Wyrok Katarzyny W.: więzienie plus ogromna op łata sądowa

Data: 2013-09-03 12:19:07
Autor: Marcin N
Wyrok Katarzyny W.: więzienie plus ogromna op łata sądowa
Katarzyna W dostała 25 lat i 118 tys zł kosztów do zapłacenia.

Czy to normalna praktyka, że w sprawach o zabójstwo morderca płaci koszty sądowe? I dlaczego takie wysokie?

Dziwne, dziwne...

--
MN

Data: 2013-09-03 11:00:32
Autor: Budzik
Wyrok Katarzyny W.: wizienie plus ogromna opata sdowa
Osobnik posiadajcy mail marcin5.usun.wykasuj@onet.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Katarzyna W dostaa 25 lat i 118 tys z kosztw do zapacenia.

Czy to normalna praktyka, e w sprawach o zabjstwo morderca paci koszty sdowe? I dlaczego takie wysokie?

Dziwne, dziwne...

W sumie dlaczego nie? I dlaczego dziwne?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")

Data: 2013-09-03 13:03:58
Autor: Marcin N
W dniu 2013-09-03 13:00, Budzik pisze:
[...]

Nie wiem. Spotkaem si z tym pierwszy raz - dlatego pytam.

--
MN

Data: 2013-09-03 11:58:08
Autor: Budzik
[...]

Jak dla mnie to w koncu sysze o jakims rozsdnym wyroku adekwatnym do popenionego czynu.
Rosdnym zarowno w kwestii czasu jak i kosztw.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi s pouczajace.
Andrzej J. Turowicz

Data: 2013-09-03 14:01:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-03 13:58, Budzik pisze:
[...]

Przecie koszty szy w miliony, a tu jakie mieszne 100 tysicy.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-03 14:00:30
Autor: Budzik
Wyrok Katarzyny W.: wizienie plus ogromna opata sdowa
Osobnik posiadajcy mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

[...]

No ale jaki sens ma zasdzenie miliona czy dwch?
Wiadomo, ze tego nie zaplaci.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"Pocztek i koniec zawsze s jednoci."
Frank Herbert

Data: 2013-09-03 19:56:38
Autor: HANA
Wyrok Katarzyny W.: wizienie plus ogromna opata sdowa

Uytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa w wiadomoci news:03092013.7305E29Cbudzik61.poznan.pl...
[...]

a myslisz ze te stopare tysi zaplaci?
zaplacimy wszyscy 25 lat x12 miesiecy x 4000 pln bo tyle bedzie kosztowalo jej wiezienie

Andrzej
www.hana.com.pl
www.osiedle.olsztyn.pl
www.bartolty.com.pl

Data: 2013-09-03 19:00:33
Autor: Budzik
Wyrok Katarzyny W.: wizienie plus ogromna opata sdowa
Osobnik posiadajcy mail spam@poczta.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

[...]

Moe zaplaci, moze nie.
Nie wiem. Moe sprzeda mieszkanie - nie bedzie jej potrzebne przez jakis czas...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
Ozibo stosunkw midzy ludmi powstaje wskutek tar
midzy nimi. I c ty na to fizyko???

Data: 2013-09-03 21:01:46
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.09.2013 19:56, HANA pisze:

[...]

Jest medialna. Prawa do ksiki. Prawa do filmu.

--
wiadomie psujcy kodowanie i formatowanie wierszy
s jak srajcy z lenistwa i gupoty na rodku pokoju.

Data: 2013-09-03 20:25:04
Autor: animka
W dniu 2013-09-03 16:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Czy to normalna praktyka, że w sprawach o zabójstwo morderca płaci
koszty sądowe? I dlaczego takie wysokie?

Dziwne, dziwne...

W sumie dlaczego nie? I dlaczego dziwne?

Nie wiem. Spotkałem się z tym pierwszy raz - dlatego pytam.

Jak dla mnie to w koncu słysze o jakims rozsądnym wyroku adekwatnym do
popełnionego czynu.
Rosądnym zarowno w kwestii czasu jak i kosztów.

Przecież koszty szły w miliony, a tu jakieś śmieszne 100 tysięcy.

No ale jaki sens ma zasądzenie miliona czy dwóch?
Wiadomo, ze tego nie zaplaci.

Przecież ma męża pracującego w Anglii, który ją kocha. Nie rozwiedli się.

--
animka

Data: 2013-09-03 15:24:14
Autor: hikikomorisan
Osobnik posiadający mail marcin5.usun.wykasuj@onet.pl napisał(a) w
[...]

Obawiam sie, ze dla pani kasi to i tak bez roznicy....

UMOWA SMIECIOWA TO ETAT! Dostajesz śmieci!  Gdy ty ciężko pracując

   http://www.pracuj.pl/kalkulatory/kalkulator-wynagrodzen.aspx

Data: 2013-09-03 13:08:27
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.09.2013 13:03, Marcin N pisze:
W sumie dlaczego nie? I dlaczego dziwne?

Nie wiem. Spotkaem si z tym pierwszy raz - dlatego pytam.

A ile razy zostae ju skazany? ;->

Data: 2013-09-03 15:23:28
Autor: hikikomorisan
On 03.09.2013 13:03, Marcin N wrote:
[...]

Koszty akcji poszukiwania dziecka ma zaplacic najwyrazniej, nie same koszty sadowe.

Data: 2013-09-03 13:04:30
Autor: pilarp
Wyrok Katarzyny W.: wizienie plus ogromna opata sdowa
W dniu wtorek, 3 wrzenia 2013 15:23:28 UTC+2 uytkownik hikikomorisan napisa:

> Nie wiem. Spotkaem si z tym pierwszy raz - dlatego pytam.

Koszty akcji poszukiwania dziecka ma zaplacic najwyrazniej, nie same koszty sadowe.

A tak swoj drog, nie mona byo tej farsy zakoczy na jednej rozprawie w bardzo prosty sposb? Wystarczyo w celi morderczyni zainstalowa podsuch, a nastpnie nakoni jej "wsplokatork" do tego, eby w zamian za jaki bonus (lepsze arcie, czstsze widzenia, skrcenie wyroku itp.) spytaa nasz "gwiazd" wprost czy zabia i poprosia o opowiedzenie caego przebiegu zdarze. Czy nie byoby szybciej i taniej gdyby morderczyni zaliczya wtop i sama si przyznaa?

Data: 2013-09-04 12:06:52
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.09.2013 22:04, pilarp@poczta.onet.pl pisze:

A tak swoj drog, nie mona byo tej farsy zakoczy na jednej

[ciach co poza marginesem]

To aden dowd. Byy przypadki ludzi, ktrzy zeznajc przed sdem przyznawali si do nieswoich zbrodni, bo chcieli by sawni za wszelk cen.

A co dopiero w wiziennej celi...

PS: ZAWIJAJ WIERSZE!

Data: 2013-09-04 17:31:39
Autor: Marek K
W dniu 2013-09-04 12:06, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 03.09.2013 22:04, pilarp@poczta.onet.pl pisze:

A tak swoją drogą, nie można było tej farsy zakończyć na jednej

[ciach coś poza marginesem]

To żaden dowód. Były przypadki ludzi, którzy zeznając przed sądem
przyznawali się do nieswoich zbrodni, bo chcieli być sławni za wszelką
cenę.

A co dopiero w więziennej celi...

Masz oczywiście na myśli tego chuligana z aparatem foto na parkingu hipermarketu?

--
M.

Data: 2013-09-04 17:57:10
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 04.09.2013 17:31, Marek K pisze:
[...]

Masz oczywicie na myli tego chuligana z aparatem foto na parkingu
hipermarketu?

Twojego ojca? By moe...

Data: 2013-09-07 09:11:26
Autor: J.F.
Wyrok Katarzyny W.: wizienie plus ogromna opata sdowa
Dnia Tue, 3 Sep 2013 13:04:30 -0700 (PDT), pilarp@poczta.onet.pl
[...]

W kazdej chwili moze powiedziec ze zmyslala. To zaden dowod.

A jak bedzie madra, to powie ze ja policja wrabia, dziecko jej
naprawde zniklo, ale policjanci powiedzieli ze jak nie podpisze ze jej
z wozka wypadlo, to  w wiezieniu powiesza i jeszcze cala rodzine
aresztuja za pomaganie :-)

J.

Data: 2013-09-07 15:27:38
Autor: animka
W dniu 2013-09-07 09:11, J.F. pisze:
Dnia Tue, 3 Sep 2013 13:04:30 -0700 (PDT), pilarp@poczta.onet.pl
A tak swoją drogą, nie można było tej farsy zakończyć na jednej
rozprawie w bardzo prosty sposób? Wystarczyło w celi morderczyni
zainstalować podsłuch, a następnie nakłonić jej "współlokatorkę" do
tego, żeby w zamian za jakiś bonus (lepsze żarcie, częstsze
widzenia, skrócenie wyroku itp.) spytała naszą "gwiazdę" wprost czy
zabiła i poprosiła o opowiedzenie całego przebiegu zdarzeń. Czy nie
byłoby szybciej i taniej gdyby morderczyni zaliczyła wtopę i sama
się przyznała?

[...]

A Rutkowski powiedział, że gdyby była mądra to by się przyznała i takiej kary by nie dostała.
To wygląda tak jakby naprawdę się o nią troszczył- jak o swoją córkę.

--
animka

Data: 2013-09-03 20:16:36
Autor: Angus
Wyrok Katarzyny W.: więzienie plus ogromna opłata sądowa
Dnia Tue, 03 Sep 2013 15:23:28 +0200, hikikomorisan napisa(a):

Koszty akcji poszukiwania dziecka ma zaplacic najwyrazniej, nie same koszty sadowe.

Suchaem jak sdzia czyta uzasadnienie wyroku. W kwestii opat dla K.W.
nie powiedzia ani sowa na temat akcji poszukiwania dziecka. Natomiast
stwierdzi, e koszty samych ekspertyz biegych s bardzo wysokie, gdy jak
powiedzia (nie powtrz dokadnie sw ale to o co mu chodzio), nie mona
wymaga od autorytetw naukowych pracy za darmo! Troch mnie to dziwi, bo
sam adwokat oskaronej na poczet tej sprawy zrzek si wikszego
wynagrodzenia chocia mg o nie zabiega jak wyjani sdzia. Ja wiem, e
to jaki PR ze strony tego adwokata, ale dlaczego wielkie autorytety
naukowe nie potrafi pracowa dla potrzeb sdu Rzeczpospolitej za darmo?
Niech nikt mi nie tumaczy, e drogie s wszelkie odczynniki chemiczne i
koszty aparatury uywanych przez tych biegych. Nie wiem ile dokadnie
kosztuj ale napewno w koszty dowalili sobie dobre 50% procent za prac.
Na koniec jeszcze jedno. Nawet jak wyrok zostanie uprawomocniony w wyszych
instancjach, to ... skd ta babka wemie te 118 tysicy zotych? Zarobi
tyle w celi? To kto w sumie za to zapaci?

angus48@wp.pl

Data: 2013-09-03 14:11:51
Autor: witek
Angus wrote:
  Ja wiem, e
to jaki PR ze strony tego adwokata, ale dlaczego wielkie autorytety
naukowe nie potrafi pracowa dla potrzeb sdu Rzeczpospolitej za darmo?

bo im sd za darmo zakupw nie dostarcza.

Data: 2013-09-03 20:55:23
Autor: animka
Wyrok Katarzyny W.: więzienie plus ogromna opłata sądowa
W dniu 2013-09-03 20:16, Angus pisze:
  skąd ta babka weźmie te 118 tysięcy złotych? Zarobi
tyle w celi? To kto w sumie za to zapłaci?

Może ma odłożone, bo zarobiła na dupie i książce, a po drugie ma kochającego męża.

--
animka

Data: 2013-09-03 12:29:46
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.09.2013 12:19, Marcin N pisze:
Katarzyna W dostała 25 lat i 118 tys zł kosztów do zapłacenia.

Czy to normalna praktyka, że w sprawach o zabójstwo morderca płaci
koszty sądowe?

A dlaczego miałby nie płacić??

I dlaczego takie wysokie?

Wysokie??

Dziwne, dziwne...

To ty jakiś dziwny jesteś.

Data: 2013-09-03 12:31:32
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-09-03 12:19, Marcin N pisze:
Katarzyna W dostała 25 lat i 118 tys zł kosztów do zapłacenia.

Czy to normalna praktyka, że w sprawach o zabójstwo morderca płaci
koszty sądowe? I dlaczego takie wysokie?

Dziwne, dziwne...

Moim zdaniem - to krok w stronę normalności.
A kto Twoim zdaniem ma płacić? Ja? (Ty - jak chcesz, to płać)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-09-06 23:56:48
Autor: Tomek

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości news:5225ba86$0$1209$65785112news.neostrada.pl...
[...]

a jakie koszty?
obywatele placa .. ciagle na przejadany zus

panstwo placi sedzom za robote
za utrzymanie budynku

policja bierze kase za robote
budynek oplaca rzad

i jeszcze trzeba ich extra dotowac?

Data: 2013-09-07 01:40:51
Autor: animka
W dniu 2013-09-06 23:56, Tomek pisze:

[...]

Katarzyna Waśniewska dostaje pieniądze do więzienia
Tajemnicze wpływy na więzienne konto Katarzyny Waśniewskiej (23 l.)! Jak udało nam się dowiedzieć, ktoś co miesiąc wpłaca jej kilkaset złotych. Te pieniądze może wydawać w więziennej kantynie. Kto wspomaga matkę Madzi za kratami i dlaczego to robi?
Wydawało się, że wszyscy odwrócili się od Katarzyny Waśniewskiej (23 l.) po tym, jak wyszło na jaw, że to ona stoi za śmiercią córki. Mąż Bartek (24 l.) wyjechał za granicę, teściowie się jej wyparli, a ojciec wylądował na oddziale psychiatrycznym. Nawet najbliższa przyjaciółka obciążyła Katarzynę swoimi zeznaniami w śledztwie. A jednak jest ktoś, kto jej pomaga. Co miesiąc na więzienne konto matki Madzi wpływa ok. 300 zł.

Czy to matka morderczyni wspiera córkę finansowo? Jak wiadomo, tylko ona jedna utrzymuje z nią kontakt od momentu, kiedy trafiła do aresztu. A może to jednak Bartek? Może wbrew jego deklaracjom miłość do niej wciąż się w nim tli.

A może finansowo zasila ją tajemniczy wspólnik, który pomagał jej w ukryciu ciała zamordowanej córki, a teraz płaci za milczenie Waśniewskiej?

Jedno jest pewne. Po uprawomocnieniu się wyroku sytuacja finansowa Katarzyny nie będzie kolorowa. Będzie musiała zwrócić ok. 120 tys. zł kosztów, jakie poniósł Skarb Państwa w postępowaniu procesowym. Tak zdecydował we wtorek sąd. Biorąc pod uwagę, że na koncie Waśniewska ma niecały tysiąc złotych oraz nie posiada żadnego majątku, to będzie musiała pójść do pracy. A w więzieniu może zapomnieć o błyskotliwej karierze, o której marzyła na wolności.

- Skazane kobiety znajdują zatrudnienie na terenie jednostki jako kucharki, pomoce kuchenne, obsługa kuchni, wykonują prace porządkowe, roznoszą posiłki, pracują w pralni, radiowęźle czy bibliotece - mówi mjr Justyna Bednarek z Okręgowego Inspektoratu Służby Więziennej w Katowicach.

Kokosów przy tym nie zarobi, bo prawo przewiduje, że za miesiąc dostanie najniższą krajową, czyli 1600 zł. Po odliczeniu obowiązkowych wpłat na Fundusz Osób Pokrzywdzonych - 10 proc. i na Fundusz Aktywizacji Osób Skazanych - 25/proc., może liczyć miesięcznie na ok. 800 zł. A zasądzoną kwotę spłacić musi, bo w przeciwnym razie za kratami odsiedzi dodatkową karę. No, chyba że tajemnicza osoba, która wspiera Waśniewską, ureguluje jej niebotyczny dług.
http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/katarzyna-wasniewska-dostaje-pieniadze-do-wiezienia_352455.html

--
animka

Data: 2013-09-07 08:09:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-07 01:40, animka pisze:

udało nam się dowiedzieć, ktoś co miesiąc wpłaca jej kilkaset złotych.

Komornik powinien zająć adresowane do niej przekazy na poczet długów.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-07 15:28:42
Autor: animka
W dniu 2013-09-07 08:09, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-09-07 01:40, animka pisze:

udało nam się dowiedzieć, ktoś co miesiąc wpłaca jej kilkaset złotych.

Komornik powinien zająć adresowane do niej przekazy na poczet długów.

Otóz to.
Bardzo ciekawa jestem od kogo ona te przekazy dostaje.

--
animka

Data: 2013-09-03 12:47:55
Autor: Liwiusz
[...]

A detektyw Sutkowski jak zwykle się ośmiesza:

"Zdaniem Krzysztofa Sutkowskiego "każdy inny sąd w Polsce" zastosowałby łagodniejszy wymiar kary - skazałby ją nie 25, ale 20 lat więzienia."

Podczas gdy nie ma takiej kary jak 20 lat pozbawienia wolności.

--
Liwiusz

Data: 2013-09-03 12:52:19
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.09.2013 12:47, Liwiusz pisze:
[...]

Może odliczył VAT? ;)

Data: 2013-09-03 18:48:24
Autor: Mruk
[...]

wysokie ??????????

sądzę, że realne koszty były wyższe a to tylko podsumowanie faktury za biegłych

Data: 2013-09-03 20:19:05
Autor: animka
[...]

W koszty pewnie wchodzą operacje policyjne, czyli poszukiwania itp.
Zresztą ona ma dużo szmalu. Przecież tańczyla na rurze, dostaje tantiemy za ksiązkę o sobie itd. Adwokat jej dziarsko broni, pewnie też dużo mu płaci.

--
animka

Data: 2013-09-03 19:00:33
Autor: Budzik
Wyrok Katarzyny W.: wizienie plus ogromna opata sdowa
Osobnik posiadajcy mail animka@tonieja.wp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Adwokat jej dziarsko broni, pewnie te duo mu paci.

Animko, prosze, sprawdz chociaz podstaowwe informacje.
Pani "Kasia" ma odwokata z urzdu...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"No bo jest tak: ludzie dziel si na trzy grupy: tych, ktrzy umiej
liczy i tych, ktrzy nie umiej."  Aneta Baran

Data: 2013-09-04 00:22:14
Autor: animka
W dniu 2013-09-03 21:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadający mail animka@tonieja.wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Adwokat jej dziarsko broni, pewnie też dużo mu
płaci.

Animko, prosze, sprawdz chociaz podstaowwe informacje.
Pani "Kasia" ma odwokata z urzędu...

Ta Twoja pani Kasia to jakaś wielka figura. Myślisz, że temu adwokatowi, który walczy jak lew o nią nic a nic nie płaci? Któremu adwokatowi z urzędu by się chciało tak walczyć i to o morderczynię oraz oszustkę.
Jak prawdziwej matce umarłoby dziecko to zapewniam, że chciałaby umrzeć razem z tym dzieckiem, a nie trzymać się kurczowo i myśleć tylko o sobie i planować dalszą karierę. Mogła do adopcji oddać dziecko, wtedy jeszcze nie byłoby takiej tragedii.

--
animka

Data: 2013-09-04 23:00:29
Autor: Budzik
[...]

Ta Twoja pani Kasia to jaka wielka figura. Mylisz, e temu
adwokatowi, ktry walczy jak lew o ni nic a nic nie paci? Ktremu
adwokatowi z urzdu by si chciao tak walczy i to o morderczyni
oraz oszustk. Jak prawdziwej matce umaroby dziecko to zapewniam, e
chciaaby umrze razem z tym dzieckiem, a nie trzyma si kurczowo i
myle tylko o sobie i planowa dalsz karier. Moga do adopcji odda
dziecko, wtedy jeszcze nie byoby takiej tragedii.

Szanowna animko
Nie wiem skd Moja pani Kasia
Po prostu stwierdziem, ze po raz kolejny wymyslasz fakty.

Nie wiem skad oburzenie o prawdziwej matce - ja tej dzieciobjczyni nie broniem.
 --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
"atwiej pozna ludzko ni pojedynczego czowieka"
Francois La Rochefoucauld

Data: 2013-09-05 18:57:47
Autor: animka
W dniu 2013-09-05 01:00, Budzik pisze:
[...]

Nie wiem skąd Moja pani Kasia
Po prostu stwierdziłem, ze po raz kolejny wymyslasz fakty.

Nie wiem skad oburzenie o prawdziwej matce - ja tej dzieciobójczyni nie
broniłem.

Ok.
Napisałeś Pani Kasia to pomyślałam, że ja darzysz szacunkiem.

--
animka

Data: 2013-09-05 21:00:34
Autor: Budzik
Wyrok Katarzyny W.: wizienie plus ogromna opata sdowa
Osobnik posiadajcy mail animka@tonieja.wp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nastpuje:

Ok.
Napisae Pani Kasia to pomylaam, e ja darzysz szacunkiem.

Kto ja tak wczesniej nazwa, zabrzmiao troche ironicznie wiec powtrzyem.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu take "_")
Jacoj: ...istniej na wiecie ludzie, ktrzy potrafi zepsu stalow kul...
Pszemol: No to jest nas dwu...

Data: 2013-09-05 17:52:46
Autor: Marek Dyjor
animka wrote:
[...]

każdemu który uczciwie traktuje swoją profesję...

bo wiesz adwokat to taki specyficzny zawód, że nie ma zajmować sie ocenianiem moralności swojego klienta, ma walczyć o to aby mógł skorzystać z pełni swoich praw.

Data: 2013-09-06 07:43:09
Autor: J.F.
Wyrok Katarzyny W.: więzienie plus ogromna op łata sądowa
Dnia Tue, 03 Sep 2013 12:19:07 +0200, Marcin N napisa(a):
Katarzyna W dostaa 25 lat i 118 tys z kosztw do zapacenia.
Czy to normalna praktyka, e w sprawach o zabjstwo morderca paci koszty sdowe? I dlaczego takie wysokie?

Przepisy sa takie same we wszystkich sprawach karnych i jak rozumiem
KPK - skazany je placi.

Faktycznie sie o tym nie slyszalo wczesniej, przynajmniej nie tak
drastycznie. No i jak ma zaplacic - z wieziennej pensji ? Plus oplate sadowa http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/ustawa-o-oplatach-w-sprawach-karnych-1_2_344.html
25 lat to 600 zl.

J.

Wyrok Katarzyny W.: więzienie plus ogromna op łata sądowa