Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu

Data: 2020-05-17 10:19:39
Autor: Jacek Bialy
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
" Liczba ofiar śmiertelnych koronawirusa w Szwecji wzrosła w czwartek o 69 do 3529. W związku z wysoką liczbą zgonów 22 naukowców po raz drugi wystosowało apel do władz o zmianę strategii, uznając pokładanie nadziei w odporności stadnej za "nierealne i niebezpieczne". "
Więcej:
 https://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/7702831,koronawirus-szwecja-zgony-apel-naukowcy-rzad.html

Data: 2020-05-17 11:42:47
Autor: Zenek Kapelinder
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
Chcącemu nie dzieje się krzywda. Ten ich specjalista powinien stanąć przed sądem i być oskarżonym w ludobójstwo. Szwecja praktycznie jest na szóstym miejscu jeśli idzie o ilość zmarłych na milion. My na sześćdziesiątym. Ich wykształcanie zbiorowej odporności skończy się kwarantanna i zapaścią w gospodarce. Jest ścisła zależność pomiędzy sposobem walki z wirusem a kondycja państw. Tam gdzie od razu wprowadzono ograniczenia w kontaktach pomiędzy ludźmi spadek PKB jest dużo mniejszy niż tam gdzie rządy poszły na żywioł i nic nie zrobiły. Finał ich mądrości może być taki że cały świat będzie zapominał o chorobie a u nich będzie ona maksymalnie rozwinięta. W takiej sytuacji żaden Szwed nie zostanie wpuszczony do innego kraju. Nikt nie będzie chciał ich towarów jako potencjalnie groźnych.

Data: 2020-05-17 19:53:04
Autor: boukun
Użytkownik "Jacek Bialy"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

Dzisiaj było u nich mniej zgonów z powodu koronawirusa niż w Polsce, dokładnie 5.

boukun

Data: 2020-05-17 10:59:30
Autor: brat_olin
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
boukun wrote

Dzisiaj było u nich mniej zgonów z powodu koronawirusa niż w Polsce, dokładnie 5.

W niedziele Szwedzi nie umieraja, wytrzymuja do poniedzialku.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2020-05-17 11:34:21
Autor: Jacek Bialy
[...]

U nas zmarło dzisiaj sześciu na 38 milionów mieszkańców. Ilu ludzi mieszka w Szwecji?

JB

Data: 2020-05-17 21:39:20
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

10 osób dzisiaj zmarło w Polsce na koronę.

boukun

Data: 2020-05-17 13:51:10
Autor: mrbluesky.pl
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu

10 osób dzisiaj zmarło w Polsce na koronę. -- -
Nie "na korone" tylko "z POzytywnym wynikiem na niby-korone" bo te testy [rna] wykrywajom duzo innych schorzen.
Rownie dobrze mogli byc chorzy na zwyklom grype z POwiklaniami na skutek schorzen wsPOlistniejoncych...

Data: 2020-05-18 10:37:50
Autor: Budzik
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
Użytkownik  mrbluesky.pl@gmail.com ...

bo te testy [rna] wykrywajom duzo innych schorzen

To nie sa testy rna tylko wirus jest rna.
Te testy nie wykrywaja schorzen, wykrywaja wirusa.
Jakie to inne schorzenia twoim zdaniem wykrywaja?

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2020-05-18 13:22:24
Autor: z
W dniu 2020-05-18 o 12:37, Budzik pisze:
Te testy nie wykrywaja schorzen, wykrywaja wirusa.

Wykrywają materiał genetyczny który jest tylko częścią wirusa. Taki sam materiał występuje naturalnie w wielu innych komórkach nie tylko ludzkich.
Metoda badawcza czyli test PCR służy tylko do celów naukowych (kiedyś wykrywano tak raka) a w instrukcjach testów jest jasno napisane że nie powinny być stosowane do celów diagnostycznych.
Ich "trafność" to tylko 70% przy 45 krotnym namnażaniu materiału genetycznego. Przy namnażaniu 60 krotnym każdy test wychodzi POZYTYWNIE.

Takie testy można sobie wsadzić kiedy 1 osoba zaraża kilka innych.

Data: 2020-05-18 04:26:47
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 18 maja 2020 13:23:09 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Ich "trafność" to tylko 70% przy 45 krotnym namnażaniu materiału genetycznego. Przy namnażaniu 60 krotnym każdy test wychodzi POZYTYWNIE.

Bełkot. Jak ma się namnożyć coś czego nie ma w próbce.

--
Bruno

Data: 2020-05-18 14:04:08
Autor: z
W dniu 2020-05-18 o 13:26, Bruno Brunowski pisze:
Bełkot. Jak ma się namnożyć coś czego nie ma w próbce.

Etammm. Myślałem że masz większą wiedzę.

"PCR, czyli reakcja łańcuchowej polimerazy (z ang. Polymeraze Chain Reaction) to metoda służąca do powielania interesujących nas _fragmentów DNA_. Technika ta została opracowana w roku 1983 przez amerykańskiego biochemika - Kary'ego Mullisa, która za to cenne odkrycie 10 lat później otrzymał nagrodę Nobla. Z pomocą techniki PCR możemy w krótkim czasie otrzymać miliardy kopii określonej sekwencji DNA".

"Na czym polega technika PCR?
A na czym polega diagnostyka za pomocą techniki PCR? Najpierw musimy wyizolować DNA z naszych komórek. Gdy już mamy wyizolowane i oczyszczone DNA, to możemy przeprowadzić reakcję powielania interesującego nas fragmentu. W tym celu musimy posiadać specjalnie zaprojektowane, krótkie fragmenty DNA (tzw. startery), które są komplementarne do sekwencji okalającej _fragment, który chcemy powielić_. Następnie przygotowujemy mieszaninę reakcyjną, na którą składają się:

Matryca - czyli fragment DNA który chcemy powielić,
Wspomniane wyżej startery,
trójfosforany deoksynukleotydów (dNTP) - czyli niezbędne substraty, służące do syntezy powielanego DNA,
termostabilna polimeraza DNA - enzym katalizujący reakcję,
Odpowiedni bufor, który zapewnia odpowiednie pH reakcji.
Wszystko to umieszczane jest w tzw. termocyklerze - urządzeniu, które zdolne jest do szybkich, cyklicznych zmian temperatury. Próbka na początku ulega podgrzaniu do temperatury ok. 90 - 95?C, co pozwala na rozplecenie (denaturację) helisy DNA matrycy. Następnie próbkę schładza się do temperatury, w której mogą się przyłączyć startery. Dla poszczególnych starterów jest ona nieco inna, zwykle wynosi 45-70?C. W etapie trzecim temperatura znowu rośnie do optymalnej dla polimerazy DNA (około 72?C). Startery się wydłużają i tworzy się nić DNA komplementarna do matrycy. Powyższy cykl powtarzany jest tak długo, aż uzyskamy odpowiednią ilość produktu (DNA). Następnie sprawdzamy, czy interesujący nas fragment występował w próbce i jaką ma długość. Zazwyczaj osiągamy to poprzez rozdział fragmentów DNA w żelu agarozowym."

W skrócie: powielany jest "krótki fragment" a nie całe DNA wirusa.
Namnaża się 45 razy aż da się go wykryć w próbce.

Ech...
Gdyby społeczeństwo wiedziało i rozumiało co się teraz wyprawia w temacie TESTOWAĆ TESTOWAĆ TESTOWAĆ ...

Data: 2020-05-18 06:21:33
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 18 maja 2020 14:04:11 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Ech...
Gdyby społeczeństwo wiedziało i rozumiało co się teraz wyprawia w temacie TESTOWAĆ TESTOWAĆ TESTOWAĆ ...

Pięknie opisałeś podstawy PCR i pokazałeś, że nadal nic z nich nie rozumiesz. Jak nie ma w próbce wzorca, to nic się nie namnoży. Polimeraza służy do kopiowania i sama z siebie nic nie wytworzy. https://www.youtube.com/watch?v=yKHpcdZadpc

W całej zabawie chodzi o to by namnożyć interesujący nas fragment, oczywiście jeśli istnieje w próbce, do poziomu wykrywalności.

--
Bruno

Data: 2020-05-18 06:25:57
Autor: mrbluesky.pl
[...]

Wlasnie to co bada test PCR to fragment RNA wystempujoncy w WIELU roznych konfiguracjach biologicznych...
A nie TYLKO w covidzie[o ile w ogole], dlatego POZA mozliwym covidem wykrywa okolo 20 roznych innych konfiguracji wystemPOwania tego fragmentu RNA...m..inn. w zwyklej grypie...

Data: 2020-05-18 06:35:47
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 18 maja 2020 15:25:59 UTC+2 użytkownik mrblu....@gmail.com napisał:
> [...]
Wlasnie to co bada test PCR to fragment RNA wystempujoncy w WIELU roznych konfiguracjach biologicznych...
A nie TYLKO w covidzie[o ile w ogole], dlatego POZA mozliwym covidem wykrywa okolo 20 roznych innych konfiguracji wystemPOwania tego fragmentu RNA....m.inn. w zwyklej grypie...

Nie. Fragmenty wykorzystywane w testach diagnostycznych są charakterystyczne dla sars-cov-2 i nie występują u innych gatunków.

--
Bruno

Data: 2020-05-18 12:29:59
Autor: mrbluesky.pl
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
Nie. Fragmenty wykorzystywane w testach diagnostycznych są charakterystyczne dla sars-cov-2 i nie występują u innych gatunków. -- -
Ale masz na to jakies papiery producenta testow? ;P
Czy tylKO artykuliki w mediach? ;))))

Data: 2020-05-18 13:07:21
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 18 maja 2020 21:30:00 UTC+2 użytkownik mrblu....@gmail.com napisał:
[...]

Tak.
"Cross-reactivity with other respiratory viruses was tested with specimens known to be positive for a panel of respiratory viruses (influenza A(H1N1)pdm09, A(H3N2), B-Victoria, B-Yamagata; influenza C; RSV A, B; hBoV; hPIV; hMPV; HRV/enterovirus; adenovirus; hCoV (HKU1, OC43, 229E and NL63);
MERS-CoV.
None of the tested viruses showed reactivity with PCR2 and PCR4."

https://www.who.int/docs/default-source/coronaviruse/real-time-rt-pcr-assays-for-the-detection-of-sars-cov-2-institut-pasteur-paris.pdf?sfvrsn=3662fcb6_2

--
Bruno

Data: 2020-05-18 13:41:29
Autor: mrbluesky.pl
[...]
Juz to przerabialismy. Dejavu. Serio uwazasz ze tem POwyzszy test rozroznia POmiedzy tymi wymienionymi patogenami wirusowymi czy je PO prostu hurtem "krzyzowo" wykrywa? To raz. Niemcy tez siem chwalili jakims mobilnym labem krzyzowo wykrywajoncym te same [!!!] wszystkie patogeny [czyli silnik analityczny byl ten sam] i siem okazalo ze to zwykly test PCR -tyle zezautomatyzowany od wstawienia probki do wyniku...
A dwa na zamkniecie tematu: w POlsce tym pasteurowym testem krzyzowym testujom wszystkich naszych czy jeszcze moze gdzies POwszechnie na swiecie? A jesli nie tym to sprawdz czym... ;P

Data: 2020-05-18 13:50:58
Autor: Bruno Brunowski

Jak ci się nie podoba freancuski, to tu masz polski zestaw: https://www.biomaxima.com/userfiles/files/Broszura SARS-CoV-2 Real-Time PCR LAB-KIT Leaflet PL(2).pdf

--
Bruno

Data: 2020-05-19 07:15:32
Autor: mrbluesky.pl
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
Ominales zamkniecie tematu: czym w POlsce Po szpitalach panstwowych testujom wszystkich naszych i czym testujom POwszechnie na swiecie? Bo nie tymi testami ktore ponoc wykrywajom WYLACZNIE covida19. Jesli nie wiesz to sprawdz czym... ;P

Data: 2020-05-18 13:00:08
Autor: Budzik
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
Użytkownik z z@z.pl ...

Gdyby społeczeństwo wiedziało i rozumiało co się teraz wyprawia w temacie TESTOWAĆ TESTOWAĆ TESTOWAĆ ...

CZyli twoja sugestia jest taka ze wyniki w tym tescie sa losowe?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic na to nie można poradzić. To byłby

Data: 2020-05-18 12:38:34
Autor: Budzik
[...]

Naprawde jak namnozysz 60 krotnie ludzkie dna to dostaniesz rna?

Ciekawe.
Masz jakies potwierdzone zrodło takiego twierdzenia?

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2020-05-18 13:25:38
Autor: z
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
Takie porównanie:
Szukamy toyoty Corolli 2.0 D4D 2006 r.

Na podstawie kawałka gumy z opony.

Data: 2020-05-18 14:42:23
Autor: Runt
W dniu 2020-05-18 o 13:25, z pisze:
Takie porównanie:
Szukamy toyoty Corolli 2.0 D4D 2006 r.
Na podstawie kawałka gumy z opony.

NTG kserokopiarzu!

--
Runt

Keep smilling. All's well that ends well!

Data: 2020-05-18 06:00:22
Autor: mrbluesky.pl
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
Takie porównanie: Szukamy toyoty Corolli 2.0 D4D 2006 r. Na podstawie kawałka gumy z opony.

NTG kserokopiarzu! -- -
I dlatego wiesz coraz mniej.
A tacy nie przetrwajom...

Data: 2020-05-18 14:42:18
Autor: Runt
W dniu 2020-05-18 o 13:22, z pisze:
[...]

POważnie? Jesteś lekarzem wirusologiem?

Data: 2020-05-18 19:34:38
Autor: Jerzy
W dniu 18.05.2020 o 14:42, Runt pisze:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Co są warte te testy RT-PCR ogłosił publicznie prezydent Tanzanii.
Koronowirusa stwierdzono u kozy i w owocach popaja.
https://www.youtube.com/watch?v=6dr_d6xO1LE

Data: 2020-05-18 13:08:04
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 18 maja 2020 19:34:55 UTC+2 użytkownik Jerzy napisał:

> -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Co są warte te testy RT-PCR ogłosił publicznie prezydent Tanzanii.
Koronowirusa stwierdzono u kozy i w owocach popaja.
https://www.youtube.com/watch?v=6dr_d6xO1LE

Pewnie też się Zięby nasłuchał.

--
Bruno

Data: 2020-05-18 13:47:15
Autor: mrbluesky.pl
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
Pewnie też się Zięby nasłuchał
-- -
Ziemba tylko podal co stoi w dokumentacji producenckiej testow PCR.
Kazdy dziennikarz ktory siem POstara moze do tej dokumentacji dotrzec.
TylKO jakos nikt siem nie kwapi. Ciekawe czemu... "testowac, testowac, testowac" Taaa ;) Oj bylaby jazda ani lewakom ani rzundom nie na rencem, ze testy to pic na wode i woda na mlyn szczepionKOwcow i antyKODziarzy ;P

Data: 2020-05-18 15:26:32
Autor: Bruno Brunowski
W dniu poniedziałek, 18 maja 2020 22:47:16 UTC+2 użytkownik mrblu....@gmail.com napisał:
[...]

I jak w tej dokumentacji stoi, że nie mozna tego testu stosować w celach diagnostycznych. I to by było na tyle jeśli chodzi o wiarygodność Zięby (bo tak właśnie twój idol ma na nazwisko).

--
Bruno

Data: 2020-05-18 16:11:39
Autor: Jacek Bialy
Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu
     -- - I jak w tej dokumentacji stoi, (...)

A ty Bruno na sciepę nie zaglądasz?  Za sciepę już nie płacą, ale to żadna strata - jest tam dwóch emerytowanych esbeków, którzy do dziś podają się za Żydów. Bardzo ich polubiłem, tylko mi ciebie tam brak.

Twoje zdrowie!
JB

Data: 2020-05-19 00:11:56
Autor: Bruno Brunowski
W dniu wtorek, 19 maja 2020 01:11:41 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

Jacus piłeś, nie pisz.

--
Bruno

Wysoka liczba zgonów w Szwecji - dramatyczny apel naukowców do rządu