Wyrok sądu sprzed 7 lat, ubieganie się o zwrot długu.

Data: 2013-02-03 09:39:07
Autor: fachpol2012
Wyrok sądu sprzed 7 lat, ubieganie się o zwrot długu.
Witam!
Posiadam wyrok sądu ze stycznia 2005 roku, który zasądza obowiązek naprawienia szkody wyrządzonej na kwotę 7000 (przedawnienie wynosi 10 lat, jeżeli się mylę proszę mnie poprawić) Sprawa dotyczy oszustwa na allegro. Oszust dostał karę 3 lat pozbawienia wolności. Od 2010 roku prowadzi firmę, chce ściągnąć od niego ten dług.
Jutro wysyłam odpis wyroku, aby nadać mu klauzulę wykonalności.
Czy do wniosku muszę dołączać jakieś opłaty czy tylko wniosek i odpis wyroku?
Jak ma się sprawa ze zgłoszeniem do komornika?
Wysyłam po prostu wniosek o wszczęcie postępowania wraz z odpisem wyroku z klauzulą?
I ostatnie pytanie co z odsetkami od tego zadłużenia czy trzeba składać także jakiś wniosek, aby móc się ubiegać o odsetki czy one są naliczane z urzędu i komornik ściągnie zadłużenie wraz z odsetkami?
Pozdrawiam.

Data: 2013-02-05 05:42:03
Autor: Olgierd
W dniu niedziela, 3 lutego 2013 18:39:07 UTC+1 użytkownik fachp...@gmail.com napisał:

Czy do wniosku muszę dołączać jakieś opłaty czy tylko wniosek i odpis wyroku?

Opłata kancelaryjna 6 złotych za każdą stronę. Na wszelki wypadek wnieś 12 zł :)
Jak ma się sprawa ze zgłoszeniem do komornika?

Wysyłam po prostu wniosek o wszczęcie postępowania wraz z odpisem wyroku z klauzulą?

Tak, aczkolwiek oczywiście komornikowi należy się zaliczka na poczet kosztów. Możesz ją uiścić od ręki, możesz też poczekać na wezwanie komornika.

I ostatnie pytanie co z odsetkami od tego zadłużenia czy trzeba składać także jakiś wniosek, aby móc się ubiegać o odsetki czy one są naliczane z urzędu i komornik ściągnie zadłużenie wraz z odsetkami?

Musisz we wniosku egzekucyjnym dokładnie opisać czego żądasz, czyli: odsetki od jakiej kwoty i od kiedy (ew. do kiedy). --
Olgierd
http://LegeArtis.org.pl

Data: 2013-02-06 08:24:16
Autor: Alek
Wyrok sądu sprzed 7 lat, ubieganie się o zwrot długu.
Użytkownik "Olgierd" <olgierdr@gmail.com> napisał

Czy do wniosku muszę dołączać jakieś opłaty czy tylko wniosek i odpis wyroku?

Opłata kancelaryjna 6 złotych za każdą stronę. Na wszelki wypadek wnieś 12 zł :)

Jeśli odsyła odpis wyroku to bez opłaty. Płaciłby gdyby chciał nowy odpis i na nim klauzulę.

[...]

Ale to chyba tylko wtedy, gdy sąd zasądził z odsetkami?

Data: 2013-02-06 00:19:52
Autor: Olgierd
W dniu środa, 6 lutego 2013 08:24:16 UTC+1 użytkownik Alek napisał:

> Opłata kancelaryjna 6 złotych za każdą stronę. Na wszelki wypadek  > wnieś 12 zł :)

Jeśli odsyła odpis wyroku to bez opłaty. Płaciłby gdyby chciał nowy  odpis i na nim klauzulę.

Nigdy nie słyszałem o odsyłaniu wyroku celem naniesienia nań klauzuli. Wątpię, by sąd pracował na takich dokumentach.

--
Olgierd
http://legeartis.org.pl

Data: 2013-02-06 09:36:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-06 09:19, Olgierd pisze:
[...]

Błagam, naprawdę o takim zwyczaju nie słyszałeś? Czy sąd "pracuje na takich dokumentach" to najlepiej zadzwonić i spytać się babeczek w sekretariacie.

--
Liwiusz

Data: 2013-02-06 09:42:59
Autor: Alek
[...]

A ja to praktykuję z powodzeniem.

Data: 2013-02-09 01:55:07
Autor: news
W dniu 2013-02-05 14:42, Olgierd pisze:
Tak, aczkolwiek oczywiście komornikowi należy się zaliczka na poczet kosztów. Możesz ją uiścić od ręki, możesz też poczekać na wezwanie komornika.

wtrącę się i o coś dopytam, jak to jest z kosztami komorniczymi w takim przypadku ? zawsze mi się wydawało ze koszty egzekucji w ostatecznym rozrachunku pokrywa dłużnik a nie wierzyciel...

Data: 2013-02-09 03:08:58
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-02-09 01:55, news pisze:
W dniu 2013-02-05 14:42, Olgierd pisze:
Tak, aczkolwiek oczywiście komornikowi należy się zaliczka na poczet
kosztów. Możesz ją uiścić od ręki, możesz też poczekać na wezwanie
komornika.

Jak można ją uiścić od ręki, jeśli niewiadomo ile wynosi?

wtrącę się i o coś dopytam, jak to jest z kosztami komorniczymi w takim
przypadku ? zawsze mi się wydawało ze koszty egzekucji w ostatecznym
rozrachunku pokrywa dłużnik a nie wierzyciel...

Zaliczka poniesiona przez wierzyciela jest ściągana od dłużnika (skutecznie lub nie:)

--
Liwiusz

Data: 2013-02-11 22:17:28
Autor: news
W dniu 2013-02-09 03:08, Liwiusz pisze:
[...]

aha wiec mam tytul wykonawczy zgodnie z wyrokiem sadu na naleznosc
glowna i odsetki i koszty postepowania sadowego i zastepstwo, to jak komornik wkroczy do akcji i w najlepszym przypadku odzyska co moje, to ponownie mam w sadzie dochodzic zwrotu od dluznika kosztow egzekucji komorniczej ?

a ile wynosi taka zaliczka ?

Data: 2013-02-12 08:33:38
Autor: Alek
Wyrok sądu sprzed 7 lat, ubieganie się o zwrot długu.
Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał

[...]

Nie ma takiej potrzeby.

a ile wynosi taka zaliczka ?

Zależy od tego co komornik ma dla ciebie zrobić. Na początek to jest tylko korespondencja, więc koszty niewielke, kilka dych. Jak zażądasz np. egzekucji z nieruchomości to opis i oszacowanie nieruchomości to już grubsze kwoty.

Data: 2013-02-05 09:47:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 3 Feb 2013, fachpol2012@gmail.com wrote:

Witam!
Posiadam wyrok sądu ze stycznia 2005 roku, który zasądza obowiązek
naprawienia szkody wyrządzonej na kwotę 7000 (przedawnienie wynosi
10 lat, jeżeli się mylę proszę mnie poprawić)
[...]
Jutro wysyłam odpis wyroku, aby nadać mu klauzulę wykonalności.
Czy do wniosku muszę dołączać jakieś opłaty czy tylko wniosek i odpis wyroku?

  Nikt nie odpowiedział, więc jak się dowiesz to może pro publico
bono zapodaj co w takim przypadku zrobić, a nuż komuś się przyda.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-06 06:03:03
Autor: Jingiel
W dniu 2013-02-03 18:39, fachpol2012@gmail.com pisze:
Oszust dostał karę 3 lat pozbawienia wolności.

A ten wyrok nie jest przypadkiem z zawieszeniem? Bo jak nie wykonał zadośćuczynienia to mogą mu jeszcze odwiesić.

--
Jingiel

Wyrok sądu sprzed 7 lat, ubieganie się o zwrot długu.