Wyrok i jego nieotrzymanie - zmiana miejsca zamieszkania

Data: 2012-03-12 12:54:45
Autor: Cpl
Wyrok i jego nieotrzymanie - zmiana miejsca zamieszkania
Otrzymalem dziś pismo od komornika. Od sądu nie otrzymałem wyroku - sprawa wpłynęła do nich gdy jeszcze miałem inne dane meldunkowe. Gdy wysłano mi wyrok, byłem wymeldowany i zameldowany pod nowym adresem. List z wyrokiem do nich wrócił i się uprawomocnił, dlatego mam na karku komornika. Podpytałem w sądzie i powiedziano mi że wprawdzie nie mają prawa udzielać porad prawnych, ale są sposoby, by przywrócić sprawie bieg i napisać sprzeciw do wyroku. Jak to zrobić :) to moje pytanie.

Data: 2012-03-12 14:47:40
Autor: mecenas

Użytkownik "Cpl" <no@spam.com> napisał w wiadomości news:jjko7j$bra$1mx1.internetia.pl...
[...]

Minister Gowin uwolni zawody prawnicze więc napewno ktoś odpowie na Twoje pytanie.

jeszcze nie uwolniony prawnik

Data: 2012-03-12 16:57:01
Autor: _ąćęłńóśźż.
Wyrok i jego nieotrzymanie - zmiana miejsca zamieszkania
Patrz wątek Nakaz za plecami, a nawet kómórnik ;-)
PS. Masz bardzo mało czasu, 7 dni od odbioru pisma!

-- -- -
[...]
List z wyrokiem do nich wrócił i się uprawomocnił, dlatego mam na karku

Data: 2012-03-12 18:09:26
Autor: Cpl

Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jjl9st$i76$1inews.gazeta.pl...
Patrz wątek Nakaz za plecami, a nawet kómórnik ;-)
PS. Masz bardzo mało czasu, 7 dni od odbioru pisma!

Dziękuję! Już smaruję pismo i lecę na pocztę. 7 dni nie minie.

Data: 2012-03-15 15:28:45
Autor: Cpl
Wyrok i jego nieotrzymanie - zmiana miejsca zamieszkania
Jeszcze jedno pytanie do Was. E-sąd do kórego wniosłem sprzeciw jest oddalony około 180 km od mojego zamieszkania. Można prosić o przekazanie sprawy do sądu w moim miejscu zamieszkania?

Data: 2012-03-15 15:31:24
Autor: AZ
On 03/15/2012 03:28 PM, Cpl wrote:
Jeszcze jedno pytanie do Was. E-sąd do kórego wniosłem sprzeciw jest
oddalony około 180 km od mojego zamieszkania. Można prosić o przekazanie
sprawy do sądu w moim miejscu zamieszkania?

E-sąd jest jeden i do Lublina jeździć nie będziesz musiał. Najpierw to musisz złożyć wniosek o przywrócenie terminu a później sprzeciw od nakazu zapłaty.

--
Artur

Data: 2012-03-16 15:26:13
Autor: Cpl

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:jjtb8e$59v$1node2.news.atman.pl...
[...]

Poszło jedno z drugim. Teraz jak to będzie wyglądać? Dalej sprawę rozpatruje e-sąd czy będzie normalna rozprawa na którą będę musiał jechać? Jak mam blokować komornika? Napisałem do nich maila, żeby się wstrzymali z egzekucją i dostałem coś takiego :

Zgodnie z art. 820 k.p.c., na wniosek dłużnika postępowanie ulega zawieszeniu, jeżeli sąd uchylił natychmiastową wykonalność tytułu lub wstrzymał jego wykonanie albo dłużnik złożył zabezpieczenie konieczne według orzeczenia sądowego do zwolnienia go od egzekucji. Komornik w chwili obecnej nie widzi przesłanek do zawieszenia postępowania. Wobec powyższego należało postanowić jak w sentencji.

Wyrok i jego nieotrzymanie - zmiana miejsca zamieszkania