Wysłanie NIP-3 via Internet

Data: 2010-01-15 21:26:04
Autor: Robert Tomasik
Wysłanie NIP-3 via Internet
Robi się to rzadko, a nie chce mi się przekopywać przez ustawy. Google nie daje jednoznacznej odpowiedzi, więc zapytam, bo może ktoś to przerabiał. Czy po zmianie dowodu osobistego można zgłoszenie aktualizacyjne wysłać pocztą elektroniczną? Jeśli tak, to jak to technicznie ma wyglądać. Mam sobie z programu do PITów wygenerować pdf-a z wypełnionymi polami i wysłać mailem? Na jaki adres? Czy ewentualnie mam skorzystać z któregoś z serwisów? Z góry dziękuję za wskazówki, jeśli ktoś to  w praktyce przerabiał.

Data: 2010-01-15 21:44:30
Autor: 'Tom N'
Wysłanie NIP-3 via Internet
Robert Tomasik w <news:hiqjkp$lqp$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Dlaczego nie wypełniłeś na miejscu dostarczonego przez gminę formularza i
nie zostawiłeś kwestii logistycznych urzędnikom?w gminie?

<http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=formularze_zpk_edek2>

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-15 22:17:49
Autor: Robert Tomasik
Wysłanie NIP-3 via Internet

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:100115.214430.pspp.354int.dyndns.org.invalid...
[...]

Bo nie miałem czasu. Zawsze to kilka chwil trwa.

Dzięki. Zaraz trenuję.

Data: 2010-01-15 22:21:48
Autor: cef
Wysłanie NIP-3 via Internet
'Tom N' wrote:

<http://www.e-deklaracje.gov.pl/index.php?page=formularze_zpk_edek2>

Ktoś wie dlaczego bez podpisu kwalifikowanego można sobie
wypełnić formularz i wysłać, a z podpisem kwalifikowanym trzeba wcześniej
słać jakieś druki informujące naczelnika o takim zamiarze (ZAW-E)
Podpis elektoniczny "nie ma mocy" bez papierka, a zwykła wysyłka ze strony ma?

Data: 2010-01-18 11:07:05
Autor: Herald
Wysłanie NIP-3 via Internet
Dnia Fri, 15 Jan 2010 22:21:48 +0100, cef napisał(a):

[...]

Bo np. w przypadku rozliczenia rocznego, wysyłanego bez podpisu
kwalifikowanego, przed wysyłką skrypt sprawdza Twoje dane czy "Ty to Ty" ;)
Chce np. kwotę z ubiegłorocznego PIT-37 (lub np. PIT-28 itp) - na tej
podstawie sprawdza czy Ty jesteś faktycznie osobą za którą składasz
rozliczenie.
Wiem, wiem - ktoś powie że np. pan józek w tamtym roku robił mi PITa i
teraz może mi zrobić psikusa .. ano może, ale to już inna sprawa - dlaczego
pan józek robił PITa i dlaczego przechowuje czyjeś dane osobowe i skarbowe
;)

Data: 2010-01-18 15:51:25
Autor: Robert Tomasik
Wysłanie NIP-3 via Internet

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:4whc3aexc9t.zg3gnrxks8si.dlg40tude.net...
[...]

Jeśli Pan Józek zrobi psikusa, to do US trafią dwa zeznania podatkowe. Wówczas ktocznie się zastanawiać czemu i to wyjaśniać.

Data: 2010-01-18 08:50:54
Autor: Asen
Wysłanie NIP-3 via Internet
Próbowałem wysłać PIT-37 z załącznikiem NIP-1 (żeby dopisać konto
bankowe), ale program e-Deklaracje powiedział mi, żebym spadał.

Data: 2010-01-18 18:25:06
Autor: 'Tom N'
Wysłanie NIP-3 via Internet
Asen w

Próbowałem wysłać PIT-37 z załącznikiem NIP-1 (żeby dopisać konto
bankowe), ale program e-Deklaracje powiedział mi, żebym spadał.

A widzisz gdzieś możliwość składania NIP-1 przez e-Deklaracje (czy to z
podpisem kwalifikowanym, czy bez)

Mnie się nie podoba, że system testowy (bez podpisu kwalifikowanego)
przyjmuje tylko jedną poprawną deklarację, a dla kolejnych zwraca 411.
Niby to odzwierciedlenie tego rzeczywistego (a tam ino roz panocku, a potem
na papierku), ale mogliby bazę czyścić ;-)

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-18 09:49:12
Autor: Asen
Wysłanie NIP-3 via Internet
> [...]
> bankowe), ale program e-Deklaracje powiedział mi, żebym spadał.

A widzisz gdzieś możliwość składania NIP-1 przez e-Deklaracje (czy to z

Oops... chodziło mi o NIP-3, można go uaktywnić wpisując 1 w pole 133
PITa-37 tyle, że pojawia się komunikat, że e-Deklaracja go nie
obsługuje.
NIP-1 bardzo lubią panie z okienka, i zawsze mają do niego dużo
życzeń, a to ksero strony umowy z bankiem, kserówki zamknięcia konta,
regonu, czy wpisu (choć przecie je dostają), ksero najmu, umowy z
biurem itd. itp.

Tak, korekt nie przyjmuje.

Data: 2010-01-18 10:10:02
Autor: Asen
Wysłanie NIP-3 via Internet

> [...]
> Niby to odzwierciedlenie tego rzeczywistego (a tam ino roz panocku, a potem
> na papierku), ale mogliby bazę czyścić ;-)

Ale VAT-7 z podpisem elektronicznym świetnie się korekty wysyła,
zaznaczasz korekta i masz dodatkową stronę: druk ORD-ZU (Uzasadnienie
przyczyn korekty deklaracji)

Data: 2010-01-18 19:18:10
Autor: 'Tom N'
Wysłanie NIP-3 via Internet
Asen w

[...]

Oj, czepiasz się. Samo wejście w pole 133 pokazuje, że formularz nie
obsługuje NIP-3. A i jaki problem widzisz w niewypełnianiu tego pola i
oddzielnym wysłaniu z podpisem kwalifikowanym zgłoszenia NIP-3? Przecież tak
trza dane powpisywać w odpowiednie rubryczki

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-18 10:26:25
Autor: Asen
Wysłanie NIP-3 via Internet

[...]

Ja to zrobiłem tak... nie dałem się zniechęcić by wysłać
elektronicznie PIT-37, a NIP-3 wydrukowałem i kazałem zanieść do US..
Zanim załapią, że pora wysłać nadpłatę z PITa, to będą już mieć NIP-3.
Wiem, trzeba było iść, ale do okienka z mniejszą (brakiem) kolejki

Data: 2010-01-18 19:49:07
Autor: Tomek
Wysłanie NIP-3 via Internet
Dnia 18-01-2010 o 18:49:12 Asen <asenat@gmail.com> napisał(a):

> [...]

życzeń, a to ksero strony umowy z bankiem, kserówki zamknięcia konta,
regonu, czy wpisu (choć przecie je dostają), ksero najmu, umowy z

Od kilku miesięcy nie obowiązuje już przepis nakazujący dostarczenie
razem z NIP-1 dokumentów potwierdzających zawarte w nim dane.
Weszło to razem z niesławnym 'jednym okienkiem' - żeby panie w gminach
nie dostały za dużo danych do rozplotkowania :)

--
Tomek

Data: 2010-01-19 09:23:46
Autor: Jacek Osiecki
Wysłanie NIP-3 via Internet
Dnia Mon, 18 Jan 2010 15:51:25 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Jeśli Pan Józek ma głowę na karku i koniecznie chce zrobić psikusa, to w
ostatnim dniu kiedy można było składać PITy wyśle korektę ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Wysłanie NIP-3 via Internet