[Allegro] Wysłany inny przedmiot

Data: 2014-05-28 13:01:43
Autor: WOJO
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
I teraz pytanie czy ja mogę coś z tym zrobić? Z jakiej racji ja mam tracić 400zł kiedy błąd leży po stronie sprzedającego. Allegro milczy jak na razie a ja nie wiem co robić, czy iść na policję czy do prokuratury?
Niestety nie jesteś pierwszym, który padł ofiarą oszustów (bo inaczej nie można tego nazwać).
Zmieni się to po bodajże 15 czerwca 2014, kiedy to polskie prawo ma być dostosowane do prawa UE.
Czytałem to przelotnie i z tego co pamiętam, to okres w którym możesz odesłać przedmiot ma być wydłużony do 14 dni (obecnie 10) i ma to być zrobione na koszt sprzedawcy!
Skończy się wysyłanie używek, jako nowe i innych oszustw.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-05-28 13:15:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-05-28 13:01, WOJO pisze:
[...]

Nie wiesz, a wypowiadasz się...

Dokształć się co to jest reklamacja z tytułu niezgodności z umową.

--
Liwiusz

Data: 2014-05-28 15:13:36
Autor: WOJO
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
Nie wiesz, a wypowiadasz się...
Dokształć się co to jest reklamacja z tytułu niezgodności z umową.
A Ty wiesz i się nie wypowiadasz - co gorsze? :)
Reklamować sobie możesz do woli, a oszuści a Allegro i tak mają to w d.
Obecnie jest tak, że sprzedawca zwróci Ci pieniądze za towar, ale przesyłkę robisz we własnym zakresie, upominając się potem u sprzedawcy o zwrot.
Ten oczywiście spuszcza Cię na drzewo i każe się udać do sądu w celu wyegzekwowania należnych Ci praw.
Stan ten ulegnie zmianie po 15 czerwca.
WOJO

Data: 2014-05-28 06:49:50
Autor: Kris
W dniu środa, 28 maja 2014 15:13:36 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:

Stan ten ulegnie zmianie po 15 czerwca.
Co takiego się zmieni?
Już dzisiaj masz prawo odstaspić od umowy w terminie 10dni i sprzedawca musi Tobie zwrócić kasę za towar + koszty przesyłki.

Data: 2014-06-03 09:57:56
Autor: rg
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
Wed, 28 May 2014 06:49:50 -0700 (PDT), w
<0207608d-61cf-44c0-84c7-6f330044ee77@googlegroups.com>, Kris

Koszty przesyłki?

Data: 2014-06-03 01:29:04
Autor: Kris
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
W dniu wtorek, 3 czerwca 2014 09:57:56 UTC+2 użytkownik rg napisał:

Koszty przesyłki?
Tak.

Data: 2014-06-03 11:07:38
Autor: rg
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
Tue, 3 Jun 2014 01:29:04 -0700 (PDT), w
<ee95f953-e625-4a19-9396-b769d9864616@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

W dniu wtorek, 3 czerwca 2014 09:57:56 UTC+2 użytkownik rg napisał:

> Koszty przesyłki?
Tak.

W przypadku odstąpienia, bo "towar mi się nie spodobał"?

Data: 2014-06-03 02:51:12
Autor: Kris
W dniu wtorek, 3 czerwca 2014 11:07:38 UTC+2 użytkownik rg napisał:
W przypadku odstąpienia, bo "towar mi się nie spodobał"?

Tak

Data: 2014-06-17 15:56:20
Autor: rg
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
Tue, 3 Jun 2014 02:51:12 -0700 (PDT), w
<502e8bb4-ff9e-4f39-b987-4bbe558d66bc@googlegroups.com>, Kris
<kszysztofc@gmail.com> napisał(-a):

Tak

Jakoś nie jestem przekonany. Podstawa?

Data: 2014-06-17 07:09:36
Autor: Kris
W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 15:56:20 UTC+2 użytkownik rg napisał:
Jakoś nie jestem przekonany. Podstawa?
Pogoogluj;)

Data: 2014-06-17 19:27:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 17 Jun 2014, Kris wrote:

W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 15:56:20 UTC+2 użytkownik rg napisał:
Jakoś nie jestem przekonany. Podstawa?
Pogoogluj;)

  To nie jest odpowiedź :(
  Przyjęte z "przecietną unijną" ustalenia to jedno, a fakt ich ratyfikacji
lub wpisania do polskich ustaw to drugie.
  Dawno nie szukałem po przepisach, wiem że istniała intencja wprowadzenia
takiego zapisu, ale ostatnio ciągle było (w ustawie) o "zwrocie tego co
strony sobie wyświadczyły".
  Ergo, kupujący powinien zwrócić "wyświadczenie wysyłki" :>
  A jeśli twierdzi, że wysyłka to wykonana usługa i nie można jej zwrócić,
tym samym sam traci podstawę do zwrotu wydatku za wysyłkę.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-21 12:11:09
Autor: Kris
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 19:27:28 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

  To nie jest odpowiedďż˝ :(
A to np?
http://ezakupy.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/transport/

Data: 2014-06-21 12:20:41
Autor: Kris
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
W dniu wtorek, 17 czerwca 2014 19:27:28 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

  Przyjďż˝te z "przecietnďż˝ unijnďż˝" ustalenia to jedno, a fakt ich >ratyfikacji
lub wpisania do polskich ustaw to drugie.
Chyba właśnie wpisali a prezydent podpisał;)

http://serwisy.gazetaprawna.pl/poradnik-konsumenta/artykuly/804931,nowa-ustawa-o-prawach-konsumenta-jak-zmienia-sie-zakupy-w-internecie.html

Data: 2014-06-23 23:26:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 21 Jun 2014, Kris wrote:

[...]

  Thx za update, również za namiar na wyrok, jestem na bieżąco ;)

  No to pole popisu dla "wybrzydzaczy" zrobiło się szerokie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-24 08:44:11
Autor: WOJO
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
No to pole popisu dla "wybrzydzaczy" zrobiło się szerokie.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Ja to widzę trochę inaczej - pole popisu dla oszustów się odrobinę zmniejszyło...
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-06-24 11:06:17
Autor: Gotfryd Smolik news
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
On Tue, 24 Jun 2014, WOJO wrote:
[...do mnie...]
No to pole popisu dla "wybrzydzaczy" zrobiło się szerokie.
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

  Jestem klientem i niestety mam świadomość, że to *JA*
będę płacił, jak za każdy masowy "przywilej".

Ja to widzę trochę inaczej - pole popisu dla oszustów się odrobinę zmniejszyło...

  Dla oszustów, to mamy "niezgodność z umową".
  I to jest dobre (bo uzasadnione) rozwiązanie.
  Możliwość odsyłania towaru na czyjś koszt BEZ POWODU przystaje
do "oszustwa" jak pięść do nosa.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-03 02:56:27
Autor: Kris
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
W dniu wtorek, 3 czerwca 2014 11:07:38 UTC+2 użytkownik rg napisał:
W przypadku odstąpienia, bo "towar mi się nie spodobał"?

Nie musisz nawet pisać że "towar się Tobie nie spodobał"
Zwracasz bez podania przyczyny.

Data: 2014-06-04 02:15:20
Autor: Retop
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
Dziękuję za odpowiedzi. Obecnie sytuacja wygląda tak, że Allegro również potwierdziło mi, że jeśli sprzedający uzna gwarancję to musi zwrócić także koszta wysyłki. I teraz sytuacja jest taka, że mailowo sprzedawca potwierdził, że most mam mu wysłać a on wyśle mi korekte faktury, którą mam podpisać i odesłać. Domyślam się, że korekta faktury będzie wyglądać tak, że koszta przesyłki są nadal w moją stronę, więc chyba podpisując to sam sobie zaszkodzę? Pieniędzy jeszcze nie odesłał i pewnie czeka na fakture. Kiedy tak na prawdę można powiedzieć, że uznał gwarancję? To że potwierdził mailem, że mam odesłać most czy musi przelać pieniądze?

Pozdr.
Retop

Data: 2014-06-05 14:40:08
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 3 Jun 2014, rg wrote:

[...]

  W tę stronę idą "regulacje europejskie", przy czym przyznam, dość
dawno nie zaglądałem do przepisów.
  W polskie ustawie było o obowiązku "zwrócenia wzajemnie" sobie przez
strony przedmiotu umowy, a ze zwróceniem *usługi* transportu
jest pewien problem :) (można zwrócić jej *wartość*, ale samej
wykonanej usługi nie ma jak).
  Stąd w .pl zawsze były o to spory, i o ile prawo się nie zmieniło,
IMVHO teza że sprzedawca NIE musi zapłacić za przesyłkę zwrotną
ma ręce i nogi.
 Oczywiście reklamacja to jest INNY przypadek, z INNEJ ustawy i tam
 prawo żądania zwrotu wydatku na przesyłkę zwrotną przysługuje.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-05-28 15:44:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2014-05-28 15:13, WOJO pisze:
Nie wiesz, a wypowiadasz się...
Dokształć się co to jest reklamacja z tytułu niezgodności z umową.
A Ty wiesz i się nie wypowiadasz - co gorsze? :)

Odpisałem, przejrzyj wątek :)

Reklamować sobie możesz do woli, a oszuści a Allegro i tak mają to w d.

Więc można albo podkulić ogon pod siebie, albo skierować sprawę do sądu i mieć z tego satysfakcję :)

[...]

Znaczy się co się zmieni? Pieniądze magicznie pojawią się na wysyłkę wbrew woli sprzedawcy?

--
Liwiusz

Data: 2014-06-03 11:09:11
Autor: rg
[Allegro] Wysłany inny przedmiot
Wed, 28 May 2014 15:13:36 +0200, w <lm4ne2$g56$1@node1.news.atman.pl>, "WOJO"
<sorry@address.unknown.hehe> napisał(-a):

> [...]
Ten oczywiście spuszcza Cię na drzewo i każe się udać do sądu w celu wyegzekwowania należnych Ci praw.

Reklamowałem obecnie i sprzedawca zwrócił całość towar+koszty przesyłki w obie
strony (przesyłki po monicie).
A nawet zareklamuję -- MANFI (zabawki) z Trójmiasta.

[Allegro] Wysłany inny przedmiot