Wyrzucił psa z drugiego piętra. Sąd: To nie okrucieństwo

Data: 2012-08-15 21:15:00
Autor: Przemysław W
Wyrzucił psa z drugiego piętra. Sąd: To nie okrucieństwo
27-latek ze Wschowy wyrzucił swojego psa przez okno mieszkania na drugim piętrze. Prokuratorzy oskarżyli go o znęcanie się nad zwierzęciem ze szczególnym okrucieństwem. Sąd uniewinnił mężczyznę. Uznał, że okrutne byłoby wyrzucenie psa z 10. piętra
Jest 4 maja, dochodzi północ. W mieszkaniu na drugim piętrze kamienicy przy ul. Wolsztyńskiej we Wschowie 27-latek kłóci się z żoną. Wcześniej wypił kilka kieliszków wódki. W pokoju obok płacze ich małe dziecko. Mężczyzna szuka smoczka, by je uciszyć, ale nie może go znaleźć. Krzyczy na żonę. Pies, mały kundelek, reaguje na awanturę szczekaniem. Wschowianin wyrzuca do ogródka sąsiadów. Sąsiedzi dzwonią na policję. Mężczyzna spędza noc w areszcie - ma blisko dwa promile alkoholu we krwi.

Co z psem? - Przeżył upadek, ale uciekł. Na drugi dzień żona mężczyzny odnalazła zwierzaka i zawiozła go do weterynarza. Pies był poobijany, ale nie doznał poważniejszych obrażeń. Uratowało go to, że spadł na miękką ziemię - wspomina podkomisarz Tomasz Szuda, rzecznik wschowskiej komendy. Kobieta zapewnia, że dba o zwierzaka. Pies zostaje w rodzinie.

Sąd: To tylko incydent

Sprawą zajęli się wschowscy prokuratorzy. Mężczyzna przyznał się do winy. - Tłumaczył, że wyrzucił psa przez okno, bo był bardzo zdenerwowany. Wyraził skruchę. Zapewnił, że psa traktuje dobrze - mówią prokuratorzy. Oskarżyli mężczyznę o znęcanie się nad zwierzakiem ze szczególnym okrucieństwem. Wybrali surowszą kwalifikację. Mężczyźnie groziło do trzech lat więzienia.

Ale Sąd Rejonowy we Wschowie uniewinnił mężczyznę. Uznał, że owszem, zadał psu ból, ale nie było to okrutne. Czyn można jedynie rozpatrywać jako incydent naganny moralnie. Prokuratorzy są wściekli.

- Wyrzucenie psa przez okno to umyślne, celowe znęcanie się nad zwierzakiem. Jeżeli dotkliwe pobicie psa może wypełniać znamiona znęcania się nad nim, to tym bardziej za takie zachowanie należy uznać działanie ewidentnie nastawione na zadanie bólu, trwałe okaleczenie zwierzęcia albo jego śmierć - tłumaczą śledczy.

Było za nisko, a zamiast chodnika trawa

Sąd sprawę widzi inaczej. Mężczyzna nie był okrutny wobec psa, bo nie zwiększał rozmiaru jego cierpienia, ani czasu jego trwania. Byłoby tak, gdyby psa np. krępował, dusił, bił, ciął ostrym narzędziem. Albo wyrzucił go... z wyższej kondygnacji niż drugie piętro.

"Wyrzucenie psa na beton z 10. piętra można by porównać do takich zachowań, ale upuszczenie psa na teren ogródka z drugiego piętra już nie" - ujął sędzia w uzasadnieniu. Sąd obalił także lżejszą kwalifikację - znęcania się nad psem [zadawania bólu lub cierpień zwierzęciu - przyp. red.]. Na obronę mężczyzny zadziałał fakt, że był... zdenerwowany. A pies, przez to, że został szybko wyrzucony przez okno, uniknął mąk psychicznych.

"Chwilowy ból fizyczny, brak cierpienia emocjonalnego psa z jednej strony, a z drugiej strony nerwowe zachowanie pod wpływem impulsu ze strony oskarżonego, bez szczególnego nastawienia na umyślne zadawanie bólu fizycznego lub cierpień moralnych sprawiły, iż sąd nie mógł przypisać oskarżonemu przestępstwa znęcania. Zrobił on tylko tyle i aż tyle, że pod wpływem zdenerwowania wyrzucił psa do ogródka z drugiego piętra. Jest to zachowanie naganne moralnie, ale nie wyczerpało znamion artykułu ustawy o ochronie zwierząt" - uzasadnia sędzia i podkreśla, że pies przecież nie doznał żadnego urazu wewnętrznego ani zewnętrznego.

- Sąd uznaje całe wydarzenie za incydent. Dopiero kolejne, powtarzające się takie przypadki, mogłyby zostać uznane za znęcanie. Absurdalne i nieetyczne - mówią prokuratorzy.

Zgon nie jest typowym skutkiem upadku z II piętra

Mężczyzna nie odpowie także za usiłowanie zabicia psa. Bo? Zdaniem sądu wyrzucenie psa z drugiego piętra nie można uznać za zachowanie odpowiadające słowu "zabijać", ponieważ "zgon zwierzaka nie jest typowym skutkiem takiego zdarzenia". Sąd uznał, że gdyby 27-latek faktycznie chciał psa zabić, to mógł to zaplanować i przeprowadzić na kilka innych sposobów. Na przykład, gdyby wyrzucił psa z 10. piętra. Wtedy właściciel odpowiadałby za zabicie psa, a jeśli zwierzę przeżyłoby wypadek - za usiłowanie zabicia.

Będzie apelacja

Grzegorz Szklarz, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Zielonej Górze. - Nie możemy zgodzić się z oceną sądu, że ból, jaki odczuł pies, był krótkotrwały. Wyrzucenie żywego, zdolnego do odczuwania cierpienia stworzenia przez okno, i to bez jakiegokolwiek powodu, to czyn charakteryzujący się wyjątkową drastycznością - tłumaczy. - Poza tym, mężczyzna nie przez przypadek wyrzucił psa. Jego zachowanie było wyrazem wyładowania złości i nagłą chęcią zabicia zwierzęcia.

Prokuratorzy złożyli już w Sądzie Okręgowym w Zielonej Górze apelację od wyroku. Zarzucili w niej sędziemu "obrazę przepisów postępowania", bo dokonał dowolnej, sprzecznej z zasadami, oceny dowodów. Prokuratorzy zastanawiają się: - Ile razy oskarżony musiałby jeszcze wyrzucić psa przez okno, z którego piętra i jakie obrażenia musiałoby mieć zwierzę, aby poniósł odpowiedzialność karną?

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,12313033,Wyrzucil_psa_z_drugiego_pietra__Sad__To_nie_okrucienstwo.html#ixzz23dyRRRVp

Orzekającemu debilowi życzę żeby go ktoś wyrzucił z dowolnego piętra.

Przemek

--

"Istnieje przedsiębiorstwo produkujące kłamstwa - PiS jako partia i "Gazeta Polska", media o. Rydzyka jako narzędzie propagandy.
 I nie chodzi tu tylko o kłamstwo smoleńskie, ale o kłamstwa dotyczące wielu innych spraw:  domniemanego obecnego rozbioru Polski, mitycznego dorobku politycznego Lecha Kaczyńskiego,

Data: 2012-08-15 21:21:54
Autor: Grzegorz Z.
Przemysław W napisał:

[...]

"Normalna rodzina" heheheh

--
"Nauka nie obaliła starych mitów, tylko je doprecyzowała."

Data: 2012-08-15 22:08:23
Autor: mkarwan
Wyrzucił psa z drugiego piętra. Sąd: To nie okrucieństwo
Grzegorz Z.:
"plwam na wasze sakramenta" i na ten wasz kościół.
https://groups.google.com/group/pl.soc.polityka/msg/380f491375cfb03f?hl=pl

Tchórz ukrywający sie za anonymizerem

From: "Grzegorz Z." <dr_gawron@lorraine.net>
Newsgroups: pl.soc.polityka
Subject: Re: =?iso-8859-2?Q?Wyrzuci=B3_psa_z_drugiego_pi=EAtra=2E_S=B1d=3A_To?=
 =?iso-8859-2?Q?_nie_okrucie=F1stwo?=
Date: Wed, 15 Aug 2012 21:21:54 +0200

From: "Grzegorz Z." <dr_gawron@lorraine.net>
Newsgroups: pl.soc.polityka
Subject: Re:
=?iso-8859-2?Q?Wyrzuci=B3_psa_z_drugiego_pi=EAtra=2E_S=B1d=3A_To?=
=?iso-8859-2?Q?_nie_okrucie=F1stwo?=
Date: Wed, 15 Aug 2012 21:21:54 +0200

Socjolog cmentarny na sluzbie B.Gatesa.

From: "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.polityka
Subject: =?iso-8859-2?Q?Re:_Wyrzuci=B3_psa_z_drugiego_pi=EAtra._S=B1d:_To_nie_ok?=
=?iso-8859-2?Q?rucie=F1stwo?=
Date: Wed, 15 Aug 2012 22:08:23 +0200

ln.

Data: 2012-08-16 00:07:42
Autor: Grzegorz Z.
Wyrzucił psa z drugiego piętra. Sąd: To nie okrucieństwo
leszek niewiadomski napisał:

Socjolog cmentarny

:)))))))))

--
"Nauka nie obaliła starych mitów, tylko je doprecyzowała."

Data: 2012-08-16 10:10:08
Autor: leszek niewiadomski
Am 16.08.2012 00:07, schrieb Grzegorz Z.:
leszek niewiadomski napisał:

Socjolog cmentarny

:)))))))))

Zob. http://www.socjolog.rozwadow.pl/infopage.php?id=4
oraz http://newsgroups.derkeiler.com/Archive/Soc/soc.culture.polish/2008-09/msg01719.html

ln.

Data: 2012-08-16 15:26:23
Autor: Grzegorz Z.
[...]

Znam to :) W wykazie publikacji Biblioteki Narodowej podany jest jego rok
urodzenia. Jeśli więc nie jest "Ziembą TW" to jest tym drugim, czemu
zresztą ostatnio nie zaprzeczył. Tertium non datur.

--
"Nauka nie obaliła starych mitów, tylko je doprecyzowała."

Data: 2012-08-16 16:51:15
Autor: Przemysław M.
Dnia Thu, 16 Aug 2012 00:07:42 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

leszek niewiadomski napisał:

Socjolog cmentarny

:)))))))))

Podobno to nasz bohater! ;)))))))))))))

--
"Na nich jest lekarstwo, ci którzy chcą aby był spokój niech piszą do
abuse. Im więcej takich donosów tym szybciej będzie spokój. Samo się nie

Data: 2012-08-15 22:30:29
Autor: Chiron

Użytkownik "Grzegorz Z." <dr_gawron@lorraine.net> napisał w wiadomości news:k0gssf$e80$1dont-email.me...
Przemysław W napisał:

[...]

Opowiesz nam o swojej?

"Nauka nie obaliła starych mitów, tylko je doprecyzowała."

A raczej stworzyła wiele nowych

--

Chiron

tak, wiem, nie powinienem odnosić się do stopki, ale i Ty nie powinieneś ukrywać swojego IP.

Data: 2012-08-15 22:35:55
Autor: Grzegorz Z.

http://forum.gejowo.pl/

--
"Nauka nie obaliła starych mitów, tylko je doprecyzowała."

Data: 2012-08-15 23:43:44
Autor: leszek niewiadomski
Am 15.08.2012 21:21, schrieb Grzegorz Z.:
Przemysław W napisał:

[...]

Zadni satanisci lub ateisci?
ln.

Data: 2012-08-15 23:55:50
Autor: Grzegorz Z.

Przemysław W napisał:

[...]

Gdzieżby tam... normalni, porządni ludzie.

--
"Nauka nie obaliła starych mitów, tylko je doprecyzowała."

Data: 2012-08-16 09:59:12
Autor: leszek niewiadomski

Przemysław W napisał:

[...]

Uspokoiles mnie, bo myslalem, ze jacys dewianci. Dobrze dlatego spalem. :-)
ln.

Data: 2012-08-15 21:38:06
Autor: jerzy.n

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:k0gsfo$mpg$1inews.gazeta.pl...

[...]

To pies ma szczescie ze zyje , a ten dran znowu go wyrzuci i bedzie nastepny incydent ...

Data: 2012-08-16 08:45:39
Autor: Alex
Wyrzucił psa z drugiego piętra. Sąd: To nie okrucieństwo
Jak to. Policja zabrała w nocy człowieka z jego własnego domu bez, w sumie, żadnej przyczyny.
Ten pies zniszczył coś sąsiadom? Chyba nie.
Wielkie oskarżenia, prokuratorzy i, o dziwo, rozsądny sedzia.
A w przypadku kradzieży są bezsilni. Bandyci latają po ulicach,
okradają, naciągają, biją ludzi i nic się nie dzieje.
Lepiej wpaść do domu w nocy i porwać z niego człowieka, bo piesek ... .
Ubój zaś kurczaków, świń, bydła, królików, i czego tam jeszcze oczywiście nie jest okrucieństwem.
Tak jak trzymanie bydła przez całe życie bez dostepu do światła słonecznego, czy kurczaków w kurnikach przypominających piekło.
Cóż.
Wystarczy durniom powiedzieć "biedny piesek" i będą żądali zlinczowania człowieka.
Ciekawe czy słyszeli o kastrowaniu bydła, świń, obcinaniu dziobów kurczakom, czy karmieniu krów rybami.
O, tu nie ma sprzeciwu pożytecznych idiotów, bo to nie jest na rękę ani władzy, ani koncernom.
Pozdrowiam wszystkich ludzi dobrej woli.

Alex

Data: 2012-08-16 09:17:28
Autor: zdumiony
Użytkownik "Alex" <parus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:502c971f$0$26687$65785112news.neostrada.pl...
Jak to. Policja zabrała w nocy człowieka z jego własnego domu bez, w sumie, żadnej przyczyny.
Ten pies zniszczył coś sąsiadom? Chyba nie.
Wielkie oskarżenia, prokuratorzy i, o dziwo, rozsądny sedzia.

Rozumiem że dla ciebie to normalka, że rzucasz psem z drugiego piętra?

Data: 2012-08-16 15:03:54
Autor: Canucki
zdumiony <zdumiony@jestem.pl> napisał(a):
> [...]
> Wielkie oskarżenia, prokuratorzy i, o dziwo, rozsądny sedzia.

Rozumiem że dla ciebie to normalka, że rzucasz psem z drugiego piętra?

Ludzkosc jest coraz bardziej "postepowa" wiec moze doczekamy sie nowych konkurencji olimpijskich:  pchniecie kura i rzut psem.

Canucki

Data: 2012-08-16 15:06:57
Autor: Canucki
Przemysław W <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał(a):
[...]

A ja sie pytam: Gdzie sa
 Nie, nie rodzice. Gdzie sa aktywisci PETA?

Krzysztof Canucki

--

Wyrzucił psa z drugiego piętra. Sąd: To nie okrucieństwo