Wyrobienie prawa jazdy poza Polska

Data: 2014-04-18 21:08:34
Autor: PiteR
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą

Rozwiązywaliśmy test we czterech. Wiek 45, 55, 56 i 64 lata. Najkrócej prawko od 24 lat.

Test oblany :)

Współczuję kandydatom.

--
    Piter

Data: 2014-04-18 21:18:04
Autor: vicent

Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsA313D713CD7FDelektroniklocalhost.net...
na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

Sam sobie współczuje, to wie ktoś o jakichś euro-możliwościach?
Nie chcę łamać żadnego prawa, ani jeździć bez dokumentów, po prostu chcę móc legalnie prowadzić samochód!

Data: 2014-04-18 21:30:57
Autor: WOJO
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska

Nie chcę łamać żadnego prawa, ani jeździć bez dokumentów, po prostu chcę
móc legalnie prowadzić samochód!
Czechy?
WOJO

Data: 2014-04-18 21:31:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello vicent,

[...]

Naucz się, zdaj egzamin i z głowy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-18 22:45:53
Autor: Wiwo

Użytkownik "vicent" <vinnie@poczta.com> napisał w wiadomości news:53517a6c$0$2163$65785112news.neostrada.pl...

Sam sobie współczuje, to wie ktoś o jakichś euro-możliwościach?
Nie chcę łamać żadnego prawa, ani jeździć bez dokumentów, po prostu chcę móc legalnie prowadzić samochód!

Wystarczy się nauczyć i zdać. Ewentualnie pogodzić z faktem, że prowadzenie samochodu nie jest dla Ciebie...

Data: 2014-04-20 14:37:36
Autor: tᴏ
Wiwo wrote:

Wystarczy się nauczyć i zdać. Ewentualnie pogodzić z faktem, że
prowadzenie samochodu nie jest dla Ciebie...

ROTFL

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-22 15:32:06
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2014-04-18 22:45, Wiwo pisze:

[...]

Dlaczego pogodzić z faktem, że 90% tych notorycznie oblewanych w PL zdaje za pierwszym podejściem w CZ?
Przecież to jest chore. Polska jest jednym z nielicznych krajów o tak niskiej zdawalności, która
w dodatku NIC NIE DAJE. Gdyby dawała, mielibyśmy przecież najlepszych (bo najlepiej wyselekcjonowanych)
kierowców w Europie, nie? Bzdura. To jest wyłącznie szykana i nabijanie kabzy ośrodkom.

Data: 2014-04-18 21:42:28
Autor: ToMasz
W dniu 18.04.2014 21:08, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

nie obraźcie się, ale trochę Was nie rozumiem. użyję przykładu.
"Oj jakie te studia i egzamin na lekarza są trudne"
To dobrze czy źle - ja się pytam? Dla mnie, pacjenta - bardzo dobrze, bo wiem ze lekarzami będą najlepsi, i oni będą mnie leczyć. JA, podkreślam, ja, jestem zadowolony z tego że egzaminy, jakiekolwiek są trudne. obojętnie czy zdanie egzaminu gwarantuje profesjonalizm, czy też jest sitem dla nieprzystosowanych, dla nieuków czy mało zdolnych. JEśli będzie łatwo - to egzamin jest zbyteczny. Będzie miał wartość taką jak dyplom ukończenia przedszkola - wszyscy dostają...

ToMasz

Data: 2014-04-18 22:25:46
Autor: zhbick
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
teraz ciężko o dobrze płatną pracę/kontrakt/zlecenie. Naprawdę uważasz, że dostają je najlepsi - i najlepsi wygrywają przetargi? ;)

Data: 2014-04-18 23:08:47
Autor: J.F.
Dnia Fri, 18 Apr 2014 21:42:28 +0200, ToMasz napisał(a):
[...]

PJ troche takie jest - prawie kazdy jest zdolny do prowadzenia, prawie
kazdy wiec to w koncu zda, a wiec nobilitacja zadna, zreszta nikt nie
chce nobilitowanych kierowcow, moze z wyjatkiem Cavallino.

Tym niemniej ... jesli ktos nie zdal bo na egzaminie niebezpiecznie
pojechal - dobrze, pouczy sie dalej i zda. Jak nie zdal, bo nie
potrafil zaparkowac z dokladnoscia do 10 cm ... podobno odeszlismy od
tych metod. Ale jak nie zdal, bo nie potrafil wskazac zbiornika spryskiwacza pod
maska, czy nie wiedzial w lakiej odleglosci od przejazdu nie wolno
parkowac ... oj, mam watpliwosci.

A teraz jakies nowe testy, minister nie chce ujawnic, pare podobno
przykladowych bylo, IMO - czesciowo bledne.
A mamy przyklad USA, kursow nie ma, teoria to farsa, egzamin bliski
farsy, a wszyscy jezdza.

J.

Data: 2014-04-20 22:42:38
Autor: janusz_k
W dniu 18.04.2014 o 23:08 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Ale jak nie zdal, bo nie potrafil wskazac zbiornika spryskiwacza pod
maska, czy nie wiedzial w lakiej odleglosci od przejazdu nie wolno
parkowac ... oj, mam watpliwosci.
Ale tu się z Tobą nie zgodzę, spryskiwacz jest waĹźny podobnie parkowanie  5m przed przejazdem a są tacy giganci, niech chociaĹź teoretycznie wiedzą  gdzie wolno a gdzie nie.

--

Pozdr
Janusz

Data: 2014-04-21 10:37:39
Autor: tᴏ
janusz_k wrote:

Ale jak nie zdal, bo nie potrafil wskazac zbiornika spryskiwacza pod
maska, czy nie wiedzial w lakiej odleglosci od przejazdu nie wolno
parkowac ... oj, mam watpliwosci.
Ale tu się z Tobą nie zgodzę, spryskiwacz jest ważny podobnie parkowanie
5m przed przejazdem a są tacy giganci, niech chociaż teoretycznie wiedzą
gdzie wolno a gdzie nie.

Zbiornik do płynu do spryskiwania szyb w cudzym aucie jest zupełnie nieważny, a co do parkowania, to każdy się tego z czasem nauczy, najwyżej kilka pierwszych razów wysiądzie z auta i poprawi albo będzie wybierał szersze miejsca. Egzamin na PJ nie sprawdza niczego pożytecznego, choćby tego, czy ktoś umie wyprzedzać. To polega na snuciu się 45 km/h po mieście lub 5 km/h po jakimś parkingu i przepierdalaniu się przez egzaminatora do każdej bzdury. Rzecz kompletnie oderwana od realnego prowadzenia pojazdu i w takiej formie całkowicie zbędna.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-19 00:00:32
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik ToMasz news.neostrada.pl@news.neostrada.pl ...

[...]

Ale kierowcami nie sa najlepsi. W koncu i tak kazdy zda.
Natomiast trudnosc egzaminu chyba nie wpływa na poprawianie jakosci kierowców, skoro ci ktorzy jezdza 20 lat i jezdzic umieja - egzaminu nie sa w stanie zdac, opierajac sie na swojej wiedzy.

Data: 2014-04-22 13:28:10
Autor: BUNIEK
[...]

Po części racja, ale dochodzi jeszcze jedno sprawa, kierowca podobnie jak lekarz po studiach maja tylko prawne przyzwolenie do wykonywania konkretnej czynności po zdaniu egzaminu/skończeniu odpowiedniej szkoły.
Natomiast obie te "nacje" łączy konieczność zdobywania doświadczenia, nawet mistrzowsko zdany egzamin nie robi z nikogo świetnego lekarza/kierowcy potrzebne jest jeszcze doświadczenie i jeszcze raz doświadczenie i dodatkowo element który jest nie do nauczenia - zdrowy rozsądek.

Buniek

Data: 2014-04-18 22:52:19
Autor: Wiwo
[...]

Znam kobietę po 40 która zdała teorię za pierwszym razem...

Twoje doświadczenie można wytłumaczyć na kilka sposobów:

1. Starzy ludzie powinni być kierowani na ponowne szkolenie ;-)
2. Kupiliście prawo jazdy za kilka kurczaków
3. Macie wiedzę o przepisach sprzed 20 lat, patrz p. 1
4. Byliście pijani
5. itp.

:-)

Współczuję kandydatom.

A ja nie bardzo.

Wiwo

Data: 2014-04-19 02:52:26
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Wiwo pisze tak:

[...]

6. dwóch zapomniało okularów
7. okienko flasha miało 200 x 200 px
8. łącze 1Mbit/s, flash przycinał

no i byliśmy pijani :) ale dumni, bo zabrakło tylko 2pkt.

--
    Piter

Data: 2014-04-21 10:39:43
Autor: tᴏ
Wiwo wrote:

Znam kobietę po 40 która zdała teorię za pierwszym razem...

Kobiety zazwyczaj zdają, chociaż nie potrafią jeździć. One nauczą się wszystkich pierdół, okolicznych skrzyżowań na pamięć, a nawet parkowania na pamięć, tylko potem okazuje się, że nie potrafią jeździć w normalny sposób, bo tego nikt na egzaminie akurat nie sprawdza.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-21 12:44:14
Autor: J.F.
Dnia 21 Apr 2014 10:39:43 GMT, tᴏ napisał(a):
Wiwo wrote:
Znam kobietę po 40 która zdała teorię za pierwszym razem...

Kobiety zazwyczaj zdają, chociaż nie potrafią jeździć.

Ale niekoniecznie za pierwszym razem. Chlopy akurat tez niekoniecznie.

One nauczą się wszystkich pierdół, okolicznych skrzyżowań na pamięć, a nawet parkowania na pamięć,

Dobra szkola meskich kursantow wyksztalci podobnie.

tylko potem okazuje się, że nie potrafią jeździć w normalny sposób, bo tego nikt na egzaminie akurat nie sprawdza.

Ale statystyki wypadkow maja lepsze, czy tam podobne. Widac instynkt macierzynski pomaga przetrwac i na drodze.

J.

Data: 2014-04-22 14:12:48
Autor: tᴏ
J.F. wrote:

Ale statystyki wypadkow maja lepsze, czy tam podobne. Widac instynkt
macierzynski pomaga przetrwac i na drodze.

Znowu trollujesz?

Te statystyki można o kant dupy potłuc, bo nie biorą pod uwagę przeciętnego kilometrażu obu grup. Jak ktoś jeździ rzadko i po znanych mu trasach, to logiczne, że ma mniej wypadków niż ten, który robi 100k km rocznie. --
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-23 13:46:08
Autor: Dres Golf
W dniu 2014-04-18 22:52, Wiwo pisze:

[...]

Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie wypadków i ofiar na drogach?
Zatem egzamin służy innym celom niż propaganda głosi, bo nie odsiewa tych, co powinien.
Nie wiem na ile znajomość rozmiarów tablicy rej. ma pomóc w tym, że rozjeżdża się pieszego na pasach.

Data: 2014-04-23 12:38:19
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Dres Golf dresgolf@gmail.com ...

Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie wypadków i ofiar na drogach?

Mysle, ze budowa nowych dróg pokazała systemowy sposób unikania wypadków...

Data: 2014-04-23 15:06:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello Dres,

Wednesday, April 23, 2014, 1:46:08 PM, you wrote:

[...]

Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie
wypadków i ofiar na drogach?

Od bodaj 20 lat te liczby regularnie maleją, pomimo stałego wzrostu
ilości pojazdów na drogach. Nawet zwiększenie prędkości maksymalnej na
autostradach spowodowało zmniejszenie tych liczb w przeliczeniu na
kilometry autostrad.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-23 19:43:46
Autor: Wiwo

Użytkownik "Dres Golf" <dresgolf@gmail.com> napisał w wiadomości news:lj895v$7d5$1news.task.gda.pl...

Co z tego, że egzaminy są coraz trudniejsze skoro przodujemy w liczbie wypadków i ofiar na drogach?

Statystyki jednak spadają, a po uwzględnieniu wzrostu liczby samochodów wyglądają jeszcze lepiej.

Zatem egzamin służy innym celom niż propaganda głosi, bo nie odsiewa tych, co powinien.

Jeśli ma się wąskie horyzonty, to można takie wnioski wyciągać.
Bezpieczeństwo na drogach to składowa wielu czynników.

Nie wiem na ile znajomość rozmiarów tablicy rej. ma pomóc w tym, że rozjeżdża się pieszego na pasach.

Oprócz tej tablicy macie jeszcze jakieś konkretne i _potwierdzone_ przykłady? Bo w każdej dyskusji o nowych egzaminach wyciągacie jeden, ten sam przykład. Wygląda to trochę żałośnie...

Sposób egzaminowania idzie dobrym kierunku, co potwierdzają żale niemot, które nie są w stanie się odpowiednio przygotować do egzaminu.
Muszą się w końcu pogodzić z tym, że nikt nie wywali tego systemu do kosza, co najwyżej mogą domagać się (i słusznie) uporządkowania bazy pytań.

Wiwo

Data: 2014-04-24 23:07:35
Autor: Mruk
[...]

tu jest pies pogrzebany. Do egzaminu trzeba się przygotować.

Jak się przygotujesz to zdasz.jak się nie przygotujesz to nie zdasz.

Problem w tym z czego się szykujesz. Bo egzamin i teoretyczny i praktyczny na PJ z praktyką nie ma NIC wspólnego. Kierowca pierwszy raz zdający na PJ i zdający celująco nie umie jeździć samochodem.

Data: 2014-04-20 06:30:53
Autor: Loskon

na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

Świetny argument za tym, aby prawo jazdy było ważne ileś lat i potem
egzamin z przepisów.

Data: 2014-04-20 09:40:19
Autor: Jacek Maciejewski

na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

Chyba nie mówisz tego poważnie. Takie myślenie to smutny relikt epoki
pseudokomunistycznej, kiedy państwo odpowiadało za wszystko. Kraj nasz jest
znany z nadregulacji prawnej i należy dążyć do uproszczenia prawa,
wycofania państwa z wielu obszarów regulacji prawnej i zwrotu obywatelom
zagrabionej bezpodstawnie wolności osobistej.
Dodatkowa korzyść to zwolnienie sporej armii bezkarnych urzędników.
--
Jacek

Data: 2014-04-20 19:47:44
Autor: Andrzej Guziak
Użytkownik "Jacek Maciejewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:vt22yhfrcidw$.me479do8dyp6.dlg@40tude.net...

[...]

============

No to pojechałeś.
Rzecz w tym, że we wstrętnej komunie, z tym akurat było lepiej.

Andrzej

-- -

Data: 2014-04-20 21:36:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello Andrzej,

Sunday, April 20, 2014, 7:47:44 PM, you wrote:

[....]

Dlaczego odpowiadasz w podpisie i to nie swoim?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-20 22:54:59
Autor: Andrzej Guziak
UĹźytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:117892318.20140420213612@pik-net.pl.invalid...

[...]

Jeżeli coś nie tak to przepraszam.
Odpowiedziałem pod podpisem Jarka
i podpisałem Andrzej.

Co było nie tak?

Andrzej -- -

Data: 2014-04-20 23:00:35
Autor: Andrzej Guziak
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
pod podpisem Jacka

-- -

Data: 2014-04-21 09:52:59
Autor: Jacek Maciejewski
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Dnia Sun, 20 Apr 2014 23:00:35 +0200, Andrzej Guziak napisał(a):

pod podpisem Jacka

1. Ustaw w swoim Live Mailu żeby zauważał i honorował delimiter w postaci
"-- " (nie wiem czy się w ogóle da :))
2. Ustaw w swoim antywirusie by nie dołączał swojej stopki (to się da na
pewno).
--
Jacek

Data: 2014-04-23 23:07:55
Autor: PiteR
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
na  ** p.m.s **  Andrzej Guziak pisze tak:

Co było nie tak?

http://piterpro.private.pl/ssd_2014-04-23_224818.png

--
    Piter

Data: 2014-04-21 11:47:14
Autor: Loskon
Wyrobienie ...

Uzytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisal w
wiadomosci news:117892318.20140420213612pik-net.pl.invalid...
Hello Andrzej,

Sunday, April 20, 2014, 7:47:44 PM, you wrote:

[....]

Dlaczego odpowiadasz w podpisie i to nie swoim?
RoMan

O co ci chodzi ? Odpowiedzial na koncu postu.
U mnie tez bardzo rzadko sie zdarza, ze w linijkach brakuje znaku >.
Tylko w niektórych odpowiedziach.
Powyrzucaj te 2 linijki smieci z swojego postu na koncu.

Data: 2014-04-21 10:22:02
Autor: Budzik
Wyrobienie ...
Użytkownik Loskon er3Xza@4hgv7.pl ...

Dlaczego odpowiadasz w podpisie i to nie swoim?
RoMan

O co ci chodzi ? Odpowiedzial na koncu postu.

Odpowiedział po delimiterze.
Tak sie nie robi przynajmniej z kilku powodów (wygoda, czytelnosc etc)

Data: 2014-04-22 23:23:16
Autor: Jawi
Wyrobienie ...
W dniu 2014-04-21 12:22, Budzik pisze:
Odpowiedział po delimiterze.
Tak sie nie robi przynajmniej z kilku powodów (wygoda, czytelnosc etc)

no to poczekajcie co na to powie kogutek, że to sprawa czytających pewnie :)

Data: 2014-04-22 22:00:54
Autor: Budzik
Wyrobienie ...
Użytkownik Jawi tajny@poufny.com ...

[...]

I co ciekawe - to nie sa najwieksze głupoty jakie wypisuje... :)

Data: 2014-04-21 13:15:59
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie ...
Hello Loskon,

Monday, April 21, 2014, 11:47:14 AM, you wrote:

Dlaczego odpowiadasz w podpisie i to nie swoim?
O co ci chodzi ? Odpowiedzial na koncu postu.

Odpowiedział poniżej tear-line (zwanej także delimiterem). A to
oznacza, że każdy normalny czytnik jego wypowiedź odetnie.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Delimiter
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sygnaturka_%28podpis%29

U mnie tez bardzo rzadko sie zdarza, ze w linijkach brakuje znaku >.
Tylko w niektórych odpowiedziach.
Powyrzucaj te 2 linijki smieci z swojego postu na koncu.

A ci Ciebie obchodzi sygnaturka? Może mieć 4 linijki i tyle ma. To
czytnik podczas odpowiedzi powinien automagicznie odciąć cała
sygnaturkę.

Wkurzające jest, jak na grupę wpadają dzieci neostrady i własne
porządki próbują wprowadzać. Naucz się podstaw a potem pyskuj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-22 13:56:30
Autor: Adam Wysocki
Wyrobienie ...
Loskon <er3Xza@4hgv7.pl> wrote:

O co ci chodzi ? Odpowiedzial na koncu postu.

Oto jak prawidłowo skonfigurowany tin pokazuje jego posta.
http://www.chmurka.net/r/pme-tin1.png

Oto co ląduje w edytorze po kliknięciu "odpowiedz".
http://www.chmurka.net/r/pme-tin2.png

Paniał?

http://motogof.tumblr.com/

Data: 2014-04-21 10:59:05
Autor: Loskon
Wyrobienie prawa jazdy ... na ileś lat.

na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

Coś ta epoka komunizmu zdegenerowała ci mózg.
Napiszę prosto, może zrozumiesz.

Chodziło tylko o to, aby kierowcy znali prawo o ruchu drogowym,
 bo w przeciwnym wypadku zagrożone jest bezpieczeństwo.
Nie ma lepszej metody sprawdzenia - tylko egzamin co ileś lat.

Bezkarni urzędnicy ??
Może co niektórym przypadkowo się udało. Teraz nawet funkcjonariusze Partii
Franciszka, w coraz większym stopniu, nie mogą czuć się bezkarni.

Zwolnienie urzędników ??
 Najlepiej zwolnić tych, gdzie akurat ty masz jakąś sprawę do załatwienia.

Data: 2014-04-21 12:28:48
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 21 Apr 2014 10:59:05 +0200, Loskon napisał(a):

Chodziło tylko o to, aby kierowcy znali prawo o ruchu drogowym,
 bo w przeciwnym wypadku zagrożone jest bezpieczeństwo.
Nie ma lepszej metody sprawdzenia - tylko egzamin co ileś lat.
Blabla. Jasne, chodzi tylko o to żeby kierowcy znali prawo o ruchu, piloci
prawo o locie, fizycy prawo termodynamiki a przedszkolacy prawo o zabawie.
Wtedy wszyscy tak dalece znają prawo że zapominają o rozumie. Nadmiar prawa
demoralizuje i ubezwłasnowalnia.

Bezkarni urzędnicy ??
Może co niektórym przypadkowo się udało. Teraz nawet funkcjonariusze Partii
Franciszka, w coraz większym stopniu, nie mogą czuć się bezkarni.
Wpadnij na pl.soc. prawo to się dowiesz czegoś o bezkarności. Nie słyszałem
o urzędniku ukaranym np. za niegospodarność czy bezmyślność. Zwłaszcza o
jego odpowiedzialności finansowej. A spróbuj się dowiedzieć np. w
magistracie kto jest odpowiedzialny za źle postawiony znak albo za
przyklepanie bezdennie głupiego projektu, np. DDR-a, chodnika, skrzyżowania
etc....

Zwolnienie urzędników ??
Najlepiej zwolnić tych, gdzie akurat ty masz jakąś sprawę do załatwienia.
A jeszcze prościej zlikwidować urząd razem z jego niepotrzebnymi sprawami.
Wytłumacz mi po co komu "karta pojazdu"? Albo "dowód rejestracyjny"? --
Jacek

Data: 2014-04-21 18:16:04
Autor: Cavallino

Użytkownik "Loskon" <er3Xza@4hgv7.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Zwolnienie urzędników ??
Najlepiej zwolnić tych, gdzie akurat ty masz jakąś sprawę do załatwienia.

No jasne, bo przez poprzednie 100 lat to nikt w żadnym urzędzie żadnej sprawy nie załatwił, dopiero Tusk (i jego poprzednicy też) miłościwie pozwolili nam załatwić cokolwiek w urzędzie, zatrudniając armię gryzipiórków i z tego tytułu zadłużając państwo w skali nieporównywalnej w całej jego historii.
Od razu pracownicy skarbówki stali się milsi i lepiej znają przepisy, a ministerstwa uchwalają znakomite prawo, nie to co wcześniej......

Data: 2014-04-22 14:16:22
Autor: J.F
Użytkownik "Loskon"  napisał w wiadomości
Chodziło tylko o to, aby kierowcy znali prawo o ruchu drogowym,
bo w przeciwnym wypadku zagrożone jest bezpieczeństwo.
Nie ma lepszej metody sprawdzenia - tylko egzamin co ileś lat.

W zasadzie masz racje.
Z drugiej strony - statystyka podpowiada ze starzy kierowcy sa bardziej bezpieczni niz mlodzi.
Moze dlatego ze wiedza jak sie jezdzi, a nie zaglebiaja sie w dopuszczalna predkosc na drodze ekspresowej jednojezdniowej z przyczepka lekka, albo czy wolno wyprzedzac na danym zakrecie.
Przyklady z innych krajow pokazuja ze mozna bezpiecznie jezdzic nawet po jakiejs farsie z egzaminu.

Z trzeciej strony ... skoro jest jak jest, to po cholere takie skomplikowane przepisy ?
Z czwartej - te przepisy w zasadzie sa dobre, i nie ma co w nich skreslic...

J.

Data: 2014-04-24 23:16:27
Autor: Mruk
[...]

u nas w kraju to nie jest popularne stanowisko. Ludzie myślą, że lepiej jest jak jest wszystko kontrolowane,legalizowane, sprawdzane, egzaminowane itp.

Nie ma u nas szacunku do wolności bo ta kojarzy się z oszustwem. Od podstaw mamy we krwi łamanie prawa i czekanie aż się uda. A później narzekanie, że mandat albo blokada.

Tylko wolność daje rozwój. Wystarczy dać możliwość prowadzenia pojazdów bez PJ w dzień pod warunkiem, że ma się dodatkowe OC. Gwarantuje wam, że na dłuższa metę nie będzie się opłacać. A do czego to doprowadzi? Że na egzamin przyjdzie osoba mająca wiedzę jak prowadzić auto.

Tak samo jak z tymi autami z kierownicą po prawej. Niby zaoszczędzę 5k pln na przekładce ale dopłacę 700 zeta rocznie na OC więc się nie opłaca. Ale wolność jest i jak chcesz to masz.

Bardzo fajnie działa to w USA. Szkolenia brak, egzamin to farsa (jak na nasze warunki) i jakoś statystyki są lepsze jak u nas. Czemu ?

Data: 2014-04-25 09:18:16
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 24 Apr 2014 23:16:27 +0200, Mruk napisał(a):

Tak samo jak z tymi autami z kierownicą po prawej. Niby zaoszczędzę 5k pln na przekładce ale dopłacę 700 zeta rocznie na OC więc się nie opłaca. Ale wolność jest i jak chcesz to masz.

W 70 r. jeździłem sporo Morrisem Vanem z kierą po prawej, po Polsce i
demoludach. Śmiesznie nieco było, bo np. wyprzedzając najpierw podglądałem
sobie drogę z prawej, ale żeby zaraz niebezpieczniej to chyba nie.
--
Jacek

Data: 2014-04-21 10:41:46
Autor: tᴏ
Loskon wrote:

Świetny argument za tym, aby prawo jazdy było ważne ileś lat i potem
egzamin z przepisĂłw.

Co za bełkot. Przecież jeśli ktoś jeździ 20 lat i nie stracił PJ za punkty, to najlepszy dowód na to, ze potrafi (w granicach tego, czego potrzebuje). Niezależnie czy zna np. przepisy dotyczące przyczepki, z którą nie będzie jeździł. Nikt znienacka mu jej nie doczepi, jak będzie miał taką potrzebę, to sprawdzi.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2014-04-26 11:11:17
Autor: TomekF
Wyrobienie ...

Użytkownik "t?" napisał w wiadomości
Loskon wrote:

Świetny argument za tym, aby prawo jazdy było ważne ileś lat i potem
egzamin z przepisĂłw.

Co za bełkot. Przecież jeśli ktoś jeździ 20 lat i nie stracił PJ za
punkty, to najlepszy dowĂłd na to, ze potrafi (w granicach tego, czego
potrzebuje). Niezależnie czy zna np. przepisy dotyczące przyczepki, z
którą nie będzie jeździł. Nikt znienacka mu jej nie doczepi, jak będzie
miał taką potrzebę, to sprawdzi.

Co za bełkot to co napisałeś.
To że ktoś jeździ 20 lat to znaczy tylko tyle, że ma niesamowite szczęście
bo nie spowodował wypadku lub co rzadziej, jest superostrożny i zna
przepisy. Już jutro to szczęście może skończyć się i ktoś ucierpi.
 JuĹź to widzę jak doczepiasz przyczepkę, wstrzymujesz sie i pędzisz czytać
PoRD.  Nie ośmieszaj się.
Nawet tutaj, na grupie, widać ile jest wątpliwości związanych z znajomością
przepisĂłw.

Data: 2014-04-26 11:32:46
Autor: Jacek Maciejewski
Wyrobienie ...
Dnia Sat, 26 Apr 2014 11:11:17 +0200, TomekF napisał(a):

Nawet tutaj, na grupie, widać ile jest wątpliwości związanych z znajomością
przepisów.

Strzał w stopę. Skoro na grupie na której same rekiny drogi jest tyle
wątpliwości i odrębnych zdań co do litery przepisów, to znaczy że da się
znakomicie jeździć bez wykucia PoRD na na blachę a za to w oparciu o zdrowy
rozsądek plus uzupełnienie litery kiedy trzeba. Ja nie widzę nic zdrożnego
w tym że nie mam w pamięci np. ile jakiś klamot może wystawać z obrysu.
Robię to raz na parę lat. Jak będę musiał przewieźć to sprawdzę w necie.
Praktyka wykazuje zresztą że litera literą a policyjna interpretacja sobie.
Ja kiedyś dostałem mandat za sygnalizowanie *zamiaru* skrętu.
--
Jacek

Data: 2014-04-27 10:49:41
Autor: TomekF
Wyrobienie ... egzamin.

[...]

Zdrowy rozsądek nie wystarcza. Popatrz ile jest wypadków.
Problemem jest, że kierowcy nie wiedzą :
 - kiedy włączać kierunkowskaz,
 - jak jeździć na rondzie,
 - kiedy można i nie można wyprzedzać z prawej,
 - co oznacza czerwone światło z zieloną strzałką,
 - o zachowaniu szczególnej ostrożności przed przejściem dla pieszych,
 - o zmniejszeniu prędkości przed przejściem dla pieszych tak, aby nie
    narazic na niebezpieczeństwo pieszych lub rowerzystow znajdujacych
    się w tych miejscach lub NA NIE WCHODZĄCYCH  lub wjeżdżajacych.

 itd. itp. Pewnie znalazłoby się
więcej takich zapomnianych przepisów, mających wpływ na bezpieczeństwo
na drodze.
 Egzamin "odświeżający" z przepisów np. co 10 lat jak najbardziej powinien
być.

Ja nie widzę nic zdrożnego w tym że nie mam w pamięci
 np. ile jakiś klamot może wystawać z obrysu.
Robię to raz na parę lat. Jak będę musiał przewieźć to sprawdzę w necie.

Jeden sprawdzi, drugi nie sprawdzi i może powstać zagrożenie lub wypadek.

Praktyka wykazuje zresztą że litera literą a policyjna interpretacja
sobie.

Policja to też ludzie i mogą się mylić.

Ja kiedyś dostałem mandat za sygnalizowanie *zamiaru* skrętu.
-- Jacek

Jak nie pamiętałeś przepisu, źle sygnalizowałeś, to normalne że dostałeś
mandat. Nauka kosztuje.

Data: 2014-04-28 10:44:53
Autor: Jacek Maciejewski
Wyrobienie ... egzamin.
Dnia Sun, 27 Apr 2014 10:49:41 +0200, TomekF napisał(a):

Egzamin "odświeżający" z przepisów np. co 10 lat jak najbardziej powinien
być.

Najpierw przedstaw obserwacje z których wyniknie że nastapi jakiś spadek
ilości wypadków.  Jest wręcz przeciwnie - większość wypadków to efekt
naruszenia przepisów tak oczywistych że są powszechnie znane.
--
Jacek

Data: 2014-05-04 07:50:11
Autor: Antosek
Wyrobienie ... egzamin.

[...]

Nie tylko wypadki są ważne.
Są stłuczki i sytuacje wnerwiające wynikające z nieznajomości przepisów.

Czy nastąpi spadek ilości wypadków ? O to trzeba by zapytać tych co zawodowo
analizują wypadki. Teoretycznie powinno spaść.

Data: 2014-04-22 10:04:11
Autor: masti
Dnia pięknego Fri, 18 Apr 2014 21:08:34 +0200 osobnik zwany PiteR napisał:

na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

a są gdzieś na sieci te nowe testy? bo poprzednie to zrobiłem 1 5 minut na 100%. Nie wiem jak można mieć z tym problem.

PS: żeby nie było, że swieżo po egzaminie. Mój zdawałem 33 lata temu :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-22 14:08:23
Autor: J.F
UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości
[...]

Chyba nie ma, bo maja byc tajne.
Ale pojawily sie przyklady ... i one po prostu sa inne niz dotychczas, a czesto bledne.

Jako przyklad
http://www.word.4lomza.pl/zalaczniki/art/130408130737.pdf
http://gorzow.gazeta.pl/gorzow/1,37664,15382977,Ranking_WORD_u__Sprawdz__ktore_szkoly_najlepiej_ucza.html

40 godzin teorii trzeba ?

J.

Data: 2014-04-22 15:23:12
Autor: Ergie
UĹźytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53565bb8$0$2360$65785112@news.neostrada.pl...

< Jako przyklad
http://www.word.4lomza.pl/zalaczniki/art/130408130737.pdf

Fajny przykład tyle że jedyne co pokazuje to że jak ktoś się nauczył starych testów na pamięć to nie gwarantuje zdania nowych.
Podaj zdawalność z tego roku, a nie zdawalność z okresu zaraz po zmianie przepisów.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-22 15:54:34
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

[...]

Moment, moment - skoro nowe testy sa na myslenie, a przepisy w miedzyczasie się nie zmieniły, to jakie ma znaczenie, z jakiego czasu jest statystyka?

Data: 2014-04-23 10:57:52
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA317B00CDD5CFbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Moment, moment - skoro nowe testy sa na myslenie, a przepisy w miedzyczasie
się nie zmieniły, to jakie ma znaczenie, z jakiego czasu jest statystyka?

Dawniej ludzie nie uczyli się przepisów i myślenia tylko odpowiedzi. Ludzie nauczenie na pamięć starych pytań poszli zdawać nowe testy. Cóż w tym dziwnego że nie zdali? Lepsza byłaby statystyka z dnia dzisiejszego gdy niemal każdy kursant i instruktor już wie, że trzeba przeczytać kodeks i nauczyć się myśleć.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 10:00:44
Autor: Budzik
[...]

Hmm, chyba moja szkoła nie była taka zła, bo pamietam, ze rozwiązywanie testów to było raptem moze z 15 minut na 2 godziny wykładów...

Data: 2014-04-23 13:28:04
Autor: J.F
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...
Dawniej ludzie nie uczyli się przepisów i myślenia tylko odpowiedzi.

Gruba przesada.
Przy wielu odpowiedziach prosciej  bylo pomyslec, i to tych najwazniejszych krzyzowkach z pierwszenstwem ruchu.
Przy innych w slad za odpowiedzia na pewno szla analiza dlaczego tak.
A niektore - czysta pamieciowka. No ale jest i trzeba zapamietac.
Jeszcze niektore - np. calkowita droga hamowania, niby jestem w stanie przyjac rozsadne wartosci i policzyc, ale czy czasu starczy ?
Dawniej gdy bylo powiedzmy pol godziny na test, to moglem jednemu pytaniu poswiecic dwie minuty, teraz nie ma przypadkiem limitu na kazde pytanie z osobna ?
No i czy moje rozsadne wartosci sa zgodne z wartosciami autorow, czy trafiaja w tolerancje.

Zapamietanie wszystkich odpowiedzi raczej mijalo sie z celem.
Ale tez zapamietanie calego kodeksu w celu odpowiedzi na dowolne podchwytliwe pytanie graniczy z niemozliwoscia.
Np jaki odstep musi zachowac rowerzysta wyprzedzajac motocykl z wozkiem. Wymysl cos opierajac sie na mysleniu :-)
Albo przypomnij jak wyglada wyprzedzanie na zakrecie.

Trzeba przejrzec te testy i skupic sie na tym o co pytaja.

Hmm, chyba moja szkoła nie była taka zła, bo pamietam, ze rozwiązywanie
testów to było raptem moze z 15 minut na 2 godziny wykładów...

To moze jednak zla ? Nie uczyla "do egzaminu" :-)

J.

Data: 2014-04-23 12:38:20
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

Hmm, chyba moja szkoła nie była taka zła, bo pamietam, ze rozwiązywanie
testów to było raptem moze z 15 minut na 2 godziny wykładów...

To moze jednak zla ? Nie uczyla "do egzaminu" :-)

Zdałem i to bezbłędnie teorię więc chyba ok. :)

Data: 2014-04-27 13:04:41
Autor: J.F.
Dnia Wed, 23 Apr 2014 12:38:20 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
[...]

Przerobienie testow zadano jako zadanie domowe ? Bo nie wierze zeby tak z samego kursu ... te stare pytania bywaly
podchwytliwe.

J.

Data: 2014-04-27 12:40:05
Autor: Budzik
[...]

I tak nie uwierzysz jak ci powiem... :)
Z ksiązeczki z testami uczyłem się w tramwaju przed kursem...
Czyli pewnie jakies 2 godziny nauki...
No ale jak wezmiesz do tego 15 minut x powiedzmy 7 spotkań to chyba nie jest tak mało na same testy?

Ale nie pamiętam podchwytliwości tych pytań. ZTCP troche było takich ze trzeba bylo zapamietac ale ludzie najwiecej kłopotów mieli ponoc z krzzówkami a te był w sumei dosc proste.
Najczesciej trudnosc polegała na nie na tym, zeby zrozumiec krzyzówke a na tym zeby zrozumiec pytanie (jakies zaprzeczenia etc) i to w sumie było bez sensu. W tym kontekscie niektore pytania rzeczywiscie bardziej były testem na umiejetnosc czytania ze zrozumeiniem niz na pierwszenstwo przejazdu na krzyzówce.

Data: 2014-04-23 11:04:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello Ergie,

Wednesday, April 23, 2014, 10:57:52 AM, you wrote:

[...]

Uczenie się myślenia w wieku, w którym można zdawać na prawo jazdy?
Chyba trochę za późno...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-27 13:03:14
Autor: J.F.
Dnia Tue, 22 Apr 2014 15:23:12 +0200, Ergie napisał(a):
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ale nowe mialy byc latwiejsze i wymagajace mniej myslenia.
O ile przyklady byly prawdziwe, to obawiam sie ze zawinilo
przyzwyczajenie - stare testy byly w miare zgodne z przepisami,
nadmierna gorliwosc, w sensie np takiej ze w tescie pytano "czy nalezy
zachowac szczegolna ostroznosc" karano, jesli kursant zaznaczyl, a
przepis nie wymagal. A tu bylo pare pytan gdzie odpowiedz byla nieprzepisowa, ale
politycznie poprawna.

Podaj zdawalność z tego roku, a nie zdawalność z okresu zaraz po zmianie przepisów.

Niestety, nowszych nie mam, ale moze ktos odnajdzie.
Co mnie ciekawi - to duze roznice miedzy wojewodztwami. Przeciez to
powinno byc w miare rowno w calym kraju.
Niektore Wordy udostepnily instruktorom baze do testow/nauki ?

J.

Data: 2014-04-28 00:22:31
Autor: Smok Eustachy
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
W dniu 27.04.2014 13:03, J.F. pisze:
/.../
Ale nowe mialy byc latwiejsze i wymagajace mniej myslenia.

Może by zaczeli od poprawności metodologicznej testu?

Data: 2014-04-25 08:08:06
Autor: Mruk

na  ** p.m.s **  vicent pisze tak:

[...]

ściema, ja swój zdawałem też dawno temu i ten test z przed roku zawsze miałem jakiś błąd. Dopiero po godzinie klikania powoli zaczynało wychodzić 100%. Zdawałem dodatkową kategorię i bez tego poklikania przed mógłbym nie zdać.

Data: 2014-04-22 13:49:44
Autor: Adam Wysocki
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą

Rozwiązywaliśmy test we czterech. Wiek 45, 55, 56 i 64 lata. Najkrócej prawko od 24 lat.

Test oblany :)

Bo w testach są pytania o sprawy, które na co dzień są bez znaczenia. Ale spokojnie da się tego nauczyć na egzamin.

http://motogof.tumblr.com/

Wyrobienie prawa jazdy poza Polska