Wyrok ws. książki o Wałęsie.

Data: 2010-03-19 12:24:50
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Wyrok ws. książki o Wałęsie.
Krakowski sąd uznał, iż wydawca książki Pawła Zyzaka "Lech Wałęsa. Idea i historia" naruszył dobra osobiste córki Lecha Wałęsy, Anny Domińskiej. Prezes wydawnictwa Zuzanna Dawidowicz w rozmowie z portalem tvn24.pl zapowiedziała odwołanie się od wyroku.
Sąd częściowo uznał powództwo i stwierdził, że do naruszenia dóbr Anny Domińskiej doszło poprzez wpisy w kalendarium książki dat o zarejestrowaniu i wyrejestrowaniu Lecha Wałęsy jako TW SB.

"Lech Wałęsa. Idea i historia" - więcej w Czytelni w Onet.pl

Sąd nakazał wydawcy przeproszenie w ciągu miesiąca córki Wałęsy, usunięcie wpisów w kalendarium w przyszłych wydaniach książki po uprawomocnieniu się wyroku oraz wpłatę 5 tys. zł na rzecz Fundacji "Sprawni Inaczej" w Gdańsku.

Domińska złożyła pozew przeciwko spółce Arcana, która wydała kontrowersyjną książkę.

Żądała w nim od wydawcy opublikowania w ogólnopolskim dzienniku przeprosin za zawarte w książce "inwektywy i kłamstwa" na temat swojego ojca. Chce także zakazu druku, rozpowszechniania i sprzedaży komu innemu praw do książki Zyzaka. Domaga się również, aby wydawca za jej krzywdę i cierpienia moralne zapłacił 20 tys. zł zadośćuczynienia na rzecz Fundacji "Sprawni Inaczej" w Gdańsku.

Zdaniem córki byłego prezydenta książka "Lech Wałęsa. Idea i Historia", oparta na obronionej w czerwcu 2008 r. na Uniwersytecie Jagiellońskim pracy magisterskiej Zyzaka, narusza jej uczucia, wyrażające się szacunkiem i miłością do ojca oraz jej poczucie godności osobistej. Jej zdaniem, opublikowana przez Arcana biografia polityczna przywódcy "Solidarności" rozpowszechnia inwektywy i oszczerstwa dotyczące Wałęsy, wnosząc w ten sposób do sfery publicznej kłamliwe informacje na jego temat.

http://wiadomosci.onet.pl/2143880,11,wyrok_ws_ksiazki_o_walesie,item.html

Artur Borubar

--

"Lech Kaczyński jest pierwszym prezydentem, który potrafił zablokować i zniszczyć całościową systemową reformę w Polsce. To jest rekord dwudziestolecia, zablokowanie reformy służby zdrowia (...) to jest grzech przeciwko Polsce. Drugim ewidentnym grzechem jest uniemożliwienie odzyskania przez Polskę w sposób łatwy i najprostszy opinii kraju lidera postępu integracji europejskiej (...) Smutnym rekordem będzie blokowanie dokończenia procesu ratyfikacji Traktatu z Lizbony, który sam przeprowadził i podpisał."

http://pepepe.pl/  Jeszcze 278 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-19 13:45:20
Autor: jadrys
Wyrok ws. książki o Wałęsie.
W dniu 2010-03-19 12:24, najgorsze wyrazy wspólczucia pisze:
[...]

I bardzo dobrze się stało.. trochę tylko nie podaba mi sie wysokość zasądzonej kary finansowej. Powinna być minimum 10 razy wyższa, wtedy można by to nazwać karą.

Data: 2010-03-19 13:59:26
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Wyrok ws. książki o Wałęsie.

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał

I bardzo dobrze się stało.. trochę tylko nie podaba mi sie wysokość zasądzonej kary finansowej. Powinna być minimum 10 razy wyższa, wtedy można by to nazwać karą.

Tutaj sam fakt się liczy, mniejsza z pieniędzmi. Wałęsa jest zadowolony.

Data: 2010-03-19 14:11:25
Autor: jadrys
Wyrok ws. książki o Wałęsie.
W dniu 2010-03-19 13:59, najgorsze wyrazy wspólczucia pisze:
[...]

Tak oczywiście, ja rozumiem zadowolenie pana L. Wałęsy - w końcu wyszło na to że on miał rację.. Ale  kara powinna również być dotkliwa przestrogą dla innych takich Zyzaków,  których 5 tys. zł na pewno nie odstraszy od szkalowania porządnych ludzi..

Data: 2010-03-20 22:51:07
Autor: Adam
Wyrok ws. książki o Wałęsie.
I bardzo dobrze się stało.. trochę tylko nie podaba mi sie wysokość zasądzonej kary finansowej. Powinna być minimum 10 razy wyższa, wtedy można by to nazwać karą.

A gdzie tam! Spalić publicznie cały nakład, a autora rozstrzelać!
To dopiero byłaby sprawiedliwa kara, która raz na zawsze ukróciłaby swowole niedouczonych ignoratów, opluwających wielkich i uczciwych. "O take Polske" przecież walczył genialny Wałęsa!
AC

Data: 2010-03-21 10:01:57
Autor: jadrys
Wyrok ws. książki o Wałęsie.
W dniu 2010-03-20 22:51, Adam pisze:
[...]

Nikogo nie rozstrzeliwać, ani nie obciążać narodu kosztami utylizacji tej książki, tylko po prosty panu Zyzakowi i wydawcy nakazać zniszczenie całej edycji na własny koszt.

Data: 2010-03-21 18:50:43
Autor: the_foe
Wyrok ws. książki o Wałęsie.
[...]

to wytlumacz mi za co Hubert H. musial sie tulac po sadach? Za Walesy chociaz mozna bylo palic bezkarnie jego kukle.

--
the_foe

Data: 2010-03-19 13:50:13
Autor: awe
Wyrok ws. książki o Wałęsie.
Co to za sad ktory zakazuje pisania prawdy
awe

Data: 2010-03-21 18:52:27
Autor: the_foe
Wyrok ws. książki o Wałęsie.
W dniu 2010-03-19 13:50, awe pisze:
Co to za sad ktory zakazuje pisania prawdy
awe

przeciez nie zakazuje. Kaze tylko placic za insynuacje nie poparte dowodami. Na prawde tez tzreba miec "podkladke".

--
the_foe

Data: 2010-03-20 23:05:32
Autor: Andrzej Adam Filip
Dziwny wyrok ws. książki o Wa łęsie.
http://wiadomosci.onet.pl/2143880,11,wyrok_ws_ksiazki_o_walesie,item.html

A to jest wyrok *prawomocny*?

Jeśli książka o żyjący i nie ubezwłasnowolnionym ojcu narusza "dobra
osobiste" jego cĂłrki bez naruszania "dĂłbr osobistych" ojca (AFAIR brak
takiego procesu) to jak dla mnie "żyjemy w dziwnym kraju" [pod rządami PO ;-) ]

Gdy nie ma konia, dobry i osioł.
  -- Przysłowie węgierskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-03-21 08:01:28
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Dziwny wyrok ws. książki o Wałęsie.

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał

Jeśli książka o żyjący i nie ubezwłasnowolnionym ojcu narusza "dobra
osobiste" jego córki bez naruszania "dóbr osobistych" ojca (AFAIR brak
takiego procesu) to jak dla mnie "żyjemy w dziwnym kraju"

Kto powiedział, że nie narusza dóbr osobistych ojca? Brak procesu o niczym nie świadczy. Bądź cierpliwy, proces w sprawie naruszania dóbr będzie.

http://pepepe.pl/  Jeszcze 277 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-21 00:29:24
Autor: Antenka
Dziwny wyrok ws. książki o Wałęsie.

> to jak dla mnie "żyjemy w dziwnym kraju"

Mało powiedziane, że "żyjemy w dziwnym kraju" :

ŻYJEMY  W  KRAJU  BEZPRAWIA, DO KTÓREGO  WRÓCIŁA  CENZURA,  A  SĄDY
NIE SĄ NIEZAWISŁE  I  WIDAĆ JAK NA DŁONI ICH UZALEZNIENIE POLITYCZNE.

Pytam się więc, kim sa owi sędziowie, którzy wydają tak kompromitujące
ich samych wyroki? Komu i czemu służą? Sprawiedliwości? Brrrrrrrr

Antenka

Data: 2010-03-21 08:34:49
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Dziwny wyrok ws. książki o Wałęsie.

Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał

 Komu i czemu służą? Sprawiedliwości?

No! prawu i sprawiedliwości!

Artur Borubar

--

http://pepepe.pl/  Jeszcze 276 dni kompromitowania RP!

Data: 2010-03-21 08:36:08
Autor: cytryna
> [...]

Pytam się więc, kim sa owi sędziowie, którzy wydają tak kompromitujące
ich samych wyroki? Komu i czemu służą? Sprawiedliwości? Brrrrrrrr

To kolejny wyrok polityczny po sprawie Dr G. kontra min. Z. najgorsze jest to,
że bezczelny sieczkobrzęch będzie sie znów powoływał na "wyrok", co już czyni
od lat odpowiadając na zarzut (udokumentowany) kolaboracji z UB. Czas pomyśleć
o wznowieniu procesu lustracyjnego po zmartwychstaniu oficera prowadzącego.

Data: 2010-03-21 01:11:51
Autor: Antenka
On 21 Mar, 08:36, "cytryna" <cytry...@poczta.onet.eu> wrote:
> [...]

o wznowieniu procesu lustracyjnego po zmartwychstaniu oficera prowadzącego.

Tak, pora wznowić proces "walizy". W gruncie rzeczy to ja rozumiem tę
córkę - nie może się pogodzić z tym, że jej tatuś był TW, odpycha od
siebie tę myśl, bo żyje mitem własnego ojca, a jej świat stanął na
głowie. Dobrze, że inni myślą trzeźwo i prawdę stawiają na pierwszym
miejscu.
O powiązaniu "walizy" z SB świadczą nie tylko akta, ale przede
wszystkim całokształt jego działalności po 1981 , nie wspominając już
o tym, co zaserwował nam po roku 1989.

Antenka

Data: 2010-03-21 18:55:17
Autor: the_foe
W dniu 2010-03-21 09:11, Antenka pisze:
O powiązaniu "walizy" z SB świadczą nie tylko akta, ale przede
wszystkim całokształt jego działalności po 1981 , nie wspominając już
o tym, co zaserwował nam po roku 1989.

wez pod uwage kto byl jego prawa reka (i lewa) i kto wykonywal jego polecenia z maniakalna gorliwoscia az do 1992 roku

--
the_foe

Data: 2010-03-21 08:57:58
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Dziwny wyrok ws. książki o Wałęsie.

Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał

To kolejny wyrok polityczny po sprawie Dr G. kontra min. Z....

Skoro polityczny, to dlaczego Zbigniewu Ziobru od meblów nie apelował, tylko pogodził się z wyrokiem i przepraszał w mediach?

Data: 2010-03-21 18:53:42
Autor: the_foe
W dniu 2010-03-21 08:29, Antenka pisze:
[...]

wiesz, ze komuna dokladnie to samo mowila w 1944 roku tworzac z sedziow przydupasow prokuratorow?

--
the_foe

Data: 2010-03-21 09:24:07
Autor: Andrzej Adam Filip
Dziwny wyrok ws. książki o Wa łęsie [Coś śmierdzi?]
"najgorsze wyrazy wspólczucia" <brońmy RP przed pisem@op.pl> pisze:
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał

Jeśli książka o żyjący i nie ubezwłasnowolnionym ojcu narusza "dobra
osobiste" jego cĂłrki bez naruszania "dĂłbr osobistych" ojca (AFAIR brak
takiego procesu) to jak dla mnie "Ĺźyjemy w dziwnym kraju"

Kto powiedział, że nie narusza dóbr osobistych ojca? Brak procesu o niczym nie świadczy. Bądź cierpliwy, proces w sprawie naruszania dóbr będzie.

 Artur Borubar

No wiec uznam że dobre imię Lecha Wałęsy zostało naruszone dopiero po
procesie który on sam wytoczy "jako *osobiście* pokrzywdzony".
Bo proces wygrany przez córkę (w pierwszej instancji?) jak dla mnie
wygląda niemal jak "kruczek prawny" mogący co najwyżej potwierdzać jak
sprawa śmierdzi (AFAIR proces był o naruszenie dóbr osobistych córki
przez pisanie o żyjącym ojcu a nie o niej samej).

Radość twarzy warta jest więcej niż szczodrobliwość ręki.
  -- Przysłowie arabskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-03-21 09:41:26
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
[...]

Wałęsa już od dawna ma status pokrzywdzonego! Przecież to była głośna sprawa. Nie pamiętasz?

Data: 2010-03-21 10:15:45
Autor: u2
W dniu 2010-03-21 09:41, najgorsze wyrazy wspólczucia pisze:
Wałęsa już od dawna ma status pokrzywdzonego! Przecież to była głośna sprawa. Nie pamiętasz?

Tak, ale wyrok sądu był kuriozalny bez przeprowadzenia właściwego
postępowania. Nie pamiętasz ? :)

Data: 2010-03-21 15:59:44
Autor: cirrus
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:ho4o92$bmn$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Bo nie po twojej myśli kretynie, nie pamietasz?

--
stevep

Data: 2010-03-21 16:05:48
Autor: u2
W dniu 2010-03-21 15:59, cirrus pisze:

[...]

Sam jesteś kretynem. A że bronisz TW  Bolka to już twoja esbecka
solidarność :]

Data: 2010-03-22 16:12:17
Autor: cirrus
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:ho5cpc$sru$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Bronie każdego przed kretynami jak ty.

--
stevep

Data: 2010-03-21 18:58:00
Autor: the_foe
W dniu 2010-03-21 10:15, u2 pisze:
[...]

dotyczy to takze JK, bo sad nie zbadal lojalki z przyczyn formalno-prawnych : lojalka wg ustawy nie stanowi przedmiotu lustracji.

--
the_foe

Data: 2010-03-21 10:32:14
Autor: Andrzej Adam Filip
[...]

"Staranne unikanie wchodzenia w detale" w dyskusji z osobami które "coś zapamiętały" wybitnie nie działa na korzyść tak "bronionej" osoby.
To czego nie zapomniałem to "zmartwychwstanie" oficera który na procesie
lustracyjnym "dla sądu był martwy" oraz twierdzenia Wałęsy że swoją
teczkę "z SB" (którą "pobrał" jako prezydent RP) "zdał w całości" oraz
twierdzenia innych że ją "uszczuplił" przed zdaniem.

Całkiem możliwe że Wałęsie nie da się udowodnić "kilku spraw" *w sądzie*
ale tutaj nie jest sąd, standardy są całkiem inne. Sąd powinien
rozstrzygać wątpliwości na korzyść "oskarżanego" my zaś "poza sądem"
niekoniecznie, powinniśmy mieć prawo do "najbardziej prawdopodobnego
wyjaśnienia" (znacząco bardziej prawdopodobnego niż inne).

Po za tym ważne jest co *dokładnie* sąd uznał za naruszenie dóbr *córki*
Wałęsy: "sugestie+" współpracy z SB czy np. *tylko* opis relacji w
sprawie "incydentu z kropielnicą" w okolicach pierwszej komunii Wałęsy.
Jak dla mnie relacje prasowe które widziałem *NADZWYCZAJ STARANNIE*
omijały tą kwestię - mam założyć że pisali je idioci nie wiedzący co
*dokładnie* powinno być ważne w tym wyroku?

Zbrodnia nie może mieć uzasadnienia.
  -- Tytus Liwiusz (Titus Livius, 59 p.n.e.-17 n.e.)

Data: 2010-03-21 12:40:13
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Dziwny wyrok ws. książki o Wałęsie [Coś śmierdzi?]
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał

"Staranne.....

Jeśli nie będziemy respektowac wyroku sądu, tylko nie znając dokumentacji i nie będąc prawnikami, będziemy rozstrzygac pod polityczne zapotrzebowanie, to szkoda w ogóle na ten temat dyskutowac.

Data: 2010-03-21 17:17:42
Autor: Andrzej Adam Filip
[...]

Jeśli nie potrafisz dość *precyzyjnie* podać czego dokładnie dotyczy wyrok
oraz podać *faktów* ujawnionych *po* tamtym wyroku to pewnie dajesz sobie
wciskać "reklamową ciemnotę" codziennie. Udaje współczucie.

Zresztą w ramach jednego oskarżenia o zniesławienie Jedwabnym wysoki sąd raczył napisać że bycie uniewinnionym (nie skazanym) przez (inny) sąd
nie znaczy być niewinnym. Podobna logika dotyczy *TEŻ* Wałęsy Lecha.

Standardy wyroków sądowych i publicznej dyskusją są *istotnie* różne.

--
Ani ode mnie, ani od żadnego z moich współpracowników nikt nie żądał
odcisków, kiedy półtorej godziny temu wylądowaliśmy w Stanach

Data: 2010-03-21 17:41:52
Autor: najgorsze wyrazy wspólczucia
Dziwny wyrok ws. książki o Wałęsie [Coś śmierdzi?]

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał

 bycie uniewinnionym (nie skazanym) przez (inny) sąd
nie znaczy być niewinnym.

A kiedy się jest niewinnym?

Data: 2010-03-21 18:38:55
Autor: Andrzej Adam Filip
Dziwny wyrok ws. książki o Wa łęsie [Coś śmierdzi?]
"najgorsze wyrazy wspólczucia" <brońmy RP przed pisem@op.pl> pisze:
Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał
[...]
[...]

Spytaj się tamtego sądu. Jak "jakiś sąd wyskoczył" z taką logiką to nie
dotyczy ona *tylko* tamtej sprawy o ile prawo ponoć ma być jednakowe dla
wszystkich.

To czego ja nienawidzę najbardziej to podwójne standardy i osoby je stosujące.

Gdy wieją wichry zmian, jedni budują mury, inni budują wiatraki.
  -- Przysłowie chińskie (pl.wikiquote.org)

Data: 2010-03-21 19:00:58
Autor: the_foe
W dniu 2010-03-21 18:38, Andrzej Adam Filip pisze:
To czego ja nienawidzę najbardziej to podwójne standardy i osoby je stosujące.

rozumiem w takim razie ze JK i LK to najbardziej przez Ciebie znienawidzone osoby w kraju .

--
the_foe

Data: 2010-03-21 19:15:30
Autor: Andrzej Adam Filip
the_foe <the_foe@wupe.pl> pisze:
[...]

Świat jaki jest każdy widzi (inaczej) :-)

Obserwuj, słuchaj, rzadko osądzaj i nie chciej za dużo.
  -- Platon (427-347 p.n.e.)

Data: 2010-03-21 18:59:59
Autor: the_foe
Dziwny wyrok ws. książki o Wałęsie [Co ś śmierdzi?]
W dniu 2010-03-21 17:17, Andrzej Adam Filip pisze:
Standardy wyrokĂłw sądowych i publicznej dyskusją są*istotnie*  róşne.

dlatego nie mamy precedensu sadowego i wieloistancyjnosc sadow.

--
the_foe

Wyrok ws. książki o Wałęsie.