Wyprzedzanie z prawej

Data: 2011-05-01 03:39:10
Autor: Piotrpo
Wyprzedzanie z prawej
On 1 Maj, 12:26, arturb <ar...@nospam.ebasoft.com.pl> wrote:
Czy poniższa teza w kontekście nowego PoRD jest prawdziwa:

Skoro dopuszczono wyprzedzanie z prawej wolno toczących się pojazdów
oraz wyprzedzanie z lewej jest również legalne, to jazda środkiem ulicy
między dwoma rzędami wolno toczących się w korku samochodów jest również
legalna z uwagi na fakt iż ma miejsce wyprzedzanie z lewej prawego
pojazdu oraz wyprzedzanie z prawej wolno toczącego się pojazdu z lewej.

Czy tu jest jakieś ograniczenie np co do ilości miejsca na taki manewr ?

Ciągła linia, której nie wolno ci przekraczać

Data: 2011-05-01 13:22:14
Autor: arturb
Wyprzedzanie z prawej
W dniu 2011-05-01 12:39, Piotrpo pisze:
Czy tu jest jakieś ograniczenie np co do ilości miejsca na taki manewr ?

Ciągła linia, której nie wolno ci przekraczać

Chodziło mi o 2 pasy ruchu w tym samym kierunku z przerywaną linią, co do ciągłej linii jasne, to oczywiste.

Data: 2011-05-01 08:23:50
Autor: Piotrpo
Wyprzedzanie z prawej
On 1 Maj, 13:22, arturb <ar...@nospam.ebasoft.com.pl> wrote:

> Ciągła linia, której nie wolno ci przekraczać

Chodziło mi o 2 pasy ruchu w tym samym kierunku z przerywaną linią, co
do ciągłej linii jasne, to oczywiste.

W tej sytuacji nie zmieniło się chyba nic(niewiele), bo w terenie
zabudowanym wyprzedzanie z prawej strony było zgodne z przepisami. Jak
ci już napisał MH niżej - nie wolno zajmować jednocześnie 2 pasów
ruchu. Z jednej strony ciężko to zrobić rowerem, z drugiej można się
zawsze kłócić o cel takiego zapisu - w sposób oczywisty chodzi tutaj o
nie blokowanie jednocześnie 2 pasów ruchu.

Data: 2011-05-03 20:04:09
Autor: dex_pl
Wyprzedzanie z prawej
arturb <artur@nospam.ebasoft.com.pl> napisał(a):

> Ciągła linia, której nie wolno ci przekraczać

Chodziło mi o 2 pasy ruchu w tym samym kierunku z przerywaną linią, co do ciągłej linii jasne, to oczywiste.

Jeżeli nie będziesz zajmował dwóch pasów (a więc miejsca masz wystarczająco na jednym lub drugim pasie) i sygnalizował zmianę pasa - to tak, teraz jest to legalne/zgodne z przepisami. Ale w codziennej jeździe nic to nie zmienia - jeździ się tak, jak miejsce pozwala - a jedynie teraz nie będzie za to mandatu (choć wielokrotnie omijałem/wyprzedzałem radiowozy drogówki w ten sposób i nikt się nie czepiał - Wawa).

--

Wyprzedzanie z prawej