Wyra藕ne jak "walka murzyn贸w w nocy".

Data: 2014-12-11 06:26:50
Autor: stevep
Wyra藕ne jak "walka murzyn贸w w nocy".
# Micha艂 G膮sior MICHA艁 G膭SIOR 10 godzin temu
Ewa Stankiewicz ostro skrytykowa艂a koleg贸w z prawicy
Ewa Stankiewicz ostro skrytykowa艂a koleg贸w z prawicy 鈥 Fot. Wojciech  Surdziel / AG
Kwestia fa艂szowania wybor贸w znacznie podgrza艂a atmosfer臋 na prawicy. Do  tego stopnia, 偶e Ewa Stankiewicz zarzuca Joannie Lichockiej i 艁ukaszowi  Warzesze niewystarczaj膮c膮 niepokorno艣膰. 鈥淲 tej piramidzie normalno艣ci  gdzie Ty Joasiu i 艁ukasz Warzecha zajmujecie niepo艣lednie miejsce, mam  wra偶enie, 偶e na samym szczycie u艣miecha si臋 Michnik, 呕akowski i  Paradowska鈥 鈥 pisze re偶yserka.

Pretekstem do napisania o koledze i kole偶ance z prawej strony sta艂a si臋  dla Stankiewicz r贸偶nica zda艅 w sprawie protest贸w po wyborach  samorz膮dowych. Lichocka i Warzecha uwa偶aj膮 np., 偶e przesad膮 by艂a okupacja  siedziby Pa艅stwowej Komisji Wyborczej, kt贸r膮 zainicjowa艂a dzia艂aczka  Solidarnych 2010.

鈥淏y膰 mo偶e wyniki drugiej tury by艂yby lepsze gdyby nie cz臋艣膰 tzw.  prawicowych dziennikarzy. Niekt贸rzy z nich, z wyrachowania albo z w艂asnego  braku rozwagi, przyczynili si臋 do zniech臋cenia centrowego elektoratu do  glosowania na kandydat贸w PiS. I to niemniej ni偶 dziennikarze rz膮dowi鈥 鈥  napisa艂a kilka dni temu Lichocka, wyra藕nie wskazuj膮c na Stankiewicz.
Dziennikarka "Gazety Polskiej" Joanna Lichocka
Dziennikarka "Gazety Polskiej" Joanna Lichocka鈥ot. S艂awomir Kami艅ski / AG
Ta ostro odpowiedzia艂a, przekonuj膮c, 偶e dziennikarka "Gazety Polskiej" -  tu cytat z Bronis艂awa Komorowskiego - "popad艂a w odm臋ty szale艅stwa".  "Ciekawe, 偶e Joanna Lichocka przyznaje 偶e wybory zosta艂y sfa艂szowane, ale  najwyra藕niej jako艣 godzi ona wiedz臋 o fa艂szerstwach wyborczych z zaufaniem  do wynik贸w wybor贸w. I zrzuca win臋 za przegran膮 na osoby domagaj膮ce si臋  uczciwo艣ci procesu wyborczego. To kojarzy mi si臋 z leninowsk膮 logik膮.  Powiesi膰 tego komu ukradziono rower. Normalne" 鈥 komentuje.

EWA STANKIEWICZ
W przeciwie艅stwie do tego jak okre艣lasz mnie Joasiu, nie jestem 偶adnym  prawicowym dziennikarzem, zw艂aszcza je艣li Ty zaliczasz si臋 do tego grona  wraz z nieocenionym Warzech膮 艁ukaszem. Nie jestem te偶 politykiem. Staram  si臋 m贸wi膰 to co my艣l臋 bez kalkulacji politycznych, kt贸re zreszt膮 jak dot膮d  przynosz膮 same kl臋ski.
Lichockiej dostaje si臋 za to, 偶e "nie krzyczy", kiedy fa艂szerstwa wyborcze  s膮 przecie偶 oczywiste. Poza tym nierzetelnie opisuje okupacj臋 PKW. "Jestem  w trakcie procesu karnego, ale skoro najwyra藕niej nie zada艂a艣 sobie Joasiu  trudu sprawdzenia podstawowych informacji zanim zabra艂a艣 si臋 do pisania  tekstu i rzucania oskar偶e艅 pod moim adresem to zach臋cam, dowiedz si臋 np. u  szefa ochrony siedziby PKW Konrada Komornickiego, czy kiedy wchodzili艣my  do budynku PKW drzwi by艂y zamkni臋te, czy otwarte" 鈥 proponuje Stankiewicz.

"Piszesz o okupacji siedziby PKW. Mo偶e Ty w wyniku rzetelnej dokumentacji  dziennikarskiej powzi臋艂a艣 jak膮艣 nieznan膮 mi wiedz臋, jednak o ile mi  wiadomo, a by艂am tam na miejscu, osoby protestuj膮ce znajdowa艂y si臋 w  og贸lnodost臋pnej sali dla medi贸w, w korytarzu prowadz膮cym do tej sali oraz  w holu" 鈥 dodaje.

Sw贸j tekst ko艅czy stwierdzeniem, 偶e nie rozumie logiki Lichockiej, kt贸rej  "konsekwencj膮 jest wniosek, 偶e w艂a艣ciwie najlepiej nie m贸wi膰 i nie robi膰  nic". "W tej piramidzie normalno艣ci gdzie Ty Joasiu i 艁ukasz Warzecha  zajmujecie niepo艣lednie miejsce, mam wra偶enie, 偶e na samym szczycie  u艣miecha si臋 Michnik, 呕akowski i Paradowska. Rzeczywi艣cie w tej  konfiguracji ja znajduj臋 si臋 na samym dole, jako czystej wody 'freak'" 鈥  podsumowuje. #
Ze strony:
http://tnij.org/znhd577

--
stevep