 19:37:01
Autor: re
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.

Użytkownik "WoMa"

-- -
Hehehe

Dokładnie tak.

Data: 2017-06-19 19:41:49
Autor: radekp@konto.pl
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.
Mon, 19 Jun 2017 18:11:52 +0200, w <oi8t5d$75s$1@news.mixmin.net>, "WoMa"
<planowera@wp.pl> napisał(-a):

[...]

"Przejeżdżanie (obok)" z definicji oznacza różną prędkość. Jak tam szła nauka
polskiego w szkole?

Data: 2017-06-19 20:13:15
Autor: re
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.

Użytkownik  xx

[...]

http://sjp.pwn.pl/szukaj/przeje%C5%BCd%C5%BCanie.html

"
1. <<korzystając ze środków lokomocji, przebyć jakąś drogę>>
2. <<o środkach lokomocji: jadąc, przebyć jakąś drogę>>
3. <<jadąc, przedostać się przez coś>>
4. <<minąć coś lub kogoś, jadąc obok>>
5. <<najechawszy na jakąś żywą istotę, zabić lub zranić ją>>
6. pot. <<przesunąć czymś po czymś, wzdłuż czegoś itp.>>
7. pot. <<o jakiejś rzeczy, jakimś zjawisku itp.: przesunąć się po czymś, wzdłuż czegoś itp.>>
"

Słownik też milczy.

Jak tam szła nauka polskiego w szkole?
-- -
No właśnie, jak Tobie szła ?

Data: 2017-06-19 22:06:51
Autor: radekp@konto.pl
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.
Mon, 19 Jun 2017 20:13:15 +0200, w <oi9483$8vs$1@mx1.internetia.pl>, "re"
<re@re.invalid> napisał(-a):

Jak tam szła nauka polskiego w szkole?
-- -
No właśnie, jak Tobie szła ?

Na tyle dobrze, że odróżniam "przejeżdżanie obok" od "jeżdżenia obok".
Popracuj nad czasownikami dokonanymi i niedokonanymi.
(A może to był aspekt dokonany i niedokonany czasownika?... a pogoogluj sobie).

Data: 2017-06-21 02:08:58
Autor: re
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.

Użytkownik

Jak tam szła nauka polskiego w szkole?
-- -
No właśnie, jak Tobie szła ?

Na tyle dobrze, że odróżniam "przejeżdżanie obok" od "jeżdżenia obok".
-- -
O przejeżdżaniu obok można mówić tylko w stosunku do nieruchomego obiektu.

Popracuj nad czasownikami dokonanymi i niedokonanymi.
(A może to był aspekt dokonany i niedokonany czasownika?... a pogoogluj sobie).
-- -
Weź spierdalaj

Data: 2017-06-19 20:31:53
Autor: WoMa
<planowera@wp.pl> napisał(-a):

[...]

=================

Teoretycznie to masz rację, ale
wolę nie dyskutować z policją, albo z sądem
na temat znajomości języka polskiego
i nie będę jeździł obok przed przejściem dla pieszych.

Data: 2017-06-19 22:07:54
Autor: radekp@konto.pl
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.

Rozważ niejeżdżenie w ogóle.

Data: 2017-06-20 09:39:07
Autor: Tomasz Pyra

<planowera@wp.pl> napisał(-a):

[...]

Tu akurat nie będzie żadnej dyskusji, bo nawet jeśli sama wyciągnięta z
kontekstu definicja wyprzedzania nie jest super precyzyjna, to dalej w
przepisach o wyprzedzaniu sprawa się klaruje na tyle że wiadomo że jest
wyprzedzający, wyprzedzany itp.

I chodzi zawsze o to, że wyprzedzanie jest przejeżdżaniem obok _jadącego_ z
_wyższą_ niż jego prędkością.

Dużo gorzej sprawa się ma z omijaniem pojazdu który zatrzymał się żeby
przepuścić pieszych.
Wyobraź sobie że dwa samchody obok siebie stają przed przejściem dla
pieszych żeby przepuścić pieszych.
Piesi przeszli.
Pierwszy który ruszy, literalnie "ominie pojazd który zatrzymał się żeby
przepuścić pieszych", choćby to miało miejsce 5 minut po przejściu pieszego
;)

Data: 2017-06-20 10:45:14
Autor: radekp@konto.pl
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.
Tue, 20 Jun 2017 09:39:07 +0200, w
<1vhvvftheax0j.tad9a1j6fxme$.dlg@40tude.net>, Tomasz Pyra

Ale on już nie przepuszcza pieszych ;)

Data: 2017-06-20 12:03:23
Autor: m4rkiz
On 2017-06-20 10:45, radekp@konto.pl wrote:
Tue, 20 Jun 2017 09:39:07 +0200, w
[...]

ale jezeli rusza niesynchronicznie to ktorys ""ominie pojazd który *zatrzymał* *się* żeby przepuścić pieszych""

Data: 2017-06-21 02:08:11
Autor: re
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.

Użytkownik "m4rkiz"

Według której definicji omijania ?

Data: 2017-06-21 02:07:11
Autor: re
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]

I co z tego, że jest wyprzedzający i wyprzedzany jak nie wiadomo który jest który :-) Trzeba zwrócić uwagę, że intencją jest wskazanie winnego wyprzedzania i nawet jeśli przyjąć że chodzi o leksykalne poruszanie się szybciej niż pojazd obok, co jest kodeksowo z dupy, to wcale nie jest oczywiste, że kierujący szybszym pojazdem jest temu winny. Bo może i właśnie w przypadku przejść często jest tak, że do wyprzedzania dochodzi w wyniku zwolnienia innego pojazdu.

I chodzi zawsze o to, że wyprzedzanie jest przejeżdżaniem obok _jadącego_ z
_wyższą_ niż jego prędkością.
-- -
Jak już to z niższą :-) ale zasadniczo przejechać obok można tylko w stosunku do czegoś nieruchomego. Inaczej jest to właśnie wyprzedzanie tyle, że leksykalne a nie kodeksowe. Kodeksowe to nie wiadomo co jest. Prawniczy bełkot, ot co.

[...]
A o jakie omijanie chodzi ? Leksykalnym omijaniem to to nie jest. Kodeksowym, nie wiem, nie analizowałem.

Data: 2017-06-19 20:16:17
Autor: Sebastian Biały
On 6/19/2017 6:11 PM, WoMa wrote:
To znaczy, ze przed przejściem dla pieszych nie wolno jechać jeden
obok drugiego równolegle, lub prawie równolegle.

W związku z tym policja może spokojnie wystawiac około miliona madatów dziennie. Najlepiej w ciemno, codziennie ruszamy ze świateł więc nie ma sensu rozdrabniać się, można by nawet płacić w abonamencie z góry.

Data: 2017-06-19 20:22:35
Autor: szod
[...]

Nie rozpędzaj się za bardzo. To dotyczy przejść o ruchu niekierowanym :P

Data: 2017-06-19 20:28:56
Autor: Sebastian Biały
On 6/19/2017 8:22 PM, szod wrote:
[...]

Tam jest identyczny problem. Przepuszczamy pieszego. Kto rusza pierwszy, a w zasadzie jak ustalimy kto rusza pierwszy? Może by wprowadzić jakieś priorytety grając w papier nożyce kamień przez szybę?

Data: 2017-06-19 22:01:44
Autor: radekp@konto.pl
Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.
Mon, 19 Jun 2017 20:28:56 +0200, w <oi955a$toj$1@node2.news.atman.pl>,
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> napisał(-a):

On 6/19/2017 8:22 PM, szod wrote:
> [...]

Tam jest identyczny problem. Przepuszczamy pieszego. Kto rusza pierwszy, a w zasadzie jak ustalimy kto rusza pierwszy? Może by wprowadzić jakieś priorytety grając w papier nożyce kamień przez szybę?

Przecież to jasne -- ten z prawej.

A nie -- ten z lewej. Ma "obowiązek" jechać szybciej, to i ruszać musi żwawiej.

Data: 2017-06-19 22:22:40
Autor: ToMasz

On 6/19/2017 8:22 PM, szod wrote:
[...]

a ja bym wziął do sądu. o ile dobrze zrozumiałem sens tego co jest przedmiotem dyskusji, to ja uważam tak:
jeśli jadę za kimś (pojazdem), to po pierwsze zachowuję odstęp, patrzę na niego i jeśli wciśnie hamulec, to najpierw zobaczę światła stopu, potem zacznę reagować, potem jego samochód zacznie zwalniać, następnie mój.
jeśli jadę obok kogoś, zbliżamy się do przejścia dla pieszych, ja jechałem szybciej, to aby go nie wyprzedzić, zwalniam do tej samej prędkości którą on ma.  rozgladam się czy nie widać pieszych, a tu nagle pojazd który mogę widzieć tylko przez prawe okno nagle zwalnia. ja tam nie patrze, bo ważniejsze przepisy zobowiązują mnie do patrzenia w innym kierunku. nie widziałem jego świateł stopu, więc moja rekakcja jest mocno spóźniona, stąd wygląda to jak wyprzedzanie. ale żaden człowiek na świecie, nie jest w stanie wypełnić tak postawionego zakazu, wiec za co mnie ma sąd ukarać?

ToMasz

PS oczywiście pisałem o sytuacji w której policja jest na żniwach. nie o sytuacji w której ten z prawej zwalnia bo piesi wchodzą na pasy, a ten z lewej już nawet nie wyprzedza, a bardziej omija :)

Data: 2017-06-19 21:15:08
Autor: Czarek

On 6/19/2017 6:11 PM, WoMa wrote:
[...]

Czy czasami wyprzedzanie nie jest dozwolone na skrzyżowaniu z ruchem kierowanym (a takim jest skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną)?

PS. jak w takim przypadku wygląda legalność wyprzedzania przed/na przejściu dla pieszych z sygnalizacją, jednak w przypadku gdy to przejście nie jest na skrzyżowaniu?

--
Czarek

Data: 2017-06-20 05:46:22
Autor: WoMa
Użytkownik "Czarek" <czarek1@nospampoczta.fm> napisał w wiadomości news:oi97s0$8ai$2usenet.news.interia.pl...

PS. jak w takim przypadku wygląda legalność wyprzedzania przed/na przejściu dla pieszych z sygnalizacją, jednak w przypadku gdy to przejście nie jest na skrzyżowaniu?

Czarek

To jest ruch kierowany i wolno wyprzedzać.

Wyprzedzanie przed przejściem dla pieszych.