Data: 2012-02-13 15:50:14 | |
Autor: jazdzig | |
Wyrównywanie lotu | |
Piloci prezydenckiego Tupolewa rozpoczęli manewr odejścia na drugi krąg na wysokości 100 m. Jednakże oni mieli zgodę na zejście do wysokości 100 m, więc wydaje mi się, że powinni wcześniej wyprowadzać samolot do lotu równoległego na wysokości 100 m. Czy dobrze mi się wydaje?
-- |
|
Data: 2012-02-13 16:58:17 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik " jazdzig" <jazdzig.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jhbbfm$ic8$1inews.gazeta.pl... Piloci prezydenckiego Tupolewa rozpoczęli manewr odejścia na drugi krąg na Piloci prezydenckiego Tupolewa nie rozpoczęli manewru odejścia na drugi krąg na wysokości 100 m. Oni wymienili tylko opinie-zdania o odejściu. Mówiąc inaczej, piloci rozpoczęli manewr odejścia werbalnie i na werbalnym odejściu skończyli. |
|
Data: 2012-02-13 18:23:23 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Mon, 13 Feb 2012 16:58:17 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):
Piloci prezydenckiego Tupolewa nie rozpoczęli manewru odejścia na drugi krąg na wysokości 100 m. Oni wymienili tylko opinie-zdania o odejściu. Mówiąc inaczej, piloci rozpoczęli manewr odejścia werbalnie i na werbalnym odejściu skończyli. Nawet nie wiem czy werbalnie bylo. 2P "100", nawigator "100" (z RW), 7 sekund ciszy raczej przy sporym opadaniu, nawigator znow "100", pilot "odchodzimy" ... i tu chyba technika zawiodla .. J. |
|
Data: 2012-02-13 17:11:31 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
jazdzig wrote:
Piloci prezydenckiego Tupolewa rozpoczęli manewr odejścia na drugi krąg naDobrze ci się wydaje. |
|
Data: 2012-02-14 10:38:33 | |
Autor: jazdzig | |
Wyrównywanie lotu | |
Delfino Delphis <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał(a):
> Piloci prezydenckiego Tupolewa rozpoczęli manewr odejścia na drugi krąg na Wszelako piloci nie rozpoczęli procedury wyrównywania lotu, co sugeruje, że oni zamierzali lądować, nie było to zatem próbne zejście do wysokości decyzji, lecz działania zmierzające do wylądowania w Smoleńsku. Czy rozumuję poprawnie? -- |
|
Data: 2012-02-14 14:40:25 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
jazdzig wrote:
Wszelako piloci nie rozpoczęli procedury wyrównywania lotu, co sugeruje,Nie musieli chcieć lądować. Mogli np. chcieć wyrównać na 60 metrach i tam szukać ziemi. |
|
Data: 2012-02-14 15:08:54 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jhdo89$mnh$1news.icm.edu.pl... jazdzig wrote: To po co chcieli szukać ziemi na 60 metrach? Żeby podziwiać krajobraz, czy zachwycać się rzeźbą terenu? |
|
Data: 2012-02-14 15:20:23 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
Bogdan Idzikowski wrote:
To po co chcieli szukać ziemi na 60 metrach? Żeby podziwiać krajobraz, czy Pytanie jest filozoficzne. Generalnie na lotnisko leci się, gdy chce się lądować ;) |
|
Data: 2012-02-14 15:08:59 | |
Autor: KiloSierra | |
WyrĂłwnywanie lotu | |
W dniu 12/02/14 14:40, Delfino Delphis pisze:
jazdzig wrote:bez jaj.... |
|
Data: 2012-02-18 22:28:38 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
jazdzig wrote: Mogli nawet chcieć na stu - tylko cosik im się nie udało... -- Darek |
|
Data: 2012-02-13 18:48:00 | |
Autor: saturn5 | |
Wyrównywanie lotu | |
tak, powinni byli tak wyrownywac swoj lot w pionie aby sie znalezc na 120 m
(barycznych) w locie poziomym. Jak juz jestesmy dokladni dla tego pilota minimum bylo 120 m, nie 100 m. -- |
|
Data: 2012-02-13 20:00:34 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Mon, 13 Feb 2012 18:48:00 +0000 (UTC), saturn5 napisał(a):
tak, powinni byli tak wyrownywac swoj lot w pionie aby sie znalezc na 120 m To jak to ma poprawnie wygladac - wyrownuja, wyrownuja, dostrzegaja lotnisko i znow opadaja ? A nie wyrownywali ? bo zapisy sa niestety nieprecyzyjne. Jak juz jestesmy dokladni dla tego pilota dla 2NDB, bo dla PAR+2NDB to jednak 100. PAR tam byl, i nawet w uzyciu :-) J. |
|
Data: 2012-02-13 20:03:21 | |
Autor: KiloSierra | |
WyrĂłwnywanie lotu | |
W dniu 12/02/13 20:00, J.F. pisze:
dla 2NDB, bo dla PAR+2NDB to jednak 100. kompletnie nie wiesz o czym piszesz... |
|
Data: 2012-02-13 20:19:53 | |
Autor: porterhouse | |
Wyrównywanie lotu | |
To jak to ma poprawnie wygladac - wyrownuja, wyrownuja, dostrzegaja Mogli zejsc na 120 m koniec kropka, ani metra nizej, przy braku widocznosci ma sie rozumiec. Gdyby natomiast zobaczyli pas to mogli kontynuowac nizej i ladowac. Przy braku widocznosc musieli sie zatrzymac na tych 120 m i mieli prawo utrzymywac ta wysokosc az do odejscia. PAR tam byl, i nawet w uzyciu :-) Nie bylo tam zadnego PAR. -- |
|
Data: 2012-02-13 21:29:15 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "porterhouse " <porterhouse@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jhbr99$acg$1inews.gazeta.pl...
Gdyby natomiast zobaczyli pas to powinni zameldować kontrolerowi i czekać na pozwolenie lądowania. Chyba, że postąpiliby jak poprzednik na JAK-u. |
|
Data: 2012-02-13 21:03:04 | |
Autor: saturn5 | |
Wyrównywanie lotu | |
Gdyby natomiast zobaczyli pas to powinni zameldować kontrolerowi i czekać na pozwolenie lądowania. To faktycznie bylo wspomniane. Powiedzmy sobie ze to czysto radziecko-wojskowa procedura. Nikt w szerokim swiecie lotniczym tego tak nie robi. Pilot dostaje "cleared to land" z wiezy jeszcze jak jest w chmurach i nie ma potrzeby na pozniejsze meldowanie ze sie widzi pas i czekac na ponowne pozwolenie. Tak naprawde jak sie nad tym zastanowic cos takiego byloby niewykonalne w wielu sytuacjach w ktorych pogoda jest tak marginesowa ze okno decyzji jest bardzo krotkie. Pilot jest dostatecznie przeladowany w tych krtycznych sekundach aby mu jeszcze kazac meldowac cos do wiezy i czekac na laskawe pozwolenie. -- |
|
Data: 2012-02-13 22:14:02 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "saturn5 " <saturn5@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jhbtq8$im8$1inews.gazeta.pl...
Przecież kontrolerzy pytali czy polacy lądowali na rosyjskich lotniskach wojskowych. Otrzymali potwierdzenie, a lądowanie warunkowe jest u ruskich. Zameldowanie, że widzi pas i otrzymanie pozwolenia zajmuje bardzo niewiele czasu. -- Jarosław-Zbawiciel Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź" |
|
Data: 2012-02-14 16:18:45 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Mon, 13 Feb 2012 22:14:02 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):
Użytkownik "saturn5 " <saturn5@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości Ze dwie sekundy, kupa czasu. Przy czym nie bardzo widac czemu kontroler mialby zabraniac - jakas nagla przeszkoda na pasie ? Ale to moze w dowolnym momencie powiedziec. No chyba ze chodzi o mozliwe zaklocenia w lacznosci - pilot musi poprosic pod sam koniec i uslyszec wyrazne pozwolenie. J. |
|
Data: 2012-02-14 16:51:40 | |
Autor: Tomek | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4f397d1f$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
Z rozmów z seniorami-pilotami też była poruszana ta kwestia. Wszyscy mówili (w czasch lądowania na 2 NDB) "widzimy pas" w momencie jego ujrzenia I później oficjalna zgoda z ziemi na lądowanie. Także to nie całkiem radziecko-wojskowa procedura. Może się i z tamtąd wywodzi, ale była stosowana do lat 60 XX wieku w PLL LOT. Dopiero katastrofa Viscounta 804 SP-LVB 19 grudnia 1962 w nieudanym podejściu na 2 NDB doprowadziła do tego, że oprócz radiolatarni NDB zainstalowano na jednym kierunku (prawdopodobnie 33) pierwszy ILS. Te kwestie znam z rozmów z nieżyjącymi kapitanami: Jerzym Ziółkowskim i Wiktorem Pełką. Tomek. |
|
Data: 2012-02-14 17:38:00 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomości news:jhdvuj$8bj$1inews.gazeta.pl...
Rozbijamy gówno na atomy? # 3.1.48. W odległości około 8 km załoga zameldowała o wypuszczonym podwoziu i klapach. Przy rzeczywistych warunkach meteorologicznych poniżej ustalonego minimum kierownik lotów poinformował: lądowanie dodatkowo, co oznacza brak zgody na lądowanie. Następnie, załoga nie meldowała o wizualnym wykryciu pasa, kontroler nie dawał zgody na lądowanie, meldunku załogi o odejściu na drugi krąg po osiągnięciu ustalonej minimalnej wysokości zniżenia (100 metrów) nie było. # strona 200 raportu MAK Jeszcze jakiś wyjaśnień potrzeba? Może za rączkę poprowadzić? Może z polskiego na polski przetłumaczyć? |
|
Data: 2012-02-13 23:15:16 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
saturn5 wrote:
Pilot jest dostateczniePodobnie i kontroler ma swoje sprawy do zrobienia, trudno oczekiwać, aby z każdym samolotem cackał się do wysokości decyzji - po prostu gdy pas jest wolny, to zezwala lądować i koniec. |
|
Data: 2012-02-14 16:28:04 | |
Autor: Tomek | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "porterhouse " <porterhouse@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jhbr99$acg$1inews.gazeta.pl... Słyszałem że był tam radiolokator systemu lądowania (lub coś w zbliżonej nazwie). Może to ktoś skorygować lub potwierdzić? Tomek. |
|
Data: 2012-02-14 17:46:23 | |
Autor: saturn5 | |
Wyrównywanie lotu | |
Słyszałem że był tam radiolokator systemu lądowaniaByl, ale byl to system Rosyjski, wojskowy, ten Tupolew nie mogl go uzywac, wiec tak jakby go nie bylo. -- |
|
Data: 2012-02-14 20:38:07 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Tue, 14 Feb 2012 17:46:23 +0000 (UTC), saturn5 napisał(a):
Słyszałem że był tam radiolokator systemu lądowaniaByl, ale byl to system Rosyjski, wojskowy, ten Tupolew nie mogl go uzywac, wiec tak jakby go nie bylo. czemu nie mogliby uzywac ? byl, RSP-6M2, radiolokacjonnaja sistiema posadki. no i uzywali - kontroler sie gapil i nieproszony mowil "na sciezce", piloci chyba go wcale nie sluchali. J. |
|
Data: 2012-02-14 20:02:12 | |
Autor: porterhouse | |
Wyrównywanie lotu | |
czemu nie mogliby uzywac ? Nie wiadomo co Tomek mial na mysli piszac "radiolokator". RSP-6M2 jest po prostu radarem i tyle, przez radiolokator to raczej rozumie sie systemy na ktore samolot jest w stanie sie sam autonomicznie naprowadzac, tam byla radziecka-wojskowa przenosna wersja ILSu na ktora byl jakis osobny rosyjski skrot typu RXXX i tego napewno nie mogl uzywac bo ich Tu-154 nie mial stosownego odbiornika. Dlatego nalezy stsosowac standartowa angielska terminologie lotnicza bo latwo zrobic zamet samym slownictwem w dodatku jak sie bedzie mieszac polski z rosyjskim. -- |
|
Data: 2012-02-15 09:20:24 | |
Autor: Tomek | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "porterhouse " <porterhouse@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:jheek4$q0h$1inews.gazeta.pl...
Dokładnie chodziło mi właśnie o RSP. W kilka dni po katastrofie w mediach mjr rez. Michał Fiszer właśnie prostował kwestie PAR, twierdząc, że na lotnisku Smoleńsk Północny nie ma systemu PAR, a jedynie mało precyzyjny RSP. Stąd ustalanie minima (wysokości decyzji) dotyczyła 2NDB a nie kombinacji 2 systemów. Nie do końca rozumiem też żądań akredytowanego E. Klicha odnośnie rosyjskich raportów z oblotów systemów do lądowania. Gdy na EPWA był PAR to "Papuga" dokonywała oblotów. Ale gdy jest tylko 2NDB to też się to oblatuje?? Tomek |
|
Data: 2012-02-15 17:43:39 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Wed, 15 Feb 2012 09:20:24 +0100, Tomek napisał(a):
Dokładnie chodziło mi właśnie o RSP. W kilka dni po katastrofie Dla samolotu jest podane wlasnie RSP+2NDB, radziecki samolot, radziekie zwyczaje. Czy ma to jakies przelozenie na uprawnienia pilotow to nie wiem. Czy mi sie wydaje czy ani MAK ani PKBWL nie zarzucali pilotowi ze mial minimum 120 a nie 100m ? Gdy na EPWA był PAR to "Papuga" dokonywała oblotów. Oblecieli 15 kwietnia, i oblecieli 25 marca. Ale co sprawdzali to nie wiem - w ogolnosci "to check navigational, lighting and radio communication means" - aczkolwiek niby sprawdzili i radar i obie radiolatarnie z markerami. J. |
|
Data: 2012-02-18 22:36:06 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik saturn5 napisał:
Plączesz. System którego nasz Tu-154 nie mógł używać to był mobilny system rozwinięty 7 kwietnia na lądowanie Putina. !0 kwietnia go nie było. A co do PAR - radar stał ale był nieoblatany czyli nie mógł służyć za oficjalną pomoc nawigacyjną do lądowań precyzyjnych (śmiesznie to brzmi w odniesieniu do PAR - podejście precyzyjne...). Ot, taka sobie pomoc radiowa dająca ogólne pojęcie co się w okolicy lotniska dzieje. -- Darek |
|
Data: 2012-02-13 20:50:26 | |
Autor: Paweł Kasztelan | |
Wyrównywanie lotu | |
W dniu 2012-02-13 20:00, J.F. pisze:
To jak to ma poprawnie wygladac - wyrownuja, wyrownuja, dostrzegajaNie. Jesli mają minimum 120 m to na 140-130 m podejmują decyzje i odchodzą na drugi krąg. Jesli nawet zejdą do 100m już w trakcie odchodzenia na drugie zejście i zobaczą światła pasa to nic to nie zmienia. Silniki ryczą już a samolot nabiera prędkości i odchodzi. Nie wyrównywali bo granica w powietrzu jest rzeczą umowną i jeśli można raz ją przekroczyć o 5-10m to następnym razem da się o 30m a po 100-200 lądowaniach ta granica przesunęła się o 80m. Niestety tak to jest z nami że trudno jest nam trzymać się stałych zasad. Pamiętam jak instruktor opowiadał nam o samo postępującym rozprężeniu zasad i coraz mniejszej samokontroli pilotów. Im pilot więcej godzin ma wylatane tym większa szansa na rytyniarstwo i naginanie zasad. Nie. To że PAR był na lotnisku to nie znaczy że było to podejście PAR.Jak juz jestesmy dokladni dla tego pilota To powinno wyglądać całkiem inaczej gdyby oni podchodzili według PAR. Najlepiej jak ten rosjanin by nic nie mówił zamiast uspokajać załogę i sprawiać wrażenie że ktoś nad nimi czuwa i poprawi ich błędy jak by co. Pozdr. PK. |
|
Data: 2012-02-13 21:00:56 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "Paweł Kasztelan" <Pkasztstop_dla_spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:jhbphs$490$1inews.gazeta.pl... W dniu 2012-02-13 20:00, J.F. pisze: To jak to ma poprawnie wygladac - wyrownuja, wyrownuja, dostrzegajaNie. Jesli mają minimum 120 m to na 140-130 m podejmują decyzje i odchodzą na drugi krąg. Jesli nawet zejdą do 100m już w trakcie odchodzenia na drugie zejście i zobaczą światła pasa to nic to nie zmienia. Silniki ryczą już a samolot nabiera prędkości i odchodzi. Nie wyrównywali bo granica w powietrzu jest rzeczą umowną i jeśli można raz ją przekroczyć o 5-10m to następnym razem da się o 30m a po 100-200 lądowaniach ta granica przesunęła się o 80m. Niestety tak to jest z nami że trudno jest nam trzymać się stałych zasad. Pamiętam jak instruktor opowiadał nam o samo postępującym rozprężeniu zasad i coraz mniejszej samokontroli pilotów. Im pilot więcej godzin ma wylatane tym większa szansa na rytyniarstwo i naginanie zasad. Nie. To że PAR był na lotnisku to nie znaczy że było to podejście PAR.Jak juz jestesmy dokladni dla tego pilota To powinno wyglądać całkiem inaczej gdyby oni podchodzili według PAR. Najlepiej jak ten rosjanin by nic nie mówił zamiast uspokajać załogę i sprawiać wrażenie że ktoś nad nimi czuwa i poprawi ich błędy jak by co. Pozdr. PK. ===================== To przecież ruski generał mówił, że gdyby małpa siedziała na miejscu kontrolerów lotu, to nic by to nie zmieniło. |
|
Data: 2012-02-13 20:58:42 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1ua1m8j56ojz9$.1ajhzlk3bm8k8$.dlg40tude.net... Dnia Mon, 13 Feb 2012 18:48:00 +0000 (UTC), saturn5 napisał(a): Ten pilot miał takie umiejętności, że wolno mu było zejść na 120 m i milimetra niżej! |
|
Data: 2012-02-13 22:02:43 | |
Autor: saturn5 | |
Wyrównywanie lotu | |
bo dla PAR+2NDB. Nie ma czegos takiego w lotnictwie jak polaczenie dwoch podejsc, naprzyklad PAR plus 2NDB naraz. Robisz podejscie albo PAR albo 2NDB, nie mozesz robic dwoch naraz i dostac wtedy lepsze minima. Do tego tam nie bylo PAR, radary jakie mieli nie spelnialy technicznych parametrow aby je pod PAR zaszufladkowac. -- |
|
Data: 2012-02-14 15:58:47 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Mon, 13 Feb 2012 22:02:43 +0000 (UTC), saturn5 napisał(a):
bo dla PAR+2NDB. Ja sie tam na lotniczych przepisach nie znam, ale widac komisja sie nie zna, generalowie, pulkownicy ani ministrowie sie nie znaja, bo komisja wyraznie cytuje rozkaz gdzie jest minimum dla PAR+2xNDB. Jest tez samo PAR i samo 2NDB. I Rosjanie sie widac nie znaja, bo w/g komisji jest to zapisane w instrukcji samolotu. Do tego tam nie bylo PAR, radary Ale formalnie to jest PAR czy nie ? J. |
|
Data: 2012-02-14 16:07:02 | |
Autor: GrzegorzW | |
Wyrównywanie lotu | |
W dniu 2012-02-14 15:58, J.F. pisze:
Ja sie tam na lotniczych przepisach nie znam, ale widac komisja sie nieNo ja się też nie znam, ale w instrukcji to jest RSP a nie PAR. A to podobno nie to samo pod względem dokładności naprowadzania. |
|
Data: 2012-02-13 23:44:13 | |
Autor: PMG | |
Wyrównywanie lotu | |
W dniu 2012-02-13 20:00, J.F. pisze:
Mniej więcej tak to wygląda. Przed rozpoczęciem zniżania samolot powinien być na kursie, prędkość pozioma ustabilizowana, skonfigurowany do lądowania (klapy,podwozie, światła) checklista 'before landing' odczytana. Po osiągnięciu punktu FAP (final approach point) PF (pilot flying) zleca ustawienie odpowiedniej prędkości pionowej oraz 'altitude hold' na MDA (minimum descent altitude). Rozpoczyna się zniżanie. Prędkość pionowa jest tak dobrana aby osiągnąć MDA przed osiągnięciem MAP (missed approach point). Na odpowiedniej (wg. instrukcji dla typu) wysokości przed osiągnięciem MDA PNF (Pilot Not Flying) melduje osiągnięcie np 100 ft powyżej MDA, następuje wyrównanie na mniej więcej MDA ale przed MAP. Nie później niż przed osiągnięciem MAP należy podjąć decyzję o lądowaniu (runway in sight) lub odejściu na drugi krąg. |
|
Data: 2012-02-14 16:10:58 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Mon, 13 Feb 2012 23:44:13 +0100, PMG napisał(a):
W dniu 2012-02-13 20:00, J.F. pisze: Ale to piszesz o poczatku a nie o koncu - wysokosc gdzies 500m. Po osiągnięciu punktu FAP (final approach point) PF (pilot flying) zleca ustawienie odpowiedniej prędkości pionowej oraz 'altitude hold' na MDA (minimum descent altitude). Rozpoczyna się zniżanie. Prędkość pionowa jest tak dobrana aby osiągnąć MDA przed osiągnięciem MAP (missed approach point). I te duze krowy tez tak laduja, czy po prostu schodza po sciezce, w pewnym momencie przerywaja lub nie ? A sciezka tak dobrana ze przechodzi przez MAP i MDA jednoczesnie ? http://img96.imageshack.us/img96/5391/23974ccb05cf044f.jpg Jest tu gdzies MAP podany, czy to od samolotu zalezy ? J. |
|
Data: 2012-02-14 16:56:10 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
J.F. wrote:
I te duze krowy tez tak laduja, czy po prostu schodza po sciezce, w pewnymNa podejściu NDB nie masz odległości od progu, więc nie możesz lecieć po żadnej konkretnej ścieżce. Można ją z grubsza wyliczyć, ale w efekcie musisz wykonać podejście tak jak podano powyżej. http://img96.imageshack.us/img96/5391/23974ccb05cf044f.jpgTo nie wygląda na mapę podejścia nieprecyzyjnego, gdyż wyraźnie widać tam ścieżkę. Zresztą o ile rozumiem bukwy, to jest mapa podejścia RSL. Na takim podejściu masz wysokość decyzji i ta jest chyba uwidoczniona na mapie jako 70. Klasyczne podejście NDB wygląda tak: http://www.pl-vacc.org/files/maps/ead/EP_AD_2_EPGD_6-3-5.pdf Jak widać na szaro poniżej OCA jest obszar zakazany, a sama wartość, co widać w tabeli, zależy od klasy samolotu. Na to nakłada się dodatkowo ograniczenia konkretnego typu samolotu, wyszkolenia pilota itp., co ostatecznie daje MDA, która jest wyższa niż OCA. Tak naprawdę nie wiadomo jakie podejście wykonywano w Smoleńsku... Kontrolerzy zdawali się myśleć o RSL, a piloci o NDB. |
|
Data: 2012-02-14 21:15:21 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Tue, 14 Feb 2012 16:56:10 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
J.F. wrote: niby rozsadnie, ale tu mieli i zewnetrzny marker, i odleglosc z radaru, i FMS, i automat pilnujacy zgrubsza kata schodzenia. http://img96.imageshack.us/img96/5391/23974ccb05cf044f.jpgTo nie wygląda na mapę podejścia nieprecyzyjnego, gdyż wyraźnie widać tam ścieżkę. Zresztą o ile rozumiem bukwy, to jest mapa podejścia RSL. Mozesz miec racje - tam w naglowku OSP RSP RMS - nie wiem co to znaczy, ale RSP sie zle kojarzy. To moze byc: Oborudowanie sistemy posadki Na takim podejściu masz wysokość decyzji i ta jest chyba uwidoczniona na mapie jako 70. wyglada mi to na wysokosc nad blizsza radiolatarnia, ale moze i decyzja przy dobrej pogodzie. Tak naprawdę nie wiadomo jakie podejście wykonywano w Smoleńsku... Kontrolerzy zdawali się myśleć o RSL, a piloci o NDB. KBWL jest pewna :-) "W trakcie podejścia do lądowania na lotnisku SMOLEŃSK PÓŁNOCNY załoga samolotu Tu-154M nr 101 wykorzystywała procedurę opisaną na kartach podejścia jako RSP + OSP (30)" z objasnieniem "(30) Odpowiednik polskiej procedury USL z RSL" a dalej to sie juz pogubilem - co znaczy RSL i czym sie rozni od PAR, albo RSP. J. |
|
Data: 2012-02-14 20:47:05 | |
Autor: saturn5 | |
Wyrównywanie lotu | |
niby rozsadnie, ale tu mieli i zewnetrzny marker, i odleglosc z radaru, i Nic z tego. Znowu wychodzi ze cos gdzies slyszales ze trabia w kosciele ale nie wiesz co i jak i nawet na jakim kontynencie. 1. odleglosci z radaru nie mieli. To co kontroler im mowil bylo grubo spoznione i do zadnej nawigacji typu pilnowania kata schodzenia sie nie nadawalo. 2. FMS tylko wtedy mozesz uzyc do wyznaczenia sciezki jak FMS wie ze to jest podejscie, jest ustawiony, itp, itp. Nic z tego by nie wyszlo w tym konkretnym podejsciu. Ten FMS nie mial tego podejscia w swojej bazie danych. 3, wiadomo ze oni nie uzywali zadnego "automatu" do pilnowania sciezki schodzenia (uzywam twojego slownictwa) tylko uzywali zwykly mod autpilota V/S i krecili koleczkiem i sobie regulowali NIE kat tylko bezposrednia szybkosc schodzenia. -- |
|
Data: 2012-02-15 00:25:35 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Tue, 14 Feb 2012 20:47:05 +0000 (UTC), saturn5 napisał(a):
niby rozsadnie, ale tu mieli i zewnetrzny marker, i odleglosc z radaru, iNic z tego. Znowu wychodzi ze cos gdzies slyszales ze trabia w kosciele ale akurat jak im powiedzial 6, to raczej troche za wczesnie w stosunku do sygnalu radiolatarni. 2. FMS tylko wtedy mozesz uzyc do wyznaczenia sciezki jak FMS wie ze to jest ale odleglosc do nastepnego punktu planu to im chyba pokazuje ? 3, wiadomo ze oni nie uzywali zadnego "automatu" do pilnowania sciezki Poczytaj raport MAK - twierdza ze sie ustawia "target pitch (not vertical speed)". Przy czym znaczy ze sciezki schodzenia jeszcze gorzej pilnuje, aczkolwiek w stabilnych warunkach pogodowych pewnie przyzwoicie. J. |
|
Data: 2012-02-14 23:42:01 | |
Autor: porterhouse | |
Wyrównywanie lotu | |
ale odleglosc do nastepnego punktu planu to im chyba pokazuje ? Mieli cos wczytane do FMS (recznie) dlatego dystans do pasa mogli widziec. Czy to byly prawidlowe liczby ktore mieli wczytane to druga sprawa. Tym niemniej jest to wylacznie pomoc dodatkowa. Kata podejscia z tego latwo nie zrobisz, autopilota (w pionie) do tego nie podlaczysz. PMG ci dobrze rozpisal jak takie podejscia sie wykonuje bez wzgledu na rozmiar samolotu. Oczywiscie podejscia NDB na duzych samolotach to naleza teraz do skansenu lotnictwa - Afryka, dawne ZSRR to miejsca gdzie to ciagle w powszechnym uzytku. -- |
|
Data: 2012-02-15 10:17:47 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Tue, 14 Feb 2012 23:42:01 +0000 (UTC), porterhouse napisał(a):
ale odleglosc do nastepnego punktu planu to im chyba pokazuje ? no to pytanie - probowal wyrownac gdzies w okolicach 100m czy nie ? Bo zapisy bardzo nieprecyzyjne sa. J. |
|
Data: 2012-02-15 18:30:48 | |
Autor: porterhouse | |
Wyrównywanie lotu | |
no to pytanie - probowal wyrownac gdzies w okolicach 100m czy nie ? NIE. Pisalismy o tym 100 razy i zapisy sa wystarczajaco dokladne. -- |
|
Data: 2012-02-15 21:08:05 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Wed, 15 Feb 2012 18:30:48 +0000 (UTC), porterhouse napisał(a):
no to pytanie - probowal wyrownac gdzies w okolicach 100m czy nie ? No, patrze w wykresy MAK - nie widze jak wprowadzil maszyne w opadanie na 500m, to moge nie zobaczyc lagodnego wyrownania na 100m. Choc co by niby sie mialo potem stac ze nagle przyglebil .. Mowisz ze dokladne ? Ani sladu tam nie ma po jakims zmniejszeniu opadania ? Przeciez to nie jest normalne zeby pilot 100m nad ziemia mial 7m/s opadania i nie zrobil nic. J. |
|
Data: 2012-02-15 22:25:26 | |
Autor: saturn5 | |
Wyrównywanie lotu | |
Przeciez to nie jest normalne zeby pilot 100m nad ziemia mial 7m/s opadania I co to ma byc? Jakis rzeczowy argument czy tylko taka pisanina? Powiem ze to jest nonsens, jak wiemy z historii lotnictwa piloci rozne rzeczy robili ktore sie wydaja pozniej "nie-normalne". Gdyby piloci zawsze robili tylko te "normalne" rzeczy to by nigdy nie bylo wypadkow przynajmniej tych spowodowanych przez pilotow a te sa ciagle wiekszoscia. A czy piloci w tym locie Air France A330 nad Atlantykiem zrobili normalne rzeczy - jak najbardziej NIEnormalne. Ta sciezka rozumowania to strata czasu. -- |
|
Data: 2012-02-16 08:53:20 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
I co to ma byc? Jakis rzeczowy argument czy tylko taka pisanina? Saturn jełopie, w pancerną brzozę to już nawet sam Donek już chyba nie wierzy ..... Każdemu niebo według potrzeb http://www.michalkiewicz.pl/tekst.php?tekst=2396 "[...] Wprawdzie minister Nowak nie zająknął się o tym ani słowem, ale kilka dni wcześniej pojawiły się pogłoski, że minister spraw wewnętrznych Jacek Cichocki "zlecił służbom" zbadanie, czy pułkownik Klich nie jest aby rosyjskim agentem. Ładny interes! [...]". -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-16 15:43:21 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
Endriu wrote:
Saturn jełopie, w pancerną brzozę to już nawet sam Donek już chyba nieAle w taką zwyczajna, o którą łamią się skrzydła, nadal większość. |
|
Data: 2012-02-16 16:45:30 | |
Autor: Tomek | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jhj4m9$oa7$1news.icm.edu.pl... Endriu wrote: Na taki bełkot nie ma nawet co odpisywać. Ale ponieważ wątek jest o wyrównaniu lotu- jakoś nie była poruszana kwestia obciążenia powierzchni płata. A była spora z uwagi na komplet pasażerów- mimo braku bagaży. Z tym wiąże się większa bezwładność w wyrównaniu maszyna nie puchnie mimo ściągnięcia sterów. Tym samym przed wysokością decyzji opadanie powinno być znacznie zredukowane- niemal do zera. Tymczasem była winda expresowa w dół. Z 10 lat temu w Radomiu doszło do uszkodzenia podwozia (bodajże połamanie) w Orliku TC-I przez ucznia w pierwszym samodzielnym locie. I zdziwienie, że w Zlinie po wybraniu steru maszyna gładko załamuje tor lotu a Orlik sunie dalej w dół. Tomek. |
|
Data: 2012-02-16 17:08:09 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
Tomek wrote:
I zdziwienie, że w Zlinie po wybraniu steru maszyna gładko załamuje A ciekawi mnie to - w takim dużym samolocie można łatwo dynamicznie zerwać strugi poprzez sam fakt szybkiego wyrównania i braku szybkiej zmiany toru opadania ze względu na bezwładność maszyny? W małym samolocie to praktycznie niewykonalne na średnich i dużych prędkościach. Chodzi mi o sytuację, gdzie po szybkim opadaniu gwałtownie wyrównujemy, a samolot dalej idzie w dół - kąty natarcia muszą gwałtownie wzrosnąć. |
|
Data: 2012-02-16 17:30:14 | |
Autor: Tomek | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jhj9la$ru9$1news.icm.edu.pl... A ciekawi mnie to - w takim dużym samolocie można łatwo dynamicznie zerwać Dlatego w Oriku TC-II zwiększono rozpiętość aby przede wszystkim zwiększyć wydłużenie płata, w drugiej kolejności zmniejszyć obciążenie. I poprawę reakcji na ster. Właśnie takie "darcie" na dużym kącie natarcia powietrza było przyczyną pierwszej katastrofy Orlika w Kanadzie, gdzie fundator silnika PT-6 p. Wolski (pilot) zabił się, nie mogąc wznieść się po wywrocie do lotu ponad hangarem. Tomek. |
|
Data: 2012-02-17 00:31:53 | |
Autor: PMG | |
Wyrównywanie lotu | |
W dniu 2012-02-16 17:08, Delfino Delphis pisze:
Przy porównywalnych prędkościach pewnie w dużym łatwiej ;-) Obawiam się, że zadałeś pytanie w niewłaściwym miejscu. Przeciągnięcie ciężkiego typu to, w praktyce, raczej domena oblatywaczy. Symulator nie oddaje rzeczywistości i cała zabawa kończy się na buffetingu. W rzeczywistości, doprowadzenie do "naturalnego" buffetingu jest poważnym błędem. Pilot nawet w trudnej sytuacji, np. awaryjne zniżanie robi wszystko, żeby nie dopuścić do przeciągnięcia. Ma do pomocy różne systemy, które pomagają uniknąć przepadnięcia np. stick shaker, autosloty albo utrudniają niewłaściwą reakcję: "stabilizator" prędkości, EFS czy mach speed trim. Nie sądzę, żeby znalazł się tu jakiś twardziel, który walczyłby z tymi ostatnimi. ;-) |
|
Data: 2012-02-16 18:37:00 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
Na taki bełkot nie ma nawet co odpisywać. Co jest bełkotem według ciebie ?. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-16 18:15:38 | |
Autor: porterhouse | |
Wyrównywanie lotu | |
Co jest bełkotem według ciebie ?. Wszystko co napiszesz. -- |
|
Data: 2012-02-16 22:11:49 | |
Autor: PH | |
Wyrównywanie lotu | |
W dniu 2012-02-16 18:37, Endriu pisze:
Co jest bełkotem według ciebie ?. Stawianie odstępu przed znakiem zapytania i kropki po. Zanim zaczniesz ekpierdzić w sprawach lotniczych opanuj wiedzę na poziomie klasy I-III |
|
Data: 2012-02-16 22:27:53 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
Ale w taką zwyczajna, o którą łamią się skrzydła, nadal większość. Delfino samozwańczy pseudonaukowcu poprzyj swoją tezę jakimi kolwiek obliczeniami. Najlepiej przy pomocy programu LS-Dyna wsprzęgniętego w "równoległy" 18 procesorowy komputer ..... Na jaką komisję stać Polaków? http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20120216&typ=po&id=po23.txt "[...] Komputer wyposażony jest w osiemnaście procesorów, czyli tak zwany równoległy. Komputer, na którym się liczy, im jest większy, tym mniej potrzebuje czasu na liczenie. Ale sercem obliczeń jest oczywiście program komputerowy. Jest to metoda elementów skończonych, program jest komercjalny, LS-Dyna. [...]". Potrafisz to zrobić lotniku amatorze, zwykły kierowco autobusów .... ?. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-17 00:04:20 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
Endriu wrote:
Delfino samozwańczy pseudonaukowcu poprzyj swoją tezę jakimi kolwiekNadal nie rozumiesz, że niezależnie od tego ilo-procesorowy komputer zaprzęgniesz, to w symulacji udowodnić można dokładnie wszystko, szczególnie nie przedstawiając założeń i metodologii. Na jaką komisję stać Polaków?Nie rozśmieszaj mnie. Przecież to jest tekst na poziomie dziecka. Wow osiemnaście procesorów. Bez jaj. Tak zwany równoległy :D Całe studia doktoranckie przesiedziałem w fizycznych symulacjach na superkomputerach takich jak http://en.wikipedia.org/wiki/MareNostrum (5000 procesorów) i to nie na jakichś komercyjnych zabawkach tylko programach rozwijanych i udoskonalanych przez rzesze astrofizyków. Doskonale zdaję sobie sprawę z problemów jakie stawia przed sobą symulowanie skomplikowanych zjawisk i jak bardzo łatwo nawet nieświadomie przenieść swoje subiektywne odczucia do takiego projektu. Ale o czym mowa - Bienieda nie przedstawił założeń wejściowych ani parametrów symulacji. Nikt nie ma możliwości odtworzenia jego symulacji ani jej powtórzenia, Film nie jest dowodem niczego. Takie podejście to skrajny nieprofesjonalizm żeby nie powiedzieć, że patologia. Nawet nagranie filmu z realnego eksperymentu, bez podania założeń i metodologii umożliwiającej jego powtórzenie, niesie zerową wartość. Co dopiero nagranie filmu z symulacji na którym można pokazać wszystko. Zresztą gołym okiem widać, że ta symulacja jest nic nie warta, bo siatka ma zdecydowanie zbyt małą rozdzielczość dla analizowanego problemu. Dlaczego nawet nie próbował zastosować siatki adaptacyjnej? |
|
Data: 2012-02-18 08:57:19 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
Całe studia doktoranckie przesiedziałem w fizycznych symulacjach na To o co ci to prawo jazdy na autobusy ?.Asystent astrofizyki dorabiający w MPK ....?. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-18 09:24:51 | |
Autor: PH | |
Wyrównywanie lotu | |
To o co ci to prawo jazdy na autobusy ?.Asystent astrofizyki dorabiającyTia, brakuje sensownych argumentów to robimy wycieczki... |
|
Data: 2012-02-18 09:40:48 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
Tia, brakuje sensownych argumentów to robimy wycieczki... Coś ta uczelnia na której Delfino robi doktorat to chyba jakiś uniwersytet XXI wieku, albo Delfino to rzeczywiście jakaś łajza, że nie umiał się na jakiegos asystenta zaczepić, i że chłopina musi dorabiać jako szofer autobusu. Mam paru kolegów po zawodówce którzy są szoferami, ale żeby podczas robienia doktoratu z nauk techniczno/ścisłych tak się marnować ....... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-19 00:05:19 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
Endriu wrote:
Coś ta uczelnia na której Delfino robi doktorat to chyba jakiś uniwersytetOtóż wyobraź sobie, że pracowałem w jednym z najbardziej prestiżowych instytutów w Polsce, a kariery w nauce nie kontynuowałem z własnego wyboru, patriotyzmu i chęci oddania się też innym pasjom m.in. lataniu i kontroli ruchu lotniczego. Mam paru kolegów po zawodówce którzy są szoferami, ale żeby podczasŻadne tam marnowanie. Naprawdę wiele dowiedziałem się nie tylko o tak prozaicznych sprawach jak kierowanie autobusem miejskim, ale i o samym człowieku i człowieczeństwu. Polecam każdemu - takie oderwanie się od komputera i wyjście do ludzi naprawdę poszerza horyzonty. |
|
Data: 2012-02-19 00:02:07 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
Endriu wrote:
To o co ci to prawo jazdy na autobusy ?.Asystent astrofizyki dorabiający wNie przychodzi ci do głowy, że w życiu można różne rzeczy robić po prostu dla przyjemności? To zresztą nie jedyna rzecz, którą robiłem podczas studiów doktoranckich, w tym samym czasie ukończyłem technikum kolejowe i odbyłem praktyki na warsztacie. To było dopiero coś, jak cały w smarach, których nie szło nawet pumeksem zmyć, musiałem siadać o pisania kodów ;) |
|
Data: 2012-02-19 10:09:10 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
To zresztą nie jedyna rzecz, którą robiłem podczas studiów doktoranckich, w No właśnie o te kody mi chodzi. Jakoś na pl.biznes.wgpw tudziez Ifutures.pl nie zauważyłem jakoś żebyś wstawił cokolwiek od siebie. Powiem ci, że jak na doktoranta nauk ścisłych to spodziewałbym się raczej zarzucenia forum kilometrami kodu, a u ciebie nie znalazłem za te parę lat ..... ani jednego. P.S. Mam takiego znajomego doktoranta megamózga na polibudzie w Gliwicach. Facet napierdala w pięciu językach programowania, matematycznych programów to na swoim kompie ma chyba ze trzydzieści, budowe najnowocześnijszych telewizorów to ma w jednym palcu i potrafi obudzony w nocy o 24:00 wyrecytaowac ją śpiewająco. I najważniejsze - swój harmonogram ma tak napięty jak barania torba, że jak próbuje się do niego o coś zwrócić to od razu wystawia termin z trzytydoniowym wyprzedzeniem bo chłopina ma tyle obowiązków, że się po prostu nie wyrabia. A ty Delfino masz czas i na latanie i na jeżdżenie autobusami ..... Ech coś mi te twoje opowieśni nie podchodzą ... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-19 10:22:31 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
Endriu wrote:
No właśnie o te kody mi chodzi. Jakoś na pl.biznes.wgpw tudziezA czego konkretnie byś oczekiwał? Nie mam misji wstawiania kodu na forach :) P.S. Mam takiego znajomego doktoranta megamózga na polibudzie w Gliwicach.Też znam sporo języków programowania, a budowę lokomotywy mam w jednym palcu ;) I najważniejsze - swój harmonogram ma tak napięty jak barania torba, żeKażdy ma taki harmonogram jaki sobie ułoży. Myślisz, że człowiek po doktoracie staje się jakimś terminatorem? Wszystko zależy od chęci, zainteresowań i motywacji. Mógłbym zapieprzać w jakiejś korporacji i trzepać kasę, ale po prostu mnie to niespecjalnie interesuje, wolę kształcić się w kierunku kierowania ruchem lotniczym, albo prowadzenia ruchu kolejowego. W wolnym czasie dłubię coś tam przy astrofizyce i koduję na potrzeby wirtualnej linii lotniczej :P A ty Delfino masz czas i na latanie i na jeżdżenie autobusami ..... EchNo ba mam jeszcze czas na tysiąc innych rzeczy. I co najważniejsze właśnie w takim układzie jestem szczęśliwy. Bez korporacji i napiętego harmonogramu. |
|
Data: 2012-02-19 10:34:35 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
A czego konkretnie byś oczekiwał? Oczekiwałbym tego, że jak ktoś podważa zdanie profesora to ma na to jakies obliczenia, bo w przecinym razie będzie to tylk bełkot podobny do pierdolenia nawiedzonych antykaczystowskich kolesi typu Eneuel Leszek Ciszewski .... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-19 10:43:02 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:jhqfjv$8o6$1usenet.news.interia.pl... A czego konkretnie byś oczekiwał? Lepsze pierdolenie kaczystowskich kolesi typu Endriu? |
|
Data: 2012-02-19 10:45:31 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
Endriu wrote:
Oczekiwałbym tego, że jak ktoś podważa zdanie profesora to ma na to jakiesZdrowy rozsądek nie wystarczy? Już napisałem - animacja nie stanowi żadnego argumentu. Czekam aż profesor przedstawi swoje założenia i metodologię samej symulacji. Bez tego nie ma w ogóle o czym dyskutować. Poza tym nie wyobrażam sobie jak można pominąć tak istotny czynnik jak siłę nośną działającą na płat. Przecież to uszkodzone skrzydło musi utrzymać kilkadziesiąt ton ciężaru. I to jest siła łamiąca. |
|
Data: 2012-02-19 11:10:40 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
Już napisałem - animacja nie stanowi żadnego argumentu. Czekam aż profesor Zameiluj do niego, to ci przedstawi .... Ja nie meiluje bo poniższe zdjęcie i wykres w 100% do mnie przemawia: http://m.nowyekran.pl/2d1bc478efebb10d32c6d8b60f43a8f9,0,0.jpg http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=M5o7QTqn2sg#t=192s Zresztą prowadzenie śledztwa oraz sam raport MAK (ze zdjęciami Amelina ) w którym nawet nie potrafiono odczytać porządnie rozmów w kokpicie to jedna wielka kpina .... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-19 14:18:34 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
Endriu wrote:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=M5o7QTqn2sg#t=192sPisałem ci już co myślę na ten temat. Najwyraźniej musimy pozostać nieprzekonani. Zresztą prowadzenie śledztwa oraz sam raport MAK (ze zdjęciami Amelina ) wPowiem ci tak - raport MAK to jeden z najbardziej rzeczowych raportów powypadkowych jakie czytałem, a przeczytałem ich sporo. I tyle w tej sprawie. |
|
Data: 2012-02-19 14:30:19 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
Powiem ci tak - raport MAK to jeden z najbardziej rzeczowych raportów Weź mnie nie rozśmieszaj .... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-19 14:53:16 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
Powiem ci tak - raport MAK to jeden z najbardziej rzeczowych raportów Masz tu baranie tupolewa po katastrofie (w której nikt z pasażerów nie zginął) z całymi skrzydłami i zaoranym lasem.... http://www.youtube.com/watch?v=gcaDIMiFzi8&feature=player_embedded#t=54s -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-19 14:58:03 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:jhqup1$nf$1usenet.news.interia.pl... Powiem ci tak - raport MAK to jeden z najbardziej rzeczowych raportów No, bo to był przerobiony pancernik "Potiomkin" na samolot pasażerski. Jemu nic nie mogło się stać, bo ma pancerz grubości 350 mm. |
|
Data: 2012-02-19 15:03:41 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
Masz tu baranie tupolewa po katastrofie (w której nikt z pasażerów nie zginął) z całymi skrzydłami i zaoranym lasem.... To wszystko na co cię stać Bogdanie, czy dodasz jeszcze na tej żałosnej grupie pełnej antykaczystowskich idiotów jakiś prymitywny komentarz ?. -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-19 15:05:08 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Wyrównywanie lotu | |
To wszystko na co cię stać Bogdanie, czy dodasz jeszcze na tej żałosnej Andriej, sam przecież nie raz PiSałeś że nie cierpisz Kaczyńskich - jakaś schizofrenia? |
|
Data: 2012-02-19 15:26:55 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
Andriej, sam przecież nie raz PiSałeś że nie cierpisz Kaczyńskich - jakaś schizofrenia? Kolego Dev zbrodnia jest zbrodnią i tych którzy mordują należy wsadzić na dożywocie do pierdla lub powiesić. Kaczyńscy grali nieczysto: "Zmień temat" w słuchawce red. Lichockiej http://www.youtube.com/watch?v=7-abGUMRzdg .... podpisali zrzeczenie się suwerenności na rzecz eurokouchozu .... Podpisanie Traktatu Lizbońskiego http://www.youtube.com/watch?v=-ca0jQbbw70 .... ale nikogo nie mordowali. Kolego Dev jeżeli zaczniemy się nawzajem mordować to urządzimy sobie na ziemi piekło, a ja jestem z tych raczej którzy by chcieli (z pomocą boską) stworzyć na ziemi sobie raj .... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-19 15:06:35 | |
Autor: Bogdan Idzikowski | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości news:jhqvch$1l6$1usenet.news.interia.pl... Masz tu baranie tupolewa po katastrofie (w której nikt z pasażerów nie zginął) z całymi skrzydłami i zaoranym lasem.... A jaki chciałbyś komentarz kaczystowski idioto? |
|
Data: 2012-02-19 15:29:06 | |
Autor: Endriu | |
Wyrównywanie lotu | |
A jaki chciałbyś komentarz kaczystowski idioto? Zmądrzej Bogdan bo ty też jesteś ważny, a kosnsekwecje twoich (np. złych) wyborów będą się ciągły za nami latami ... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-20 01:00:54 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik Delfino Delphis napisał:
Endriu wrote: Bo smary to się nie pumeksem a olejem rzepakowym zmywa... -- Darek |
|
Data: 2012-02-21 15:27:23 | |
Autor: jazdzig | |
Endriu, nie odzywaj się, proszę. | |
Endriu <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał(a):
Saturn jełopie, w pancerną brzozę to już nawet sam Donek już chyba nie wierzy ..... Ja zadałem konkretne pytanie adresowane do fachowców, wróć do początku dyskusji, przeczytaj, o co pytałem i milcz, bo nie znasz się na tym. Są grupy, gdzie spokojnie możesz drążyć temat agentów, pancernych brzóz itp, tam się odzywaj, a tutaj nie mąć. -- |
|
Data: 2012-02-21 18:42:39 | |
Autor: Endriu | |
Endriu, nie odzywaj się, proszę. | |
Ja zadałem konkretne pytanie adresowane do fachowców, Obawiam się że tu ich nie znajdziesz. Tu roli ekspertów występuje grupka nawiedzonych względem Macierewicza antykaczystowskich idiotów do których nie przemawiają żadne argumenty, jest również jednen narzekający na wilgoć wariat, i również odporny na jakiekoliwek argumenty kierowca autobusów ..... -- Pozdrawiam Endriu http://drendriu.ovh.org/ |
|
Data: 2012-02-21 19:45:30 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Endriu, nie odzywaj się, proszę. | |
Endriu wrote:
Obawiam się że tu ich nie znajdziesz. Tu roli ekspertów występuje grupkaCzy ty masz jakiś problem z kierowcami autobusów? :D |
|
Data: 2012-02-18 22:52:06 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik saturn5 napisał:
3, wiadomo ze oni nie uzywali zadnego "automatu" do pilnowania sciezki Gorzej. Tym kółeczkiem nie reguluje się bezpośrednio szybkości opadania a kąt pochylenia kadłuba - na szybkość opadania przekłada się to po uwzględnieniu wielu innych parametrów... Czyli jeszcze dalej od kąta nachylenia ścieżki schodzenia. -- Darek |
|
Data: 2012-02-14 21:00:01 | |
Autor: porterhouse | |
Wyrównywanie lotu | |
i automat pilnujacy zgrubsza kata schodzenia. Automat tylko tyle zrobi ile pilot go o to poprosi. Jak widac ci piloci malo byli zainteresowani trzymaniem "zrgubsza" kata schodzenia bo sobie krecili koleczkiem V/S i ten kat zmieniali na poczekaniu jak tylko im sie chcialo. Zadnego "pilnowania" nie bylo. Moze jakby mieli psa na pokladzie ktory by ich gryzl po rekach jak cos glupio zrobia wtedy byloby pilnowanie. -- |
|
Data: 2012-02-14 21:36:56 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
J.F. wrote:
niby rozsadnie, ale tu mieli i zewnetrzny marker, i odleglosc z radaru, iJeśli wykonujesz podejście NDB, to wszystkie te pozostałe przeszkadzajki mogą stanowić pomoc np. w ustaleniu optymalnego kąta schodzenia, ale w żaden sposób nie zmieniają rodzaju podejścia jak i minimów. To tylko pomoc dla wygody, w pewnym sensie "nie do użytku operacyjnego". "W trakcie podejścia do lądowania na lotnisku SMOLEŃSK PÓŁNOCNY załogaAle to nie jest prawda, gdyż chociażby nie stosowali kwitowania, co jak pokazała załoga IŁa było elementem procedury podejścia według RSP+OSP Od PAR na pewno różni się dokładnością i minimami ;) Są różne rodzaje podejść radarowych i nie każde z nich to par. U nas niegdyś popularne było tzw SRA czyli podejście w oparciu o zwykły radar dozorowania, żaden tam precyzyjny. |
|
Data: 2012-02-14 22:15:27 | |
Autor: porterhouse | |
Wyrównywanie lotu | |
To nie wygląda na mapę podejścia nieprecyzyjnego, gdyż wyraźnie widać tam ścieżkę. Nie bede roztrzasac standardow rosyjskich kartografow i co oni maja na mysli bo to zupelnie odrebny swiat, ale sam fakt ze na mapie podejscia jest narysowana sciezka o niczym nie musi swiadczyc, zarowno na mapach podejsciach Jeppesena jak i NOS masz prawie zawsze narysowane sciezki mimo ze podejscie jest nieprecyzjne. -- |
|
Data: 2012-02-14 23:48:22 | |
Autor: J.F. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Tue, 14 Feb 2012 22:15:27 +0000 (UTC), porterhouse napisał(a):
To nie wygląda na mapę podejścia nieprecyzyjnego, gdyż wyraźnie widać tam ścieżkę. Nawet na tym co dal za przyklad sciezka jest, ale jest tez tabelka OCA. J. |
|
Data: 2012-02-14 17:52:56 | |
Autor: saturn5 | |
Wyrównywanie lotu | |
W podejsciach nieprecyzyjnych nie ma zadnych sciezek,w kazdym razie nie w tym samym znaczeniu jak masz sciezke przy ILS. I przypadkiem nie wysuwaj argumentow ze kontrolerzy uzywali slowo sciezka. A wogole nie wiem gdzie ty bytes w ostatnich 2 latach, to co piszemy w tym watku bylo juz tu walkowane. --
|
|
Data: 2012-02-14 23:53:02 | |
Autor: PMG | |
Wyrównywanie lotu | |
W dniu 2012-02-14 16:10, J.F. pisze:
I te duze krowy tez tak laduja, czy po prostu schodza po sciezce, w pewnym Każdy samolot wykonujący podejście NDB powinien wykonać je tak jak opisałem wcześniej. http://img96.imageshack.us/img96/5391/23974ccb05cf044f.jpg Przykro mi ale nie podejmuję się rozszyfrować tego obrazka. Jeśli chodzi o MAP to Delfino podał odnośnik do karty podejścia NDB. W prawym dolnym rogu jest tabelka FAF-MAP. W punkcie FAF (FAP) włączasz stoper i w zalezności od prędkości samolotu musisz odpowiednio dobrać prędkość poziomą Po czasie odczytanym z tabelki jesteś w punkcie MAP. ICAO określa tolerancję położenia przy podejściu NDB na +/- 5 stopni. Przyznasz, że razem ze stoperem można się nieźle machnąć? Jeśli tak, to nie jesteś sam. Bywa, ze SOP niektórych operatorów zabrania wykonywania podejścia na "czyste" NDB. |
|
Data: 2012-02-19 17:06:07 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
Endriu wrote:
Hmm nie widzę tam nic niezwykłego. Ten jest lepszy: http://www.chinadaily.com.cn/world/images/attachement/jpg/site1/20090716/0013729e45180bc91ea431.jpg Tupolev 154 który wylądował w polu bez drzew! |
|
Data: 2012-02-19 17:13:38 | |
Autor: mkarwan | |
Wyrównywanie lotu | |
Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jhr6lc$48i$6news.task.gda.pl...
Masz tu baranie tupolewa po katastrofie (w której nikt z pasażerów nieHmm nie widzę tam nic niezwykłego. Skąd wiadomo, że to TU154? |
|
Data: 2012-02-19 18:15:17 | |
Autor: PP | |
WyrĂłwnywanie lotu | |
On 2012-02-19 17:13, mkarwan wrote:
http://www.chinadaily.com.cn/world/images/attachement/jpg/site1/20090716/0013729e45180bc91ea431.jpg A czy zwykĹy, nie przerabiany z bombowca samolot, nieprzeznaczony do wycinki brzĂłz i co mĹodszych dÄbĂłw mĂłgĹby zrobiÄ coĹ takiego??? -- PP |
|
Data: 2012-02-19 18:24:47 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Wyrównywanie lotu | |
mkarwan wrote:
Skąd wiadomo, że to TU154? Znaleziono części bombowca? http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=afwX0a3ATjSM |
|
Data: 2012-02-19 18:44:55 | |
Autor: P.B. | |
Wyrównywanie lotu | |
Dnia Sun, 19 Feb 2012 18:24:47 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
mkarwan wrote: Co Ty mu jakieś kłamstwa z żydowskiej gazety wysyłasz! -- Pozdrawiam, Przemek |
|