Wyrok nakazowy - czy jest sens się odwoływać ?

Data: 2011-07-26 23:40:14
Autor: Leszek
Wyrok nakazowy - czy jest sens się odwoływać ?
2 dni temu dostałem wyrok nakazowy . Obwiniony o to że przez 10 miesięcy prowadząc działalność gospodarczą nie dopełniłem obowiązku przesyłanie deklaracji ZUS tj. o popełnienie wykroczenia z art.98 ust 1 pkt 6 w zw. z art. 45 ust 1 i 47 ust. 1 ustawy z dnia 13.10.1998.

Za to wykroczenie sąd zażyczył sobie 2000 zł

Deklaracji rzeczywiście nie wysyłałem - czyli zasadniczo sąd ma rację.

Na swoje usprawiedliwienie mam tylko fakt że: deklaracje te dotyczyły (tylko i wyłącznie) 2 pracowników przebywających na urlopach wychowawczych ( ja opłacam KRUS) i nie wynikała z nich konieczność wpłaty nawet złotówki (tylko RSA).

Moje pytanie :

1.Czy położyć uszy po sobie, poprosić sąd o rozłożenie na raty i płacić grzecznie   ciesząc się z tak niskiej kary ?

2. Czy wnieść sprzeciw i powalczyć o mniejszą grzywnę ?

3. Czy realne jest zbicie tej kwoty  do 500-700 zł ?

 Jak jest praktyka w takich sprawach ?

Pozdrawiam

Janek

Wyrok nakazowy - czy jest sens się odwoływać ?