Wyrobienie prawa jazdy poza Polska

Data: 2014-04-18 15:04:38
Autor: vicent
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Witam

W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą, w związku z czym moje zapytanie:
gdzie można legalnie i w najłatwiejszy sposób wyrobić sobie prawo jazdy w Europie? Najlepiej po polsku lub angielsku. Nie interesują mnie jakieś szemrane sprawy na Ukrainie czy w Egipcie, jedynie oficjalne metody w ramach swobody przepływu osób.
Pozdrawiam i dzięki za informacje.

Data: 2014-04-18 18:58:24
Autor: ToMasz
W dniu 18.04.2014 15:04, vicent pisze:
Witam

W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą,
nie zgadzam się. Serio. Moim zdaniem problem polega na tym, że wszystkie poprzednie egzaminy, czyli szkolne, pokonuje się z marszu, bezstresowo, często bez nauki i zrozumienia tematu. jak się ich nie pokona za pierwszym razem, można próbować właściwie do woli. jak się nie potrafi to trzeba prezentacje w powerpoincie zrobić. Istotnie, egzamin na prawo jazdy, po szkolnych doświadczeniach może szokować.
ToMasz

PS co wcale nie znaczy że popieram pytania o długość drążka do biegów albo wieklość tablicy rejestracyjnej.

Data: 2014-04-18 21:08:34
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą

Rozwiązywaliśmy test we czterech. Wiek 45, 55, 56 i 64 lata. Najkrócej prawko od 24 lat.

Test oblany :)

Współczuję kandydatom.

--
    Piter

Data: 2014-04-18 21:18:04
Autor: vicent

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA313D713CD7FDelektroniklocalhost.net...
na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

Sam sobie współczuje, to wie ktoś o jakichś euro-możliwościach?
Nie chcę łamać żadnego prawa, ani jeździć bez dokumentów, po prostu chcę móc legalnie prowadzić samochód!

Data: 2014-04-18 21:30:57
Autor: WOJO
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska

Nie chcę łamać żadnego prawa, ani jeździć bez dokumentów, po prostu chcę
móc legalnie prowadzić samochód!
Czechy?
WOJO

Data: 2014-04-18 21:31:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello vicent,

[...]

Naucz się, zdaj egzamin i z głowy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-18 22:45:53
Autor: Wiwo

Użytkownik "vicent" <vinnie@poczta.com> napisał w wiadomości news:53517a6c$0$2163$65785112news.neostrada.pl...

Sam sobie współczuje, to wie ktoś o jakichś euro-możliwościach?
Nie chcę łamać żadnego prawa, ani jeździć bez dokumentów, po prostu chcę móc legalnie prowadzić samochód!

Wystarczy się nauczyć i zdać. Ewentualnie pogodzić z faktem, że prowadzenie samochodu nie jest dla Ciebie...

Data: 2014-04-20 14:37:36
Autor: tᴏ
Wiwo wrote:

Wystarczy się nauczyć i zdać. Ewentualnie pogodzić z faktem, że
prowadzenie samochodu nie jest dla Ciebie...

ROTFL

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-22 15:32:06
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-04-18 22:45, Wiwo pisze:

[...]

Dlaczego pogodzić z faktem, że 90% tych notorycznie oblewanych w PL zdaje za pierwszym podejściem w CZ?
Przecież to jest chore. Polska jest jednym z nielicznych krajów o tak niskiej zdawalności, która
w dodatku NIC NIE DAJE. Gdyby dawała, mielibyśmy przecież najlepszych (bo najlepiej wyselekcjonowanych)
kierowców w Europie, nie? Bzdura. To jest wyłącznie szykana i nabijanie kabzy ośrodkom.

Data: 2014-04-18 21:42:28
Autor: ToMasz
W dniu 18.04.2014 21:08, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

nie obraźcie się, ale trochę Was nie rozumiem. użyję przykładu.
"Oj jakie te studia i egzamin na lekarza są trudne"
To dobrze czy źle - ja się pytam? Dla mnie, pacjenta - bardzo dobrze, bo wiem ze lekarzami będą najlepsi, i oni będą mnie leczyć. JA, podkreślam, ja, jestem zadowolony z tego że egzaminy, jakiekolwiek są trudne. obojętnie czy zdanie egzaminu gwarantuje profesjonalizm, czy też jest sitem dla nieprzystosowanych, dla nieuków czy mało zdolnych. JEśli będzie łatwo - to egzamin jest zbyteczny. Będzie miał wartość taką jak dyplom ukończenia przedszkola - wszyscy dostają...

ToMasz

Data: 2014-04-18 22:25:46
Autor: zhbick
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
teraz ciężko o dobrze płatną pracę/kontrakt/zlecenie. Naprawdę uważasz, że dostają je najlepsi - i najlepsi wygrywają przetargi? ;)

Data: 2014-04-18 23:08:47
Autor: J.F.
Dnia Fri, 18 Apr 2014 21:42:28 +0200, ToMasz napisał(a):
[...]

PJ troche takie jest - prawie kazdy jest zdolny do prowadzenia, prawie
kazdy wiec to w koncu zda, a wiec nobilitacja zadna, zreszta nikt nie
chce nobilitowanych kierowcow, moze z wyjatkiem Cavallino.

Tym niemniej ... jesli ktos nie zdal bo na egzaminie niebezpiecznie
pojechal - dobrze, pouczy sie dalej i zda. Jak nie zdal, bo nie
potrafil zaparkowac z dokladnoscia do 10 cm ... podobno odeszlismy od
tych metod. Ale jak nie zdal, bo nie potrafil wskazac zbiornika spryskiwacza pod
maska, czy nie wiedzial w lakiej odleglosci od przejazdu nie wolno
parkowac ... oj, mam watpliwosci.

A teraz jakies nowe testy, minister nie chce ujawnic, pare podobno
przykladowych bylo, IMO - czesciowo bledne.
A mamy przyklad USA, kursow nie ma, teoria to farsa, egzamin bliski
farsy, a wszyscy jezdza.

J.

Data: 2014-04-20 22:42:38
Autor: janusz_k
W dniu 18.04.2014 o 23:08 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Ale jak nie zdal, bo nie potrafil wskazac zbiornika spryskiwacza pod
maska, czy nie wiedzial w lakiej odleglosci od przejazdu nie wolno
parkowac ... oj, mam watpliwosci.
Ale tu się z Tobą nie zgodzę, spryskiwacz jest waĹźny podobnie parkowanie  5m przed przejazdem a są tacy giganci, niech chociaĹź teoretycznie wiedzą  gdzie wolno a gdzie nie.

--

Pozdr
Janusz

Data: 2014-04-21 10:37:39
Autor: tᴏ
janusz_k wrote:

Ale jak nie zdal, bo nie potrafil wskazac zbiornika spryskiwacza pod
maska, czy nie wiedzial w lakiej odleglosci od przejazdu nie wolno
parkowac ... oj, mam watpliwosci.
Ale tu się z Tobą nie zgodzę, spryskiwacz jest ważny podobnie parkowanie
5m przed przejazdem a są tacy giganci, niech chociaż teoretycznie wiedzą
gdzie wolno a gdzie nie.

Zbiornik do płynu do spryskiwania szyb w cudzym aucie jest zupełnie nieważny, a co do parkowania, to każdy się tego z czasem nauczy, najwyżej kilka pierwszych razów wysiądzie z auta i poprawi albo będzie wybierał szersze miejsca. Egzamin na PJ nie sprawdza niczego pożytecznego, choćby tego, czy ktoś umie wyprzedzać. To polega na snuciu się 45 km/h po mieście lub 5 km/h po jakimś parkingu i przepierdalaniu się przez egzaminatora do każdej bzdury. Rzecz kompletnie oderwana od realnego prowadzenia pojazdu i w takiej formie całkowicie zbędna.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-19 00:00:32
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik ToMasz news.neostrada.pl@news.neostrada.pl ...

[...]

Ale kierowcami nie sa najlepsi. W koncu i tak kazdy zda.
Natomiast trudnosc egzaminu chyba nie wpływa na poprawianie jakosci kierowców, skoro ci ktorzy jezdza 20 lat i jezdzic umieja - egzaminu nie sa w stanie zdac, opierajac sie na swojej wiedzy.

Data: 2014-04-22 13:28:10
Autor: BUNIEK
[...]

Po części racja, ale dochodzi jeszcze jedno sprawa, kierowca podobnie jak lekarz po studiach maja tylko prawne przyzwolenie do wykonywania konkretnej czynności po zdaniu egzaminu/skończeniu odpowiedniej szkoły.
Natomiast obie te "nacje" łączy konieczność zdobywania doświadczenia, nawet mistrzowsko zdany egzamin nie robi z nikogo świetnego lekarza/kierowcy potrzebne jest jeszcze doświadczenie i jeszcze raz doświadczenie i dodatkowo element który jest nie do nauczenia - zdrowy rozsądek.

Buniek

Data: 2014-04-18 22:52:19
Autor: Wiwo
[...]

Znam kobietę po 40 która zdała teorię za pierwszym razem...

Twoje doświadczenie można wytłumaczyć na kilka sposobów:

1. Starzy ludzie powinni być kierowani na ponowne szkolenie ;-)
2. Kupiliście prawo jazdy za kilka kurczaków
3. Macie wiedzę o przepisach sprzed 20 lat, patrz p. 1
4. Byliście pijani
5. itp.

:-)

Współczuję kandydatom.

A ja nie bardzo.

Wiwo

Data: 2014-04-19 02:52:26
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Wiwo pisze tak:

[...]

6. dwóch zapomniało okularów
7. okienko flasha miało 200 x 200 px
8. łącze 1Mbit/s, flash przycinał

no i byliśmy pijani :) ale dumni, bo zabrakło tylko 2pkt.

--
    Piter

Data: 2014-04-21 10:39:43
Autor: tᴏ
Wiwo wrote:

Znam kobietę po 40 która zdała teorię za pierwszym razem...

Kobiety zazwyczaj zdają, chociaż nie potrafią jeździć. One nauczą się wszystkich pierdół, okolicznych skrzyżowań na pamięć, a nawet parkowania na pamięć, tylko potem okazuje się, że nie potrafią jeździć w normalny sposób, bo tego nikt na egzaminie akurat nie sprawdza.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-21 12:44:14
Autor: J.F.
Dnia 21 Apr 2014 10:39:43 GMT, tᴏ napisał(a):
Wiwo wrote:
Znam kobietę po 40 która zdała teorię za pierwszym razem...

Kobiety zazwyczaj zdają, chociaż nie potrafią jeździć.

Ale niekoniecznie za pierwszym razem. Chlopy akurat tez niekoniecznie.

One nauczą się wszystkich pierdół, okolicznych skrzyżowań na pamięć, a nawet parkowania na pamięć,

Dobra szkola meskich kursantow wyksztalci podobnie.

tylko potem okazuje się, że nie potrafią jeździć w normalny sposób, bo tego nikt na egzaminie akurat nie sprawdza.

Ale statystyki wypadkow maja lepsze, czy tam podobne. Widac instynkt macierzynski pomaga przetrwac i na drodze.

J.

Data: 2014-04-22 14:12:48
Autor: tᴏ
J.F. wrote:

Ale statystyki wypadkow maja lepsze, czy tam podobne. Widac instynkt
macierzynski pomaga przetrwac i na drodze.

Znowu trollujesz?

Te statystyki można o kant dupy potłuc, bo nie biorą pod uwagę przeciętnego kilometrażu obu grup. Jak ktoś jeździ rzadko i po znanych mu trasach, to logiczne, że ma mniej wypadków niż ten, który robi 100k km rocznie. --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-23 13:46:08
Autor: Dres Golf
W dniu 2014-04-18 22:52, Wiwo pisze:

[...]

Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie wypadków i ofiar na drogach?
Zatem egzamin służy innym celom niż propaganda głosi, bo nie odsiewa tych, co powinien.
Nie wiem na ile znajomość rozmiarów tablicy rej. ma pomóc w tym, że rozjeżdża się pieszego na pasach.

Data: 2014-04-23 12:38:19
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Dres Golf dresgolf@gmail.com ...

Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie wypadków i ofiar na drogach?

Mysle, ze budowa nowych dróg pokazała systemowy sposób unikania wypadków...

Data: 2014-04-23 15:06:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello Dres,

Wednesday, April 23, 2014, 1:46:08 PM, you wrote:

[...]

Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie
wypadków i ofiar na drogach?

Od bodaj 20 lat te liczby regularnie maleją, pomimo stałego wzrostu
ilości pojazdów na drogach. Nawet zwiększenie prędkości maksymalnej na
autostradach spowodowało zmniejszenie tych liczb w przeliczeniu na
kilometry autostrad.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-23 19:43:46
Autor: Wiwo

Użytkownik "Dres Golf" <dresgolf@gmail.com> napisał w wiadomości news:lj895v$7d5$1news.task.gda.pl...

Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie wypadków i ofiar na drogach?

Statystyki jednak spadają, a po uwzględnieniu wzrostu liczby samochodów wyglądają jeszcze lepiej.

Zatem egzamin służy innym celom niż propaganda głosi, bo nie odsiewa tych, co powinien.

Jeśli ma się wąskie horyzonty, to można takie wnioski wyciągać.
Bezpieczeństwo na drogach to składowa wielu czynników.

Nie wiem na ile znajomość rozmiarów tablicy rej. ma pomóc w tym, że rozjeżdża się pieszego na pasach.

Oprócz tej tablicy macie jeszcze jakieś konkretne i _potwierdzone_ przykłady? Bo w każdej dyskusji o nowych egzaminach wyciągacie jeden, ten sam przykład. Wygląda to trochę żałośnie...

Sposób egzaminowania idzie dobrym kierunku, co potwierdzają żale niemot, które nie są w stanie się odpowiednio przygotować do egzaminu.
Muszą się w końcu pogodzić z tym, że nikt nie wywali tego systemu do kosza, co najwyżej mogą domagać się (i słusznie) uporządkowania bazy pytań.

Wiwo

Data: 2014-04-24 23:07:35
Autor: Mruk
[...]

tu jest pies pogrzebany. Do egzaminu trzeba się przygotować.

Jak się przygotujesz to zdasz.jak się nie przygotujesz to nie zdasz.

Problem w tym z czego się szykujesz. Bo egzamin i teoretyczny i praktyczny na PJ z praktyką nie ma NIC wspólnego. Kierowca pierwszy raz zdający na PJ i zdający celująco nie umie jeździć samochodem.

Data: 2014-04-20 06:30:53
Autor: Loskon

na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

Świetny argument za tym, aby prawo jazdy było ważne ileś lat i potem
egzamin z przepisów.

Data: 2014-04-20 09:40:19
Autor: Jacek Maciejewski

na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

Chyba nie mówisz tego poważnie. Takie myślenie to smutny relikt epoki
pseudokomunistycznej, kiedy państwo odpowiadało za wszystko. Kraj nasz jest
znany z nadregulacji prawnej i należy dążyć do uproszczenia prawa,
wycofania państwa z wielu obszarów regulacji prawnej i zwrotu obywatelom
zagrabionej bezpodstawnie wolności osobistej.
Dodatkowa korzyść to zwolnienie sporej armii bezkarnych urzędników.
--
Jacek

Data: 2014-04-20 19:47:44
Autor: Andrzej Guziak
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:vt22yhfrcidw$.me479do8dyp6.dlg@40tude.net...

[...]

============

No to pojechałeś.
Rzecz w tym, że we wstrętnej komunie, z tym akurat było lepiej.

Andrzej

-- -

Data: 2014-04-20 21:36:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello Andrzej,

Sunday, April 20, 2014, 7:47:44 PM, you wrote:

[....]

Dlaczego odpowiadasz w podpisie i to nie swoim?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-20 22:54:59
Autor: Andrzej Guziak
UĹźytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:117892318.20140420213612@pik-net.pl.invalid...

[...]

Jeżeli coś nie tak to przepraszam.
Odpowiedziałem pod podpisem Jarka
i podpisałem Andrzej.

Co było nie tak?

Andrzej -- -

Data: 2014-04-20 23:00:35
Autor: Andrzej Guziak
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
pod podpisem Jacka

-- -

Data: 2014-04-21 09:52:59
Autor: Jacek Maciejewski
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Dnia Sun, 20 Apr 2014 23:00:35 +0200, Andrzej Guziak napisał(a):

pod podpisem Jacka

1. Ustaw w swoim Live Mailu żeby zauważał i honorował delimiter w postaci
"-- " (nie wiem czy się w ogóle da :))
2. Ustaw w swoim antywirusie by nie dołączał swojej stopki (to się da na
pewno).
--
Jacek

Data: 2014-04-23 23:07:55
Autor: PiteR
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
na  ** p.m.s **  Andrzej Guziak pisze tak:

Co było nie tak?

http://piterpro.private.pl/ssd_2014-04-23_224818.png

--
    Piter

Data: 2014-04-21 11:47:14
Autor: Loskon
Wyrobienie ...

Uzytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisal w
wiadomosci news:117892318.20140420213612pik-net.pl.invalid...
Hello Andrzej,

Sunday, April 20, 2014, 7:47:44 PM, you wrote:

[....]

Dlaczego odpowiadasz w podpisie i to nie swoim?
RoMan

O co ci chodzi ? Odpowiedzial na koncu postu.
U mnie tez bardzo rzadko sie zdarza, ze w linijkach brakuje znaku >.
Tylko w niektórych odpowiedziach.
Powyrzucaj te 2 linijki smieci z swojego postu na koncu.

Data: 2014-04-21 10:22:02
Autor: Budzik
Wyrobienie ...
Użytkownik Loskon er3Xza@4hgv7.pl ...

Dlaczego odpowiadasz w podpisie i to nie swoim?
RoMan

O co ci chodzi ? Odpowiedzial na koncu postu.

Odpowiedział po delimiterze.
Tak sie nie robi przynajmniej z kilku powodów (wygoda, czytelnosc etc)

Data: 2014-04-22 23:23:16
Autor: Jawi
Wyrobienie ...
W dniu 2014-04-21 12:22, Budzik pisze:
Odpowiedział po delimiterze.
Tak sie nie robi przynajmniej z kilku powodów (wygoda, czytelnosc etc)

no to poczekajcie co na to powie kogutek, że to sprawa czytających pewnie :)

Data: 2014-04-22 22:00:54
Autor: Budzik
Wyrobienie ...
Użytkownik Jawi tajny@poufny.com ...

[...]

I co ciekawe - to nie sa najwieksze głupoty jakie wypisuje... :)

Data: 2014-04-21 13:15:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie ...
Hello Loskon,

Monday, April 21, 2014, 11:47:14 AM, you wrote:

Dlaczego odpowiadasz w podpisie i to nie swoim?
O co ci chodzi ? Odpowiedzial na koncu postu.

Odpowiedział poniżej tear-line (zwanej także delimiterem). A to
oznacza, że każdy normalny czytnik jego wypowiedź odetnie.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Delimiter
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sygnaturka_%28podpis%29

U mnie tez bardzo rzadko sie zdarza, ze w linijkach brakuje znaku >.
Tylko w niektórych odpowiedziach.
Powyrzucaj te 2 linijki smieci z swojego postu na koncu.

A ci Ciebie obchodzi sygnaturka? Może mieć 4 linijki i tyle ma. To
czytnik podczas odpowiedzi powinien automagicznie odciąć cała
sygnaturkę.

Wkurzające jest, jak na grupę wpadają dzieci neostrady i własne
porządki próbują wprowadzać. Naucz się podstaw a potem pyskuj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-22 13:56:30
Autor: Adam Wysocki
Wyrobienie ...
Loskon <er3Xza@4hgv7.pl> wrote:

O co ci chodzi ? Odpowiedzial na koncu postu.

Oto jak prawidłowo skonfigurowany tin pokazuje jego posta.
http://www.chmurka.net/r/pme-tin1.png

Oto co ląduje w edytorze po kliknięciu "odpowiedz".
http://www.chmurka.net/r/pme-tin2.png

Paniał?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-04-21 10:59:05
Autor: Loskon
Wyrobienie prawa jazdy ... na ileś lat.

na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

Coś ta epoka komunizmu zdegenerowała ci mózg.
Napiszę prosto, może zrozumiesz.

Chodziło tylko o to, aby kierowcy znali prawo o ruchu drogowym,
 bo w przeciwnym wypadku zagrożone jest bezpieczeństwo.
Nie ma lepszej metody sprawdzenia - tylko egzamin co ileś lat.

Bezkarni urzędnicy ??
Może co niektórym przypadkowo się udało. Teraz nawet funkcjonariusze Partii
Franciszka, w coraz większym stopniu, nie mogą czuć się bezkarni.

Zwolnienie urzędników ??
 Najlepiej zwolnić tych, gdzie akurat ty masz jakąś sprawę do załatwienia.

Data: 2014-04-21 12:28:48
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 21 Apr 2014 10:59:05 +0200, Loskon napisał(a):

Chodziło tylko o to, aby kierowcy znali prawo o ruchu drogowym,
 bo w przeciwnym wypadku zagrożone jest bezpieczeństwo.
Nie ma lepszej metody sprawdzenia - tylko egzamin co ileś lat.
Blabla. Jasne, chodzi tylko o to żeby kierowcy znali prawo o ruchu, piloci
prawo o locie, fizycy prawo termodynamiki a przedszkolacy prawo o zabawie.
Wtedy wszyscy tak dalece znają prawo że zapominają o rozumie. Nadmiar prawa
demoralizuje i ubezwłasnowalnia.

Bezkarni urzędnicy ??
Może co niektórym przypadkowo się udało. Teraz nawet funkcjonariusze Partii
Franciszka, w coraz większym stopniu, nie mogą czuć się bezkarni.
Wpadnij na pl.soc. prawo to się dowiesz czegoś o bezkarności. Nie słyszałem
o urzędniku ukaranym np. za niegospodarność czy bezmyślność. Zwłaszcza o
jego odpowiedzialności finansowej. A spróbuj się dowiedzieć np. w
magistracie kto jest odpowiedzialny za źle postawiony znak albo za
przyklepanie bezdennie głupiego projektu, np. DDR-a, chodnika, skrzyżowania
etc....

Zwolnienie urzędników ??
Najlepiej zwolnić tych, gdzie akurat ty masz jakąś sprawę do załatwienia.
A jeszcze prościej zlikwidować urząd razem z jego niepotrzebnymi sprawami.
Wytłumacz mi po co komu "karta pojazdu"? Albo "dowód rejestracyjny"? --
Jacek

Data: 2014-04-21 18:16:04
Autor: Cavallino

Użytkownik "Loskon" <er3Xza@4hgv7.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Zwolnienie urzędników ??
Najlepiej zwolnić tych, gdzie akurat ty masz jakąś sprawę do załatwienia.

No jasne, bo przez poprzednie 100 lat to nikt w żadnym urzędzie żadnej sprawy nie załatwił, dopiero Tusk (i jego poprzednicy też) miłościwie pozwolili nam załatwić cokolwiek w urzędzie, zatrudniając armię gryzipiórków i z tego tytułu zadłużając państwo w skali nieporównywalnej w całej jego historii.
Od razu pracownicy skarbówki stali się milsi i lepiej znają przepisy, a ministerstwa uchwalają znakomite prawo, nie to co wcześniej......

Data: 2014-04-22 14:16:22
Autor: J.F
Użytkownik "Loskon"  napisał w wiadomości
Chodziło tylko o to, aby kierowcy znali prawo o ruchu drogowym,
bo w przeciwnym wypadku zagrożone jest bezpieczeństwo.
Nie ma lepszej metody sprawdzenia - tylko egzamin co ileś lat.

W zasadzie masz racje.
Z drugiej strony - statystyka podpowiada ze starzy kierowcy sa bardziej bezpieczni niz mlodzi.
Moze dlatego ze wiedza jak sie jezdzi, a nie zaglebiaja sie w dopuszczalna predkosc na drodze ekspresowej jednojezdniowej z przyczepka lekka, albo czy wolno wyprzedzac na danym zakrecie.
Przyklady z innych krajow pokazuja ze mozna bezpiecznie jezdzic nawet po jakiejs farsie z egzaminu.

Z trzeciej strony ... skoro jest jak jest, to po cholere takie skomplikowane przepisy ?
Z czwartej - te przepisy w zasadzie sa dobre, i nie ma co w nich skreslic...

J.

Data: 2014-04-24 23:16:27
Autor: Mruk
[...]

u nas w kraju to nie jest popularne stanowisko. Ludzie myślą, że lepiej jest jak jest wszystko kontrolowane,legalizowane, sprawdzane, egzaminowane itp.

Nie ma u nas szacunku do wolności bo ta kojarzy się z oszustwem. Od podstaw mamy we krwi łamanie prawa i czekanie aż się uda. A później narzekanie, że mandat albo blokada.

Tylko wolność daje rozwój. Wystarczy dać możliwość prowadzenia pojazdów bez PJ w dzień pod warunkiem, że ma się dodatkowe OC. Gwarantuje wam, że na dłuższa metę nie będzie się opłacać. A do czego to doprowadzi? Że na egzamin przyjdzie osoba mająca wiedzę jak prowadzić auto.

Tak samo jak z tymi autami z kierownicą po prawej. Niby zaoszczędzę 5k pln na przekładce ale dopłacę 700 zeta rocznie na OC więc się nie opłaca. Ale wolność jest i jak chcesz to masz.

Bardzo fajnie działa to w USA. Szkolenia brak, egzamin to farsa (jak na nasze warunki) i jakoś statystyki są lepsze jak u nas. Czemu ?

Data: 2014-04-25 09:18:16
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 24 Apr 2014 23:16:27 +0200, Mruk napisał(a):

Tak samo jak z tymi autami z kierownicą po prawej. Niby zaoszczędzę 5k pln na przekładce ale dopłacę 700 zeta rocznie na OC więc się nie opłaca. Ale wolność jest i jak chcesz to masz.

W 70 r. jeździłem sporo Morrisem Vanem z kierą po prawej, po Polsce i
demoludach. Śmiesznie nieco było, bo np. wyprzedzając najpierw podglądałem
sobie drogę z prawej, ale żeby zaraz niebezpieczniej to chyba nie.
--
Jacek

Data: 2014-04-21 10:41:46
Autor: tᴏ
Loskon wrote:

Świetny argument za tym, aby prawo jazdy było ważne ileś lat i potem
egzamin z przepisĂłw.

Co za bełkot. Przecież jeśli ktoś jeździ 20 lat i nie stracił PJ za punkty, to najlepszy dowód na to, ze potrafi (w granicach tego, czego potrzebuje). Niezależnie czy zna np. przepisy dotyczące przyczepki, z którą nie będzie jeździł. Nikt znienacka mu jej nie doczepi, jak będzie miał taką potrzebę, to sprawdzi.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-26 11:11:17
Autor: TomekF
Wyrobienie ...

Użytkownik "t?" napisał w wiadomości
Loskon wrote:

Świetny argument za tym, aby prawo jazdy było ważne ileś lat i potem
egzamin z przepisĂłw.

Co za bełkot. Przecież jeśli ktoś jeździ 20 lat i nie stracił PJ za
punkty, to najlepszy dowĂłd na to, ze potrafi (w granicach tego, czego
potrzebuje). Niezależnie czy zna np. przepisy dotyczące przyczepki, z
którą nie będzie jeździł. Nikt znienacka mu jej nie doczepi, jak będzie
miał taką potrzebę, to sprawdzi.

Co za bełkot to co napisałeś.
To że ktoś jeździ 20 lat to znaczy tylko tyle, że ma niesamowite szczęście
bo nie spowodował wypadku lub co rzadziej, jest superostrożny i zna
przepisy. Już jutro to szczęście może skończyć się i ktoś ucierpi.
 JuĹź to widzę jak doczepiasz przyczepkę, wstrzymujesz sie i pędzisz czytać
PoRD.  Nie ośmieszaj się.
Nawet tutaj, na grupie, widać ile jest wątpliwości związanych z znajomością
przepisĂłw.

Data: 2014-04-26 11:32:46
Autor: Jacek Maciejewski
Wyrobienie ...
Dnia Sat, 26 Apr 2014 11:11:17 +0200, TomekF napisał(a):

Nawet tutaj, na grupie, widać ile jest wątpliwości związanych z znajomością
przepisów.

Strzał w stopę. Skoro na grupie na której same rekiny drogi jest tyle
wątpliwości i odrębnych zdań co do litery przepisów, to znaczy że da się
znakomicie jeździć bez wykucia PoRD na na blachę a za to w oparciu o zdrowy
rozsądek plus uzupełnienie litery kiedy trzeba. Ja nie widzę nic zdrożnego
w tym że nie mam w pamięci np. ile jakiś klamot może wystawać z obrysu.
Robię to raz na parę lat. Jak będę musiał przewieźć to sprawdzę w necie.
Praktyka wykazuje zresztą że litera literą a policyjna interpretacja sobie.
Ja kiedyś dostałem mandat za sygnalizowanie *zamiaru* skrętu.
--
Jacek

Data: 2014-04-27 10:49:41
Autor: TomekF
Wyrobienie ... egzamin.

[...]

Zdrowy rozsądek nie wystarcza. Popatrz ile jest wypadków.
Problemem jest, że kierowcy nie wiedzą :
 - kiedy włączać kierunkowskaz,
 - jak jeździć na rondzie,
 - kiedy można i nie można wyprzedzać z prawej,
 - co oznacza czerwone światło z zieloną strzałką,
 - o zachowaniu szczególnej ostrożności przed przejściem dla pieszych,
 - o zmniejszeniu prędkości przed przejściem dla pieszych tak, aby nie
    narazic na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystow znajdujacych
    się w tych miejscach lub NA NIE WCHODZĄCYCH  lub wjeżdżajacych.

 itd. itp. Pewnie znalazłoby się
więcej takich zapomnianych przepisów, mających wpływ na bezpieczeństwo
na drodze.
 Egzamin "odświeżający" z przepisów np. co 10 lat jak najbardziej powinien
być.

Ja nie widzę nic zdrożnego w tym że nie mam w pamięci
 np. ile jakiś klamot może wystawać z obrysu.
Robię to raz na parę lat. Jak będę musiał przewieźć to sprawdzę w necie.

Jeden sprawdzi, drugi nie sprawdzi i może powstać zagrożenie lub wypadek.

Praktyka wykazuje zresztą że litera literą a policyjna interpretacja
sobie.

Policja to też ludzie i mogą się mylić.

Ja kiedyś dostałem mandat za sygnalizowanie *zamiaru* skrętu.
-- Jacek

Jak nie pamiętałeś przepisu, źle sygnalizowałeś, to normalne że dostałeś
mandat. Nauka kosztuje.

Data: 2014-04-28 10:44:53
Autor: Jacek Maciejewski
Wyrobienie ... egzamin.
Dnia Sun, 27 Apr 2014 10:49:41 +0200, TomekF napisał(a):

Egzamin "odświeżający" z przepisów np. co 10 lat jak najbardziej powinien
być.

Najpierw przedstaw obserwacje z których wyniknie że nastapi jakiś spadek
ilości wypadków.  Jest wręcz przeciwnie - większość wypadków to efekt
naruszenia przepisów tak oczywistych że są powszechnie znane.
--
Jacek

Data: 2014-05-04 07:50:11
Autor: Antosek
Wyrobienie ... egzamin.

[...]

Nie tylko wypadki są ważne.
Są stłuczki i sytuacje wnerwiające wynikające z nieznajomości przepisów.

Czy nastąpi spadek ilości wypadków ? O to trzeba by zapytać tych co zawodowo
analizują wypadki. Teoretycznie powinno spaść.

Data: 2014-04-22 10:04:11
Autor: masti
Dnia pięknego Fri, 18 Apr 2014 21:08:34 +0200 osobnik zwany PiteR napisał:

na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

a są gdzieś na sieci te nowe testy? bo poprzednie to zrobiłem 1 5 minut na 100%. Nie wiem jak można mieć z tym problem.

PS: żeby nie było, że swieżo po egzaminie. Mój zdawałem 33 lata temu :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-22 14:08:23
Autor: J.F
UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości
[...]

Chyba nie ma, bo maja byc tajne.
Ale pojawily sie przyklady ... i one po prostu sa inne niz dotychczas, a czesto bledne.

Jako przyklad
http://www.word.4lomza.pl/zalaczniki/art/130408130737.pdf
http://gorzow.gazeta.pl/gorzow/1,37664,15382977,Ranking_WORD_u__Sprawdz__ktore_szkoly_najlepiej_ucza.html

40 godzin teorii trzeba ?

J.

Data: 2014-04-22 15:23:12
Autor: Ergie
UĹźytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53565bb8$0$2360$65785112@news.neostrada.pl...

< Jako przyklad
http://www.word.4lomza.pl/zalaczniki/art/130408130737.pdf

Fajny przykład tyle że jedyne co pokazuje to że jak ktoś się nauczył starych testów na pamięć to nie gwarantuje zdania nowych.
Podaj zdawalność z tego roku, a nie zdawalność z okresu zaraz po zmianie przepisów.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-22 15:54:34
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

[...]

Moment, moment - skoro nowe testy sa na myslenie, a przepisy w miedzyczasie się nie zmieniły, to jakie ma znaczenie, z jakiego czasu jest statystyka?

Data: 2014-04-23 10:57:52
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA317B00CDD5CFbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Moment, moment - skoro nowe testy sa na myslenie, a przepisy w miedzyczasie
się nie zmieniły, to jakie ma znaczenie, z jakiego czasu jest statystyka?

Dawniej ludzie nie uczyli się przepisów i myślenia tylko odpowiedzi. Ludzie nauczenie na pamięć starych pytań poszli zdawać nowe testy. Cóż w tym dziwnego że nie zdali? Lepsza byłaby statystyka z dnia dzisiejszego gdy niemal każdy kursant i instruktor już wie, że trzeba przeczytać kodeks i nauczyć się myśleć.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 10:00:44
Autor: Budzik
[...]

Hmm, chyba moja szkoła nie była taka zła, bo pamietam, ze rozwiązywanie testów to było raptem moze z 15 minut na 2 godziny wykładów...

Data: 2014-04-23 13:28:04
Autor: J.F
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...
Dawniej ludzie nie uczyli się przepisów i myślenia tylko odpowiedzi.

Gruba przesada.
Przy wielu odpowiedziach prosciej  bylo pomyslec, i to tych najwazniejszych krzyzowkach z pierwszenstwem ruchu.
Przy innych w slad za odpowiedzia na pewno szla analiza dlaczego tak.
A niektore - czysta pamieciowka. No ale jest i trzeba zapamietac.
Jeszcze niektore - np. calkowita droga hamowania, niby jestem w stanie przyjac rozsadne wartosci i policzyc, ale czy czasu starczy ?
Dawniej gdy bylo powiedzmy pol godziny na test, to moglem jednemu pytaniu poswiecic dwie minuty, teraz nie ma przypadkiem limitu na kazde pytanie z osobna ?
No i czy moje rozsadne wartosci sa zgodne z wartosciami autorow, czy trafiaja w tolerancje.

Zapamietanie wszystkich odpowiedzi raczej mijalo sie z celem.
Ale tez zapamietanie calego kodeksu w celu odpowiedzi na dowolne podchwytliwe pytanie graniczy z niemozliwoscia.
Np jaki odstep musi zachowac rowerzysta wyprzedzajac motocykl z wozkiem. Wymysl cos opierajac sie na mysleniu :-)
Albo przypomnij jak wyglada wyprzedzanie na zakrecie.

Trzeba przejrzec te testy i skupic sie na tym o co pytaja.

Hmm, chyba moja szkoła nie była taka zła, bo pamietam, ze rozwiązywanie
testów to było raptem moze z 15 minut na 2 godziny wykładów...

To moze jednak zla ? Nie uczyla "do egzaminu" :-)

J.

Data: 2014-04-23 12:38:20
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Hmm, chyba moja szkoła nie była taka zła, bo pamietam, ze rozwiązywanie
testów to było raptem moze z 15 minut na 2 godziny wykładów...

To moze jednak zla ? Nie uczyla "do egzaminu" :-)

Zdałem i to bezbłędnie teorię więc chyba ok. :)

Data: 2014-04-27 13:04:41
Autor: J.F.
Dnia Wed, 23 Apr 2014 12:38:20 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

Przerobienie testow zadano jako zadanie domowe ? Bo nie wierze zeby tak z samego kursu ... te stare pytania bywaly
podchwytliwe.

J.

Data: 2014-04-27 12:40:05
Autor: Budzik
[...]

I tak nie uwierzysz jak ci powiem... :)
Z ksiązeczki z testami uczyłem się w tramwaju przed kursem...
Czyli pewnie jakies 2 godziny nauki...
No ale jak wezmiesz do tego 15 minut x powiedzmy 7 spotkań to chyba nie jest tak mało na same testy?

Ale nie pamiętam podchwytliwości tych pytań. ZTCP troche było takich ze trzeba bylo zapamietac ale ludzie najwiecej kłopotów mieli ponoc z krzzówkami a te był w sumei dosc proste.
Najczesciej trudnosc polegała na nie na tym, zeby zrozumiec krzyzówke a na tym zeby zrozumiec pytanie (jakies zaprzeczenia etc) i to w sumie było bez sensu. W tym kontekscie niektore pytania rzeczywiscie bardziej były testem na umiejetnosc czytania ze zrozumeiniem niz na pierwszenstwo przejazdu na krzyzówce.

Data: 2014-04-23 11:04:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello Ergie,

Wednesday, April 23, 2014, 10:57:52 AM, you wrote:

[...]

Uczenie się myślenia w wieku, w którym można zdawać na prawo jazdy?
Chyba trochę za późno...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-27 13:03:14
Autor: J.F.
Dnia Tue, 22 Apr 2014 15:23:12 +0200, Ergie napisał(a):
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale nowe mialy byc latwiejsze i wymagajace mniej myslenia.
O ile przyklady byly prawdziwe, to obawiam sie ze zawinilo
przyzwyczajenie - stare testy byly w miare zgodne z przepisami,
nadmierna gorliwosc, w sensie np takiej ze w tescie pytano "czy nalezy
zachowac szczegolna ostroznosc" karano, jesli kursant zaznaczyl, a
przepis nie wymagal. A tu bylo pare pytan gdzie odpowiedz byla nieprzepisowa, ale
politycznie poprawna.

Podaj zdawalność z tego roku, a nie zdawalność z okresu zaraz po zmianie przepisów.

Niestety, nowszych nie mam, ale moze ktos odnajdzie.
Co mnie ciekawi - to duze roznice miedzy wojewodztwami. Przeciez to
powinno byc w miare rowno w calym kraju.
Niektore Wordy udostepnily instruktorom baze do testow/nauki ?

J.

Data: 2014-04-28 00:22:31
Autor: Smok Eustachy
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
W dniu 27.04.2014 13:03, J.F. pisze:
/.../
Ale nowe mialy byc latwiejsze i wymagajace mniej myslenia.

Może by zaczeli od poprawności metodologicznej testu?

Data: 2014-04-25 08:08:06
Autor: Mruk

na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

ściema, ja swój zdawałem też dawno temu i ten test z przed roku zawsze miałem jakiś błąd. Dopiero po godzinie klikania powoli zaczynało wychodzić 100%. Zdawałem dodatkową kategorię i bez tego poklikania przed mógłbym nie zdać.

Data: 2014-04-22 13:49:44
Autor: Adam Wysocki
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą

Rozwiązywaliśmy test we czterech. Wiek 45, 55, 56 i 64 lata. Najkrócej prawko od 24 lat.

Test oblany :)

Bo w testach są pytania o sprawy, które na co dzień są bez znaczenia. Ale spokojnie da się tego nauczyć na egzamin.

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-04-20 21:58:29
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
W dniu 2014-04-18 15:04, vicent pisze:
Witam

Cześć.

W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą,

Od czasu wprowadzenia nowych egzaminów w Polsce wydano około 400000
nowych praw jazdy. Czyli nie jest tak trudno, skoro 400 tysiącom osób się udało.

związku z czym moje zapytanie:
gdzie można legalnie i w najłatwiejszy sposób wyrobić sobie prawo jazdy
w Europie?

Z tego co pamiętam, jeżeli jesteś obywatelem jednego z krajów EU możesz wyrobić PJ w dowolnym innym kraju EU. Musisz tylko przebywać w tym kraju minimum chyba 180 dni w ciągu roku - czyli praktycznie tam mieszkać i być powiązanym zawodowo lub rodzinnie z tym miejscem.

Pozdrawiam

Seco

Data: 2014-04-22 10:48:51
Autor: vicent
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:535426e8$0$2236$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Możesz podać link do tych statystyk?
Przepisy nie obowiązują jeszcze nawet półtora roku, więc bardzo dziwi mnie ta liczba, tylu nie ma nawet osiemnastolatków w danym roczniku.
Nowych praw jazdy, czy dla nowych kierowców? To dla mnie różnica.

[...]

Tyle to ja też wiem, w moim wątku liczyłem na jakieś bardziej konstruktywne porady, może ktoś już przerabiał, w jakim kraju najszybciej i najprościej to wygląda?
Może chciałeś dobrze, ale Twoja odpowiedź przypomina raczej dyskusje głodnego z sytym:
G: jestem głodny
S: żeby nie być głodnym, musisz coś zjeść...

Data: 2014-04-22 21:33:52
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2014-04-22 10:48, vicent pisze:
[...]

Google Twoim przyjacielem ;-)

http://www.cepik.gov.pl/portal/witryny/witryna_246/
http://www.cepik.gov.pl/portal/witryny/witryna_248/

[...]

Może wszyscy tutejsi kierowcy nie mieli problemu ze zdaniem egzaminu w Polsce ...
Poza tym chciałem zauważyć, że spośród wszystkich, moja odpowiedź była chyba najdokładniejsza ;-) Szczególnie, że zaznaczyłeś, że szukasz legalnej drogi. Wyjazd do Czech i fikcyjny meldunek nie jest legalną drogą

Może chciałeś dobrze, ale Twoja odpowiedź przypomina raczej dyskusje
głodnego z sytym:
G: jestem głodny
S: żeby nie być głodnym, musisz coś zjeść...

Trochę inaczej, coś w ten deseń

- jestem głodny, ale w tym kraju jest dla mnie za trudne "kupienie" jedzenia
- możesz "kupić" jedzenie w dowolnym innym kraju, musisz tylko dysponować tamtejszą gotówką.

Tak czy siak, mam nadzieję, że szybko zrobisz PJ i dołączysz do grona kierowców jadących rozsądnie i bezpiecznie

Pozdrawiam

Seco

Data: 2014-04-23 20:15:03
Autor: vicent
Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <pisz_na@seco.maupa.tlen.pl> napisał w wiadomości news:5356c425$0$2145$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie wiedziałem co wpisać u wujka Googla.
Dzięki. Trudno było mi w to uwierzyć, ale faktycznie takie są fakty, wygląda na to że dziś każdy 18-latek robi prawo jazdy i zdaje je!.

[...]

Najwidoczniej jestem nieprzystosowany do życia w Polsce i nie tylko pod względem zdawalności na prawo jazdy.
Zgadza się co do Twoich odpowiedzi i za to Ci dzięki. Niewiele mi pomogłeś, ale jako jedyny piszesz coś na temat, reszta to jakieś bicie piany.
Fikcyjny meldunek powiedzmy mieści się w moich granicach "łamania" prawa, przez oszustwa miałem na myśli kupowane na lewo prawka na Ukrainie czy oszukiwanie policji egipskiej na temat
zagubionych dokumentów.

[...]

Raczej:
Jestem głodny, nie stać mnie na jedzenie i na dodatek w tym kraju żywność może być trucizną
-To wyjedź za granicę.

Tak czy siak, mam nadzieję, że szybko zrobisz PJ i dołączysz do grona kierowców jadących rozsądnie i bezpiecznie

Pozdrawiam

Dzięki

Data: 2014-04-22 11:35:15
Autor: Ergie
Użytkownik "vicent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:535122e7$0$2361$65785112@news.neostrada.pl...

W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą, w związku z czym moje zapytanie:

Oby nie bo prawo jazdy jest z roku na rok łatwej zdobyć, więc lepiej by inne branże nie szły tą drogą.

[...]

Pisałem kiedyś o wycieczkach do Czech w tym celu. Z tego co wiem, ostatnio to już tak prosto nie działa bo zaczęły się kontrole. Od czasu tamtej dyskusji nie widziałem żadnego ogłoszenia o tych wycieczkach więc możliwe że system się uszczelnił, a może po prostu zniknął popyt.

.. Myślę, że zamiast jechać za granicę taniej jest po prostu zmienić szkołę na taką w której uczą czytania ze zrozumieniem, a nie wkuwania regułek na pamięć.

wszyscy znajomi (znajome) co mieli okazję zdawać zarówno stare jak i nowe testy potwierdzają że nowsze testy są sporo łatwiejsze. Różnica jest taka że dawniej trzeba było się uczyć na pamięć pytań i odpowiedzi  a teraz wystarczy przeczytać ze zrozumieniem kodeks. Owszem są pytania typu ile sekund należy reanimować, ale dawniej też były, więc w tej kwestii nic się nie zmieniło :-)

Osobiście robiłem kilka razy nowe testy i oprócz pytań z zakresie pierwszej pomocy tylko przy jednym pytaniu miałem wątpliwości, a prawko robiłem wieki temu jeszcze na "maluchu", ale co kilka lat jak jest nowelizacja to sobie dla przypomnienia kodeks czytam.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-22 11:00:48
Autor: Budzik
[...]

Zazdroszcze wiedzy o rozmiarze ramki tablicy rejestreacyjnej :)

Data: 2014-04-22 15:17:27
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA317818C91CAAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

Nie posiadam takowej.

Rozumiem, że skoro o tym piszesz to jest takie pytanie. Nie wiem, nie trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno nie odpowiedział i nic by się nie stało :-)

Ale to jest właśnie przykład pytań jakich być nie powinno - bo byle blondynka potrafi się na pamięć nauczyć kilku cyferek, a egzamin ma sprawdzać myślenie. Egzamin pamięciowy to najłatwiejszy rodzaj egzaminu - ZZZ - Zakuć Zdać Zapomnieć. Jestem przekonany że Ci którzy się skarżą na rzekomą "trudność" obecnego egzaminu nie mają problemu z cyferkami a z myśleniem.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-22 15:54:34
Autor: Budzik
[...]

:)

Rozumiem, że skoro o tym piszesz to jest takie pytanie. Nie wiem, nie trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno nie
odpowiedział i nic by się nie stało :-)

Podobno.

[...]

A gdzież to ostatnio była sytuacja że nowych testów nie zdały jakieś figury z WORDu?
Zresztą - test ma pokazać że ktos może jeżdzić samochodem a nie, że ma wysokie IQ.
Czy test jest dostepny on-line - chętnie bym się sprawdził.

Z moich obserwacji tego jak było kiedys - test pyta o zbyt duzo rzeczy ktore nie sa potrzebne na codzien. O rzeczy ktorych sie nie uzywa, a jak przyjdzie taka potrzeba to mozna łatwo doczytać, zapytac policjanta etc.

Data: 2014-04-23 11:14:34
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA317AFE23684budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

A to ludzie z niskim IQ mają jakiś inny łatwiejszy kodeks do przestrzegania? Bez przesady to że trzeba myśleć to nie znaczy że trzeba mieć ponadprzeciętne IQ. Aby zaparkować samochód równolegle tez trzeba myśleć i mieć choć odrobinę wyobraźni.

Czy test jest dostepny on-line - chętnie bym się sprawdził.

Kiedyś był opublikowany test który pokazywał _podobne_ pytania, ale za to zawierał przykładowe filmiki i ukazywał sposób zadawania pytań: leci film nagle jest stop i pojawia się pytanie czy w tej sytuacji kierowca coś może czy nie. Np. na filmie widać że kierowca minął znak terenu zabudowanego i pojawia się pytanie czy może jechać 70.

Oprócz tego do sieci co jakiś czas wyciekają prawdziwe pytania tyle że bez filmów. Najlepiej siąść w poczekalni i słuchać o czym mówią Ci którzy opuszczają salę egzaminacyjną.

Z moich obserwacji tego jak było kiedys - test pyta o zbyt duzo rzeczy
ktore nie sa potrzebne na codzien. O rzeczy ktorych sie nie uzywa, a jak
przyjdzie taka potrzeba to mozna łatwo doczytać, zapytac policjanta etc.

Ponieważ od jakiegoś czasu w pobliskim mieście nie ma już ośrodka egzaminacyjnego. Co jakiś czas wożę kogoś z rodziny albo znajomych do Rybnika i czekam do końca egzaminu, więc mam okazję posłuchać co mówią. Nigdy na żywo nie słyszałem by ktoś się skarżył na któreś z tych pytań co są wyśmiewane w sieci (np. łączna długość zestawu samochód + przyczepa), więc albo pytań tego typu jest znacznie mniej niż głosi miejska legenda albo po prostu są łatwe.

Z drugiej strony jak niedawno kupiłem 3m listwy w supermarkecie i "trochę" wystawały poza auto, a nie miałem czerwonej "szmatki" i naszły mnie wątpliwości o ile ładunek może wystawać nieoznaczony, a o ile oznaczony i czy można z taką półotwartą klapą jechać autostradą. Zapytałem kilku znajomych co niedawno zdawali na prawo jazdy i nikt nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie, czyli najwyraźniej o to na testach nie pytają (a IMO powinni).

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 11:00:46
Autor: Budzik
[...]

Myslec i miec odrobinę wyobraźni to jednak cos innego niż "miec wysokie IQ".

[...]

No własnie trafiłem na coś podobnego.
Upierdliwa obsługa ale to pewnie wina www.
Jeżeli pytania są na tym poziomie to chyba nie da się nie zdać...
Przykładowo gośc podjezdza do przejscia dla pieszych i pytanie czy należy zachować szczególną ostrożnośc...
A jednak ludzie nie zdają... A plotki krążą o jakiś dziwnych pytaniach o wielkośc ramki. To gdzie jest problem?

[...]

Po co? Nie mogłes sobie sporzeć do PoRD? Albo zadzwonic/podejśc/podjechać do najbliższego komisariatu policji?

Data: 2014-04-23 14:15:27
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA318821AAF47Cbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

W tradycyjnym polskim szukaniu winy we wszystkim i we wszystkich tylko nie w sobie :-)
Łatwiej się skarżyć na jedno pytanie o wielkość ramki niż przyznać że się nie rozumie czym się różni wymijanie od wyprzedzania, albo droga dwujezdniowa oo dwupasmowej.

[...]

Stałem pod marketem z otwartym bagażnikiem i zastanawiałem się czy mogę wracać do domu autostradą czy nie. W okolicy nie było komisariatu ani żadnego policjanta, a kodeksu przy sobie nie miałem :-)

Oczywiście później w domu sprawdziłem że tak jak dawniej nieoznaczony może wystawać 0,5m, ale nadal mam wątpliwości co do otwartej klapy - na logikę jeśli jest otwarta na tyle że tablica rejestracyjna nie przesunęła się wyżej niż jakaś tam maksymalna wysokość to chyba żadnego paragrafu nie lamie, ale pewności nie mam.

No i oczywiście należałoby wiedzieć na jakiej maksymalnej wysokości może być tablica :-)

Co do możliwości jazdy autostradą z wystającym ładunkiem nic mi się w oczy nie rzuciło, ale mogłem coś przeoczyć.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 13:28:48
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

Po co? Nie mogłes sobie sporzeć do PoRD? Albo
zadzwonic/podejśc/podjechać do najbliższego komisariatu policji?

Masz jakis dziwny telefon ze musisz byc w poblizu aby móc zadzwonic? ;-P

A jakby to zrobić na zdrowy rozsadek?

Data: 2014-04-23 16:58:56
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA3189B66759C4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Masz jakis dziwny telefon ze musisz byc w poblizu aby móc zadzwonic? ;-P

Masz rację. Powinienem zadzwonić na 112 i zapytać - och jakie to proste.

Co do możliwości jazdy autostradą z wystającym ładunkiem nic mi się w
oczy nie rzuciło, ale mogłem coś przeoczyć.

A jakby to zrobić na zdrowy rozsadek?

W tym problem że dla każdego on znaczy coś innego.

Jak nie było nakazu wożenia dzieci w fotelikach to znacznie mniej osób ich używało. Teraz więcej, więc jak widać regulacje prawne działają skuteczniej niż tzw. zdrowy rozsądek.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 15:50:40
Autor: Budzik
[...]

A co dla Ciebie w tym przypadku?

Jak nie było nakazu wożenia dzieci w fotelikach to znacznie mniej osób
ich używało. Teraz więcej, więc jak widać regulacje prawne działają
skuteczniej niż tzw. zdrowy rozsądek.

Zgoda. ale ja nie twierdze, ze regulacje są złe, tylko ze musimy ich znac na pamiec. A wiele idzie wywnioskować ze zdrowego rozsadku.

Data: 2014-04-24 10:00:13
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA318B0CE6A712budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

A jakby to zrobić na zdrowy rozsadek?

W tym problem że dla każdego on znaczy coś innego.

A co dla Ciebie w tym przypadku?

Ja nie widzę przeszkód by jechać autostrada z _oznaczonym_ wystającym ładunkiem i przymknięta klapą jeśli w aucie którym jadę światłą się świecą*, a tablica pozostaje widoczna.

* - W fiacie Brava np. światłą na klapie nie świeciły gdy nie była zamknięta.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 14:06:05
Autor: J.F
Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomości
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
Zazdroszcze wiedzy o rozmiarze ramki tablicy rejestreacyjnej :)
Nie posiadam takowej.
Rozumiem, że skoro o tym piszesz to jest takie pytanie.

Tak strasza, czy maja racje ... pytania tajne.

Nie wiem, nie  trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno nie odpowiedział i
nic by się nie stało :-)

Ziarnko do ziarnka i egzamin oblany :-)

Ale to jest właśnie przykład pytań jakich być nie powinno - bo byle blondynka potrafi się na pamięć nauczyć kilku cyferek, a egzamin ma sprawdzać myślenie.

Ale na drodze nie ma czasu na myslenie. Bedziesz analize prawna przeprowadzal czy w tym miejscu wolno wyprzedzac czy nie ?

.... a skoro tak, to po co te przepisy o wyprzedzaniu na zakrecie :-)

J.

Data: 2014-04-23 15:26:08
Autor: Ergie
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5357acaf$0$2149$65785112@news.neostrada.pl...

Nie wiem, nie  trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno nie odpowiedział i
nic by się nie stało :-)

Ziarnko do ziarnka i egzamin oblany :-)

Pod warunkiem, że tych ziarnek jest odpowiednio dużo, bo jak na razie to z relacji osób które zdawały w ostatnim czasie oprócz pytania o to jak długo należy kogoś reanimować nikt się nie skarżył na pytania pamięciowe.

[...]

Myślenie to tez umiejętność szybkiej oceny sytuacji i reagowania adekwatnie do warunków. Widząc film na nowym egzaminie masz ciągle myśleć (tak jak w trakcie jazdy) i ciągle analizować znaki i sytuację na drodze, tak by w dowolnym momencie być przygotowanym na pytanie czy tu wolno parkować, albo ile można jechać.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 15:50:41
Autor: Budzik
[...]

A ile trzeba?
Mnie w sumie uczono, ze do przyjazdu karetki lub do odzyskania akcji serca.

Data: 2014-04-24 10:08:38
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA318B09081D04budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

Nie mam pojęcia :-)

Mnie w sumie uczono, ze do przyjazdu karetki lub do odzyskania akcji serca.

Nie da się ukryć że to co piszesz jest logiczne :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-22 20:00:24
Autor: Marcin Jan
[...]

swego czasu były oferty zdawania egzaminu w Czechach. Oferty były nawet z meldunkiem, ale coś to ukrócili bo chyba meldowali wstecz czy jakoś tak. Więc było to na lekkim półlegalu. Sam mieszkam na południ PL nie słyszałem aby jakoś masowo ludzie jeździli to Czech na egzaminy. Jednak wymóg meldunku przez 180 dni skutecznie blokuje. Choć z drugiej strony przecież człowiek nie zapisuje się na kurs tak po prostu i można to zaplanować.
Pewnie temat należałoby zgłębić w przygranicznych czeskich szkołach jazdy, być może będąc na miejscu szybciej się coś załatwi.

Co do egzaminu w PL, otóż zdawałem na motocykl już na nowych zasadach. Z 10 osób na teorii na plac przeszło 5 a z tej piątki zdało dwóch w tym ja.
Aczkolwiek na egzaminie na jeździe po mieście dowiedziałem się że przy ^^^dojeździe^^^ do ronda (jeden pas ruchu) należy odpowiednio sygnalizować zamiar skrętu. Więc przy zawracaniu wyglądało to tak dojeżdżam do ronda z lewym kierunkiem, jadę po rondzie cały czas lewy, robię 180 i na wyjeździe włączam prawy.
pozdrawiam
marcin jan

Data: 2014-04-22 23:35:13
Autor: Cavallino

Użytkownik "Marcin Jan" <tonieemail@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:lj6anb$ugv$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Źle, oblałeś.
Na rondzie bez kierunkowskazów, dopiero przy wyjeździe.

Data: 2014-04-23 14:03:12
Autor: J.F
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości
[...]

Prosze uzasadnic cytatem z obowiazujacych przepisow.

A tak swoja droga - cos mi chodzi po glowie ze byl przepis nakazujacy sygnalizacje skretu i zajecie wlasciwej pozycji _przed_ skrzyzowaniem, ale teraz znalezc nie moge. Zle mi chodzi, czy poprawili ..

J.

Data: 2014-04-23 12:33:47
Autor: masti
Dnia pięknego Wed, 23 Apr 2014 14:03:12 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

Źle, oblałeś. Na rondzie bez kierunkowskazów, dopiero przy wyjeździe.
Prosze uzasadnic cytatem z obowiazujacych przepisow.

wskażesz przepis nakazujący włączanie kierunkowskazów na zakręcie?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-25 00:34:19
Autor: J.F.
Dnia Wed, 23 Apr 2014 12:33:47 +0000 (UTC), masti napisał(a):
[...]

"Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
sygnalizowania nie-zwłocznie po wykonaniu manewru."

I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

J.

Data: 2014-04-25 06:54:37
Autor: Cavallino

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:qfle1j5z5415$.cmopgr2y3777.dlg@40tude.net...
[...]

Ano.
Jadąc już po rondzie nie zmieniasz kierunku ruchu, ani pasa, więc o żadnym miganiu mowy nie ma.
Do momentu gdy nie zechcesz zjechać z ronda, albo zmienić pasa.

I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

Ale o co chodzi, który zakręt?

Data: 2014-04-25 08:49:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello J.F.,

Friday, April 25, 2014, 12:34:19 AM, you wrote:

le, oblałeœ. Na rondzie bez kierunkowskazów, dopiero przy wyjeŸdzie.
Prosze uzasadnic cytatem z obowiazujacych przepisow.
wskażesz przepis nakazujšcy włšczanie kierunkowskazów na zakręcie?
"Kierujšcy pojazdem jest obowišzany zawczasu i wyraŸnie sygnalizować
zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
sygnalizowania nie-zwłocznie po wykonaniu manewru."
I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

Gdzieœ jest zapis „jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
zmiany kierunku ruchu” - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-25 12:10:56
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-04-25 08:49,  *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś podkusiło, Ĺźeby odpisać:
> [...]
>sygnalizowania nie-zwłocznie po wykonaniu manewru."
>I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.
Gdzieś jest zapis „jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
zmiany kierunku ruchu” - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD:(

Czy bardzo się mylę twierdząc, że nie dotyczy to skrzyżowań?

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-04-25 12:22:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello Mirek,

> [...]
Gdzieœ jest zapis „jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
zmiany kierunku ruchu” - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD:(
Czy bardzo się mylę twierdzšc, że nie dotyczy to skrzyżowań?

Nie sšdzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
jazda prosto w podporzšdkowanš powinna być sygnalizowana
kierunkowskazem. Tak mnie uczono...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-25 12:33:12
Autor: J.F
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomoœci

Przydatne.
Ale jak mamy + a nie T ?

J.

Data: 2014-04-25 10:57:05
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
UĹźytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Gdzieś jest zapis „jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
zmiany kierunku ruchu” - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD:(
Czy bardzo się mylę twierdząc, że nie dotyczy to skrzyżowań?

Nie sądzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
jazda prosto w podporządkowaną powinna być sygnalizowana
kierunkowskazem. Tak mnie uczono...

Przydatne.
Ale jak mamy + a nie T ?

To wtedy lepiej nie, bo mozna zmylic tego z drugiej podporządkowanej.

Data: 2014-04-25 12:51:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello J.F,

[...]

(C)HGW - jak widać na naszych droga. Rzadko kto jadšcy głównš
sygnalizuje. I nie bardzo wiadomo, jak sygnalizować, żeby w błšd nie
wprowadzić.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-25 14:40:08
Autor: J.F
[...]

Wiadomo - prosto, to nie migamy.

J.

Data: 2014-04-25 13:06:54
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2014-04-25 12:22,  *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś podkusiło, Ĺźeby odpisać:
> [...]
Nie sądzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
jazda prosto w podporządkowaną powinna być sygnalizowana

To prosta droga do kolizji.
Co ze skrzyżowaniami + i łamanym pierwszeństwem - brak sygnalizacji to proszenie się o armagedon - zwłaszcza przy jeździe w lewo z pierwszeństwem, albo kierunkowskaz w prawo przy jeździe na wprost (pierwszeństwo w lewo), kiedy ktoś z tej drogi (po prawej) próbuje skręcić w swoje prawo - dzwonek bardzo prawdopodobny.

Data: 2014-04-25 13:14:41
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Mirek Ptak nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl ...

[...]

On pisze o T, ty piszesz o +...

Data: 2014-04-26 10:51:28
Autor: TomekF
Wyrobienie ... sygnalizowanie.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomoœci news:1195726446.20140425122216pik-net.pl.invalid...

Nie sšdzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
jazda prosto w podporzšdkowanš powinna być sygnalizowana
kierunkowskazem. Tak mnie uczono...

Warto od czasu do czasu przypomnieć sobie aktualne PoRD,
a nie bazować na wiedzy sprzed lat.
W tym przypadku nie trzeba sygnalizować, bo nie ma zmiany pasa,
ani zmiany kierunku.

Data: 2014-04-26 10:40:20
Autor: Budzik
Wyrobienie ... sygnalizowanie.
Użytkownik TomekF gh4x2@ijkh5r.pl ...

[...]

To ze nie trzeba nie oznacza, ze czasami nie warto tego zrobic. Zwłaszcza jak z podporzadkowanej ktos chce wyjechać.

Data: 2014-05-04 07:52:28
Autor: Antosek
Wyrobienie ... sygnalizowanie.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:XnsA31B7DB6DFD93budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Zgadza się, jest to pewne nieznaczne ułatwienie i zwiększenie plynności
ruchu, ale nie jest zgodne z przepisem.
Nie mam zaufania do kierunkowskazów.
Sygnalizował zamiar skrętu w prawo, a pojechał prosto. O mało nie doszło do
zderzenia. Formalnie byłaby moja wina.

Data: 2014-04-25 23:55:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 Apr 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

Gdzieś jest zapis ?jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
zmiany kierunku ruchu? - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD :(

  Konwencja, 100%.
  Kiedyś się naciąłem, zostałem tu na grupie zjechany i dobrze
pamiętam ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-26 02:12:36
Autor: TomekF
Wyrobienie ... zmiana kierunku.

I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

Przecież zakręt drogi nie zmienia kierunku ruchu.
Aby była możliwość zmiany kierunku ruchu to musisz mieć do wyboru
przynajmniej dwa kierunki. Na zakręcie drogi takiego wyboru nie masz.
 Jedziesz tylko w jednym kierunku, kierunku wyznaczonym przez drogę,
 innego nie ma.

Data: 2014-04-26 07:54:07
Autor: John Kołalsky
[...]

A kierunek to przód tył czy lewo prawo ?

Data: 2014-04-26 08:57:06
Autor: masti
Wyrobienie ... zmiana kierunku.

UĹźytkownik "TomekF" <gh4x2@ijkh5r.pl>

pała z fizyki :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-26 11:35:58
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 26 Apr 2014 02:12:36 +0200, TomekF napisał(a):

I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

Przecież zakręt drogi nie zmienia kierunku ruchu.

To tylko dowodzi że słowo "kierunek" ma dwa znaczenia, potoczne i
PoRD-owskie :)
--
Jacek

Data: 2014-04-23 15:30:19
Autor: Ergie
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5357ac02$0$2372$65785112@news.neostrada.pl...

A tak swoja droga - cos mi chodzi po glowie ze byl przepis nakazujacy sygnalizacje skretu i zajecie wlasciwej pozycji _przed_ skrzyzowaniem, ale teraz znalezc nie moge. Zle mi chodzi, czy poprawili ..

Mnie świta że masz obowiązek informować o swoich zamiarach. Przed rondo masz zamiar wjechać na to rondo a nie skręcić w lewo, więc lewy kierunkowskaz jest IMO błędny.

Natomiast przed zjazdem masz zamiar opuścić swój pas i wjechać w boczną uliczkę więc kierunkowskaz jest jak najbardziej wskazany.

Przy rondzie turbinowym gdy pas na którym jesteś zjeżdża z ronda (i Ty wraz z nim) migacz _wydaje_ mi się niekonieczny, ale nie mam pewności. Z jednej strony opuszczasz rondo, ale z drugiej nie zmieniasz pasa więc co by on sygnalizował?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-25 00:35:21
Autor: J.F.
Dnia Wed, 23 Apr 2014 15:30:19 +0200, Ergie napisał(a):
[...]

Krecisz kierownica na wjezdzie ? to prosto nie jedziesz :-)

J.

Data: 2014-04-25 17:26:50
Autor: mlodz
Dnia Fri, 25 Apr 2014 00:35:21 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

A w którą stronę kręcisz? ;P

Data: 2014-04-25 23:41:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 Apr 2014, J.F. wrote:

[...]

  Wyjątek dla przypadku kiedy rak jest rybą, czyli kiedy jedziesz prosto
nie jadąc prosto, opisany jest w KW ;) (idzie o "konwencję" nie "kodeks") :)
  Wjazd na SoRO (nie na rondo, znaczy jak rondo jest SoRO to powodem jest
SoROwość a nie rondowość) chyba tę dyspozycję z KW wypełnia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-26 00:28:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Apr 2014, Ergie wrote:

[...]

  Zmianę kierunku.
  Sygnalizuje się jedno i drugie, w razie sprzeczności jest jasne że należy
sygnalizować "według pasa", jeśli jednak zmiany pasa nie ma, to nakaz
sygnalizacji zmiany kierunku pozostaje.
  A zjeżdżający z SoRO zmienia jezdnię na "bardziej prawą".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-25 23:54:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Apr 2014, J.F wrote:

A tak swoja droga - cos mi chodzi po glowie ze byl przepis nakazujacy sygnalizacje skretu i zajecie wlasciwej pozycji _przed_ skrzyzowaniem,

  Zajęcie pozycji nie wiem, syngnalizacja nie.
  Kiedyś sprawdzałem :)
  Od zawsze i jednolicie sygnalizacja dotyczy SKRĘTU a nie skrzyżowania!

ale teraz znalezc nie moge. Zle mi chodzi, czy poprawili ..

  To chyba "od zawsze" była nadinterpretacja tych, którzy do przepisów
nie zaglądali. Domniemywali sobie nakaz dotyczący zamiaru skrętu
do nakazu dotyczącego skrzyżowania, podczas kiedy to drugie jest
mocno obwarowane jedynie zasadami pierwszeństwa.
  Natomiast co do "zajmowania pozycji", to mi się *wydaje*, że kiedyś
był przepis ustalający inne zasady, niż dzisiejsze zasady dotyczące
pasów ruchu przy skręcie. Może z tego dało się wywieść "zajmowanie
pozycji".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-23 15:14:57
Autor: mlodz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Dnia Tue, 22 Apr 2014 23:35:13 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]
[...]

Ale najpierw zdefiniujmy rondo. Bo jeżeli mielibyśmy tak określać
wszystko, co zostało oznakowane znakami C-12, to pozwolę się z tobą
nie zgodzić. Za dużo jest tak oznakowanych chociażby skrzyżowań z wyspą
centralną, na których skręcając w lewo kierunek ruchu zmieniamy tuż za
wyspą. Natomiast zgodzę się z tobą, jeżeli mowa jedynie o rondach
"klasycznych", bo tam kierunek ruchu zmieniamy przy wyjeździe.

Tak na marginesie - na takich rondach te lewe kierunki czasem pomagają,
człowiek czekający na wjazd od razu widzi czego się spodziewać i troszkę
mniej wzrok nadwyręża... tym niemniej sam ich nie używam, bo uważam to
za niepoprawne.

Data: 2014-04-23 15:50:41
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik mlodz brak@maila.pl ...

[...]

Tez mi sie wydaje, ze kierunkowskaz lewy na rondzie czasami pomaga a raczej nie przeszkadza.
Za to za brak prawego przy zjezdzie to bym baty dawał :)

Data: 2014-04-25 09:28:55
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 23 Apr 2014 15:50:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Za to za brak prawego przy zjezdzie to bym baty dawał :)

Deko nieżyciowy przepis, zwłaszcza na ciasnym rondzie. Jedziesz po rondzie
z kierę lekko skręconą w lewo, w tej pozycji albo nie wrzucisz
kierunkowskazu albo będzie wyskakiwał, a w ogóle to po prostu jest deficyt
czasu obsłużyć manetkę kręcąc kierą. Walcząc z nieposłuszną manetką możesz
zaniedbać tor jazdy i stuknąć kogoś.
--
Jacek

Data: 2014-04-25 10:00:41
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Za to za brak prawego przy zjezdzie to bym baty dawał :)

Deko nieżyciowy przepis,

Bardzo zyciowy bo upłynnia ruch tym kierowcom którzy umieją jeździć po rondach...

[...]

Hmm... to moze jednak trzeba się na rower przerzucić?
Włączenie prawego kierunkowskazu przy zjezdzie z ronda moze byc problematyczne chyba tylko wtedy jak w miedzyczasie trzymasz w jednej rece telefon a w drugiej kawe. Inaczej - nie zauwazylem *znaczących* trudnosci.
Ze to być moze troche niewygodne? Ok. Ale nie robisz tego dla swojej wygody...

Data: 2014-04-26 00:39:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 Apr 2014, Budzik wrote:

[...]

  Zabije się. Jak ma problem z wrzuceniem przyrośniętego do
kierownicy kierunkowskazu, to na jednośladzie się zabije.
  Każdym, bo prędkości na niewielkich rondach są na tyle małe,
że nie ma różnicy między "silnikowymi" a rowerem.
  Takim "jadącym" a nie "spacerującym" rowerem.
  Ktoś kto tego nigdy nie robił, jadąc z rozsądną "nieutrudniającą"
prędkością przez ciasne rondo ma rower całkiem sporo pochylony,
w tym momencie przed wyjechaniem puszcza prawą stronę kierownicy
(aby sygnalizować prawą zjazd) i musi "dociągnąć" kierownicę
w lewo, aby sprawnie przerzucić pochylenie w drugą stronę.
  Obstawiam, że znaczącą większość niemoto/cyklistów/rowerzystów
a kierujących samochodami, próbujących takie cóś zrobić przy
ledwo 25..30 km/h trzeba by zbierać z krawężnika :)

Włączenie prawego kierunkowskazu przy zjezdzie z ronda moze byc
problematyczne chyba tylko wtedy jak w miedzyczasie trzymasz w jednej rece
telefon a w drugiej kawe.

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-26 01:00:36
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

Hmm... to moze jednak trzeba się na rower przerzucić?

  Zabije się. Jak ma problem z wrzuceniem przyrośniętego do
kierownicy kierunkowskazu, to na jednośladzie się zabije.

:)
To pozostaje na piechotkę.
Albo rowerem ale w newralgicznych miejscach prowadzić.

Data: 2014-04-26 11:45:27
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 25 Apr 2014 10:00:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Deko nieżyciowy przepis,

Bardzo zyciowy bo upłynnia ruch tym kierowcom którzy umieją jeździć po rondach...

Blabla. Policz sobie czas przejeżdżania 1/4 ciasnego ronda. To mniej więcej
sekunda od pozycji w której należało by zasygnalizować zamiar do
faktycznego, zauważalnego skrętu samochodu zjeżdżającego z ronda w prawo.
Wielki mi pożytek z sekundowej sygnalizacji. Jak jeszcze doliczysz czas
reakcji elektroniki i żarówki i czas ewentualnego sporu z manetką to
żarówka w ogóle ci nie mignie. A oceniając użytek  jaki będzie miał
kierowca z tyłu, jeszcze należało by doliczyć jego czas reakcji.
Takich rond w Zielonej mam połowę, czyli kilkanaście. Inne są na tyle duże
że czas przebywania 1/4 obwodu wynosi kilka sekund i tu jest sens użycia
kierunkowskazu.
A o moje rowerowe doświadczenie to się nie martwcie. Robię na rowerze
rocznie więcej niż niejeden tu bryką i wciąż żyję. A jedyne dwie lekkie
kolizje miałem w Polsce i z winy kierowców samochodów.
--
Jacek

Data: 2014-04-26 10:40:20
Autor: Budzik
[...]

Ale to nie jest sekunda. Policz sobie na rondzie. Bo mam wrażenie że liczysz tak, jakbyś sam był na drodze. Nie mrugasz, nastepny kierowca nie wie czy moze jechać. Za chwile (po tej sekundzie) to moze by i mógł ale juz jedzie następny samochód na rondzie... I znowu musi oceniac. Widzac twój kierunkowskaz właczony jak najwczesniej się da - nie musi się zastanawiać...
Więc spójrz na to inaczej - jak migniesz, to ktos przejedzie z nastepnego wjazdu, jak nie migniesz, to sierotka najczesciej stoi.
Czy jeden samochód wiecej to duzo? Jeden nie... Ale jeden razy....

Z tym czasem reakcji elektroniki to pojechałes...
Dobrze ze jak mrugam komus długimi, to zdaze i czas reakcji elektroniki mi tego nie uniemożliwia...

A o moje rowerowe doświadczenie to się nie martwcie. Robię na rowerze
rocznie więcej niż niejeden tu bryką i wciąż żyję. A jedyne dwie
lekkie kolizje miałem w Polsce i z winy kierowców samochodów.

Wiadomo. po uliach tez jezdza tysiace ludzi ktorzy maja problem z obsługą samochodu. I jezdza. Ale my tu nie o tym, jak sie przemiescic z A do B, tylko jak to zrobic upłynniajac przy okazji ruch a nie blokując go...

Wyrobienie prawa jazdy poza Polska