Wyrobienie prawa jazdy poza Polska

Data: 2014-04-22 11:35:15
Autor: Ergie
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik "vicent"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:535122e7$0$2361$65785112@news.neostrada.pl...

W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowcą, w związku z czym moje zapytanie:

Oby nie bo prawo jazdy jest z roku na rok łatwej zdobyć, więc lepiej by inne branże nie szły tą drogą.

gdzie można legalnie i w najłatwiejszy sposób wyrobić sobie prawo jazdy w Europie? Najlepiej po polsku lub angielsku. Nie interesują mnie jakieś szemrane sprawy na Ukrainie czy w Egipcie, jedynie oficjalne metody w ramach swobody przepływu osób.

Pisałem kiedyś o wycieczkach do Czech w tym celu. Z tego co wiem, ostatnio to już tak prosto nie działa bo zaczęły się kontrole. Od czasu tamtej dyskusji nie widziałem żadnego ogłoszenia o tych wycieczkach więc możliwe że system się uszczelnił, a może po prostu zniknął popyt.

.. Myślę, że zamiast jechać za granicę taniej jest po prostu zmienić szkołę na taką w której uczą czytania ze zrozumieniem, a nie wkuwania regułek na pamięć.

wszyscy znajomi (znajome) co mieli okazję zdawać zarówno stare jak i nowe testy potwierdzają że nowsze testy są sporo łatwiejsze. Różnica jest taka że dawniej trzeba było się uczyć na pamięć pytań i odpowiedzi  a teraz wystarczy przeczytać ze zrozumieniem kodeks. Owszem są pytania typu ile sekund należy reanimować, ale dawniej też były, więc w tej kwestii nic się nie zmieniło :-)

Osobiście robiłem kilka razy nowe testy i oprócz pytań z zakresie pierwszej pomocy tylko przy jednym pytaniu miałem wątpliwości, a prawko robiłem wieki temu jeszcze na "maluchu", ale co kilka lat jak jest nowelizacja to sobie dla przypomnienia kodeks czytam.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-22 11:00:48
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

[...]

Zazdroszcze wiedzy o rozmiarze ramki tablicy rejestreacyjnej :)

Data: 2014-04-22 15:17:27
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA317818C91CAAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

Nie posiadam takowej.

Rozumiem, że skoro o tym piszesz to jest takie pytanie. Nie wiem, nie trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno nie odpowiedział i nic by się nie stało :-)

Ale to jest właśnie przykład pytań jakich być nie powinno - bo byle blondynka potrafi się na pamięć nauczyć kilku cyferek, a egzamin ma sprawdzać myślenie. Egzamin pamięciowy to najłatwiejszy rodzaj egzaminu - ZZZ - Zakuć Zdać Zapomnieć. Jestem przekonany że Ci którzy się skarżą na rzekomą "trudność" obecnego egzaminu nie mają problemu z cyferkami a z myśleniem.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-22 15:54:34
Autor: Budzik
[...]

:)

Rozumiem, że skoro o tym piszesz to jest takie pytanie. Nie wiem, nie trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno nie
odpowiedział i nic by się nie stało :-)

Podobno.

[...]

A gdzież to ostatnio była sytuacja że nowych testów nie zdały jakieś figury z WORDu?
Zresztą - test ma pokazać że ktos może jeżdzić samochodem a nie, że ma wysokie IQ.
Czy test jest dostepny on-line - chętnie bym się sprawdził.

Z moich obserwacji tego jak było kiedys - test pyta o zbyt duzo rzeczy ktore nie sa potrzebne na codzien. O rzeczy ktorych sie nie uzywa, a jak przyjdzie taka potrzeba to mozna łatwo doczytać, zapytac policjanta etc.

Data: 2014-04-23 11:14:34
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA317AFE23684budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

A to ludzie z niskim IQ mają jakiś inny łatwiejszy kodeks do przestrzegania? Bez przesady to że trzeba myśleć to nie znaczy że trzeba mieć ponadprzeciętne IQ. Aby zaparkować samochód równolegle tez trzeba myśleć i mieć choć odrobinę wyobraźni.

Czy test jest dostepny on-line - chętnie bym się sprawdził.

Kiedyś był opublikowany test który pokazywał _podobne_ pytania, ale za to zawierał przykładowe filmiki i ukazywał sposób zadawania pytań: leci film nagle jest stop i pojawia się pytanie czy w tej sytuacji kierowca coś może czy nie. Np. na filmie widać że kierowca minął znak terenu zabudowanego i pojawia się pytanie czy może jechać 70.

Oprócz tego do sieci co jakiś czas wyciekają prawdziwe pytania tyle że bez filmów. Najlepiej siąść w poczekalni i słuchać o czym mówią Ci którzy opuszczają salę egzaminacyjną.

Z moich obserwacji tego jak było kiedys - test pyta o zbyt duzo rzeczy
ktore nie sa potrzebne na codzien. O rzeczy ktorych sie nie uzywa, a jak
przyjdzie taka potrzeba to mozna łatwo doczytać, zapytac policjanta etc.

Ponieważ od jakiegoś czasu w pobliskim mieście nie ma już ośrodka egzaminacyjnego. Co jakiś czas wożę kogoś z rodziny albo znajomych do Rybnika i czekam do końca egzaminu, więc mam okazję posłuchać co mówią. Nigdy na żywo nie słyszałem by ktoś się skarżył na któreś z tych pytań co są wyśmiewane w sieci (np. łączna długość zestawu samochód + przyczepa), więc albo pytań tego typu jest znacznie mniej niż głosi miejska legenda albo po prostu są łatwe.

Z drugiej strony jak niedawno kupiłem 3m listwy w supermarkecie i "trochę" wystawały poza auto, a nie miałem czerwonej "szmatki" i naszły mnie wątpliwości o ile ładunek może wystawać nieoznaczony, a o ile oznaczony i czy można z taką półotwartą klapą jechać autostradą. Zapytałem kilku znajomych co niedawno zdawali na prawo jazdy i nikt nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie, czyli najwyraźniej o to na testach nie pytają (a IMO powinni).

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 11:00:46
Autor: Budzik
[...]

Myslec i miec odrobinę wyobraźni to jednak cos innego niż "miec wysokie IQ".

[...]

No własnie trafiłem na coś podobnego.
Upierdliwa obsługa ale to pewnie wina www.
Jeżeli pytania są na tym poziomie to chyba nie da się nie zdać...
Przykładowo gośc podjezdza do przejscia dla pieszych i pytanie czy należy zachować szczególną ostrożnośc...
A jednak ludzie nie zdają... A plotki krążą o jakiś dziwnych pytaniach o wielkośc ramki. To gdzie jest problem?

[...]

Po co? Nie mogłes sobie sporzeć do PoRD? Albo zadzwonic/podejśc/podjechać do najbliższego komisariatu policji?

Data: 2014-04-23 14:15:27
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA318821AAF47Cbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

W tradycyjnym polskim szukaniu winy we wszystkim i we wszystkich tylko nie w sobie :-)
Łatwiej się skarżyć na jedno pytanie o wielkość ramki niż przyznać że się nie rozumie czym się różni wymijanie od wyprzedzania, albo droga dwujezdniowa oo dwupasmowej.

[...]

Stałem pod marketem z otwartym bagażnikiem i zastanawiałem się czy mogę wracać do domu autostradą czy nie. W okolicy nie było komisariatu ani żadnego policjanta, a kodeksu przy sobie nie miałem :-)

Oczywiście później w domu sprawdziłem że tak jak dawniej nieoznaczony może wystawać 0,5m, ale nadal mam wątpliwości co do otwartej klapy - na logikę jeśli jest otwarta na tyle że tablica rejestracyjna nie przesunęła się wyżej niż jakaś tam maksymalna wysokość to chyba żadnego paragrafu nie lamie, ale pewności nie mam.

No i oczywiście należałoby wiedzieć na jakiej maksymalnej wysokości może być tablica :-)

Co do możliwości jazdy autostradą z wystającym ładunkiem nic mi się w oczy nie rzuciło, ale mogłem coś przeoczyć.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 13:28:48
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Ergie ergie@spam.pl ...

Po co? Nie mogłes sobie sporzeć do PoRD? Albo
zadzwonic/podejśc/podjechać do najbliższego komisariatu policji?

Masz jakis dziwny telefon ze musisz byc w poblizu aby móc zadzwonic? ;-P

A jakby to zrobić na zdrowy rozsadek?

Data: 2014-04-23 16:58:56
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA3189B66759C4budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

Masz jakis dziwny telefon ze musisz byc w poblizu aby móc zadzwonic? ;-P

Masz rację. Powinienem zadzwonić na 112 i zapytać - och jakie to proste.

Co do możliwości jazdy autostradą z wystającym ładunkiem nic mi się w
oczy nie rzuciło, ale mogłem coś przeoczyć.

A jakby to zrobić na zdrowy rozsadek?

W tym problem że dla każdego on znaczy coś innego.

Jak nie było nakazu wożenia dzieci w fotelikach to znacznie mniej osób ich używało. Teraz więcej, więc jak widać regulacje prawne działają skuteczniej niż tzw. zdrowy rozsądek.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 15:50:40
Autor: Budzik
[...]

A co dla Ciebie w tym przypadku?

Jak nie było nakazu wożenia dzieci w fotelikach to znacznie mniej osób
ich używało. Teraz więcej, więc jak widać regulacje prawne działają
skuteczniej niż tzw. zdrowy rozsądek.

Zgoda. ale ja nie twierdze, ze regulacje są złe, tylko ze musimy ich znac na pamiec. A wiele idzie wywnioskować ze zdrowego rozsadku.

Data: 2014-04-24 10:00:13
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA318B0CE6A712budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

A jakby to zrobić na zdrowy rozsadek?

W tym problem że dla każdego on znaczy coś innego.

A co dla Ciebie w tym przypadku?

Ja nie widzę przeszkód by jechać autostrada z _oznaczonym_ wystającym ładunkiem i przymknięta klapą jeśli w aucie którym jadę światłą się świecą*, a tablica pozostaje widoczna.

* - W fiacie Brava np. światłą na klapie nie świeciły gdy nie była zamknięta.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 14:06:05
Autor: J.F
Użytkownik "Ergie"  napisał w wiadomości
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
Zazdroszcze wiedzy o rozmiarze ramki tablicy rejestreacyjnej :)
Nie posiadam takowej.
Rozumiem, że skoro o tym piszesz to jest takie pytanie.

Tak strasza, czy maja racje ... pytania tajne.

Nie wiem, nie  trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno nie odpowiedział i
nic by się nie stało :-)

Ziarnko do ziarnka i egzamin oblany :-)

Ale to jest właśnie przykład pytań jakich być nie powinno - bo byle blondynka potrafi się na pamięć nauczyć kilku cyferek, a egzamin ma sprawdzać myślenie.

Ale na drodze nie ma czasu na myslenie. Bedziesz analize prawna przeprowadzal czy w tym miejscu wolno wyprzedzac czy nie ?

.... a skoro tak, to po co te przepisy o wyprzedzaniu na zakrecie :-)

J.

Data: 2014-04-23 15:26:08
Autor: Ergie
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5357acaf$0$2149$65785112@news.neostrada.pl...

Nie wiem, nie  trafiłem, ale nawet jeśli to bym po prostu na to jedno nie odpowiedział i
nic by się nie stało :-)

Ziarnko do ziarnka i egzamin oblany :-)

Pod warunkiem, że tych ziarnek jest odpowiednio dużo, bo jak na razie to z relacji osób które zdawały w ostatnim czasie oprócz pytania o to jak długo należy kogoś reanimować nikt się nie skarżył na pytania pamięciowe.

[...]

Myślenie to tez umiejętność szybkiej oceny sytuacji i reagowania adekwatnie do warunków. Widząc film na nowym egzaminie masz ciągle myśleć (tak jak w trakcie jazdy) i ciągle analizować znaki i sytuację na drodze, tak by w dowolnym momencie być przygotowanym na pytanie czy tu wolno parkować, albo ile można jechać.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-23 15:50:41
Autor: Budzik
[...]

A ile trzeba?
Mnie w sumie uczono, ze do przyjazdu karetki lub do odzyskania akcji serca.

Data: 2014-04-24 10:08:38
Autor: Ergie
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA318B09081D04budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

Nie mam pojęcia :-)

Mnie w sumie uczono, ze do przyjazdu karetki lub do odzyskania akcji serca.

Nie da się ukryć że to co piszesz jest logiczne :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-24 22:42:46
Autor: John Kołalsky
[...]