[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasyczn ej wycieczki narciarskiej z dziećmi.

Data: 2013-02-19 11:15:19
Autor: Paweł Pontek
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasyczn ej wycieczki narciarskiej z dziećmi.
Cześć!

Zapraszam do obejrzenia na zdjęciach, jak małe dzieci radzą sobie, stawiając pierwsze kroki w klasycznej turystyce narciarskiej:

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/IKlubikowaKarpackaWyrypaNarciarska

Zachęcony zimową aurą, panującą (jeszcze) tydzień wcześniej w Beskidzie Niskim oraz zapałem synków (aż trudno w to uwierzyć, że po powrocie z 9-cio dniowego łojenia dzieci zaproponowały, żeby wybrać się na kolejną wycieczkę), postanowiłem sprawdzić jak dzieci poradzą sobie wędrując w górach na nartach.

W miniony weekend wybraliśmy się więc na "I Klubikową Karpacką Wyrypę Narciarską".

Niestety warunki w ciągu kilku ostatnich dni bardzo się zmieniły i były - moim zdaniem - jak dla dzieci bardzo trudne. Trafiliśmy na twardy, zmrożony "lodośnieg". Narty ślizgały się jak na lodowisku, nie trzymały dobrze śniegu, ciężko było podchodzić, zakładać ślad; zsuwały się na boki. Zjazdy w lesie to był prawdziwy harcore. Także w miejscach gdzie był stary ślad - także było twardo i trudno było prowadzić narty w ogóle. Dodatkowym problemem były piesze przedepty na które czasem natrafialiśmy, głębokie doły, zrobione oczywiście na ... narciarskim śladzie, skutecznie utrudniały wędrówkę. Żałowałem, bo jak wiadomo liczy się pierwsze wrażenie, a chciałem, aby dzieci zapamiętały łojenie na nartach jak coś przyjemnego ... Na szczęście pomimo tych trudności na końcu zawsze jest ... zjazd, a to, nawet w trudnych warunkach, dla dzieci stanowi bajer sam w sobie i szybko wtedy zapominają trudy podejścia oraz całej wycieczki. O ile na pierwszym podejściu padło wiele deklaracji o tym, że jest to pierwsza i ostatnia wycieczka narciarska, o tyle pod koniec zastanawialiśmy się, kiedy znowu coś załoimy!

Zapraszam rodziców dzieci w podobnym wieku do współpracy i wspólnych wycieczek.

Trasa wycieczki: http://www.klub-karpacki.org/klubik.html#klubikKronika16022013

Pozdrawiam,
PABLO
Zapraszam na stronÄ™ WWW Klubu Karpackiego: http://www.klub-karpacki.org

Data: 2013-02-19 03:41:19
Autor: Jacek G.
"Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæmi.
On 19 Lut, 11:15, Pawe³ Pontek <ppon...@poczta.onet.pl> wrote:
Zachêcony zimow± aur±, panuj±c± (jeszcze) tydzieñ wcze¶niej w Beskidzie
Niskim oraz zapa³em synków (a¿ trudno w to uwierzyæ, ¿e po powrocie z
9-cio dniowego ³ojenia dzieci zaproponowa³y, ¿eby wybraæ siê na kolejn±
wycieczkê), postanowi³em sprawdziæ jak dzieci poradz± sobie wêdruj±c w
górach na nartach.
Jak widzê ze zdjêæ ch³opaki na ¶ladówkach chyba ? No i z tej i
poprzedniej relacji widzê pewn± zmianê podej¶cia do formy noclegów -
ju¿ nie tylko namioty, ale te¿ chatki i schroniska. To ze wzglêdu na
dzieci, czy w ramach urozmaicenia czy po prostu uzna³e¶, ¿e czasem
mo¿na trochê wygody sobie zafundowaæ :) ?
--
Jacek G.

Data: 2013-02-19 13:15:38
Autor: Pawe³ Pontek
W dniu 2013-02-19 12:41, Jacek G. pisze:

Jak widzê ze zdjêæ ch³opaki na ¶ladówkach chyba ?

Mo¿na tak powiedzieæ. Generalnie co¶ po¶redniego pomiêdzy biegówkami i ¶ladówkami (z ³usk±, szeroko¶æ umiarkowana, bez metalowych krawêdzi).

No i z tej i
poprzedniej relacji widzê pewn± zmianê podej¶cia do formy noclegów -
ju¿ nie tylko namioty, ale te¿ chatki i schroniska. To ze wzglêdu na
dzieci, czy w ramach urozmaicenia

Wêdruj±c z dzieæmi, nigdy do koñca nie wiadomo jak siê sytuacja potoczy, dlatego, zawsze jestem przygotowany na bezpieczny nocleg w terenie. Inaczej trzeba by robiæ spore rezerwy trasy lub przewidywaæ ró¿ne warianty - a to, jak wiadomo jest ma³o "ekonomiczne" - tym bardziej przy krótkim, np. weekendowym wyje¼dzie.

Biwak zimowy wymaga sporo pracy, a wiêc i czasu - jad±c samemu z dwójk± dzieci, musia³bym jednocze¶nie zajmowaæ siê dzieæmi i biwakiem - dlatego mia³em w zanadrzu nocleg w schronisku. Uda³o siê doj¶æ przed zmrokiem, wiêc tam spali¶my. Ma³e dzieci same, nie bardzo potrafi± o siebie sensownie zadbaæ na biwaku, tak aby nie zmarzn±æ, nie zmoczyæ siê zabaw± w ¶niegu, itp.

Na poprzedniej wycieczce, korzystaj±c z ferii, a wiêc otwartych chatek studenckich, chcia³em przy okazji pokazaæ dzieciom trochê klimatu takich miejsc. Jest to w jaki¶ sposób "integralna czê¶æ turystyki". Chcia³bym aby dzieci wiedzia³y jaki jest klimat chatki, bazy, schroniska, itp. Z opowie¶ci siê tego nie dowiedz±.

czy po prostu uzna³e¶, ¿e czasem
mo¿na trochê wygody sobie zafundowaæ :) ?

Szczerze mówi±c dla mnie osobi¶cie najwygodniejszy jest namiot - stawiam go tam gdzie chcê i gdzie mi jest najwygodniej, robiê co chcê, czujê siê swobodnie, itp. Sam sobie sterem, ¿eglarzem i okrêtem - tak to chyba jako¶ sz³o (?). Trudno mi wskazaæ wyra¼n± wygodê schroniska wzglêdem namiotu.

Dodatkowo, dla mnie, nocleg pod dachem (mniej lub bardziej klimatyczny) jest czym¶ w rodzaju przerwy w podró¿y, wyj¶ciem z gór, ...

PABLO

Data: 2013-02-19 13:52:28
Autor: Olin
"Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæmi.
Dnia Tue, 19 Feb 2013 13:15:38 +0100, Pawe³ Pontek napisa³(a):

Trudno mi wskazaæ wyra¼n± wygodê schroniska wzglêdem namiotu.

Zauwa¿y³em kiedy¶ nieznaczn± ró¿nicê w kubaturze. Poza tym, mnie akurat ³atwiej siê zebraæ przy padaj±cym deszczu, kiedy ¶piê
pod najnêdzniejszym dachem, ale mam ¶wiadomo¶æ, ¿e nale¿ê do zdziwacza³ej
mniejszo¶ci.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Dziêki Radiu Maryja wiadomo, jak wiele pieniêdzy potrzeba do ¿ycia w
ubóstwie."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2013-02-20 10:49:58
Autor: Pawe³ Pontek
W dniu 2013-02-19 13:52, Olin pisze:
[...]

Co¶ w tym jest. A z tym najnêdzniejszym dachem to akurat w przypadku schroniska w Bartnem trafi³e¶ niemal w dziesi±tkê. Lubiê tam je¼dziæ bo to schronisko jest w tej chwili tak zapuszczone i nie oferuje niemal nic, ¿e chyba ma³o kto tam zagl±da. Akurat z mojego punktu widzenia stanowi to istotn± warto¶æ sam± w sobie.

PABLO

Data: 2013-02-20 12:39:20
Autor: Olin
"Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæmi.
Dnia Wed, 20 Feb 2013 10:49:58 +0100, Pawe³ Pontek napisa³(a):

[...]

Frekwencja mo¿e byæ kwesti± pory roku. W majowy weekend 2009 mija³em ow±
bacówkê otoczon± wianuszkiem samochodów i gwarnym t³umem, w tym kobietami w
wiadomym obuwiu. O ofercie wolê siê nie wypowiadaæ, bo w ¶rodku by³em
ostatnio jeszcze w ubieg³ym stuleciu.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Wierzê, ¿e tam w górze jest co¶, co czuwa nad nami.
 Niestety, jest to rz±d."
Woody Allen

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2013-02-24 23:10:09
Autor: Kret z domu
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæmi.
U¿ytkownik "Pawe³ Pontek" <ppontek@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:512350b7$1news.home.net.pl...
Cze¶æ!

Zapraszam do obejrzenia na zdjêciach, jak ma³e dzieci radz± sobie, stawiaj±c pierwsze kroki w klasycznej turystyce narciarskiej:

https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/IKlubikowaKarpackaWyrypaNarciarska

Czy to jest celowe dzia³anie ¿e tylko pierwsza fotka jest ostra ?
Bo "trochê" psuje to odbiór zdjêæ, ja wiem ¿e nie ka¿dy musi nosiæ lustrzanke na nartach, ale dobre ma³pki te¿ istniej± :)

Przemek
www.kluchojady.waw.pl

Data: 2013-02-25 23:05:53
Autor: Dziobak
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæmi.
U¿ytkownik  "maytki" napisa³

Bo "trochê" psuje to odbiór zdjêæ, ja wiem ¿e nie ka¿dy musi nosiæ lustrzanke na nartach, ale dobre ma³pki te¿ istniej± :)

Po niezbyt skomplikowanej analizie pliku wysz³o, ¿e to jest Pentax K10D.
Pe³noobjawowa lustrzanka, rêczê g³ow± bo jakbym taki sam mia³. :)

pozdrawiam

Pieszy

p.s. "Maytki" - to ty jeste¶ ten kolarz z AKTu?

Data: 2013-02-28 09:09:42
Autor: Olin
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæmi.
Dnia Mon, 25 Feb 2013 23:05:53 +0100, Dziobak napisa³(a):

to jest Pentax K10D.

Pragnê zauwa¿yæ, ¿e lustrzanki bywaj± na tyle zaawansowane technicznie, i¿
nawet fotoamator ma³o niepokorny potrafi wy³±czyæ automagiczne
ogniskowanie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

"Je¶li kto¶ ma pieni±dze, to sk±d¶ je ma."
Lech Kaczyñski (prezydent)

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2013-02-27 18:43:01
Autor: Titus Atomicus
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæ mi.
In article <512a8fba$0$26683$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl> wrote:

> [...]

Bo "trochê" psuje to odbiór zdjêæ, ja wiem ¿e nie ka¿dy musi nosiæ lustrzanke na nartach, ale dobre ma³pki te¿ istniej± :)

Kolega Pontek uzywa Pentaxa K10D. Bardzo przyzwoity SLR.
:-(
Ale na uwagi na temat technicznej i artystycznej wartosci zdjec od razu sie obraza...
--
TA

Data: 2013-02-28 19:32:23
Autor: Dziobak
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæmi.
U¿ytkownik  napisa³

Kolega Pontek uzywa Pentaxa K10D. Bardzo przyzwoity SLR.

Bardzo - bardzo przyzwoity :)
Tyle, ¿e nie z kitowym szk³em, kórego nadal nie mam :(

pozdrawiam

Pieszy

Data: 2013-03-01 10:24:50
Autor: Titus Atomicus
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæ mi.
In article <512fa2b5$1@news.home.net.pl>, "Dziobak" <dziobak@hot.pl> wrote:

U¿ytkownik  napisa³

> Kolega Pontek uzywa Pentaxa K10D. Bardzo przyzwoity SLR.

Bardzo - bardzo przyzwoity :)
Tyle, ¿e nie z kitowym szk³em, kórego nadal nie mam :(

Ale kitowe szklo do Pentaxa K10D tez jest bardzo przyzwoite. Kol. Pontek po prostu nie przywiazuje wagi do efektow swojego fotografowania :-(
--
TA

Data: 2013-03-01 11:19:07
Autor: Pawe³ Pontek
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæmi.

Zdjêcia jakie s± - ka¿dy widzi. Wystarczy odrobina pomy¶lunku, ¿eby siê domy¶liæ, ¿e widocznie warunki, okoliczno¶ci, stan sprzêtu, umiejêtno¶ci operatora, itp. tylko na tyle pozwoli³y. Wystarczy skolei odrobina wyobra¼ni, aby siê domy¶liæ, ¿e nie ka¿dy jedzie na wycieczkê tylko po to, ¿eby robiæ zdjêcia - s± tacy, którzy fotografuj± przy okazji, a publikuj±, nie dla osi±gniêcia celu artystycznego, ale po prostu po to, aby pokazaæ co robi± - np. w celu poznania osób o podobnych zainteresowaniach.

Jako osoba, która za wszelk± cenê stara siê pokazaæ jak dobrze mnie zna, powiniene¶ chyba o tym wiedzieæ.

W dniu 2013-03-01 10:24, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> Kol. Pontek
> po prostu nie przywiazuje wagi do efektow swojego fotografowania :-(

W/w potraktujê jako wizytówkê kolegi i pozostawiê bez komentarza.

PABLO

Data: 2013-03-01 11:39:37
Autor: Titus Atomicus
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæ mi.
In article <5130809b$1@news.home.net.pl>,
 Pawe³ Pontek <ppontek@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Przeciez znamy sie tylko z grup  dyskusyjnych. I nie staram sie niczego pokazywac.

> [...]

 > po prostu nie przywiazuje wagi do efektow swojego fotografowania :-(

W/w potraktujê jako wizytówkê kolegi i pozostawiê bez komentarza.

Ale jadnak skomentowales. To i ja skomentuje.

W powyzszych cytatach z moich wypowiedzi znalezc mozna podsumowanie tego, co napisales na poczatku tego maila.

I jeszcze jedno - wychodzi na to ze po prostu nie lubisz komentarzy pod twoim adresem, ktoreby jednoznacznie nie byly pochwalne.
--
TA

Data: 2013-02-28 21:41:11
Autor: adam
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæmi.
Ale na uwagi na temat technicznej i artystycznej wartosci zdjec od razu
sie obraza...

Przepraszam, ¿e siê wtr±cê. Przeczytaj w±tek trochê wcze¶niejszy i wypowied¼ Filipa.

Data: 2013-03-01 10:22:59
Autor: Titus Atomicus
[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasycznej wycieczki narciarskiej z dzieæ mi.
In article <512fc0e7$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>,
 adam <adamw2@wp.pl> wrote:

> Ale na uwagi na temat technicznej i artystycznej wartosci zdjec od razu
> sie obraza...

Przepraszam, ¿e siê wtr±cê. Przeczytaj w±tek trochê wcze¶niejszy i wypowied¼ Filipa.

Ktory konkretnie watek?
--
TA

[fotki] "Wyrypa" - fotorelacja z klasyczn ej wycieczki narciarskiej z dziećmi.