Wyrok na Bolka

Data: 2010-08-31 14:09:32
Autor: precz z PO
Wyrok na Bolka

Jest oczywisto艣ci膮, 偶e g艂ownym powodem dla kt贸rego Lech Wa艂臋sa nie chce pokazywa膰 si臋 publicznie podczas tegorocznych obchod贸w rocznicy Sierpnia`80, jest jego obawa przed niekorzystnym dla niego wyrokiem, kt贸ry S膮d Okr臋gowy w Gda艅sku ma og艂osi膰 31 sierpnia o godzinie 15.

Przyznaj臋, 偶e po dw贸ch wyrokach w tej samej sprawie - za stwierdzenie, 偶e Wa艂臋sa by艂 p艂atnym donosicielem SB - skazuj膮cych mnie na przeproszenie go i zap艂acenie id膮cych w setki tysi臋cy z艂. koszt贸w og艂osze艅 w telewizji, zachowanie Wa艂臋sy nape艂nia mnie nadziej膮, 偶e s膮 jeszcze s膮dy w Polsce.  Skoro Wa艂臋sa si臋 boi, to zapewne wie, 偶e wyrok b臋dzie dla niego niekorzystny, co oznacza dla mnie nie tylko koniec pi臋cioletniej s膮dowej udr臋ki, ale i nagonki ze strony dominuj膮cych medi贸w.

Przebieg procesu nie daje Wa艂臋sie 偶adnych szans. Wszyscy 艣wiadkowie i wszystkie dowody 艣wiadcz膮, 偶e by艂 tajnym wsp贸艂pracownikiem SB. Wy艂膮czn膮 lini膮 obrony Wa艂臋sy by艂o obstawanie przy decyduj膮cym znaczeniu orzeczenia S膮du Lustracyjnego z 2000 r., wg kt贸rego Wa艂臋sa agentem nie by艂. Jest to stanowisko absurdalne, poniewa偶 S膮d Apelacyjny, rozpatruj膮ce moje odwo艂anie od wyroku skazuj膮cego mnie, stwierdzi艂, 偶e orzeczenie SL nie jest wi膮偶膮ce w procesie cywilnym. Ponadto Instytut Pami臋ci Narodowej i 艣wiadkowie potwierdzili, 偶e SL nie zna艂 ca艂ej istniej膮cej w archiwach dokumentacji, kt贸ra bez 偶adnych w膮tpliwo艣ci potwierdza, 偶e Wa艂臋s膮 by艂 t.w. 鈥濨olkiem", kt贸ry donosi艂 na swoich koleg贸w z Wydzia艂u W-4.

Opini臋, 偶e wyrok b臋dzie zgodny z prawd膮 potwierdza r贸wnie偶 informacja, kt贸r膮 otrzyma艂em w tej chwili telefonicznie, 偶e Platforma Obywatelska zrezygnowa艂a z dalszego podtrzymywania mitu Wa艂臋sy, a ostatnim gestem na rzecz Bolka mia艂o by膰 wsp贸lne z Donaldem Tuskiem z艂o偶enie kwiat贸w pod Pomnikiem Poleg艂ych Stoczniowc贸w. Widocznym objawem tego porzucenia mia艂a by膰 ju偶 rezygnacja Tuska z wyg艂oszenia przem贸wienia razem z Wa艂臋s膮 podczas wczorajszego koncertu w gda艅skiej filharmonii. Platforma ma mie膰 ju偶 do艣膰 nie tylko Wa艂臋sy, ale i ojca Zi臋by, kt贸ry niezad艂ugo ma zosta膰 wyrzucony z ECS, a topione w nim miliony maj膮 zosta膰 przekazane ludziom Tuska.

Jeden z moich przyjaci贸艂 ostrzega mnie jednak w ten spos贸b: "Sprawa W. jest komponentem sytemu klamstw stworzonych przy Okr膮g艂ym Stole. Jest to system naczyn pol膮czonych totez wyrwa w jednym miejscu zwlaszcza tak spektakularnym moze rozwalic cala konstrukcje. Dlatego klamstwa W. uklad bedzie bronil do upadlego i nie pozwoli samemu W. na przyznanie sie. Jest to kwestia byc albo nie byc porzadku okraglostolowego ktory nam panuje. Mowiac szczerze nie wierze w pozytywny wyrok tym bardziej ze ma byc ogloszony 31 sierpnia. Ma on byc symbolicznym osinowym kolkiem wbitym w trupa opozycji antykomunistycznej, swoistym napluciem na grob s.p. L. K.
Jesli tak bedzie powinienes pokazac zwiazek tych niewspolmiernych ale politycznie i moralnie pokrewnych spraw: zbrodni smolenskiej i tego wyroku jako roznych form budowania nowej tyranii ksztaltowanej przez morderstwo i klamstwo, ktorej ofiara bedzie Polska  i jej niepodleglosciowe aspiracje."

Zgadzam si臋, 偶e oddalenie pozwu b臋dzie kl臋sk膮 Wa艂臋sy i ca艂ego uk艂adu, kt贸rego dawny t.w. Bolek jest zwornikiem i symbolem. W jaki spos贸b uk艂ad b臋dzie stara艂 si臋 obroni膰 inne 鈥瀒kony" w rodzaju Tadeusza Mazowieckiego, Bronis艂awa Geremka itp.? Oto jest pytanie! Je偶eli sprawa przyjmie posta膰 kuli 艣niegowej, to uderzy膰 ona mo偶e nawet w ca艂y obecny uk艂ad polityczny, a ponadto w uk艂ad medialny z GW i TVN na czele. Ale wiem te偶 co dzia艂o si臋 na sali s膮dowej i, mimo poprzednich okropnych do艣wiadcze艅, nie mog臋 uwierzy膰, 偶eby sowiecko艣膰 mog艂a zn贸w zatriumfowa膰.

Jutro o tej porze b臋dziemy wiedzieli wi臋cej nie tylko o sytuacji w polskim s膮downictwie, ale r贸wnie偶 o tym, co si臋 obecnie dzieje z Polsk膮, w jakim jeste艣my miejscu demokratyzacji III RP i jakie mo偶emy mie膰 nadzieje na najbli偶sz膮 przysz艂o艣膰. Ze swojej strony konstatuj臋, 偶e zn贸w, jak ju偶 kilka razy w moim 偶yciu, m贸j interes osobisty jest zbie偶ny z interesem mojej ojczyzny. A taka 艣wiadomo艣膰 jest jeszcze wa偶niejsza ni偶 uczciwy wyrok s膮dowy.
http://www.wyszkowski.com.pl/index.php/artykuy/26/1568-wyrok-na-bolka-

Wyrok na Bolka