Wyrobienie prawa jazdy poza Polska

Data: 2014-04-22 20:00:24
Autor: Marcin Jan
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
W dniu 2014-04-18 15:04, vicent pisze:
Witam

W naszym kraju niedługo będzie łatwiej zostać lekarzem niż kierowc±, w
zwi±zku z czym moje zapytanie:
gdzie można legalnie i w najłatwiejszy sposób wyrobić sobie prawo jazdy
w Europie? Najlepiej po polsku lub angielsku. Nie interesuj± mnie jakie¶
szemrane sprawy na Ukrainie czy w Egipcie, jedynie oficjalne metody w
ramach swobody przepływu osób.
Pozdrawiam i dzięki za informacje.

swego czasu były oferty zdawania egzaminu w Czechach. Oferty były nawet z meldunkiem, ale co¶ to ukrócili bo chyba meldowali wstecz czy jako¶ tak. Więc było to na lekkim półlegalu. Sam mieszkam na południ PL nie słyszałem aby jako¶ masowo ludzie jeĽdzili to Czech na egzaminy. Jednak wymóg meldunku przez 180 dni skutecznie blokuje. Choć z drugiej strony przecież człowiek nie zapisuje się na kurs tak po prostu i można to zaplanować.
Pewnie temat należałoby zgłębić w przygranicznych czeskich szkołach jazdy, być może będ±c na miejscu szybciej się co¶ załatwi.

Co do egzaminu w PL, otóż zdawałem na motocykl już na nowych zasadach. Z 10 osób na teorii na plac przeszło 5 a z tej pi±tki zdało dwóch w tym ja.
Aczkolwiek na egzaminie na jeĽdzie po mie¶cie dowiedziałem się że przy ^^^dojeĽdzie^^^ do ronda (jeden pas ruchu) należy odpowiednio sygnalizować zamiar skrętu. Więc przy zawracaniu wygl±dało to tak dojeżdżam do ronda z lewym kierunkiem, jadę po rondzie cały czas lewy, robię 180 i na wyjeĽdzie wł±czam prawy.
pozdrawiam
marcin jan

Data: 2014-04-22 23:35:13
Autor: Cavallino
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska

Użytkownik "Marcin Jan" <tonieemail@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lj6anb$ugv$1@node2.news.atman.pl...
[...]

¬le, oblałe¶.
Na rondzie bez kierunkowskazów, dopiero przy wyjeĽdzie.

Data: 2014-04-23 14:03:12
Autor: J.F
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Prosze uzasadnic cytatem z obowiazujacych przepisow.

A tak swoja droga - cos mi chodzi po glowie ze byl przepis nakazujacy sygnalizacje skretu i zajecie wlasciwej pozycji _przed_ skrzyzowaniem, ale teraz znalezc nie moge. Zle mi chodzi, czy poprawili ..

J.

Data: 2014-04-23 12:33:47
Autor: masti
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Dnia pięknego Wed, 23 Apr 2014 14:03:12 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

Źle, oblałeś. Na rondzie bez kierunkowskazów, dopiero przy wyjeździe.
Prosze uzasadnic cytatem z obowiazujacych przepisow.

wskażesz przepis nakazujący włączanie kierunkowskazów na zakręcie?

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-25 00:34:19
Autor: J.F.
Dnia Wed, 23 Apr 2014 12:33:47 +0000 (UTC), masti napisał(a):
Dnia pięknego Wed, 23 Apr 2014 14:03:12 +0200 osobnik zwany J.F napisał:

¬le, oblałe¶. Na rondzie bez kierunkowskazów, dopiero przy wyjeĽdzie.
Prosze uzasadnic cytatem z obowiazujacych przepisow.

wskażesz przepis nakazuj±cy wł±czanie kierunkowskazów na zakręcie?

"Kieruj±cy pojazdem jest obowi±zany zawczasu i wyraĽnie sygnalizować
zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
sygnalizowania nie-zwłocznie po wykonaniu manewru."

I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

J.

Data: 2014-04-25 06:54:37
Autor: Cavallino
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:qfle1j5z5415$.cmopgr2y3777.dlg@40tude.net...
[...]

Ano.
Jad±c już po rondzie nie zmieniasz kierunku ruchu, ani pasa, więc o żadnym miganiu mowy nie ma.
Do momentu gdy nie zechcesz zjechać z ronda, albo zmienić pasa.

I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

Ale o co chodzi, który zakręt?

Data: 2014-04-25 08:49:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello J.F.,

Friday, April 25, 2014, 12:34:19 AM, you wrote:

Źle, oblałeś. Na rondzie bez kierunkowskazów, dopiero przy wyjeździe.
Prosze uzasadnic cytatem z obowiazujacych przepisow.
wskażesz przepis nakazujący włączanie kierunkowskazów na zakręcie?
"Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
sygnalizowania nie-zwłocznie po wykonaniu manewru."
I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

Gdzieś jest zapis „jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
zmiany kierunku ruchu” - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-25 12:10:56
Autor: Mirek Ptak
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Dnia 2014-04-25 08:49,  *RoMan Mandziejewicz* napisaĹ‚, a mnie coĹ› podkusiĹ‚o, ĹĽeby odpisać:
> [...]
Gdzieś jest zapis „jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
zmiany kierunku ruchu” - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD:(

Czy bardzo się mylę twierdząc, że nie dotyczy to skrzyżowań?

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-04-25 12:22:16
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello Mirek,

> [...]
zmiany kierunku ruchu” - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD:(
Czy bardzo się mylę twierdząc, że nie dotyczy to skrzyżowań?

Nie sądzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
jazda prosto w podporządkowaną powinna być sygnalizowana
kierunkowskazem. Tak mnie uczono...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-25 12:33:12
Autor: J.F

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości
[...]

Przydatne.
Ale jak mamy + a nie T ?

J.

Data: 2014-04-25 10:57:05
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
UĹĽytkownik J.F jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

To wtedy lepiej nie, bo mozna zmylic tego z drugiej podporzÄ…dkowanej.

Data: 2014-04-25 12:51:55
Autor: RoMan Mandziejewicz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Hello J.F,

[...]

(C)HGW - jak widać na naszych droga. Rzadko kto jadący główną
sygnalizuje. I nie bardzo wiadomo, jak sygnalizować, żeby w błąd nie
wprowadzić.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-04-25 14:40:08
Autor: J.F
[...]

Wiadomo - prosto, to nie migamy.

J.

Data: 2014-04-25 13:06:54
Autor: Mirek Ptak
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Dnia 2014-04-25 12:22,  *RoMan Mandziejewicz* napisaĹ‚, a mnie coĹ› podkusiĹ‚o, ĹĽeby odpisać:
> [...]
Nie sądzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
jazda prosto w podporządkowaną powinna być sygnalizowana

To prosta droga do kolizji.
Co ze skrzyżowaniami + i łamanym pierwszeństwem - brak sygnalizacji to proszenie się o armagedon - zwłaszcza przy jeździe w lewo z pierwszeństwem, albo kierunkowskaz w prawo przy jeździe na wprost (pierwszeństwo w lewo), kiedy ktoś z tej drogi (po prawej) próbuje skręcić w swoje prawo - dzwonek bardzo prawdopodobny.

Data: 2014-04-25 13:14:41
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Mirek Ptak nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl ...

Nie s±dzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
jazda prosto w podporz±dkowan± powinna być sygnalizowana
kierunkowskazem. Tak mnie uczono...

To prosta droga do kolizji.
Co ze skrzyżowaniami + i łamanym pierwszeństwem - brak sygnalizacji to proszenie się o armagedon - zwłaszcza przy jeĽdzie w lewo z pierwszeństwem, albo kierunkowskaz w prawo przy jeĽdzie na wprost (pierwszeństwo w lewo), kiedy kto¶ z tej drogi (po prawej) próbuje skręcić w swoje prawo - dzwonek bardzo prawdopodobny.

On pisze o T, ty piszesz o +...

Data: 2014-04-26 10:51:28
Autor: TomekF
Wyrobienie ... sygnalizowanie.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisał w
wiadomości news:1195726446.20140425122216pik-net.pl.invalid...

Nie sądzę - na skrzyżowaniu T z łamanym przebiegiem drogi głównej
jazda prosto w podporządkowaną powinna być sygnalizowana
kierunkowskazem. Tak mnie uczono...

Warto od czasu do czasu przypomnieć sobie aktualne PoRD,
a nie bazować na wiedzy sprzed lat.
W tym przypadku nie trzeba sygnalizować, bo nie ma zmiany pasa,
ani zmiany kierunku.

Data: 2014-04-26 10:40:20
Autor: Budzik
Wyrobienie ... sygnalizowanie.
Użytkownik TomekF gh4x2@ijkh5r.pl ...

[...]

To ze nie trzeba nie oznacza, ze czasami nie warto tego zrobic. Zwłaszcza jak z podporzadkowanej ktos chce wyjechać.

Data: 2014-05-04 07:52:28
Autor: Antosek
Wyrobienie ... sygnalizowanie.

Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomo¶ci news:XnsA31B7DB6DFD93budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Zgadza się, jest to pewne nieznaczne ułatwienie i zwiększenie plynno¶ci
ruchu, ale nie jest zgodne z przepisem.
Nie mam zaufania do kierunkowskazów.
Sygnalizował zamiar skrętu w prawo, a pojechał prosto. O mało nie doszło do
zderzenia. Formalnie byłaby moja wina.

Data: 2014-04-25 23:55:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
On Fri, 25 Apr 2014, RoMan Mandziejewicz wrote:

Gdzie¶ jest zapis ?jazda zgodnie z przebiegiem drogi nie stanowi
zmiany kierunku ruchu? - Konwencja? Bo na pewno nie w PoRD :(

  Konwencja, 100%.
  Kiedy¶ się naci±łem, zostałem tu na grupie zjechany i dobrze
pamiętam ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-26 02:12:36
Autor: TomekF
Wyrobienie ... zmiana kierunku.

I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

Przecież zakręt drogi nie zmienia kierunku ruchu.
Aby była możliwo¶ć zmiany kierunku ruchu to musisz mieć do wyboru
przynajmniej dwa kierunki. Na zakręcie drogi takiego wyboru nie masz.
 Jedziesz tylko w jednym kierunku, kierunku wyznaczonym przez drogę,
 innego nie ma.

Data: 2014-04-26 07:54:07
Autor: John Kołalsky
[...]

A kierunek to przód tył czy lewo prawo ?

Data: 2014-04-26 08:57:06
Autor: masti
Wyrobienie ... zmiana kierunku.
Dnia pięknego Sat, 26 Apr 2014 07:54:07 +0200 osobnik zwany John Kołalsky
napisał:

UĹĽytkownik "TomekF" <gh4x2@ijkh5r.pl>

I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

Przecież zakręt drogi nie zmienia kierunku ruchu. Aby była możliwość
zmiany kierunku ruchu to musisz mieć do wyboru przynajmniej dwa
kierunki. Na zakręcie drogi takiego wyboru nie masz. Jedziesz tylko w
jednym kierunku, kierunku wyznaczonym przez drogÄ™, innego nie ma.

A kierunek to przód tył czy lewo prawo ?

pała z fizyki :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-04-26 11:35:58
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Sat, 26 Apr 2014 02:12:36 +0200, TomekF napisał(a):

I teraz prosze o uzasadnienie, ze zakret nie zmienia kierunku ruchu.

Przecież zakręt drogi nie zmienia kierunku ruchu.

To tylko dowodzi że słowo "kierunek" ma dwa znaczenia, potoczne i
PoRD-owskie :)
--
Jacek

Data: 2014-04-23 15:30:19
Autor: Ergie
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik "J.F"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5357ac02$0$2372$65785112@news.neostrada.pl...

A tak swoja droga - cos mi chodzi po glowie ze byl przepis nakazujacy sygnalizacje skretu i zajecie wlasciwej pozycji _przed_ skrzyzowaniem, ale teraz znalezc nie moge. Zle mi chodzi, czy poprawili ..

Mnie ¶wita że masz obowi±zek informować o swoich zamiarach. Przed rondo masz zamiar wjechać na to rondo a nie skręcić w lewo, więc lewy kierunkowskaz jest IMO błędny.

Natomiast przed zjazdem masz zamiar opu¶cić swój pas i wjechać w boczn± uliczkę więc kierunkowskaz jest jak najbardziej wskazany.

Przy rondzie turbinowym gdy pas na którym jeste¶ zjeżdża z ronda (i Ty wraz z nim) migacz _wydaje_ mi się niekonieczny, ale nie mam pewno¶ci. Z jednej strony opuszczasz rondo, ale z drugiej nie zmieniasz pasa więc co by on sygnalizował?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2014-04-25 00:35:21
Autor: J.F.
Dnia Wed, 23 Apr 2014 15:30:19 +0200, Ergie napisał(a):
[...]

Krecisz kierownica na wjezdzie ? to prosto nie jedziesz :-)

J.

Data: 2014-04-25 17:26:50
Autor: mlodz
Dnia Fri, 25 Apr 2014 00:35:21 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

A w któr± stronę kręcisz? ;P

Data: 2014-04-25 23:41:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 Apr 2014, J.F. wrote:

[...]

  Wyj±tek dla przypadku kiedy rak jest ryb±, czyli kiedy jedziesz prosto
nie jad±c prosto, opisany jest w KW ;) (idzie o "konwencję" nie "kodeks") :)
  Wjazd na SoRO (nie na rondo, znaczy jak rondo jest SoRO to powodem jest
SoROwo¶ć a nie rondowo¶ć) chyba tę dyspozycję z KW wypełnia.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-26 00:28:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Apr 2014, Ergie wrote:

[...]

  Zmianę kierunku.
  Sygnalizuje się jedno i drugie, w razie sprzeczno¶ci jest jasne że należy
sygnalizować "według pasa", je¶li jednak zmiany pasa nie ma, to nakaz
sygnalizacji zmiany kierunku pozostaje.
  A zjeżdżaj±cy z SoRO zmienia jezdnię na "bardziej praw±".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-25 23:54:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 23 Apr 2014, J.F wrote:

A tak swoja droga - cos mi chodzi po glowie ze byl przepis nakazujacy sygnalizacje skretu i zajecie wlasciwej pozycji _przed_ skrzyzowaniem,

  Zajęcie pozycji nie wiem, syngnalizacja nie.
  Kiedy¶ sprawdzałem :)
  Od zawsze i jednolicie sygnalizacja dotyczy SKRĘTU a nie skrzyżowania!

ale teraz znalezc nie moge. Zle mi chodzi, czy poprawili ..

  To chyba "od zawsze" była nadinterpretacja tych, którzy do przepisów
nie zagl±dali. Domniemywali sobie nakaz dotycz±cy zamiaru skrętu
do nakazu dotycz±cego skrzyżowania, podczas kiedy to drugie jest
mocno obwarowane jedynie zasadami pierwszeństwa.
  Natomiast co do "zajmowania pozycji", to mi się *wydaje*, że kiedy¶
był przepis ustalaj±cy inne zasady, niż dzisiejsze zasady dotycz±ce
pasów ruchu przy skręcie. Może z tego dało się wywie¶ć "zajmowanie
pozycji".

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-23 15:14:57
Autor: mlodz
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Dnia Tue, 22 Apr 2014 23:35:13 +0200, Cavallino napisał(a):

[...]
[...]

Ale najpierw zdefiniujmy rondo. Bo jeżeli mieliby¶my tak okre¶lać
wszystko, co zostało oznakowane znakami C-12, to pozwolę się z tob±
nie zgodzić. Za dużo jest tak oznakowanych chociażby skrzyżowań z wysp±
centraln±, na których skręcaj±c w lewo kierunek ruchu zmieniamy tuż za
wysp±. Natomiast zgodzę się z tob±, jeżeli mowa jedynie o rondach
"klasycznych", bo tam kierunek ruchu zmieniamy przy wyjeĽdzie.

Tak na marginesie - na takich rondach te lewe kierunki czasem pomagaj±,
człowiek czekaj±cy na wjazd od razu widzi czego się spodziewać i troszkę
mniej wzrok nadwyręża... tym niemniej sam ich nie używam, bo uważam to
za niepoprawne.

Data: 2014-04-23 15:50:41
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik mlodz brak@maila.pl ...

[...]

Tez mi sie wydaje, ze kierunkowskaz lewy na rondzie czasami pomaga a raczej nie przeszkadza.
Za to za brak prawego przy zjezdzie to bym baty dawał :)

Data: 2014-04-25 09:28:55
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 23 Apr 2014 15:50:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Za to za brak prawego przy zjezdzie to bym baty dawał :)

Deko nieżyciowy przepis, zwłaszcza na ciasnym rondzie. Jedziesz po rondzie
z kierę lekko skręcon± w lewo, w tej pozycji albo nie wrzucisz
kierunkowskazu albo będzie wyskakiwał, a w ogóle to po prostu jest deficyt
czasu obsłużyć manetkę kręc±c kier±. Walcz±c z nieposłuszn± manetk± możesz
zaniedbać tor jazdy i stukn±ć kogo¶.
--
Jacek

Data: 2014-04-25 10:00:41
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Jacek Maciejewski jacmac@go2.pl ...

Za to za brak prawego przy zjezdzie to bym baty dawał :)

Deko nieżyciowy przepis,

Bardzo zyciowy bo upłynnia ruch tym kierowcom którzy umiej± jeĽdzić po rondach...

[...]

Hmm... to moze jednak trzeba się na rower przerzucić?
Wł±czenie prawego kierunkowskazu przy zjezdzie z ronda moze byc problematyczne chyba tylko wtedy jak w miedzyczasie trzymasz w jednej rece telefon a w drugiej kawe. Inaczej - nie zauwazylem *znacz±cych* trudnosci.
Ze to być moze troche niewygodne? Ok. Ale nie robisz tego dla swojej wygody...

Data: 2014-04-26 00:39:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 25 Apr 2014, Budzik wrote:

[...]

  Zabije się. Jak ma problem z wrzuceniem przyro¶niętego do
kierownicy kierunkowskazu, to na jedno¶ladzie się zabije.
  Każdym, bo prędko¶ci na niewielkich rondach s± na tyle małe,
że nie ma różnicy między "silnikowymi" a rowerem.
  Takim "jad±cym" a nie "spaceruj±cym" rowerem.
  Kto¶ kto tego nigdy nie robił, jad±c z rozs±dn± "nieutrudniaj±c±"
prędko¶ci± przez ciasne rondo ma rower całkiem sporo pochylony,
w tym momencie przed wyjechaniem puszcza praw± stronę kierownicy
(aby sygnalizować praw± zjazd) i musi "doci±gn±ć" kierownicę
w lewo, aby sprawnie przerzucić pochylenie w drug± stronę.
  Obstawiam, że znacz±c± większo¶ć niemoto/cyklistów/rowerzystów
a kieruj±cych samochodami, próbuj±cych takie có¶ zrobić przy
ledwo 25..30 km/h trzeba by zbierać z krawężnika :)

Wł±czenie prawego kierunkowskazu przy zjezdzie z ronda moze byc
problematyczne chyba tylko wtedy jak w miedzyczasie trzymasz w jednej rece
telefon a w drugiej kawe.

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-04-26 01:00:36
Autor: Budzik
Wyrobienie prawa jazdy poza Polska
Użytkownik Gotfryd Smolik news smolik@stanpol.com.pl ...

Hmm... to moze jednak trzeba się na rower przerzucić?

  Zabije się. Jak ma problem z wrzuceniem przyro¶niętego do
kierownicy kierunkowskazu, to na jedno¶ladzie się zabije.

:)
To pozostaje na piechotkę.
Albo rowerem ale w newralgicznych miejscach prowadzić.

Data: 2014-04-26 11:45:27
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Fri, 25 Apr 2014 10:00:41 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Deko nieżyciowy przepis,

Bardzo zyciowy bo upłynnia ruch tym kierowcom którzy umiej± jeĽdzić po rondach...

Blabla. Policz sobie czas przejeżdżania 1/4 ciasnego ronda. To mniej więcej
sekunda od pozycji w której należało by zasygnalizować zamiar do
faktycznego, zauważalnego skrętu samochodu zjeżdżaj±cego z ronda w prawo.
Wielki mi pożytek z sekundowej sygnalizacji. Jak jeszcze doliczysz czas
reakcji elektroniki i żarówki i czas ewentualnego sporu z manetk± to
żarówka w ogóle ci nie mignie. A oceniaj±c użytek  jaki będzie miał
kierowca z tyłu, jeszcze należało by doliczyć jego czas reakcji.
Takich rond w Zielonej mam połowę, czyli kilkana¶cie. Inne s± na tyle duże
że czas przebywania 1/4 obwodu wynosi kilka sekund i tu jest sens użycia
kierunkowskazu.
A o moje rowerowe do¶wiadczenie to się nie martwcie. Robię na rowerze
rocznie więcej niż niejeden tu bryk± i wci±ż żyję. A jedyne dwie lekkie
kolizje miałem w Polsce i z winy kierowców samochodów.
--
Jacek

Data: 2014-04-26 10:40:20
Autor: Budzik
[...]

Ale to nie jest sekunda. Policz sobie na rondzie. Bo mam wrażenie że liczysz tak, jakby¶ sam był na drodze. Nie mrugasz, nastepny kierowca nie wie czy moze jechać. Za chwile (po tej sekundzie) to moze by i mógł ale juz jedzie następny samochód na rondzie... I znowu musi oceniac. Widzac twój kierunkowskaz właczony jak najwczesniej się da - nie musi się zastanawiać...
Więc spójrz na to inaczej - jak migniesz, to ktos przejedzie z nastepnego wjazdu, jak nie migniesz, to sierotka najczesciej stoi.
Czy jeden samochód wiecej to duzo? Jeden nie... Ale jeden razy....

Z tym czasem reakcji elektroniki to pojechałes...
Dobrze ze jak mrugam komus długimi, to zdaze i czas reakcji elektroniki mi tego nie uniemożliwia...

A o moje rowerowe do¶wiadczenie to się nie martwcie. Robię na rowerze
rocznie więcej niż niejeden tu bryk± i wci±ż żyję. A jedyne dwie
lekkie kolizje miałem w Polsce i z winy kierowców samochodów.

Wiadomo. po uliach tez jezdza tysiace ludzi ktorzy maja problem z obsług± samochodu. I jezdza. Ale my tu nie o tym, jak sie przemiescic z A do B, tylko jak to zrobic upłynniajac przy okazji ruch a nie blokuj±c go...

Wyrobienie prawa jazdy poza Polska