Wyrejestrowanie auta

Data: 2009-05-13 08:37:57
Autor: mz
Wyrejestrowanie auta
Witam
Posiadałem auto na które wydane było tylko czasowe pozwolenie (to przed wydaniem stałego "twardego dowodu rejestracyjnego") Samochód uległ uszkodzeniu (wypadek). Sprzedałem to co zostało i  poszedłem do miejscowej komunikacji aby wyrejestrowac auto. Tam "miła" Pani stwierdziła, że nie moze mi go wyrejestrować gdyż była to czasowa rejestracja i ona teraz nie może mi go wyrejestrować, chyba, że przedsatawie jej badanie techniczne. Badania nie zrobie bo auta nie mam i nie będe go naprawiał.
Czy w komunikacji maja racje ? Nie można prawnie sprzedać uszkodzonego samochodu z czasową rejestracja ?

Data: 2009-05-13 02:58:05
Autor: witek
Wyrejestrowanie auta
mz wrote:
Witam
PosiadaÂłem auto na ktĂłre wydane byÂło tylko czasowe pozwolenie (to przed wydaniem staÂłego "twardego dowodu rejestracyjnego") SamochĂłd ulegÂł uszkodzeniu (wypadek). SprzedaÂłem to co zostaÂło i  poszedÂłem do miejscowej komunikacji aby wyrejestrowac auto. Tam "miÂła" Pani stwierdziÂła, Âże nie moze mi go wyrejestrowaĂŚ gdyÂż byÂła to czasowa rejestracja i ona teraz nie moÂże mi go wyrejestrowaĂŚ, chyba, Âże przedsatawie jej badanie techniczne. Badania nie zrobie bo auta nie mam i nie bĂŞde go naprawiaÂł.
Czy w komunikacji maja racje ? Nie moÂżna prawnie sprzedaĂŚ uszkodzonego samochodu z czasowÂą rejestracja ?

To nie rozmawiaj z panią, tylko każ jej przyjąc dokumenty i udzielić decyzji odmownej na pismie.

Data: 2009-05-13 08:53:04
Autor: Andrew
Wyrejestrowanie auta
Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości news:gudqdu$am5$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Ale po sprzedaży auta się nie wyrejestrowuje, tylko zgłasza sprzedaż. Mi dowód zabrała policja i jakos problemów ze sprzedazą pozostałości nie było.

Data: 2009-05-13 08:54:55
Autor: mz
Wyrejestrowanie auta
Ale po sprzedaży auta się nie wyrejestrowuje, tylko zgłasza sprzedaż. Mi dowód zabrała policja i jakos problemów ze sprzedazą pozostałości nie było.

Ok żle to opisałem. Chciałem zgłosić sprzedaż auta. Dowód tymczasowy (pozwolenie czasowe) też zatrzymała policja. Czy ty miałeś stały dowód czy też czasowy ?

Data: 2009-05-13 09:31:11
Autor: Andrew
Wyrejestrowanie auta

Użytkownik "mz" <lubiespam@wp.pl> napisał w wiadomości news:gudrdo$c24$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Stały, ale ze zabrany to badań tez wymagał. W kazdym razie ja bym się tym nie przejmował. Z tego co gdzies czytałem to nieby zgloszenia sprzedazy dokonac trzeba, ale kar za to za nie zgłoszenie nie przewidują.

Data: 2009-05-13 07:46:57
Autor: Olgierd
Wyrejestrowanie auta
Dnia Wed, 13 May 2009 09:31:11 +0200, Andrew napisał(a):

[...]

Nieważne przewidują czy nie przewidują. Brak zgłoszenia może się w przyszłości odbić bardzo ale to bardzo niefajnie.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-05-13 10:17:09
Autor: Herald
Wyrejestrowanie auta
Dnia Wed, 13 May 2009 07:46:57 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

[...]

Dokładnie.
UFG lubi żądać okazania tytułu że ma się zwolnienie z OC, a jak się nie ma
to żąda kar za brak polisy OC!!

Data: 2009-05-13 10:30:24
Autor: Maverick
Wyrejestrowanie auta
Herald wrote:
[...]

A co ma UFG do wyrejestrowania w WK? Bo chetnie sie dowiem nowych rzeczy.

--
Regards,
Maverick

Data: 2009-05-14 10:09:51
Autor: Herald
Wyrejestrowanie auta
Dnia Wed, 13 May 2009 10:30:24 +0200, Maverick napisał(a):

[...]

Ano to że UFG kontroluje opłacanie polis OC. jeżeli nie wyrejestrujesz
pojazdu to on "wisi" na twoim stanie - UFG zażąda okazania opłacenia polisy
OC (jest dopuszczalne kilka dni poślizgu w opłaceniu), albo przedstawienia
dowodów że nie ma wymaganego tytułu do opłacenia polisy OC.
Przerabiane na sobie, organoleptycznie. Jeszcze jakieś pytania?

PS> Jak nie wiesz to lepiej nic nie napisac niz napisac glupoty

Teraz na kolana i przepraszać  ;P

Data: 2009-05-14 11:47:13
Autor: Boombastic
Wyrejestrowanie auta
[...]

Bzdura. Nie ma czegoś takiego jak wyrejestrowanie przy sprzedaży, bo wyrejestrować można tylko w przypadku kasacji lub kradzieży. Autor postu sprzedał auto, więc ma umowę. Do tego powinien tylko zawiadomic ubezpieczyciela, że auto zostało sprzedane i koniec. Brak zgłoszenia sprzedaży w wydziale komunikacji nie jest obwarowane żadną karą. Można wypełnić druk Zawiadomienie o zbyciu pojazdu i dowód rejestracyjny nie jest do tego potrzebny. Druk wisi na przykład tutaj. http://www.wom.warszawa.pl/pdf/zalacznik.php?adres=255

--

Wyrejestrowanie auta