Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC

Data: 2011-01-20 02:23:52
Autor: amos
Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC
Witajcie,
moze ktos przerabial podobny temat.

Kupilem auto zdecydowalem sie na kontunuacje polisy OC poprzedniego
wlasciciela, ktore oplacone jest w calosci i bedzie obowiazuje jeszcze
kilka miesiecy.

Podpisalem nowa umowe AC z innym towarzystwem, a zalezy mi z roznych
wzgledow na tym, aby terminy obu polis sie pokrywaly.

Jak najprosciej to zrobic?

--
zdrowka
amos

Data: 2011-01-20 11:31:26
Autor: Cavallino
Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC
Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w wiadomosci news:3c86080c-6ba4-4892-ab95-87db5c7ca908w29g2000vba.googlegroups.com...
[...]

Nie zaplacic AC w nastepnym roku, albo raty w obecnym i zawrzec nowa polise AC w tym samym dniu, w którym rozpoczyna sie polisa OC.

Data: 2011-01-20 03:02:01
Autor: amos
On 20 Sty, 11:31, "Cavallino" <cavallinoBEZ-SP...@konto.pl> wrote:
Nie zaplacic AC w nastepnym roku, albo raty w obecnym i zawrzec nowa polise
AC w tym samym dniu, w którym rozpoczyna sie polisa OC.

To jakies rozwiazanie, chociaz mi chodzi o dokonanie tego tak, aby nie
bylo znaczacej przerwy w ubezpieczeniu AC.

Roznica pomiedzy rozpoczeciem jednej i drugiej polisy to ok 8
miesiecy. Nie chce jezdzic bez AC, nie mowiac o tym, ze chcialbym
"podtrzymywac" obowiazujace znizki.

Umowa OC wznowi mi sie za kilka miesiecy.

--
amos

Data: 2011-01-20 12:14:40
Autor: Cavallino
Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC
Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w wiadomosci news:69061e1b-41a2-4633-b537-bdb6ca9454eej1g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

Tez sie da ale drozej - nie zaplac kolejnej raty AC i wykup nowa dokladnie w dniu rozpoczecia polisy OC.
Nikt Ci nie zabrania miec dwóch polis AC.

Albo odwrotnie -  OC jest tansze, wiec strata mniejsza, tez mozesz miec dwie.

Roznica pomiedzy rozpoczeciem jednej i drugiej polisy to ok 8
miesiecy. Nie chce jezdzic bez AC, nie mowiac o tym, ze chcialbym
"podtrzymywac" obowiazujace znizki.

A czemu mialbys je stracic?
Kilka dni/miesiecy nie robi róznicy.

Data: 2011-01-20 12:52:16
Autor: Yogi\(n\)
Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC
Uzytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisal w wiadomosci news:4d381920$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
A czemu mialbys je stracic?
Kilka dni/miesiecy nie robi róznicy.

W przypadku AC jest znizka za kontunuacje (przynajmniej u niektórych).
Najprosciej bedzie, moim zdaniem, wykupic AC po jego uplywie, tylko na ten okres brakujacy do konca OC a potem obie nowe polisy. Mozna wykupic AC na miesiac, mozna zatem i na 4 miesiace.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-01-20 05:13:49
Autor: amos
On 20 Sty, 12:52, "Yogi\(n\)" <yog...@tlen.pl> wrote:
[...]

Obawiam sie, ze mozna tylko na 1 rok. Taka informacje dostalem od co
najmniej dwoch ubezpieczycieli.

Szukam rozwiazania, ktore pozwoli uniknac zbednych kosztow (2 polisy
obowiazujace rownoczesnie) oraz dziury w ubezpieczeniu. Te rozwiazania
sa dla mnie oczywiste....

--
amos

Data: 2011-01-20 17:29:06
Autor: Yogi\(n\)
Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC
Uzytkownik "amos" <gwojciula@gmail.com> napisal w wiadomosci news:95de43ec-359d-4ca2-a852-fe8da139e23dy19g2000prb.googlegroups.com...
[...]

Cóz, zostaje Ci skontaktowanie sie z Massaiem i prosba o telefon do tesciowej ;-)

Data: 2011-01-20 10:24:14
Autor: amos
On 20 Sty, 17:29, "Yogi\(n\)" <yog...@tlen.pl> wrote:
Cóz, zostaje Ci skontaktowanie sie z Massaiem i prosba o telefon do
tesciowej ;-)

Mam jeden pomysl, ale jest watpliwy podatkowo. Szczegolnie, ze nie mam
o nich wielkiej wiedzy.

1. Oddaje autko komus w darowiznie (np komus z rodziny) na krotko
przed koncem polisy OC (ktora to u mnie konczy sie przed AC)
2. Umowa AC zostaje automatycznie rozwiazania, ja otrzymuje zwrot
niewykorzystanej skladki
3. Nowy wlasciciel przekazuje mi auto w darowiznie przed wygasnieciem
obowiazujacej umowy OC
4. Bedac "nowym" wlascicielem podpisuje umowe z dowolnym
ubezpieczycielem (AC)

Jakie widzicie slabe strony tego rozwiazania?
Wlasciwie to nawet dokumentow nie trzebaby wymieniac...

Czy musze zglaszac taka darowizne do US?

--
amos

Data: 2011-01-20 12:58:41
Autor: Cavallino
Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC
Uzytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisal w wiadomosci news:4d3821eb$0$2443$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jasne.
Ale gdzie ona jest uzalezniona od trybu zakonczenia poprzedniej polisy?

Najprosciej bedzie, moim zdaniem, wykupic AC po jego uplywie, tylko na ten okres brakujacy do konca OC a potem obie nowe polisy. Mozna wykupic AC na miesiac, mozna zatem i na 4 miesiace.

Obstawiam, ze ten wariant bedzie jeszcze drozszy niz utrata tej znizki.

Data: 2011-01-20 12:04:17
Autor: Massai
Cavallino wrote:

Uzytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisal w wiadomosci
news:4d3821eb$0$2443$65785112news.neostrada.pl...  > > Najprosciej bedzie, moim zdaniem, wykupic AC po jego uplywie, tylko
> [...]
> wykupic AC na  miesiac, mozna zatem i na 4 miesiace.

Obstawiam, ze ten wariant bedzie jeszcze drozszy niz utrata tej

Ja tak zrobilem. Wytlumaczylem o co chodzi (ze mi sie nie bedzie
chcialo pamietac o zaplaceniu 2 razy), i polise na AC wzialem na 10
miesiecy, za 10/12 skladki, i potem kolejne juz normalnie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-20 05:17:56
Autor: amos
On 20 Sty, 13:04, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:
Ja tak zrobilem. Wytlumaczylem o co chodzi (ze mi sie nie bedzie
chcialo pamietac o zaplaceniu 2 razy), i polise na AC wzialem na 10
miesiecy, za 10/12 skladki, i potem kolejne juz normalnie.

Niestety Allianz nie chcial wspolpracowac w tym zakresie, a tam mam
OC. Stwierdzili, ze umowe AC mozna podpisac tylk ona 1 miesiecy, nawet
majac potencjalnego klienta na ubezpieczenie i bedac swiadomym, ze
moge pojsc gdzie indziej (nie ukrywalem, ze w innym TUW mialem taniej
AC).

A moze poprostu trafilem na leniwych lub nierozgarnietych agentow
(dwoch! choc jeden nawet weryfikowal to z przelozonym).

--
amos

Data: 2011-01-20 05:20:22
Autor: amos
On 20 Sty, 14:17, amos <gwojci...@gmail.com> wrote:
OC. Stwierdzili, ze umowe AC mozna podpisac tylk ona 1 miesiecy,

Oczywiscie 1 rok (12 miesiecy).

--
amos

Data: 2011-01-20 13:09:43
Autor: Cavallino
Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC
Uzytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisal w wiadomosci news:ih98c1$dpm$1news.onet.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

Ja tak zrobilem. Wytlumaczylem o co chodzi (ze mi sie nie bedzie
chcialo pamietac o zaplaceniu 2 razy), i polise na AC wzialem na 10

Oooo, to jakas normalna firma chyba byla.
Milo ze sa takie.
Jak badalem temat (w PZU bodajze), to AC i OC na miesiac wychodzilo tak ze 2-3 razy drozej niz 1/12 skladki rocznej.

Data: 2011-01-20 12:28:34
Autor: Massai
Cavallino wrote:

> [...]

Jak badalem temat (w PZU bodajze), to AC i OC na miesiac wychodzilo
tak ze 2-3 razy drozej niz 1/12 skladki rocznej.

Bo tak jest - na miesiac wychodzi drogo, bo to osobny produkt.

Tutaj (zreszta tez PZU) - chodzilo o zwykla roczna polise (jako
produkt), tyle ze dla wygody skrócona.
Owszem, agentka sama mi jej nie sprzedala, musiala zadzwonic do
managera, który potwierdzil taki okres ubezpieczenia. Ale zalatwila to
przy mnie, od reki, odnioslem wrazenie ze to potwierdzenie bylo tylko
formalnoscia.
Zreszta tesciowa, tfu, znaczy agentka - potwierdzila mi pózniej ze to
kwestia formalna ;-)

No i znaczenie mialo ze bylo to AC, bo z AC agent dostawal procent, a z
OC jakas tam stala stawke (zreszta zalosna, 15 czy 20 pln).

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-20 05:19:23
Autor: amos
On 20 Sty, 13:28, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:
Zreszta tesciowa, tfu, znaczy agentka - potwierdzila mi pózniej ze to
kwestia formalna ;-)

Heh, trzeba bylo tak od razu, a nie nadzieje ludziom robic... ;)

--
amos

Data: 2011-01-20 19:58:53
Autor: solar
W dniu 2011-01-20 11:23, amos pisze:

moze ktos przerabial podobny temat.

Ja mam przesunięcie dokładnie o pół roku. OC i AC u różnych ubezpieczycieli - BRE i Uniqua. Żaden z nich nie chciał dać AC na pół roku. Więc pewnie teraz, za parę dni, zapłacę drugą ratę OC, składając od razu wniosek o rezygnację za pół roku, i wykupię gdzieś pakiet OC/AC. Będę w plecy 400 zł.

Co do twojego pomysłu - kwota wolna od podatku od darowizny w I grupie (rodzina) to 9600 zł przez 5 lat. Powyżej płacisz podatek (3-7%). Dodatkowo, aby zerwać AC, będziesz musiał mieć spisaną umowę darowizny.
I jakoś kiepsko widzę, że przejdzie darowizna "powrotna" bez przerejestrowywania samochodu - jak niby ktoś z rodziny "oddaruje" ci samochód, jeśli byłby on zarejestrowany nadal na ciebie?

"Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umierać przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

Data: 2011-01-20 11:26:36
Autor: amos
Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC
On 20 Sty, 19:58, solar <sola...@opBEZTEGO.pl> wrote:
Co do twojego pomys³u - kwota wolna od podatku od darowizny w I grupie
(rodzina) to 9600 z³ przez 5 lat. Powy¿ej p³acisz podatek (3-7%).
Dodatkowo, aby zerwaæ AC, bêdziesz musia³ mieæ spisan± umowê darowizny.
I jako¶ kiepsko widzê, ¿e przejdzie darowizna "powrotna" bez
przerejestrowywania samochodu - jak niby kto¶ z rodziny "oddaruje" ci
samochód, je¶li by³by on zarejestrowany nadal na ciebie?

Na przerejestrowanie nabywca ma 30 dni. Na zgloszenie do US o ile
pamietam 14 dni.

Jesli oddam np. bratu auto a on sie po tygodniu rozmysli bo uzna, ze
mu sie kolor nie podoba albo za duzo pali - to kto mu zabroni?

Podejrzewam, ze taka umowa darowizny mozna pojsc do TU i rozwiazac
umowe AC bez problemu, a potem jej nigdzie nie zglaszac - w koncu
przestala byc wazna (jesli brat sie rozmyslil i postanowilismy
wspolnie ja rozwiazac).

Tylko nie wiem czy taka umowe trzeba sporzadzac notarialnie?

--
amos

Data: 2011-01-23 01:36:36
Autor: BQB
[...]

A nie można wykupić AC na 20 miesięcy? Płatne w dwóch ratach?

Data: 2011-01-23 13:29:45
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC
Witam serdecznie

[...]
Mia³em podobnie do czasu a¿ podpisa³em umowê z AXA. Mia³em u nich OC i AC z
ró¿nymi terminami. W momencie zakoñczenia OC, przekalkulowali mi wszystko na
³±czne OC i AC i bez problemu zrobili wspólny termin.
Wcze¶niej wszystkie inne opcje wymaga³y przerwy w ubezpieczeniu AC.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--

Wyrownanie terminow obowiazywania OC i AC