Wysoka lodówka

Data: 2009-03-23 18:28:36
Autor: Jarek P.
Wysoka lodówka
Agnieszka Bohosiewicz <agnes@NIELUBIESPAMU.screech.rychter.com> wrote:

-- dwa agregaty czy jeden? dwa termostaty czy jeden? Raczej nie
przewiduję długich wyjazdów i zostawiania wyłączonej części
lodówkowej z wciąż działającym zamrażalnikiem

Dwa agregaty zamiast jednego to dwa razy większa szansa awarii któregoś. To samo z termostatami. Poza tym chyba nie wierzę, że lodówka z dwoma agregatami pobiera tyle samo energii co równowazna jej lodówka z jednym.
Jesli nie przewidujesz wykorzystywania opcji "wyłączamy pół lodówki" to taka opcja nie ma sensu moim zdaniem.

-- w jednym ze sklepów dowiedziałam się, że im grubsze ściany
zamrażalnika tym lepiej - mniej ucieka zimno. Prawa to? Zależało mi
na jak największym zamrażalniku a tu taki zonk.

Teoretycznie ma to sens, im grubsza ścianka, tym grubsza izolacja i w wyniku ciepło mniej ucieka, ale pytanie, czy faktycznie za grubszą ścianką zawsze będzie szła lepsza (bo grubsza) izolacja. Tu już nie wiem, nie chcę się mądrzyć w ciemno.

-- podobają mi się lodówki Boscha, Siemensa, Samsunga - jak jest z
trwałością, cichością, bezawaryjnością?

Bosch i Siemens to ten sam producent, generalnie OK, choć z designem i rozwiązaniami mam wrażenie, jakby się trzymali krok w tyle za innymi producentami. Samsung jest OK, do Twojej listy osobiście dokładam Electroluxa.

(miałam kiedyś starcie z warszawskim serwisem Whirepoola,
*nigdywięcej*)

I racja! Whirlpool tylko mikrofalki robi dobre.

 -- głupie pytanie estetyczne: czy naprawdę
przesmarowanie metalicznego frontu jakimś magicznym
preparatem/woskiem chroni przed zostawianiem śladów palców?

O ile wiem, to nie ma siły, Magiczne preparaty do Inoxu cośtam podobno dają, ale efekty nie są warte kasy na nie wywalanej - tak słyszałem, sam nie próbowałem nic z takich wynalazków.

pytanie: czy jest sens inwestować 3kpln w lodówkę? Czy może nie
powinnam liczyć na to, że kupię bezawaryjny kombajn na lata?

Na bezawaryjny kombajn nie licz, czasy lodówek chodzących bezproblemowo przez kilkanaście lat lub dłużej minęły już jakiś czas temu, obecnie o lodówce można mówić że jest bezawaryjna, jak 5 lat wytrzyma, niestety. Więc kalkuluj ten wydatek nie na zasadzie "a wydam na lepszą, ale będzie na lata", tylko raczej "wydam na lepszą, bo będzie lepsza/wygodniejsza w codziennym użytkowaniu". Więc jesli kostkarka do lodu, półka do wina, zegarek z budzikiem, wbudowany telewizor, czy co tam teraz droższe lodówki mają, Ci się przydadzą - warto. Jeśli nie - wiadomo :-)

J.

Wysoka lodówka