Wyprzedził Putina-Premier sam się mianował.

Data: 2011-10-12 09:31:07
Autor: lupa-honda
Wyprzedził Putina-Premier sam się mianował.
Premier sam się mianował. W Platformie wrze
dzisiaj, Donald Tusk chce do końca roku nie zmieniać rządu ze względu na prezydencję. - Sam wyznaczył się na premiera. Zapomniał, że prezydent ma coś do powiedzenia w tej sprawie – mówi współpracownik prezydenta. W Platformie wrze – stwierdza "Gazeta Wyborcza". GWno wie co ma mówić-czerskiści pełną gębą.

Data: 2011-10-12 10:19:16
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "lupa-honda" <honda45@onet.eu> napisał w wiadomości news:2ca0.000002e7.4e95423bnewsgate.onet.pl...
[...]
tej sprawie &#8211; mówi współpracownik prezydenta. W Platformie wrze &#8211;
stwierdza "Gazeta Wyborcza". GWno wie co ma mówić-czerskiści pełną gębą.

Tak wychodzi z wyników wyborów i zdrowego rozsądku.
A niby kogo miałby prezydent desygnować na premiera? Jarusia-Zbawcę?

Data: 2011-10-12 10:57:39
Autor: cytryna
> [...]

Tak wychodzi z wyników wyborów i zdrowego rozsądku.

A niby kogo miałby prezydent desygnować na premiera? Jarusia-Zbawcę?

**********************

Idzikowski nie rżnij głupa co najpepiej ci wychodzi. Nie łgaj jak z nut tylko przeczytaj wynurzenia Szczynukowicza i podnóżka Nałęcza:

"Bronisław Komorowski, a za nim Tomasz Nałęcz, kilkakrotnie w ciągu ostatnich dni powtarzali, że prezydent może, ale nie musi desygnować na premiera lidera zwycięskiej partii. Jak w świetle Konstytucji wygląda proces powoływania przez głowę państwa szefa rządu?
- Zacząłbym od tego, że tryb powoływania premiera i Rady Ministrów jest rozłożony na trzy etapy. Jeżeli pierwszy nie przynosi rezultatu, tj. nie dochodzi do skutecznego powołania rządu, wówczas w grę wchodzi kolejny etap, a potem analogicznie trzeci. Jeśli chodzi o pierwszy, Konstytucja jasno mówi, że to prezydent desygnuje premiera i na jego wniosek powołuje Radę Ministrów. W tym miejscu nie ma żadnych prawnych ograniczeń co do tego, kogo prezydent może desygnować na premiera. Czyli od strony prawnej te deklaracje nie stoją w sprzeczności z Ustawą Zasadniczą. Prezydent ma dość dużą swobodę. Jednakże rząd, który zostanie powołany w pierwszym etapie, musi zwrócić się do Sejmu o wotum zaufania. Jeśli tego wotum nie otrzyma, wówczas otwiera się drugi etap, w którym Sejm samodzielnie wybiera premiera i rząd. W związku z istnieniem tego drugiego etapu prezydent musi liczyć się z układem sił, jaki jest w Sejmie. Myślę, że przy tak spolaryzowanej scenie politycznej dobrze byłoby kształtować zwyczaj desygnowania na premiera w pierwszej kolejności lidera zwycięskiej partii. Nawet wtedy, jeśli nie uzyskałaby ona większości bezwzględnej."
Wiem, żetakie teksty nie oświecą głupali i ludzi złej woli ale miłośnicy ocieplania stosunków, połykacze mądrości z GWna mogą spróbować coś zrozumieć.

Data: 2011-10-12 11:51:12
Autor: sofu

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4e954d87$0$8459$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Prezydent może desygnowac na premiera nawet babke klozetową z szaletu w Koziej Wólce, jeśli ma na to ochotę.
Inna sprawa czy sejm to przyklepie i taka babka bedzie mogła rządzić?
Taka postawa Tuska dowodzi, obrusł w pawioe piura i że ma w dupie chociażby pozory demokratycznej pragmatyki w tym zakresie.
Jest tez wielkim nietaktem w stosunku do prezydenta, traktujacym go jak menela z ulicy, a nie faktyczną głowę państwa.

sofu

Data: 2011-10-12 11:58:36
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:j73nuf$ddd$1node2.news.atman.pl...

[...]

Zapomniałeś o zdrowym rozsądku? Może, ale mimo wszystko, skończy się na Tusku. I tu jest pies pogrzebany.

--
Jarosław-Zbawca Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"

Data: 2011-10-12 10:10:39
Autor: MH
Bogdan Idzikowski <bogdanid@neostrada.pl> napisał(a):
> [...]

Zapomniałeś o zdrowym rozsądku? Może, ale mimo wszystko, skończy się na Tusku. I tu jest pies pogrzebany.

====================

Chyba nie załapałeś o czym pisze Sofu. Jasne , że skończy się na Tusku , ale
nie tutaj akurat jest pies pogrzebany. Pewne zasady i procedury winny być
zachowane , o ile Tusk nie ma zamiaru być postrzeganym w takim świetle jak
jego główny oponent podczas ostatnich wyborów.

MH

Data: 2011-10-12 13:21:24
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik " MH" <logiznam.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j73p2u$e6t$1inews.gazeta.pl...
> [...]

zachowane , o ile Tusk nie ma zamiaru być postrzeganym w takim świetle jak
jego główny oponent podczas ostatnich wyborów.

Zasady, procedury. Dziwne, że od Tuska tego wymagacie.
Jakoś milczano, gdy np. Jaruś-Zbawiciel jednego dnia dymisjonował cały gabinet, by następnego od nowa ich powołać. Związane to było ze spodziewanym wotum nieufności.

--
Jarosław-Zbawca Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"

Data: 2011-10-12 22:21:27
Autor: Kaczysta

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4e957837$0$2182$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

Jakoś milczano, gdy np. Jaruś-Zbawiciel jednego dnia dymisjonował cały gabinet, by następnego od nowa ich powołać. Związane to było ze spodziewanym wotum nieufności.
Bo taka jest procedura - każdy rząd musi być zdymisjonowany, aby można było powołać drugi (choćby w tym samym składzie).
AZ

Data: 2011-10-12 12:08:52
Autor: cytryna
[...]

****************************

Pan premier mił dużą wprawę w niszczeniu Prezydenta śp.prof.Lecha Kaczyńskiego
w stosunku do którego nieustannie demonstrował maniery chchara z podwórka. Mając takich quasi-przyjaciół jak Wołodia i Aniela drwi i rozstawia wszystkich po kątach. Widać zapomniał o starej mądrości ludowej "puty dzban wodę nosi póki
się ucho nie urwie. A ucho mogą urwać: a/kumple z konkurencyjnej spółdzielni, służby na zlecenie pociągaczy za sznurki oraz ulica jak w Budapeszcie.Jest więc kogo się bać mimo pozornego poparcia przez 20% uprawnionych do głosowania.

Data: 2011-10-12 12:10:27
Autor: Zahir

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomości news:2ca0.000002f3.4e956734newsgate.onet.pl...

[...]

Tusk niszczył śp. Lecha? Zartujesz sobie. Zapomianiałes walkę o krzesło? O wilczych oczach?

--
Zahir

Data: 2011-10-12 16:20:05
Autor: stevep
Dnia 12-10-2011 o 12:08:52 cytryna <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał(a):

[...]

Was qrwa nieudaczniki zawsze ktoś niszczy, spierdalajcie spowrotem do  piaskownicy tam mamusia was obroni.

--
stevep

Wyprzedził Putina-Premier sam się mianował.