Wyrok - a kiedy zapłata

Data: 2013-10-13 16:09:36
Autor: Mariuzek
Wyrok - a kiedy zapłata
Witam
Przyszedł mi wyrok ( jakieś duperele - wykroczenie - ze mam zapłacić 300 zl + 80 zł kosztów sądowych)
W piśmie nie ma żadnego numeru konta itd, czy mam czekać na uprawomocnienie sie wyroku czy jak, bo nie miałem nigdy z sądami stycznosci.
I mam pytanie, te 300 zł to idzie na skarb Panstwa czy do tej osoby która mnie zgłosiła.
Acha sprawa NIE BYŁA z powodztwa cywilnego, ale od osoby prywatnej.( sprawa początkowo prowadzona przez Policje, pozniej Policja przekazała sprawe do sądu )
ps. nie płaciłbym tego tylko odwoływał tylko szkoda zachodu, wiec wole zapłacić

Data: 2013-10-13 16:28:38
Autor: Mariuzek
Wyrok - a kiedy zapłata
Tzn zle napisalem, osoba nie wniosła sprawy z powodztwa cywilnego tylko na policje, a pozniej sad

Data: 2013-10-13 22:23:57
Autor: J.F
Wyrok - a kiedy zapłata
Użytkownik "Mariuzek"  napisał w wiadomości
Przyszedł mi wyrok ( jakieś duperele - wykroczenie - ze mam zapłacić 300 zl + 80 zł kosztów sądowych)

Rozumiem ze wydany w trybie nakazowym.

W piśmie nie ma żadnego numeru konta itd, czy mam czekać na uprawomocnienie sie wyroku czy jak, bo nie miałem nigdy z sądami stycznosci.

Czekac, a potem przyjdzie wlasciwe pismo.

I mam pytanie, te 300 zł to idzie na skarb Panstwa czy do tej osoby która mnie zgłosiła.
Acha sprawa NIE BYŁA z powodztwa cywilnego,

Czyli jak rozumiem sprawa jest karna, to grzywna na skarb panstwa.

ale od osoby prywatnej.( sprawa początkowo prowadzona przez Policje, pozniej Policja przekazała sprawe do sądu )
ps. nie płaciłbym tego tylko odwoływał tylko szkoda zachodu, wiec wole zapłacić

A moze jednak nie szkoda.
Co to za sprawa ? Cos zlego komus zrobiles ?
Bo potem moze przyjsc wezwanie do sprawy cywilnej, i nie koniecznie na 300 zl sie skonczy.

J.

Data: 2013-10-14 09:09:29
Autor: Mariuzek
Wyrok - a kiedy zapłata

A moze jednak nie szkoda.
Co to za sprawa ? Cos zlego komus zrobiles ?
Bo potem moze przyjsc wezwanie do sprawy cywilnej, i nie koniecznie na
300 zl sie skonczy.

A jemu pozniej przyjdzie że "przyznałem" sie do winy i zapłaciłem ??

Wyrok - a kiedy zapłata